Anglofil Skrevet 11. mars 2012 #21 Skrevet 11. mars 2012 Mine favoritter, som jeg alltid har tilgjengelig: Pommes frites-krydder Salt Pepper Kardemomme Gressløk Kanel Paprikakrydder Tacokrydder fra Santa Maria Oregano I tillegg har jeg disse i skapet akkurat nå: Hvit pepper Estragon Hvitløkspulver Gurkemeie Spiskummin Allehånde Ingefær Muskattnøtt Nellik Anis Hornsalt Koriander Løkpulver Mvh Yvonne
Kladd Skrevet 12. mars 2012 #22 Skrevet 12. mars 2012 Om jeg kun fikk ha 10, hadde det blitt disse: Salt Pepper Kanel Spisskummin Koriander Gurkemeie Oregano Paprika Sitronpepper Muskatnøtt
Monica76 Skrevet 12. mars 2012 #23 Skrevet 12. mars 2012 Maldonsalt Svart pepper (hel og malt) Hvit pepper Rød pepper Sitronpepper Oregano Basilikum Timian Rosmarin Persille Koriander (tørket, malt og frø) Estragon Mild curry Hot curry Durban curry Garam masala Nellik (hel og malt) Muskat (hel og malt) Ingefær Kanel (hel og malt) Kardemomme (hel og malt) Spisskummen Karve Hvitløkspulver Sellerisalt Paprika Røkt paprika Chili (flak og malt) Kajennepepper Laurbærblad Sennepsfrø Safran
Marikåpe Skrevet 12. mars 2012 #24 Skrevet 12. mars 2012 hm...topp 10 må vel bli omtrent slik: -havsalt -pepper (hel) -cumin -koriander (helt avhengig) :gjeiper: -chili -oregano, greit dersom jeg ikke har fersk tilgjengelig -kardemomme -rosmarin -karri -kanel og så har vi alltid ferske urter i potter i kjøkkenvinduet
otilie Skrevet 12. mars 2012 #25 Skrevet 12. mars 2012 (endret) pepper, salt, kanel, garam masala, grillkrydder, hvitløkskrydder. and thats it. student... så prøver å ikke leve i altfor mye luksus. men vi skal på budapest på klassetur til høsten, så jeg skal se om de har noe billig krydder der :D Endret 12. mars 2012 av otilie
Gjest Mahareth Skrevet 12. mars 2012 #26 Skrevet 12. mars 2012 Salt (Maldon og vanlig) Pepperkorn på kvern Oregano Spisskummin Paprikapulver Cayennepepper Chilipulver Karri Gurkemeie Garam Masala Koriander (tørket og malt) Muskat Basilikum Timian Vil også ha ingefær, kardemomme og valmuefrø, men klarer meg fint uten også.
Gjest Ludovie Skrevet 12. mars 2012 #27 Skrevet 12. mars 2012 men vi skal på budapest på klassetur til høsten, så jeg skal se om de har noe billig krydder der :D Å, da må du kjøpe ungarsk paprika. Noen av mine favorittkryddere: Spisskummen Timian Meksikansk oregano Indiskprodusert karripulver Fennikelfrø Bukkehornskløver Stjerneanis Ulike typer meksikansk chili Røkt paprika Ungarsk paprika Szechuanpepper Syltet grønn pepper Vaniljestang Safran Laurbærblad Einebær
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2012 #28 Skrevet 12. mars 2012 salt pepper kanel karri gurkemeie gastromat muskat ingefær sitronpepper chili cayenne timian rosmarin kardemomme gressløk paprikapulver oregano estragon er så mange...
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2012 #29 Skrevet 12. mars 2012 Ok. 10 stk. Salt (Maldon) og pepper er to. Må alltid ha chili og hvitløk, dog som ferskt. Karri er et must. Helst den sterke. Cummin Basilikum Kanel Ingefær (helst fersk) Dill Estragon Kardemomme og vaniljestang mm går ikke under krydder.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2012 #30 Skrevet 12. mars 2012 Kardemomme og vaniljestang mm går ikke under krydder. Hvorfor i all verden ikke?
Sissa Skrevet 12. mars 2012 #31 Skrevet 12. mars 2012 Salt Pepper Urtesalt Hvitløkssalt/pepper Grillkrydder Basilikum Oregano .... Kommer ikke på mer.. tror ikke vi har så mye mer heller
Aviale Skrevet 13. mars 2012 #32 Skrevet 13. mars 2012 Salt Svart pepper Hvit pepper Basilikum Oregano Paprikapulver Kanel Gressløk Pommes frites krydder Timian Laubærblad Har vel kanskje 25+ typer krydder tilsammen, men disse er de mest brukte hos meg
effy Skrevet 13. mars 2012 #33 Skrevet 13. mars 2012 Min krydderhylle: Salt Pepper Oregano Basillikum Rosmarin Gressløk Sitronpepper Cayennepepper Muskatnøtt Kardemomme Chilipulver Gastromat
Amys Skrevet 13. mars 2012 #34 Skrevet 13. mars 2012 Det jeg bruker oftest av tørket krydder: spisskummen kanel kardemomme chillipulver gurkemeie karri-blanding muskatnøtt svart pepper timian rosmarin oregano ingefærpulver hvitløkspulver gressløk nigellafrø nellikpulver laurbærblader tacokrydder (blanding av en del av det andre på listen, men greit å ha når man er lat og ikke gidder å åpne masse krydderglass for å lage taco )
OhSerendipity Skrevet 13. mars 2012 #35 Skrevet 13. mars 2012 Timian Basilikum Oregano Rosmarin Cayennepepper Spisskumin Muskatnøtt Karri Gressløk Koriander
Skylines Skrevet 13. mars 2012 #36 Skrevet 13. mars 2012 Var ikke så mange som hadde sitronpepper i skapet? Det er kanskje det krydderet jeg bruker mest, perfekt til fisk! Salt Pepper Sitronpepper Oregano Chilikrydder Kanel Diverse grillkrydder Buljongpulver (bra "krydder" til nudler og supper/sauser) Vet noen om Santa Maria ikke lager krydder mer? Ser de ikke i hyllene. De er jo best:(
Belima Skrevet 14. mars 2012 #37 Skrevet 14. mars 2012 Mener å ha sett det på Coop butikker, men det er en stund siden, men ikke veldig lenge.
Rumle Skrevet 14. mars 2012 #38 Skrevet 14. mars 2012 Havsalt Hvit pepper Oregano Rosmarin Kanel En god grillkryddermix Basilikum Kardemomme Timian Karripulver De markerte MÅ jeg ha, de andre, pluss noen flere bruker jeg nå og da etter behov.
Vulpes Skrevet 14. mars 2012 #39 Skrevet 14. mars 2012 Salt Kanel Garam masala (indisk krydderblanding) Paprikapulver Chilipulver og chiliflak Hvitløkspulver Koriander Oregano Cumin
Gjest Spinell Skrevet 14. mars 2012 #40 Skrevet 14. mars 2012 10 stk må ha: Pepper (på kvern) Salt (på kvern) Muskat Kardemomme Oregano Timian Provencekrydder Dill Karripulver Sennep
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå