AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #1 Skrevet 11. mars 2012 Hva er dine favorittkrydre? Hva MÅ du bare ha i krydderhylla? Noen nøyer seg med salt og pepper, andre har hyller og skap som bugner over av flere titalls ulike kryddersorter. Vi har ganske mange ulike, 30 forskjellige kanskje, både "rene" krydre og krydderblandinger. Liker å prøve ut nye ting også. Min krydderhylle har alltid: Salt Pepper Oregano Basillikum Karri Persille Gressløk Kanel (til grøten!) Sellerisalt Hvitløkspulver (enkel løsning når man mangler ekte hvitløk) Pluss mange andre sorter som kommer og går. Hvordan ser din krydderhylle ut?
Mubba Skrevet 11. mars 2012 #2 Skrevet 11. mars 2012 (endret) Salt Pepper Hvitløk Løk Chili Garam masala og tikka masala blandingskrydder. Cummin Kanel Ingefær Karri Og så har jeg frysen full av fryste krydderurter som basillikum, oregano og dill. Edit: + ekte VANILJEPULVER, viktig! Endret 11. mars 2012 av Mubba
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #3 Skrevet 11. mars 2012 Salt Pepper Grillkrydder Kanel Oregano Karri Muskat Ingefær Kardemomme (baking) Hvitløk
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #4 Skrevet 11. mars 2012 Oi, denne er tricky! Irritert over at man må regne med salt - det er da ikke strengt tatt et krydder? Men ok! Salt Pepper Oregano Kanel (inkl kanelstang) Kardemomme (inkl hele kapsler) Muskatnøtt Laurbærblad Røkt paprika Fennikelfrø Vaniljestang Safran Det ble visst 11. Jeg vil skrive opp mye mer! Oregano og laurbær er de eneste urtene på listen, fordi jeg ellers foretrekker friske urter. Mens særlig oregano er best tørket, faktisk.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 11. mars 2012 #5 Skrevet 11. mars 2012 Must haves: -Himalayasalt på kvern -Pepperkorn på kvern -Oregano -Malt korriander -Spisskumen -Karri
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #6 Skrevet 11. mars 2012 Oi, denne er tricky! Irritert over at man må regne med salt - det er da ikke strengt tatt et krydder? Men ok! Salt Pepper Oregano Kanel (inkl kanelstang) Kardemomme (inkl hele kapsler) Muskatnøtt Laurbærblad Røkt paprika Fennikelfrø Vaniljestang Safran Det ble visst 11. Jeg vil skrive opp mye mer! Oregano og laurbær er de eneste urtene på listen, fordi jeg ellers foretrekker friske urter. Mens særlig oregano er best tørket, faktisk. PS: Spisskummen må også være med, altså - for meg er det med andre ord et minimum med 12 punkter på listen.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #7 Skrevet 11. mars 2012 Hadde egentlig tenkt å fjerne "din topp 10-liste" fra beskrivelsen av tråden, men glemte det i farta. Så ikke føl dere pliktig til å skrive opp akkurat 10 krydre. Om det er dine tre favoritter eller dine 15 favoritter er ikke så nøye. Er bare nysgjerrig på hvilke krydre som er "en selvfølge" for andre og som jeg selv kanskje ikke bruker så mye. Kan få noen nye ideer her kanskje. TS
Brunhilde Skrevet 11. mars 2012 #8 Skrevet 11. mars 2012 Himalayasalt Hel pepper Kardemomme Cumin Korianderfrø Nigellafrø Fenugreek Chili (i tilfelle jeg er tom for fersk) Karri (forskjellige sorter og styrker) Garam Masala
Viljaa Skrevet 11. mars 2012 #9 Skrevet 11. mars 2012 Jeg er veldig kjedelig i krydderhylla, gitt. Jeg har til en hver tid fersk basilikum stående (av og til andre urter også, men jeg har egentlig gitt opp konseptet litt, urter er så følsomme!) ellers går det i kanel + nykvernet sort pepper. Har også fersk chili, hvitløk og ingefærrot i kjøleskapet.
Fanta Exotic Skrevet 11. mars 2012 #10 Skrevet 11. mars 2012 Skal vi se... Salt Pepper Tandoori Oregano Dill (som samboeren er gal etter) Havsalt Kardemomme Kanel Løkpulver Hvitløkspulver Paprikakrydder Grillkrydder Karri Rosemarin Basilikum Cappucinodryss og noen merkelige, gule flak jeg kjøpte i innvandrerbutikk
Gjest gjest17 Skrevet 11. mars 2012 #11 Skrevet 11. mars 2012 sort pepper spisskumin muskatnøtt tørket peperoncino maldonsalt korianderfrø laurbærblad vaniljestang kardemomme garam masala
Tabris Skrevet 11. mars 2012 #12 Skrevet 11. mars 2012 Salt Pepper Basilikum Chili Cayennepepper Kanel Timian Oregano Paprika Karri
FruN Skrevet 11. mars 2012 #13 Skrevet 11. mars 2012 Ting jeg bare må ha i skapet: Salt Pepper Muskatnøtt Kardemomme Ingefær Kanel Har og noen faste blandingskrydder: Pizzakrydder Pommes frites-krydder Natvigs Krydderblanding (gubben er avhengig..) Kyllingkrydder
Tropic Skrevet 11. mars 2012 #14 Skrevet 11. mars 2012 Salt Pepper Kanel Grillkrydder Karri Paprikakrydder Oregano Gressløk Kardemomme Hvitløkskrydder
Sauen Shaun Skrevet 11. mars 2012 #15 Skrevet 11. mars 2012 Salt Pepper Paprikapulver Chillipulver Gurkemeie Oregano Basilikum Timian Kanel Fennikelfrø Cummin korianderfrø Muskatnøtt Karri
Ingis Skrevet 11. mars 2012 #16 Skrevet 11. mars 2012 - Hvitløkspulver(jepp, kjapp løsning) - Cayennepepper - Cumin - Koriander - Garam Masala - Tandoori Masala - Karri - Oregano(har en sånn håndplukket, ekte type liggende, smaker så mye mer!) - Basilikum - Sort pepper
belle_ Skrevet 11. mars 2012 #17 Skrevet 11. mars 2012 Pepper Salt Cayennepepper Piri Piri Grillkrydder Kanel Tandoori krydder Karri Sitronpepper Peppermix Bruker mye krydder på all maten min, liker det smakfullt:-)
Gjest Survival Skrevet 11. mars 2012 #18 Skrevet 11. mars 2012 I krydderhylla mi har jeg: Valmuefrø Kanel Chilikrydder Hvitløk (bruker som regel fersk, men er greit med pulver i noen retter) Skjærgårdskrydder (blanding mellom dill og pepper) Sort pepper Persille (bruker også fersk dersom det er mulig) Oregano Tandoori Masala Paprika Gurkemeie Piri Piri Spisskummin Hvit pepper Vanlig bordsalt Maldon røkt havsalt Pommesfrites-krydder Grillkrydder Kajennepepper Dill (bruker også fersk om jeg har tilgang på det) Muskatnøtt Pizzakrydder (blanding mellom forskjellige tørka urter og litt salt)
Gjest Lyh Skrevet 11. mars 2012 #19 Skrevet 11. mars 2012 Sort pepper Havsalt Cummin Basilikum Oregano Timian Rosmarin Cayennepepper Paprikapulver Chilipulver Tørket chiliflak Kanel Koriander Kardemomme Karri Garam masala Sitronpepper Malt muskat Malt ingefær Malt nellik Er en del til jeg ikke kommer på, men krydder er et must!
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #20 Skrevet 11. mars 2012 Ja si det du! Det jeg kommer på i farta som absolutt alltid er i hyllene, Havsalt på kvern Pepper på kvern Muskatnøtt Chillipulver Kanel Provencekrydder Laurbærblad Paprikapulver Pommes friteskrydder Har de fleste krydderplanter i frysern eller på potter (basillikum, gressløk osv.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå