Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest M0ntriark
Skrevet

Jeg er gravid i uke 13 (mer nøyaktig 12+6) og jeg har så store hodesmerter at jeg nesten ikke vet hvordan jeg skal komme igjennom en hverdag. Jeg har aldri tatt noe for dette pga barnet, men jeg fungerer særdeles dårlig i hverdagen siden smertene er så intense.

Noen som slet med det samme og/eller har en formening om hva problemet kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hva det kan være, men du kan ta paracet. :)

Gjest Indra
Skrevet

KAN være høyt blodtrykk, svangerskapsforgiftning. Mest sannsynlig ikke, men du bør ta kontakt med legen.

Gjest Annaires
Skrevet

Svangerskapsforgiftning så tidlig er vel ikke mulig...

Hadde dette fra uke 13-23... Helt forferdelig.

Det som funket litt var eisgel2000, som jeg smurte i tinningene.

AnonymBruker
Skrevet

svangerskapsforgiftning får du ikke påvist før uke 20, så nei!

Jeg hadde det også sånn, har det fortsatt til tider (uke 24 nå).

Dro til legen og snakket med han, å han sa at jeg kunne trygt ta paracet for det fikk også babyer. Jeg kunne ta to 500 mg på engang sånn at det skulle ha noe virkning.

Ta paracet og drikk mye vann, lykke til =)

Skrevet

Jeg og har hatt mer vondt i hodet etter jeg ble gravid. Har aldri hatt noe spesielt vondt i hodet før, så merker veldig godt at jeg har det myye mer nå! Jeg er bare i uke 7! Det er ikke så vondt at jeg vil ta paracet, men vondt nok til at det hemmer meg og går utover humøret mitt. :sjenert:

Gjest Vettel
Skrevet

Jeg er nå i uke 21+5 og først nå har hodepinen gitt seg.

Du kan fint ta paracet, og hodepine er altså helt normalt.

For meg hjalp det å drikke masse, og slappe av etter jobb.

Gjest M0ntriark
Skrevet

Har forsøkt hvile uten hell, samme med paracet.

Det fungerer bare ikke. Massasje hjelper ikke. Det er jo ingenting som hjelper og det er så frustrerende!

Skrevet

Jeg har også slik hodepine. Jeg tok aldri paracet fordi jeg har lest om bivirkninger som påvirker fosteret (at det kan få allergier ol)

Det som hjalp meg var å ta jern og å spise jevnlig, få nok hvile,drikke nok vann og få nok frisk luft.

Skrevet

Jeg har også slik hodepine. Jeg tok aldri paracet fordi jeg har lest om bivirkninger som påvirker fosteret (at det kan få allergier ol)

Det som hjalp meg var å ta jern og å spise jevnlig, få nok hvile,drikke nok vann og få nok frisk luft.

"Alt" du får i deg kan føre til allergier, så dette bør du ta med en klype salt. Hadde det vært en veldig stor risiko for at det faktisk kunne føre til noen skader på barnet så hadde de ikke anbefalt Paracet som smertestillende til gravide. Den eneste risikoen som er forbundet med Paracet er at forplantningsevnen til gutter kan gå ned ved bruk av ekstreme mengder Paracet. Altså: Ikke noen grunn til å holde seg unna dersom man har behov for det.

Skrevet

Jeg slet med veldig sterk hodepine i begynnelsen av graviditeten, og rundt uke 20. Måtte ta paracet, for det var så ille at jeg spydde.

Er ikke spesielt plaget med hodepine utenom graviditet.

Skrevet

"Alt" du får i deg kan føre til allergier, så dette bør du ta med en klype salt. Hadde det vært en veldig stor risiko for at det faktisk kunne føre til noen skader på barnet så hadde de ikke anbefalt Paracet som smertestillende til gravide. Den eneste risikoen som er forbundet med Paracet er at forplantningsevnen til gutter kan gå ned ved bruk av ekstreme mengder Paracet. Altså: Ikke noen grunn til å holde seg unna dersom man har behov for det.

Jeg synes å huske jeg snakket med jordmor om dette, og hun sa noe lignende, men nevnte også noe om dette: http://www.side2.no/helse/article2974862.ece

Skrevet

Jeg synes å huske jeg snakket med jordmor om dette, og hun sa noe lignende, men nevnte også noe om dette: http://www.side2.no/helse/article2974862.ece

Joda, men det blir sannsynligvis det samme som med forplantningsevnen. Ved bruk av store mengder over lenger tid så kan det være fare for bivirkninger, men hadde det vært en økt risiko for dette ved normal bruk, så hadde de frarådet gravide å bruke Paracet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...