billelille Skrevet 8. mars 2012 #1 Del Skrevet 8. mars 2012 Øvelseskjører dere med barn i bilen? Ifølge kjørelæreren min er det lov, men er det ikke veldig uansvarlig?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #2 Del Skrevet 8. mars 2012 Hvorfor er det verre med barn enn ungdommer og unge voksne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
billelille Skrevet 8. mars 2012 Forfatter #3 Del Skrevet 8. mars 2012 Hvorfor er det verre med barn enn ungdommer og unge voksne? Barn og unge går vell forsåvidt for det samme? Uansett et barn velger ikke selv, slik som en ungdom eller ung voksen kan gjøre, de har selv valget om de vil sitte på eller ikke! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 8. mars 2012 #4 Del Skrevet 8. mars 2012 Barn og unge går vell forsåvidt for det samme? Uansett et barn velger ikke selv, slik som en ungdom eller ung voksen kan gjøre, de har selv valget om de vil sitte på eller ikke! Det tenkte jeg ikke på.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leanne Skrevet 8. mars 2012 #5 Del Skrevet 8. mars 2012 Synes det var kjempe kult å sitte på når brutter'n øvelseskjørte.. Han er 3 år eldre. Det er jo mengde trening så må til, han øvelseskjørte ofte når jeg skulle kjøres på trening, så kjørte han og pappa mer mens jeg trente og de hentet meg igjen... Men han hadde kjørt en god del før jeg fikk sitte på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #6 Del Skrevet 8. mars 2012 Ulykker kan skje uansett hvor god sjåfør som sitter bak rattet. Når forholdene på veien er dårlige slik at den som lærekjører ikke har full kontroll, regner jeg med at den ansvarlige føreren tar over. Så nei, jeg synes ikke det er uansvarlig å kjøre med barn i bilen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mor Skrevet 9. mars 2012 #7 Del Skrevet 9. mars 2012 Ja, det gjør jeg! Nei, det er ikke uansvarlig! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moscato Skrevet 9. mars 2012 #8 Del Skrevet 9. mars 2012 Eg fekk køyre uansett kven som sat på, og gjerne på lange turar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
billelille Skrevet 9. mars 2012 Forfatter #9 Del Skrevet 9. mars 2012 Tusen takk for svar dere Jeg må innrømme at jeg faktisk øvelseskjører med barna i bilen selv. Trengte bare å høre andres synspunkter på det, siden jeg alltid føler at jeg gjør noe ulovlig når jeg gjør det.. Men da kan heretter kjøre med god sammvittighet! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 9. mars 2012 #10 Del Skrevet 9. mars 2012 Om du mener det er uansvarlig, så er du kanskje litt overhysterisk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2012 #11 Del Skrevet 9. mars 2012 Det kommer litt an på alderen på barna syns jeg. Jeg ville ikke kjørt med baksetet fylt av 3-åringer som skriker og skråler, for å si det sånn. Vet med meg selv at jeg fort kan bli distrahert av masingen og syngingen fra baksetet. Tok lappen etter at jeg fikk nr 1, og øvelseskjørte da aldri med barn i bilen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
billelille Skrevet 9. mars 2012 Forfatter #12 Del Skrevet 9. mars 2012 Om du mener det er uansvarlig, så er du kanskje litt overhysterisk? Ja kanskje det Men jeg syntes igrunn ikke det er uansvarlig, gjør jo det selv.. Men jeg hadde bare på følelsen at andre syntes det.. så trengte bare å høre andres synspunkter på det, slik at jeg kan kjøre med barna i baksetet uten å føle meg dum om jeg skulle møte på noen kjente Har nemlig fått mange rare blikk og spørsmål om dette er lov.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leanne Skrevet 9. mars 2012 #13 Del Skrevet 9. mars 2012 Det kommer litt an på alderen på barna syns jeg. Jeg ville ikke kjørt med baksetet fylt av 3-åringer som skriker og skråler, for å si det sånn. Vet med meg selv at jeg fort kan bli distrahert av masingen og syngingen fra baksetet. Tok lappen etter at jeg fikk nr 1, og øvelseskjørte da aldri med barn i bilen. vel.. hvis det er dine egne barn, så kan man jo like så godt venne seg til å kjøre med de i baksetet først som sist... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2012 #14 Del Skrevet 9. mars 2012 Jeg tror absolutt at det er lov. Selv har jeg ikke gjort det. Men broren min gjorde det mens jeg og mitt barn var i bilen. Så gjorde han noe feil med giren i en bratt oppoverbakke. Enden på visa var at jeg tok ungen min ut av bilen og gikk siste biten. Han har fått lappen nå, men har kræsja et par ganger med bilen i ettertid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~white lady~ Skrevet 11. mars 2012 #15 Del Skrevet 11. mars 2012 Jeg har gjort det, men anbefales ikke hvis de er i alderen 0-4 år og er våkne... Masing og sutring ifra baksetet kan få den mest erfarne sjåfør til å bli distrahert! :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #16 Del Skrevet 11. mars 2012 Når jeg øvelseskjørte nektet jeg å ha med meg noen under 18 år. Jeg ville være sikker på at de som satt på, var sikre på det valget de tok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 11. mars 2012 #17 Del Skrevet 11. mars 2012 Jo det er lov, og ja det gjør jeg. Sønnen min kjører og treåringen sitter bak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå