Gå til innhold

Hvilke spisestuestoler ønsker du deg?

Anbefalte innlegg

Gjest Ashley_Johanna
Skrevet

Som overskriften sier...

Skrevet (endret)

Jeg ønsker meg y-stolen.

Endret av Grønt blad
  • Liker 1
Gjest Jytte
Skrevet

Jeg blir aldri lei av syverstolene mine, de enkle, men likevel så stilige.

AnonymBruker
Skrevet

Y-stolen er nedlig da:-) Men er det noen som vet om den er GOD å sitte i? Jeg ønsker meg en stol fra Sandvik,som man kan lene bak...den er såååå god å sitte i. Kan ikke det med å linke.....Ellers liker jeg også Rondostolen,den er veldig god og veldig fin:-)

Skrevet

Scandia Junior Stackable Chair frå Fjordfiesta. Den med høg rygg.

Gjest norah
Skrevet

Er så mange av designstolene som er vonde å sitte i, synes jeg....

Scandia føler jeg skal knekke(og jeg er ikke stor), panton likeså.

Syver/maur stolene er heller ikke spesielt gode i lengden på bakenden.

Kjøpte selv eames, og de er ikke stort annet enn pene å se på. Litt som blenderen til KitchenAid. Egner seg best på pynt.

Stolene får utrolig lett skraper og merker(som om noen har tegnet med blyant) som ikke lar seg fjerne(vi har hverken barn eller husdyr), er heller ikke en drøm å sitte på i timesvis.

Man må tydeligvis lide for skjønnheten :)

De beste å sitte i er jo godt polstrede stoffstoler - men det er så kjedelig....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker meg noen GRÅ (ikke mørkegrå), men det er UMULIG å finne...

Skrevet (endret)
Sandvik Epsilon med trinnløs regulerbar rygg er eit alternativ for meg.Men så var det prisen da...... Endret av Petrus
Gjest Jytte
Skrevet

Er så mange av designstolene som er vonde å sitte i, synes jeg....

Scandia føler jeg skal knekke(og jeg er ikke stor), panton likeså.

Syver/maur stolene er heller ikke spesielt gode i lengden på bakenden.

Kjøpte selv eames, og de er ikke stort annet enn pene å se på. Litt som blenderen til KitchenAid. Egner seg best på pynt.Stolene får utrolig lett skraper og merker(som om noen har tegnet med blyant) som ikke lar seg fjerne(vi har hverken barn eller husdyr), er heller ikke en drøm å sitte på i timesvis.

Man må tydeligvis lide for skjønnheten :)

De beste å sitte i er jo godt polstrede stoffstoler - men det er så kjedelig....

Jeg var på en restaurant i København hvor de hadde Eames Plastic Chair og jeg syntes stolen var alldeles nydelig å sitte i. Vi satt der en hel kveld og jeg bestemte meg kjapt for å kjøpe et par slike selv også. Utrolig bra sitte-komfort.

Og Kitchen Aid blender er jo kjempegod. Jeg har hatt min i flere år og den er utrolig bra. Knuser is og frosne bær i en fart, reservedeler fås ved å ta blenderen med til butikken jeg kjøpte den i. Har aldri opplev bedre service enn den jeg fikk da jeg måtte skifte ut en del som ble slitt pga masse is-knusing.

Bruker blenderen min masse ...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med norah - designstolene hun nevner (og mange andre også) er som regel sinnsykt vonde å sitte på gjennom en lang middag.

Dere som hardnakket hevder noe annet kan IKKE ha bekkenproblemer eller tilsvarende. :eeeh:

Selv har jeg høyryggede polstrede stoler med bjørkebein og koksgrå mikrofiber. Helt ok å se på, og himmelske å sitte i - selv i timesvis (ja, myemye bedre enn Syveren og Eames, og samtidig mer elegante enn Epsilon, som jeg synes går for langt i motsatt retning). Når jeg er svimmel av god mat og vin bare siger jeg litt framover på setet, og så kan jeg lene hodet mot ryggstøet, og ta en liten blund om jeg vil. :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med norah - designstolene hun nevner (og mange andre også) er som regel sinnsykt vonde å sitte på gjennom en lang middag.

