Joplaya Skrevet 15. januar 2004 #61 Skrevet 15. januar 2004 Vannvittig så generaliserende en er her da, og fordømmende. Gå på tråden der de spør om dere har fordommer, for dere har jo masse å svare der. Noen nittenåringer er 14 år i hodet. Andre nittenåringer kan være mer voksen og moden enn alderen skulle tilsi. Ut i fra det vi leser her kan vi ikke med sikkerhet mene den ene eller andre veien, fordi vi kjenner henne ikke. Hva gjør en 30-åring med en på 19? Hva om han hadde vært 26 da? Hadde det spilt noen rolle, eller sitter dere med samme tanken der? Jeg var 19 og han 26. Men det betyr ikke at han var mer voksen enn meg, det betyr ikke at en merker der er forskjell i alder, det betyr ikke det dere legge i det i alle fall. I noen tilfeller kan det kanskje være sånn, men dere har ikke grunnlag for å si at det er sånn i denne morens tilfelle. Min samboer var nesten 30 da vi fikk vår jente. Han jobbet mye. Jeg var mye sliten. Ingen familie i nærheten, lite muligheter for å få avlastning osv. Jeg er i alle fall glad jeg ikke skrev innlegg her inne de dagene jeg var mest sliten og trengte oppmuntrende råd og tanker. Til hovedinnlegger: Det blir bedre. Hva med pappan, kan han ta ferie eller permisjon på denne tiden? Hva med å ta deg en ferie med en venninne for å slappe litt av? La gubben styre heimen og se hvordan det er for seg selv. En helg eller en uke kan ikke sammenlignes med 8 mnd, men kanskje han skjønner tegningen? Barnet deres er 8 mnd, har dere råd til dagmamma? Kanskje deltid slik at du får dager å roe deg ned på, samle krefter? Har du snakket med helsesøster om dette? De kan kanskje komme med noen gode råd og oppmuntrende ord. De er i alle fall ikke fordomsfulle i sine uttalelser. Bare det å bli møtt med forståelse kan være medvirkende til å gjøre hverdagen litt bedre fremover.
Gjest Anonymous Skrevet 16. januar 2004 #62 Skrevet 16. januar 2004 Gjest, hvis denne mannen gledet seg til å bli far ville han ikke druknet seg i arbeid. En ting som slår meg med x sine innlegg er at det virker som om barnefaren behandler barnets mor som det han ser henne som; ett barn, noe han ikke trenger å ta alvorlig. Når han tror at hun "koser" seg hjemme hele dagen er det noe veldig galt fatt, han ser ikke engang at hun er ulykkelig. Kan det være fordi han ser på henne som ett barn, ett barn med en liten dukke som koser seg hjemme? Hva er EGENTLIG poenget ditt??????????
Tusenfryd Skrevet 16. januar 2004 #63 Skrevet 16. januar 2004 Uansett er det vel dagens situasjon som er vesentlig her, eller? Hva hvem sa for lenge siden, gjør det noen forskjell i dag? Situasjonen er her og nå. Og den situasjonen er ugrei. Hva kan x og hennes mann gjøre? DET er vel poenget her?
Diva Skrevet 16. januar 2004 #64 Skrevet 16. januar 2004 Coffee : Du våger å si mye rart du :o Hva VET du egentlig ? Vi må i denne tråden gå ut ifra det jenta faktisk sier her og stole på at det er riktig. Det er grellt at du broderer og pynter på hennes historie og kommer med frekke antydninger.
Gjest Myumi Skrevet 16. januar 2004 #65 Skrevet 16. januar 2004 Hva er EGENTLIG poenget ditt?????????? Mitt poeng er at hun må kreve respekt av barnets far. Det er tydelig at han mangler både respekt og anstendighet ovenfor sitt barns mor, og aldersforskjellen kan være en årsak til det.
Andrine22 Skrevet 16. januar 2004 #66 Skrevet 16. januar 2004 Til deg som skrev tråden; Lykke til, håper det ordner seg for dere! Til dere andre... Om man planlegger å få barn i ung alder, betyr ikke det automatisk at man takler det dårligere enn en på 25-30 eller 35 år! Det blir en like stor endring i livet deres, man vet ikke hvordan man takler å få barn, før man har fått det. Er også heeelt enig i hun som skrev at det er ikke alderen som sier om du er voksen nok til å bli mor, men hvor voksen du er oppi topplokket! Selv er jeg 21 år og er veldig klar for å bli mor. Min samboer er nettopp fylt 30. Vil det si at vi er dømt til å mislykkes? Nei, jeg tror ikke det! Vi er veldig like i hodet, selv om aldersforskjellen er på over 8 år. Ingen av hans jevnaldrende venner føler at jeg bare er 21 år, de tenker ikke over det en gang!
Gjest sexysadie Skrevet 16. januar 2004 #67 Skrevet 16. januar 2004 Ett spørsmål: Hvordan gidder dere disse gamle fyrene egentlig?
Gjest Joanna Skrevet 16. januar 2004 #68 Skrevet 16. januar 2004 Ett spørsmål: Hvordan gidder dere disse gamle fyrene egentlig? Høyere alder trenger ikke å bety økende livspessimisme, impotens og intelektuell stagnasjon, vet du. Så lenge man er to likeverdige parter i et forhold, og ingen blir holdt tilbake/kontrollert, synes jeg ikke alder spiller noen som helst rolle. Forskjellig andel livserfaring har man jo, men det trenger ikke å være negativt. Alle er forskjellige.
Gjest Anonymous Skrevet 16. januar 2004 #69 Skrevet 16. januar 2004 Fy søren så stygge komentarer denne jenta/unge damen får. Er det ikke mulig å bygge henne opp eller gi henne forståelse. Uansett alder kan man vel oppleve det slik vel. Hun tar da ansvaret for ungen og er sikkert en kjempemamma,så ikke kritiser henne. Livet har for disse klagepersonene vært en dans på roser skjønner jeg. Og da kan vel jeg bli angrepet for å påstå noe sånt???? derfor trekker jeg det tilbake,sorry dere som tar dere nær av kommentaren min Se litt på sidelinjene forbi dere selv. Det finnes mange måter å takle ting på og å leve på. Hvorfor er deres oppfattelse av rett og galt mer riktig enn hennes. Ikke klag selv heller en gang. Uansett om dere skriver det her inne eller syter i det virkelige liv,så husk hvordan dere er mot andre. dere er ikke bare strenge mot denne moren,dere må jo også da være veldig harde mot dere selv. denne moren er 20 år og fordi hun er 20,gubben jobber mye og har en unge,så er det soleklart at hun skal ha det slik. Så om naboen på 28 år med en unge,gubben jobber allrighte arbeidsdager men likevel føler det slik som 20 åringe,hva siere dere da? Jeg er 33 år jeg og har 3 barn og jeg kan føle det slik jeg også,det har da søren meg ikke noe med det å være ung mor og ha skyld. Herregud så korttenkte visse er. Det er da ikke aldersbestemt noen ting her i livet,jo kanskje en ting og det er vel når du går av med PENSJON
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå