Gå til innhold

Champagne på kirketrappen...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fikk infobrev fra kirken der det bl a står at det er forbudt å drikke noe som helst på kirketrappen.

så da utgår champagnen der...

Flere som har fått slikt skriv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

heh? NOE som helst?! Kan jo kanskje forstå den puritanske norske kirken med alkohyler på kirketrappa...men hva med en musserende bowl eller no slikt?!?

Hm...jaja...

Får ta champis-salutten når dere ankommer festlokalet da kanskje Tex?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er litt pga kliss...

Er sikkert litt fordi man skal komme seg bort også, for at neste par ut skal få komme til.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ikke tenkt å ta det før festlokalet vi, det ligger jo bare 50 m unna, så de få rholde ut til da. Jeg har lyst på ris på trappen vi men det har vi fått brev om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke fått brev om noe som helst vi :roll: Men i stedet for ris, har vi tenkt på såpebobler! Synes det er litt koselig jeg! Så slipper jeg å få ris absolutt alle steder og ingen pippipper lider noen nød..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke litt rart at bruden tilogmed skal styre hva folk skal kaste på dem også...? :o Greit å gi beskjed om at dumt med ris, men det får da være måte på detaljstyring. Slikt er jo vanlig at gjestene tar med selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det synes jeg ikke er rart. Jeg lagde klart masse små poser med det innholde jeg hadde lyst til at gjestene skulle kaste (brudgommen hadde ingen sterke meninger rundt dette). En venninne gikk rundt og delte ut før vi kom på kirketrappa. Selvfølgelig ble ingen nektet å kaste noe annet (!), men da fikk jo også de som ikke hadde tenkt på å ta med noe kaste på oss. Synes det var lurt, jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

heh? NOE som helst?! Kan jo kanskje forstå den puritanske norske kirken med alkohyler på kirketrappa...men hva med en musserende bowl eller no slikt?!?  

Hm...jaja...

Får ta champis-salutten når dere ankommer festlokalet da kanskje Tex?

Det er ikke puritanisme som styrer om det er alkohyler på kirketrappa. Det er det norske lovverket om drikking på offentlig sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor stod det spesifisert at det var på kirketrappen forbudet gjaldt?

Vi har tenkt å ta bilder på kirkegården, og der har vi tenkt å drikke sjampis, for det stod ingensteder at det ikke var lov...

Vi drakk forøvrig sjampis i Botanisk hage sist vi giftet oss, og ingen sa noe da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor stod det spesifisert at det var på kirketrappen forbudet gjaldt?

Vi har tenkt å ta bilder på kirkegården, og der har vi tenkt å drikke sjampis, for det stod ingensteder at det ikke var lov...

Vi drakk forøvrig sjampis i Botanisk hage sist vi giftet oss, og ingen sa noe da....

Hvorfor dere ikke kan drikke noe som helst på kirketrappa vet jeg ikke, men jeg kan tenke meg det er et vedtak som har kommet pga dårlig erfaring med søl.

Alkoholholdig drikke er et helt annet spørsmål. Da handler det om at kirken ikke har utendørs sjenkeløyve... :wink:

Alkoholfri sjampis er lov å nyte på offentlig sted. Alkoholholdig er ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Abelone

SÅPEBOBLER høres kjemperomantisk ut, men jeg er redd for at det kommer til å sette stygge flekker på en lekker hvit kjole.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra at det ikke er lov å drikke på offentlig sted, synes jeg Tex tok opp noe som virker svært relevant: å få gjestene til å flytte seg. Mange kirker er tidvis svært populære med flere giftemål på rad. Det er vel heller ikke alle kirkeråd/prester som liker alkohol i tilknytning til kirken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått brev om noe som helst vi :roll: Men i stedet for ris' date=' har vi tenkt på såpebobler! [/quote']

Neeeei, tenk på hvordan kjolen din blir seende ut da!! :veldigsur:

Forøvrig: når ble det forbudt å kaste ris på kirketrappen?? Roseblader? Bobler? Solsikkefrø?

Så mye rart folk finner på, altså... jeg er storfornøyd med ris jeg, eventuelt tusenlapper hvis folk ABSOLUTT må hive noe annet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke ris er forbudt, men det er med tanke på fuglene som spiser den i seg etterpå. Ukokt ris sveller når det kommer i magen - noe som kan medføre småfuglers død. Tviler på at det er romantisk å kaste kokt ris på brudeparet, men det er ikke spesielt romantisk å ta livet av fuglene heller. Skal dere kaste ris må noen sope opp det med en gang etterpå. Det sa kirken vår.

Ikke champis på kirketrappa?? :o

Vi hadde ingen restriksjoner mot det vi. Og når vi spurte om kirken ikke brukte å godta det fikk vi til svar at "det er da noe nesten alle gjør". Men det er nok forskjellig fra kirke til kirke vil jeg tro :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...