Dere som hardnakket hevder noe annet kan IKKE ha bekkenproblemer eller tilsvarende. :eeeh:

Selv har jeg høyryggede polstrede stoler med bjørkebein og koksgrå mikrofiber. Helt ok å se på, og himmelske å sitte i - selv i timesvis (ja, myemye bedre enn Syveren og Eames, og samtidig mer elegante enn Epsilon, som jeg synes går for langt i motsatt retning). Når jeg er svimmel av god mat og vin bare siger jeg litt framover på setet, og så kan jeg lene hodet mot ryggstøet, og ta en liten blund om jeg vil. :fnise:

Glemte å nevne produsenten av spisestuestolene våre: Hødnebø. Valgt ut etter nøye utprøvig av alle tilgjengelige polstrede spisestuestoler. Etter noen års bruk er vi stadig svært fornøyde med valget - anbefales! :)

Gjest norah
Skrevet

Nettopp!

Designstolene gjør at man bare sklir av stolen straks man har fått i seg en glass eller to(5 da...) :ler:

Prøvde meg i noen sånne klassiske polstrede beige bohusstoler med lav rygg, og det var en drøm å sitte i.....vi satt i timesvis rundt bordet, og jeg angret bittert på mitt stolvalg sånn med tanke på komfort.

Men det er mulig min misnøye ikke er stolens skyld, men for lite fett på rumpa mi :tongue:

Kitchen Aid blenderen min kan gå å legge seg, og den sure kjerringa i butikken jeg kjøpte den i like så. Hun maner frem den verste PMS i meg. Så den står mest til pynt.

Bytta ut ei Ikealampe til verdi av 200 kr eller noe som jeg hadde hatt i 7 år hvertfall med ei designlampe - og jadda - den røk etter 1 - ja, ett døgn.

Oppskrytte greier. Likevel kjøper jeg det :klaske:

Skrevet

Sandvik Epsilon med trinnløs regulerbar rygg er eit alternativ for meg.Men så var det prisen da......

Denne har vi sett på og, men den er så dyyr.. Prisen for to stoler er ca det vi kan tenke oss å gi for de 8 vi skal ha...

Gjest Badabing
Skrevet

Jeg ønsker meg også Y-stolen, men samboer er uenig..

AnonymBruker
Skrevet

Har syver-stoler hjemme, og ønsker meg Y-stolen og Tivoli-stolen på hytta.

Gjest Jytte
Skrevet

Har syver-stoler hjemme, og ønsker meg Y-stolen og Tivoli-stolen på hytta.

Tivolistolene er fantastisk å sitte i - i tillegg til at de er flott å se til.

Jeg skal ha slike i hagestuen - må bare bestemme hvilken farge jeg skal velge.

AnonymBruker
Skrevet

Tivolistolene er fantastisk å sitte i - i tillegg til at de er flott å se til.

Jeg skal ha slike i hagestuen - må bare bestemme hvilken farge jeg skal velge.

Nei, det er de virkelig ikke. Dvs kanskje om man sammenlikner med en spiss stein eller noe.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke så glad i de typisk danske møblene som er så populære for tiden, og dessuten synes jeg det er gjespende kjedelig når alle har de samme møblene. Jeg kunne ha tenkt meg noe fra Artek eller Swedese, muligens Bruno Marthsson.

Gjest Jytte
Skrevet

Nei, det er de virkelig ikke. Dvs kanskje om man sammenlikner med en spiss stein eller noe.

Det utsagnet får meg til å tro at du ikke en gang har sett stolen. Hvordan du kan føle at du sitter på en spiss stein når du sitter på en sånn er for meg helt besynderlig.

Det er noen av de mest behagelige spisestuestolene/hagestolene du kan få tak i. Vil sammenligne det som å sitte i løse luften, jeg har aldri sittet bedre enn i en av dem.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke så glad i de typisk danske møblene som er så populære for tiden, og dessuten synes jeg det er gjespende kjedelig når alle har de samme møblene. Jeg kunne ha tenkt meg noe fra Artek eller Swedese, muligens Bruno Marthsson.

Regner med at det er Bruno Mathsson du mener - som, selvom han var svensk, ikke designet så ulike møbler som de du selv omtaler som drepende kjedelige. Stilen hans var iallefall et utspring av modernismen/funksjonalismen, noe mange av de som omtales som klassisk dansk også er. :)

Jeg liker også Tivoli-stolen, det er derfor jeg ønsker meg den. I tillegg til at jeg synes den ser fin ut og passer der jeg planlegger å ha den. At den også kan brukes ute, er viktig for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...