Gå til innhold

"Da var man..."


Pixie

Anbefalte innlegg

For å være helt ærlig, så skjønner jeg ikke nøyaktig hva dere klager på her. Er det bruk av "da"? Bruk av "man"? Bruk av tredje person?

Alt! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eurodice

Kate Moss - Vintaqe

Jean Paul - classique - den rosalige med brun "netting" over.. bra forklart :jepp:

Hva betyr "rosalige"?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva betyr "rosalige"?

Rosaaktig, vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Drue

Hvis dere synes det er teit at man omtaler seg selv som "man", lurer jeg på hva dere synes om at enkelte fra der jeg er fra omtaler seg selv som "denna". "Denna har det ikke helt bra i dag".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere synes det er teit at man omtaler seg selv som "man", lurer jeg på hva dere synes om at enkelte fra der jeg er fra omtaler seg selv som "denna". "Denna har det ikke helt bra i dag".

Wow, det virker merkelig! Det går jo i samme sjanger som å bruke "man" om seg selv. Jeg synes "man" og andre lignende uttrykk bare skal brukes når man snakker helt generelt, for eksempel "man burde ikke..."

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Herman2.gif

Du må virkelig unnskylde at jeg er så uvitende, men jeg forstår fremdeles ingenting. Hva er det med denne gutten? Er det skjedd noe tragisk eller noe?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herman er en film. Gutten på bildet over.

"Man har en stek i ovnen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Drue

Som AB sier, så er Herman en film. (Som forøvrig er basert på ei bok av Lars Saabye Christensen).

Han omtaler seg selv i tredjeperson :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Herman er en film. Gutten på bildet over.

"Man har en stek i ovnen. :-)

Takk skal du ha. Nå begynner det å demre. Jeg har da faktisk denne boken. Det er flere og tyve år siden den ble utgitt, så det er ikke noe rart i at jeg ikke husket denne :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...