Frustrertpike Skrevet 9. mars 2012 #1 Skrevet 9. mars 2012 Hei. Noen som fikk med seg FBI i går? Dette er egentlig ikke nye nytt, men de tok iallefall dette opp på FBI på NRK i går. "Hele 55 av 73 deodoranter inneholder stoffer som kan være allergifremkallende eller miljøskadelige. Tre av dem har også hormonforstyrrende kjemikalier, viser en undersøkelse Grønn Hverdag har gjennomført." http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.8012950 Ja, hvilken deo bruker du? Ble den godkjent?
Gjest badeand1 Skrevet 9. mars 2012 #3 Skrevet 9. mars 2012 (endret) Bruker sterilan og dove men ikke akkurat de typene som er der. Tror jeg.. Endret 9. mars 2012 av Mortem
Gjest Nuppdupp Skrevet 9. mars 2012 #5 Skrevet 9. mars 2012 Nei, det er ikke dem. du må ikke lese tråder som dette
heltvanlig Skrevet 9. mars 2012 #6 Skrevet 9. mars 2012 du må ikke lese tråder som dette hehe. Du har rett. Men jeg bruker axe
Gjest Leopard Skrevet 9. mars 2012 #8 Skrevet 9. mars 2012 (endret) Bruker sterilan og dove men ikke akkurat de typene som er der. Tror jeg.. Spørs hvilken sterilan du bruker, men dove er ikke godkjent. Jeg brukte garnier ultra dry, den var ikke godkjent, så gikk til innkjøp av deodoranten fra Neutral Endret 9. mars 2012 av Leopard
Gjest Nuppdupp Skrevet 9. mars 2012 #9 Skrevet 9. mars 2012 IKKE GODKJENT. bruker Nivea Calm & Care. likte en annen fra nivea. den var rosa :gjeiper: men tror ikke de selger den mer
Gjest badeand1 Skrevet 9. mars 2012 #10 Skrevet 9. mars 2012 (endret) Spørs hvilken sterilan du bruker, men dove er ikke godkjent. Jeg brukte garnier ultra dry, den var ikke godkjent, så gikk til innkjøp av deodoranten fra Neutral Bruker også en deodorant fra Yves rocher, men veit ikke om den er godkjent. Menmen. Endret 9. mars 2012 av Mortem
Frustrertpike Skrevet 9. mars 2012 Forfatter #12 Skrevet 9. mars 2012 (endret) Jeg hørte om dette for en god stund siden. Drev med min sedvanlige googling av ymse, og fant ut at grønn hverdag ikke godkjente dove. Byttet til anglamark som fåes på coop. Luktfri og holder bra:) Endret 9. mars 2012 av Frustrertpike
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2012 #13 Skrevet 9. mars 2012 Jeg bruker neutral sin. Tåler ingen andre, får store utslett og klør. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2012 #14 Skrevet 9. mars 2012 Jeg bruker sticken jeg! Så den er ikke godkjent, men jeg bryr meg egentlig ikke da jeg har brukt dem i flere år og aldri vært plaget, så jeg kommer ikke til å endre dette.
Athene Skrevet 9. mars 2012 #15 Skrevet 9. mars 2012 Jeg finner ikke mine på lista. Vichy (fra apoteket) og biotherm. Skulle gjerne ha visst dette. Etter at både jeg og mannen ble diagnostisert med fruktbarhetsproblemer har jeg vært ganske opptatt av slike stoffer. Misstenker at problemene kan henge sammen med stoffene man omgir seg med daglig, antallet menn med spermproblemer og kvinner som kommer i tidlig overgangsalder har ekspoldert de siste årene.
andy capp Skrevet 9. mars 2012 #16 Skrevet 9. mars 2012 Bruker alltid parfymefri deodorant. Som oftest natural sin, men også andre på den godkjente lista. Om jeg vil lukte noe annet enn meg selv, så bruker jeg en god parfyme som matcher min egen lukt.
KaDust Skrevet 9. mars 2012 #17 Skrevet 9. mars 2012 Wuhu, alle favorittene mine er på anbefales-lista!
Belle de Jour Skrevet 9. mars 2012 #18 Skrevet 9. mars 2012 Bruker Helsedeodoranten, i krystall. Den inneholder ingenting skadelig, men i likhet med andre deodoranter uten aluminium synes jeg den har en tendens til å..ikke virke helt. Har prøvd mange uten aluminium nå, og vil heller ikke gå tilbake til en med, men mulig jeg må innse at de ikke er like effektive som de med. Men jeg lukter heldigvis ikke vondt 1
Gjest Lilu Skrevet 9. mars 2012 #19 Skrevet 9. mars 2012 Neutral. den er godkjent. Men som deodorant suger den :gjeiper:
Gjest Spinell Skrevet 9. mars 2012 #20 Skrevet 9. mars 2012 Min, Sterilan Oxygen Fresh (stick), står dessverre på verstingsiden, men det er den eneste jeg er tilfreds med virkningen til. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå