Gå til innhold

Hund i barnehage..

Anbefalte innlegg

Gjest Eline4
Skrevet

Har en venninne som benytter seg av en av barnehagene her i området på kveldstid når hun vil trene uten bånd og slikt(har ingen hundeparker e.l i området), pga dette er inngjerdet område og hunden derfor ikke kan stikke av om den måtte få innfallet.

Jeg har ikke barn, men hadde kanskje blitt litt skeptisk om jeg ikke kjente til situasjonen(og har forkjærlighet til hund :rodmer: ) og så dette, i barnehagen barna mine gikk i?

Jeg vet at hun tar opp etter hunden sin osv, så det er ikke noe problem, men hva tenker dere om dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bobler
Skrevet (endret)

Nei det syntes jeg ikke er greit.

Det finnes lette langliner på 15 meter dersom man ikke har andre steder å benytte seg av.

Red; Og jeg har hund, og ikke barn :)

Endret av Bobler
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke greit. Selv om man plukker opp vil det fort ligge bakterier igjen og det er ikke bra der barn leker.

Her jeg bor står det skilt på barnehagen at hunder ikke har adgang.

Hilsen hundeeier, ingen barn foreløbig.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg ikke ser problemet hvis hunden har gjort fra på forhånd, med jeg vet at mange synes det er forkastelig.

Katter derimot er mye værre. Tisser og bæsjer i sandkassa og graver det ned så man ikke vet at det er der før man har det i hånda. Katter som spiser mus og rotter og fugler...æsj!

Men hva problemet med noen hundepoter er forstår jeg virkelig ikke!

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke greit. Selv om man plukker opp vil det fort ligge bakterier igjen og det er ikke bra der barn leker.

Her jeg bor står det skilt på barnehagen at hunder ikke har adgang.

Hilsen hundeeier, ingen barn foreløbig.

Bakterier?? Vet du hvor mange tusenvis av milliarder bakterier det er utendørs på bakken i barnehagen fra før? Folk er jo helt hysteriske! Skal man ta av seg skoene utenfor porten også? Gudene vet hva for noen skumle ting man kan ha tråkket i...

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke problemet så lenge hun plukker opp etter hunden og den ikke går og pisser på lekestativer/i sandkasser.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at forbudet nok er der for en grunn, og at det er rimelig kjipt gjort og respektløst å ta seg til rette på barnehangens eiendom når det er mot reglene.

• Liker 1
Skrevet

Ser ikke problemet, så lenge hun tar opp etter bikkja si. Fugler kan jo gjøre fra seg i barnehager, det samme med katter, som graver det ned i sandkassa..

• Liker 6
Gjest Eline4
Skrevet

I denne barnehagen står det ikke noe om at det ikke er lovt å ta med seg hund eller noe slikt, og det er både ungdommer og litt eldre mennesker som bruker å være der, grunnet det er veldig fint og litt i "skauen".

Dette er og en hund som kommer på innkalling 99.9% av gangene han blir kalt inn, så om det skulle komme mennesker så er ikke dette noe problem..

Jeg vet ikke helt hva jeg tenker om dette, men jeg synes det er dårlig av kommunen å ikke ha en inngjerdet "park" eller et område hvor hundeeiere kan gå med hundene sine uten å trø noen på tærne, så jeg skjønner egentlig at dette området blir aktuelt for folk med hund, ikke bare henne :)

Jeg får valp snart, og vil jo veldig gjerne kunne ha han løs en plass i begynnelsen for å få trent på diverse ting, der jeg vet jeg ikke har muligheten til å miste han av syne og slikt. Derfor jeg spør her hva folk generelt mener om dette, da jeg ikke ønsker å trø noen på tærne om det skulle bli aktuelt :)

• Liker 2
Skrevet

Ta kontakt med nærmeste hundeklubb, så får du sikkert bruke banen deres til trening av valp! Jeg mener at barnehagen er ment for barn! Ja det er gjerde for at ungene ikke skal gå noe sted, men det skal også hindre andre i å komme inn! Det er faktisk noen andres eiendom! Synes venninna di kunne spurt barnehagen om lov i det minste.. men dette er nå bare min mening, og jeg er også hundeeier uten barn..

AnonymBruker
Skrevet

Bruk langline. Den argumentasjonen som brukes over her er så vanvittig dårlig at jeg har ikke ord. Dere bruker logikken til barnehageunger: alle andre gjør det, det er skittent fra før, så hvorfor ikke tilføre mer møkk? På enkelte svar her skulle man tro at de som svarer er mentalt tilbakestående. Barnehagen er ikke et offentlig sted. Respekter det! Det er ikke greit å ta seg til rette på andres eiendom.

• Liker 4
Gjest Eline4
Skrevet

Skjønner meget godt dere som er negative til dette :)

Nærmeste hundeklubb er 3 timer unna forresten, så blir litt slitsomt å drive å farte 6 timer hver dag desverre..

Men skal vel alltids finne ut andre muligheter! :)

Skrevet

Hunden min gjør ikke fra seg på offentlige plasser/hager/osv. Han har alltid gått langt ned i veigrøfta før det kommer ut noe dritt fra han. Så for meg er det helt greit å slippe hunden løs i barnehagen..

Så lenge hunden ikke tisser/driter så går det nok greit? Man kan aldri være sikker på at hunden ikke vil tisse eller bæsje, men man kan jo alltids rydde opp etter seg.

• Liker 3
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid brukt fotballbanen på barneskolen jeg, det har aldri vært noe problem. Men ville ikke tatt med hunden på barnehageområdet.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er en kommunal barnehage så har kommunen din en egen bestemmelse på det hvis det ikke er lov. Tror du finner det under kommunale forskrifter eller noe sånt :)

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner meget godt dere som er negative til dette :)

Nærmeste hundeklubb er 3 timer unna forresten, så blir litt slitsomt å drive å farte 6 timer hver dag desverre..

Men skal vel alltids finne ut andre muligheter! :)

Langline!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hunden min gjør ikke fra seg på offentlige plasser/hager/osv. Han har alltid gått langt ned i veigrøfta før det kommer ut noe dritt fra han. Så for meg er det helt greit å slippe hunden løs i barnehagen..

Så lenge hunden ikke tisser/driter så går det nok greit? Man kan aldri være sikker på at hunden ikke vil tisse eller bæsje, men man kan jo alltids rydde opp etter seg.

Nei! Fordi viss det er greit for noen, så må det være greit for andre. Det er en B A R N E H A G E, ikke en hundeluftegård.

Jeg bor rett utenfor Oslogrensen og det er ikke noe problem å finne steder her hunden får løpt fra seg på. Etter den har lært seg å komme på innkalling selvfølgelig.

• Liker 1
Skrevet

Nei! Fordi viss det er greit for noen, så må det være greit for andre. Det er en B A R N E H A G E, ikke en hundeluftegård.

Jeg bor rett utenfor Oslogrensen og det er ikke noe problem å finne steder her hunden får løpt fra seg på. Etter den har lært seg å komme på innkalling selvfølgelig.

Da hører man med barnehagen. Hvis det er greit for dem at det er hunder der, skal det da ikke være et problem...

Det er jo deres eiendom, og de burde få lov til å bestemme. :jepp:

Uheldigvis er ikke alle like heldige som deg! Jeg selv har bare brukt barnehagen 1 gang, og tar heller en tur opp til fjells med bikkja. :P

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Problemet er jo at de som gjør dette hører ikke med barnehagen, de tar seg bare til rette.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Virkelig, du klarer å styre når hunden din tisser? Tror ikke det.

Dere som mener dette er greit er ufattelig frekke og freidige.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...