Gjest Kariannne Skrevet 7. mars 2012 #1 Skrevet 7. mars 2012 Hei jeg trenger litt tips fra dere med-jenter Jeg er en jente som har blitt mobbet store deler av barndommen. Har vært litt god og runn og fikk ofte kommentarer på det. Også av mine foreldre når vi kranglet og kom med noen stygge gloser til hverandre. Jeg har sliti endel med å føle meg selvsikker. Jeg går konstant og tenker "er det meg de ler av???" "kikker de på meg?" og tenker altfor mye på hvordan andre oppfatter meg. Noe som er slitsomt og føler det hemmer meg i visse situasjoner. Jeg blir flau og rødmer og il bare forsvinne noen ganger. Å det er så slitsomt for egentlig er jeg ikke sånn. Jeg blir bare veldig usikker i sosiale settinger og er redd for hva andre tenker om meg. Jeg ser ikke ut som jeg gjorde som liten lenger. Jeg et motebevist, liker pynte meg og vil syntes selv jeg ser fin ut og får stadig komentarer på ar jeg er pen. men likavell klarer jeg ikke helt å tro på det og blir usikker ute bladt folk. Går jeg rart nå? ser jeg rar ut fra siden? er beina mine for tykke osv. hvordan kan jeg klare å gi faen i hva alle andre skulle måtte mene og syntes om meg?? noen som er gode på det og har noen tips? det henger mye igjen fra barndommen føler jeg.
xau Skrevet 7. mars 2012 #2 Skrevet 7. mars 2012 Jeg sliter med noe av det samme. Det jeg pleier å gjøre, som jeg har fått beskjed om at skal funke, er å se meg i speilet hver gang jeg går ut, å si minst 3 positive ting til megselv. Det hjelper også ofte å skrive ned hva du mener og føler om deg selv, for å brenne den. Av og til kan det føles som en lettelse, noen ganger føles det bare litt rart. Ha på deg noe du føler deg flott i! Tenk at "idag skal jeg inponere alle jeg møter og ser". Lettere sagt enn gjort, men det funker faktisk, så det er virkelig verdt et forsøk! Jeg var helt i bunn av bøtta når jeg begynte med dette, og får stadig vekk mer selvtillit. "Når man sier en ting mange nok ganger, blir det nesten til en sannhet" har jeg hørt. Sier du positive ting til deg selv, blir det til slutt det du tenker om deg selv. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #3 Skrevet 8. mars 2012 enig med post #2. man kan få selvtillit ved å gi seg selv komplimenter. bli klar over dine sider du synes er bra(greie nok om du ikke klarer å se bra) og de sidene du føler du har problemer med. se deg selv i speilet mens du gir deg selv komplimenter, smil til deg selv, og utdyp hvorfor du er bra/flott. det er ganske viktig å høre oppriktig ut og smile, hvertfall om man vil ha raske resultater. jeg hadde kjempeproblemer med å se meg selv i speilet å si noe jeg mente var løgn. heldigvis funker det selv om en bare spiller skuespill og later som en bare lever seg godt inn i en rolle også. det gjorde hvertfall det for meg. for meg prellet komplimenter fra andre rett av, det gjør det på en måte enda. det som er viktig er hva du føler. ikke bare er kroppen din flott med vakre sider og detaljer, det høres også ut som du har en kropp som fungerer og det er det viktig og bra. egentlig, når alt kommer til alt betyr utseende sjeldent mye, det er personligheten din og dine egenskaper som mennesker legger merke til å husker hvis de kjenner deg. noen få mennesker vurdere ut fra det de ser ved første blikk, disse burde du heller synes synd på enn å bekymre deg for. de aller aller fleste derimot tenker ikke på "tykke legger", og med mindre du har svært spessiell stil er nok sjeldent noen mener du er rar. for meg tok det ikke så lang tid før jeg begynte å tro på mine egne godord, når jeg først så på det som skuespill vel og merke. den gang var jeg for tynn med komplekser for det, nå er jeg kraftig overvektig. nå synes jeg jeg at er fin, jeg har noe jeg er fornøyd med og noe jeg ikke liker, men jeg er god nok, og det finnes ingen grunn til å tro at jeg er dårligere enn andre. vi er 2 i vennegjengen med god selvtillitt og selvbilde, å vi synes begge det er vondt å se på de andre i gjengen slite slik og i tillegg ut fra generell oppfattning ser supre ut. vi i str 48 og 58, mens de i str 40, med fyldige lepper og lange vipper prøver klær i lang tid for de er bekymra for om magen er for stor, og føler serkt ubehag når de ikke får sminket seg. du må ha masse lykke til, mange har nok mye bedre råd enn meg, men vil hjelpe så godt jeg kan. forresten så hjalp trening og mestringsfølelse også godt!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå