Katichan Skrevet 11. mars 2012 #21 Skrevet 11. mars 2012 Virkelig, du klarer å styre når hunden din tisser? Tror ikke det. Dere som mener dette er greit er ufattelig frekke og freidige. Nei, det har jeg ikke sagt. Hadde du lest det jeg skrev ville du ha sett at jeg skrev: Man kan aldri være sikker på at hunden ikke vil tisse eller bæsje Sier bare at hunden min er veldig flink til å gå langt bort fra veikanten/hager/parker/hvasomhelst før han gjør i fra seg. :-) Jeg synes det er greit, hvis man har fått lov av de som eier barnehagen. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #22 Skrevet 11. mars 2012 Kommunale barnehager er ikke privat eiendom, men fri til bruk for den som ønsker det etter stengetid. Med mindre kommunen har bestemt noe annet, da står det i de kommunale forskriftene. I oslo feks er det ingen slike forskrifter... Og skal jeg være ærlig så bryr jeg meg lite om overhysteriske foreldre som tror alt er farlig...sånne skal ikke styre livet mitt hvertfall! Jeg har såpas mye kunnskap om mikrober og mikrobiologi at jeg selv kan vurdere om det er helseskadelig for barnet deres at hunden min oppholder seg der. Jeg er ikke dum skjønner dere, det er ikke det at jeg ikke tenker som gjør at jeg ikke bryr meg om hysterinske foreldre, men heller det motsatte. Er dere de samme som hysterisk løper rundt med hånddesinfeksjon og desinfekserer barna deres dagen lang? For det er Ikke å gjøre barna en tjeneste! De har bare godt av basilusker med mindre de er alvorlig syke. Til slutt må jeg bare si at jeg vanligvis er veldig hensynsfull og forståelsesfull, men at hunder ikke skal få være i en stengt barnehage er bare tullete og egoistisk! Noen som har prøvd å holde igjen 50kg hund i langline?? 7
Gjest uAnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #23 Skrevet 11. mars 2012 jeg kan styre når min hund både tisser og bæsjer jeg (bortsett fra når hun er syk da), det er av de tingene jeg syns det er greiest å ha kommando på for da slipper jeg at hun går på do på steder der folk kan ta seg nær av det. 3
Sugerøret Skrevet 11. mars 2012 #24 Skrevet 11. mars 2012 Ettersom loven ikke gir forbud så kan en jo la bikkja vimse rundt i barnehager.Dog ville jeg ikke gjort slik selv da uhell kan skje. Værre faktisk at katter bruker sanden og gjør i fra seg. Det kan faktisk gjøre barn så syke at de havner på sykehus.
Kosemose Skrevet 11. mars 2012 #25 Skrevet 11. mars 2012 Virkelig, du klarer å styre når hunden din tisser? Tror ikke det. Dere som mener dette er greit er ufattelig frekke og freidige. Hvis det er en kommunal barnehage så er det vel fritt fram for alle å benytte uteområdene etter barnehagens stengetid og i helgene? Hvorfor skulle det gjøre noe for barnehagebarna at det har blitt luftet en hund på utearealene utenfor åpningstidene? Og om hunden har tisset på huskestativbenet - tror dere virkelig dette utgjør noen forskjell for helsa til de små barnehagebarna? Det kan være mange dyr (og mennesker) som tisser inne på et barnehageområde, og bakterier er det flust av overalt. Så lenge hundebæsjen plukkes opp syns jeg det er smålig å okke seg over at en hund befinner seg på uteområdet på kveldstid og i helger. Dere som mener dette er hårreisende, dere tar kanskje ikke med dere barna deres på tur i skog og mark eller langs veier? 6
Gjest Eline4 Skrevet 11. mars 2012 #26 Skrevet 11. mars 2012 Ja, dette er en kommunal barnehage. Det jeg tror trekker hundeeiere dit er at det er inngjerdet område på 12 mål, og veldig naturskjønne omgivelser. Har vært med venninnen min dit to ganger, og det har ikke vært spor etter hunder der, selv om hun sa at det brukte å være et par mennesker der med hundene sine. Jeg bruker det kanskje som unnskyldning for meg selv, men vi haar jo ingen andre inngjerda områder i området, annet enn de kommunale barnehagene, og jeg vil jo så fryktelig gjerne IKKE slippe bikkja løs før han har lært å komme på innkalling osv.. Bah, blir en aldri så liten feide i mitt eget hode dette nå 1
Kosemose Skrevet 11. mars 2012 #27 Skrevet 11. mars 2012 Ja, dette er en kommunal barnehage. Det jeg tror trekker hundeeiere dit er at det er inngjerdet område på 12 mål, og veldig naturskjønne omgivelser. Har vært med venninnen min dit to ganger, og det har ikke vært spor etter hunder der, selv om hun sa at det brukte å være et par mennesker der med hundene sine. Jeg bruker det kanskje som unnskyldning for meg selv, men vi haar jo ingen andre inngjerda områder i området, annet enn de kommunale barnehagene, og jeg vil jo så fryktelig gjerne IKKE slippe bikkja løs før han har lært å komme på innkalling osv.. Bah, blir en aldri så liten feide i mitt eget hode dette nå Hvis det er en kommunal barnehage så kan du regne med at du har lov til å ta med hunden din dit på kveldstid og i helger. At noen mennesker her inne mener at barn ikke kan leke ute på steder der det har løpt en hund kvelden i forveien syns jeg rett og slett ikke du burde bry deg om. Kos deg med god samvittighet, mener jeg 5
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #28 Skrevet 11. mars 2012 Jeg slipper ofte hunden min løs i den lokale barnehagen. Det er en hannhund, så han tisser på det som er av lekestativer og lignende. Driter gjør han og... Så lenge jeg plukker opp etter ham ser jeg ikke problemet. Ungene har godt av å komme i kontakt med så mange bakterier som mulig før de skal hjem å se på tv og spille pc-spill. 4
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #29 Skrevet 11. mars 2012 Jeg fatter ikke at dere som hundeeiere tror dere automatisk har lov til å benytte dere av områder fordi det er kommunalt. Det er en barnehage, ikke en hundehage. Frekkheten lenge leve. 1
Gjest Eline4 Skrevet 11. mars 2012 #30 Skrevet 11. mars 2012 Jeg fatter ikke at dere som hundeeiere tror dere automatisk har lov til å benytte dere av områder fordi det er kommunalt. Det er en barnehage, ikke en hundehage. Frekkheten lenge leve. Dette var da veldig å ta alle under en kam. Jeg spør av nysgjerrighet, fordi jeg helst vil unngå sinte mødre og barnehage-tanter. Ikke det at de i det hele tatt merker at vi har vært der om det skulle bli akutellt.
Kosemose Skrevet 11. mars 2012 #31 Skrevet 11. mars 2012 Jeg fatter ikke at dere som hundeeiere tror dere automatisk har lov til å benytte dere av områder fordi det er kommunalt. Det er en barnehage, ikke en hundehage. Frekkheten lenge leve. Det er vel du som er frekk hvis du tror at du som barnehageforelder har enerett på kommunal eiendom 24/7. Ditt barn disponerer området fra 7-18 5 dager i uken. Resten av tiden er plassen åpen for andre som har lyst til å være der, så lenge de ikke ødelegger. Hvorfor skal du som mor eller far bestemme hvem som skal ha rett til å ferdes på barnehageområdet etter stengetid? Hvorfor plager det deg at andre kan ha glede av plassen så lenge de ikke ødelegger?? Jeg syns det er en utrolig egoistisk holdning. 9
Gjest Eline4 Skrevet 11. mars 2012 #32 Skrevet 11. mars 2012 Nå har jeg forresten snakket med en som jobber i denne barnehagen, og hun lurte på hvorfor i alle verdens dager jeg i det hele tatt orket å spørre om lovt, da dette er kommunalt, og ingen av barna eller mødrene tar skade av at det har vært en hund der kvelden før, eller en helg. Det eneste hun påpekte, var at om det hang klær ute på knaggene, så måtte jeg prøve å forhindre å ha hunden i nærheten, mht. allergi og slikt, og dette tar jeg som en selvfølge. Der var det avklart 5
Kosemose Skrevet 11. mars 2012 #33 Skrevet 11. mars 2012 Nå har jeg forresten snakket med en som jobber i denne barnehagen, og hun lurte på hvorfor i alle verdens dager jeg i det hele tatt orket å spørre om lovt, da dette er kommunalt, og ingen av barna eller mødrene tar skade av at det har vært en hund der kvelden før, eller en helg. Det eneste hun påpekte, var at om det hang klær ute på knaggene, så måtte jeg prøve å forhindre å ha hunden i nærheten, mht. allergi og slikt, og dette tar jeg som en selvfølge. Der var det avklart Så bra at du har fått svar du kan slå deg til ro med, kos deg med hunden din i barnehagen! Så er det trist at det tydeligvis er mange smålige småbarnsforeldre som går rundt og innbiller seg at de eier barnehagetomta døgnet rundt, uka igjennom. Og at de tror at barna deres tar skade av å leke et sted der det har vandret en hund noen timer i forvegen. 5
Gjest uAnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #34 Skrevet 11. mars 2012 Nå har jeg forresten snakket med en som jobber i denne barnehagen, og hun lurte på hvorfor i alle verdens dager jeg i det hele tatt orket å spørre om lovt, da dette er kommunalt, og ingen av barna eller mødrene tar skade av at det har vært en hund der kvelden før, eller en helg. Det eneste hun påpekte, var at om det hang klær ute på knaggene, så måtte jeg prøve å forhindre å ha hunden i nærheten, mht. allergi og slikt, og dette tar jeg som en selvfølge. Der var det avklart Det var det svaret jeg fikk også da jeg spurte om lov til å bruke området til barneskolen 2
Gjest Eline4 Skrevet 11. mars 2012 #35 Skrevet 11. mars 2012 Jeg var skeptisk til å ta han med i barnehagen, nettopp pga inntrykket jeg har fått av enkelte foreldre som hàr barn i barnehage på dagtid.. Men ja, er godt å få lovt, da slipper jeg samvittighetskvaler 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #36 Skrevet 11. mars 2012 Problemet må jo være at det blir ekstra slitasje på område og lekeapparater om mange bedriver hundetrenning der. Og om hunden får fert på noe spennende på andre siden av gjerdet og jumper elegent over og forsvinner. Sier som flere her oppe: Langline er tingen å trene hund med. Eneste grunn til å ha hund løs er strengt tatt på jakt, og da bør hunden ha GPS på seg i tilfelle den får et raptus og stikker av. Skjer selv den mest veldresserte hund.
Gjest Eline4 Skrevet 11. mars 2012 #37 Skrevet 11. mars 2012 Gjedene her er rundt 2m grunnet traffikert vei nedenfor, så tviler for at en valp får til å hoppe over de, uansett hva som rører seg på andre siden...
Mari*Nade Skrevet 11. mars 2012 #38 Skrevet 11. mars 2012 Så bra du spurte! Siden dere sier det lov å oppholde seg på kommunale barnehager etter stengetid, trekker jeg tilbake min tidligere krasse kommentar! Likevel, tror jeg det er flere som benytter seg av slike områder uten og vite om de har lov! Og det er vel kanskje ment å være åpent for at barn skal få leke der? At du personlig spør barnehagen synes jeg er kjempepositivt! Da har du faktisk alt på det tørre!
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #39 Skrevet 11. mars 2012 Det er vel du som er frekk hvis du tror at du som barnehageforelder har enerett på kommunal eiendom 24/7. Ditt barn disponerer området fra 7-18 5 dager i uken. Resten av tiden er plassen åpen for andre som har lyst til å være der, så lenge de ikke ødelegger. Hvorfor skal du som mor eller far bestemme hvem som skal ha rett til å ferdes på barnehageområdet etter stengetid? Hvorfor plager det deg at andre kan ha glede av plassen så lenge de ikke ødelegger?? Jeg syns det er en utrolig egoistisk holdning. Mitt barn? Jeg har ikke barn, men jeg ville aldri benyttet meg av en barnehage når jeg skal lufte hunden min. Så nei, det er neppe jeg som er eogistisk her Jeg drar nemlig til andre friluftsområder som IKKE er barnehager når jeg skal lufte hunden min. 1
Gjest Eline4 Skrevet 11. mars 2012 #40 Skrevet 11. mars 2012 Mitt barn? Jeg har ikke barn, men jeg ville aldri benyttet meg av en barnehage når jeg skal lufte hunden min. Så nei, det er neppe jeg som er eogistisk her Jeg drar nemlig til andre friluftsområder som IKKE er barnehager når jeg skal lufte hunden min. Det du, AB, ikke skjønner, er at det er snakk om en valp. Og jeg ikke har muligheter til andre lukkede området, og jeg gjerne vil trene litt på innkalling ute, UTEN å måtte benytte langline. Det er ikke snakk om å slippe bikkja i barnehagen hver eneste dag, å bare la den styre. For tur det gjør jeg andre plasser.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå