Romilo Skrevet 9. mars 2012 #1 Skrevet 9. mars 2012 Vet ikke om dette er riktig kategori, men... Må få det ut!! Jeg er lei av alt. Lei av meg selv, lei av andre. Lei av folk. Vil bare stikke! Dit ingen kan nå meg. Finne meg selv, for jeg har da faen ikke peiling på hvor jeg ble av. Jeg står på sidelinjen og ser på mitt eget liv, ser på meg selv ha det fett. Og jeg har det ikke fett. Jeg kutter meg. Jeg er deprimert så fort jeg er alene. Jeg har det ikke bra, men det hjelper ikke å rope om hjelp. Hvorfor? Fordi ingen tar meg seriøst. Jeg er 15 år gammel, har hele livet foran meg. Jeg vet ikke om jeg vil fortsette. Hvorfor? Fordi jeg har blitt mobbet siden jeg var 3 år gammel. Pga. håret mitt, jeg har blitt kalt "sau", "puddel" og diverse andre saker. Hvordan det føles for en treåring å få slengt etter seg: Man tenker ikke over det. Hvordan en tiåring føler seg: Plaget. Hvordan en femtenåring føler seg: MOBBET. Alene. Føler at ingen forstår meg. Ingen gjør noe med det. Jeg har sagt ifra. Tar foreldrene mine meg alvorlig? Nei. Sier jeg det til vennene mine får jeg til svar: "Liker håret ditt, jeg!" Oh, yeah, right. Det er mange av dem som vet om problemet, men de driter i det. Akkurat som alle andre. De vet ikke hvordan det er. Det gjør så vondt... Jeg har slitt så jævlig på grunn av håret mitt. Nå har jeg sagt til meg selv at hvis èn person til sier noe sånt til meg, så skal jeg skinne meg. Jeg skal aldri ha hår på hodet igjen, og ingen får kalle meg sau. Jeg har krøller.... folk har forskjellig hudfarge... noen er tilbakestående, noen er korte, noen lange, noen tjukke og andre tynne. GIR DET FOLK GRUNN TIL Å MOBBE? De aner ikke hvordan det er i den situasjonen. Det er jævlig, du føler deg på bånn. Du får lyst til å stikke av og aldri komme tilbake. Du får lyst til å grave deg ned i et hull og aldri komme opp igjen... Jeg aner ikke hva jeg gjør lenger.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2012 #2 Skrevet 9. mars 2012 Det vil bli bedre med tiden, det vet jeg. Du er bare femten år og har hele livet foran deg, som du selv sier. Om noen år vil du se tilbake på denne tiden som en tid som gjorde deg beintøff. Det føles kanskje ikke slik i dag, men du vil se klarere om noen år. Man må gjennom noe tøft for virkelig å kunne verdsette det å ha det bra Se positivt på livet, tenk på alt du vil oppleve i tiden framover. Nye reisemål, nye og snille mennesker, opplevelser, kjæreste og alt det andre livet har å tilby. Hver gang jeg blir lei meg tenker jeg på alt jeg vil og skal oppleve. Jeg har mål og ambisjoner, drømmer som jeg vil gjennomføre! Aldri mist eller gi slipp på det som får deg til å smile. 2
Aldrisur Skrevet 9. mars 2012 #3 Skrevet 9. mars 2012 Skal jeg fortelle deg hva jeg drømmer om? Jeg drømmer om en gang å kunne kjøpe et kjempestort kråkeslott med mange små og store rom. Det skal være peis og levende lys i alle rom, høyt under taket, gode møbler å sitte i og deilige senger å sove i. Alle som føler som deg, eller andre som sliter med vanskelige opplevelser, skal være hjertelig velkomne til å være i huset mitt så lenge de ønsker. Vi kunne snakke sammen om det vi ønsker å snakke om, backe opp hverandre og gi hverandre muligheter til å vokse og utvikle våre positive sider, og for ikke å glemme, fortelle hverandre at de som har merket oss med fordommene sine der ute - de tok forbaska feil! Blir du med? 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2012 #4 Skrevet 9. mars 2012 Men når du har venner og kjæreste osv. vil du virkelig si at du blir mobbet? Jeg mener ikke å være slem altså, men jeg tror nok at det er en del som har opplevd verre enn kommentarer om håret.. Hva med rettetang da? 4
Gjest BabyBlue Skrevet 9. mars 2012 #5 Skrevet 9. mars 2012 Jeg tror jeg har sett håret ditt her før og på et annet forum? (Blondt og veldig krøllete?) I så fall, om det er saken, vil jeg bare si: DAMN, håret ditt er dødsfint! :D Fatter ikke hvordan noe kan gjøre narr av noe sånt, noe som er så pent og særegent. Men siden du sliter med depresjon og kutting vil jeg anbefale deg å snakke med noen om det, kanskje gå til en ungdomshelsestasjon eller snakke med rådgiver/helsesøster på skolen? Ingen burde ha det så vondt, og spesielt ikke i en så viktig alder som du er i nå. Når det gjelder mobberne bør du enten si ifra og ta det opp med de hva de egentlig gjør med deg, eller si ifra til en autoritetsfigur på skolen. Du burde ikke la slike folk bestemme dagsformen din og ødelegge for deg
Gjest BabyBlue Skrevet 9. mars 2012 #6 Skrevet 9. mars 2012 Men når du har venner og kjæreste osv. vil du virkelig si at du blir mobbet? Jeg mener ikke å være slem altså, men jeg tror nok at det er en del som har opplevd verre enn kommentarer om håret.. Hva med rettetang da? Det er jo som å signalisere til mobberne at man lar de bestemme hvordan en skal se ut - det er ikke ok. Om TS egentlig ikke har noen problemer med håret sitt, bortsett fra når hun blir pirket på av andre, burde hun få se ut som hun vil. Og om man har veldig kraftige krøller tar det evigheter å slette det ut, pluss at det gjør håret tørt og skadet.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2012 #7 Skrevet 9. mars 2012 Jeg vil anbefale deg å oppsøke hjelp, siden du sliter med kutting. Jeg skader meg selv, og vet at det ikke er en god måte å takle problemene på for det løser ingenting. Du kan ta kontakt med feks fastlegen din, helsesøster på skolen eller helsestasjon for ungdom. Håper du får hjelp og at du får det bedre. Ingen fortjener å ha det så vondt! Klem fra meg. 2
Lilleloet Skrevet 9. mars 2012 #8 Skrevet 9. mars 2012 Føler med deg jenta Det er så sårt og vondt. Jeg vet akkurat hvordan du har det. Jeg hadde det samme problemet i den alderen. Det er så vondt og håpløst. Uansett hvor vanskelig det er å tro, så blir det bedre, jeg er nå i 20-årene og ingen bryr seg om å slenge stygge kommentarer eller mobbe lenger. Det som ikke dreper deg gjør deg sterkere! Du vil nok reise deg som en kjempesterk jente når dette er over. Hang in there! Ta gjerne kontakt på PM om du vil ha noen å snakke med 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2012 #9 Skrevet 9. mars 2012 Det er jo som å signalisere til mobberne at man lar de bestemme hvordan en skal se ut - det er ikke ok. Om TS egentlig ikke har noen problemer med håret sitt, bortsett fra når hun blir pirket på av andre, burde hun få se ut som hun vil. Og om man har veldig kraftige krøller tar det evigheter å slette det ut, pluss at det gjør håret tørt og skadet. Skjønner ikke helt argumentet ditt. Det blir som å si til folk at de ikke skal slanke seg osv. om de får kommentarer på de,t og de selv er misfornøyd med det. Det virker jo som om ts selv er misfornøyd med krøllene. Jeg har sett bilde av Romilo sitt hår og det er en del krøllete ja, men man blir vant til det. Det går også an å ta en eller annen kur hos frisøren som gjør at håret blir litt rettere (jeg tenker ikke på brazilian blowout). Jeg syns håret ditt er kult da Romilo. 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2012 #10 Skrevet 9. mars 2012 Skjønner ikke helt argumentet ditt. Det blir som å si til folk at de ikke skal slanke seg osv. om de får kommentarer på de,t og de selv er misfornøyd med det. Det virker jo som om ts selv er misfornøyd med krøllene. Jeg har sett bilde av Romilo sitt hår og det er en del krøllete ja, men man blir vant til det. Det går også an å ta en eller annen kur hos frisøren som gjør at håret blir litt rettere (jeg tenker ikke på brazilian blowout). Jeg syns håret ditt er kult da Romilo. Jeg mente at man blir vant til å bruke den tiden det tar med rettetangen. 1
Romilo Skrevet 9. mars 2012 Forfatter #11 Skrevet 9. mars 2012 For tre år siden da jeg startet med det hele, kuttinga og tankene mine: Da trodde jeg også at ting ville bli bedre, og det ble de. Men så ble det verre igjen, og jeg tar meg så sykelig nær av ting.. Jeg sliter ikke, jeg lider. Det er ikke bare håret mitt som gjør alt katastrofe, det er også ting innen familien min jeg ikke blir kvitt før jeg er 18...! Kan dessverre ikke gå nærmere innpå det, men det er helt forferdelig. BabyBlue: Stemmer, det er nok meg! Men nå har jeg farget håret mitt, i håp om å få færre kommentarer på det. Slapp jeg det? Nei... AB: Ja, jeg blir mobbet. Det spiller ingen rolle hvem du har rundt deg, blir du mobbet, så blir du mobbet. Det er ikke vennene mine eller kjæresten som sier dette til meg, det er faktisk alt fra folk jeg bare har sett en gang til folk jeg ikke har møtt før. Jeg holdt ut så lenge, men for tre år siden slapp alt taket. Jeg startet på ungdomsskolen, og alt ble verre enn det var. Jeg trodde det ville forandre alt, men det gjorde det ikke... Jeg har rømt. Jeg har grått, grått og grått. Kuttet, blodet har fosset ut av kroppen min. Jeg har vært syk fordi jeg ikke turte å gå på skolen, klarte ikke. Jeg har skjult smerten min med smil. Jeg har sagt ifra til de nærmeste.... De får ikke gjort noe. Jeg kan ikke snakke med bestevenninnen min lenger, for hun har fått seg kjæreste og glir lenger og lenger fra meg. Tusen takk for hjelp, hvertfall! Det betyr uendelig mye for meg
Romilo Skrevet 9. mars 2012 Forfatter #12 Skrevet 9. mars 2012 Hva med rettetang da? Jeg har prøvd. Prøvd antipermanent, prøvd rettetang. Har prøvd nesten alt mulig, og det funker ikke. Den siste utveien er vel parykk eller no hair at all!
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2012 #13 Skrevet 9. mars 2012 Har blitt mobbet og sliter med selvskading selv. Si i fra om du trenger noen å snakke med, så kan jeg ta kontakt med deg på pm. 1
Kahlan Amnell Skrevet 10. mars 2012 #14 Skrevet 10. mars 2012 Det eneste jeg kan foreslå er å prøve å jobbe med deg selv, bli sterk nok til å ignorere eller svare mobberene tilbake. Det er sikkert ikke så gøy å mobbe noen som ikke tar seg nær av det. De er bare ynkelige, usikre, sjalu, små mennesker. De er ikke verdt å kaste bort en tåre på. Se for deg hvordan du vil være, stolt, lykkelig og fornøyd med deg selv. Ha det i bakhodet, og minn deg selv på det hele tiden. Det er ikke lett, men du vil få utrolig mye igjen for å prøve. Jeg har blitt mobbet selv forresten ... 1
Gjest Leopard Skrevet 10. mars 2012 #15 Skrevet 10. mars 2012 Skjønner at du har det tungt - men du er nødt å oppsøke hjelp for selvskadingen! Samtidig kan det være nyttig for deg å ha noen å snakke med og få utløp for tanker og frustrasjon. Selv om det kanskje virker langt borte nå, så kommer det til å bli bedre!!
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2012 #16 Skrevet 10. mars 2012 Hvilken farge farget du da? Ikke at det har noe å si for trådens emne, ble bare nysjerrig. Du har jo dødskult hår. Du hadde kledd knall Rihannarødt :D Om du sliter med selvskading og har familieproblemer er det viktig at du oppsøker hjelp. Snakk med helsesøster, ungdomshelsestasjon eller lege. Kanskje du kan oppsøke en frisørsalong som spesialiserer seg på negresser? Kanskje de kan gi deg noen tips? Du kan jo også vurdere brazilian blowout, men det koster penger..
Gjest Starlit Skrevet 10. mars 2012 #17 Skrevet 10. mars 2012 Ja, du har min største medfølelse. T.S, og alle andre som har hatt det vondt. Jeg får ofte den dag, også slengt drittkommentarer etter meg. Selv om jeg snart nermer meg 24. Folk kan si utrolig mye vondt.. Og den eneste måten å overleve på, er å være sterk. Man må reise seg opp og prøve å holde seg unna bråk, for ofte er det dette som er motivet for mobberne. De prøver å få andre på et lavt nivå, og da serlig om de opplever noen som en trussel (Flinkere, penere osv). Du må ikke høre på dem! Det er dem det er noe galt med, og ikke deg! Mobbing er ikke normalt, og utføres stort sett av mennesker som ikke har vokst opp med kjærlighet i familien..osv. Mobbere plager enkelte personer som ikke er lik dem selv. Slike personer er høyst oppegående, og dette liker ikke mobberne! Ha tro på deg selv:)
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2012 #18 Skrevet 10. mars 2012 Kanskje du skal øve på å lage forskjellige fletter? Pariserflette, fiskebensflette osv.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2012 #19 Skrevet 10. mars 2012 Ja, du har min største medfølelse. T.S, og alle andre som har hatt det vondt. Jeg får ofte den dag, også slengt drittkommentarer etter meg. Selv om jeg snart nermer meg 24. Folk kan si utrolig mye vondt.. Og den eneste måten å overleve på, er å være sterk. Man må reise seg opp og prøve å holde seg unna bråk, for ofte er det dette som er motivet for mobberne. De prøver å få andre på et lavt nivå, og da serlig om de opplever noen som en trussel (Flinkere, penere osv). Du må ikke høre på dem! Det er dem det er noe galt med, og ikke deg! Mobbing er ikke normalt, og utføres stort sett av mennesker som ikke har vokst opp med kjærlighet i familien..osv. Mobbere plager enkelte personer som ikke er lik dem selv. Slike personer er høyst oppegående, og dette liker ikke mobberne! Ha tro på deg selv:) Hva får du slengt etter deg da?
Gjest Starlit Skrevet 10. mars 2012 #20 Skrevet 10. mars 2012 Hva får du slengt etter deg da? At jeg er veldig særiøs, tror jeg er noe, er overlegen, ser ned på andre..osv Ble kontaktet på facebook i ste hvor jeg ble bedt om å holde meg unna en felles skolevenn:) Blir også ofte dolket, i tillegg til at jenter i nærmiliøet som jeg knapt kjenner-driver å legge meg til på fb. De aller fleste av dem har gjort dette av helt andre hensikter enn å være "venner". For så snart jeg skriver noe, blir det en stor snakkis:) Har vertfall fjernet de som trakk ut klørn litt for ofte..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå