Gå til innhold

Vektnedgang og PCO/PCOS

Fremhevede innlegg

Skrevet
Og dette var ikke med lavkarbo! fatter ikke at det er mulig at i enhver diskusjon så må alltid en lavkarbo fanatiker komme med sine argumenter om hvorfor lavkarbo er så bra og bla bla bla.

Jeg prøvte det i en uke, og ble så slapp og kvalm at fy faen... i et brød så var det 12 egg liksom, og pizzabunnen smakte som ommelett, det er faktisk det jævligeste jeg noen gang har smakt! NEI, jeg er ikke for noen som helst diett! et sundt og fornuftig kosthold er det eneste som gjelder, litt av alt (men med måte) :)

Jeg er så lei at lavkarberne skal bli kalt fanatikere. Er man fanatiker hvis man vet at jorda er rund?

Og én uke... Kom igjen... Kroppen skal lære seg å bruke en ny hovedenergikilde. Fett i stedet for sukker. Og du ga den bare én uke? Det er ikke lang nok tid.

Og akkurat som at det ikke finnes kun én brødoppskrift på høykarbo så finnes det ikke bare én brødoppskrift på lavkarbo. Og bare fordi du ikke klarte å lage god mat betyr ikke at det ikke er god mat på lavkarbo. Jeg kan lage mat til deg, så skal vi se hva du sier. ;) Jeg har laget mat til mange lavkarboskeptikere som har lovprist maten min. Spinatstuing for eksempel har jeg servert til mange, inkludert unge menn som nesten ikke spiser grønnsaker og i alle fall ikke noe så skummelt som spinat. Nesten alle jeg har laget denne retten til har sagt at det er noe av det beste de har smakt.

Og hvorfor antar folk flest at lavkarbo bare er en diett? For meg og ørten andre er det et kosthold som vi skal spise resten av livet. Rett og slett fordi jeg føler meg så utrolig mye bedre. Men nei, jeg følte meg heller ikke så bra første uka.

Og jeg regner med at du modererer kostholdet ditt. Altså at du ikke spiser alt du har lyst på. Er ikke det også en diett da?

Og litt av alt? Litt alkohol, litt hasj, litt heroin, litt fluesopp, litt bensin, litt lim, litt klor, litt jif, litt sjampo, litt rottegift - men med måte selvfølgelig. Ja, dette var satt på spissen. Jeg er bare så lei av det argumentet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...