Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Åh jeg husker det bare kjempekos å bytte bleier.

Det var da det var en til en kontakt med småttisene, og de er så nydelige og deilige når de får være litt i barisen.

Her hjemme kysser jeg masse på frøkna når hun er naken, kan selvsagt ikke gjøre dette i bhg :fnise:

Men det var utrolig koselig å være på badet og koseprate med dem. Å fjerne selve dritten går fort!

Etter det er det masse med tid til å prate og pludre med dem, og det er det man husker best ;) ergo er det som gjør størst utslag! :)

hehe, så bra:)

Jeg greier ikke å skjønne hva som er koselig med å bytte dritt bleier :P Skjønner det vell en gang når jeg får barn!

Videoannonse
Annonse
Gjest frøken am
Skrevet

Er jo ikke dritten som er kos! Men alt annet :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Hehe, nå jobber ikke jeg i barnehage, men har barn selv. Og å skifte drittbleier på små babyer er ikke noe problem.

Jeg jobber i helsevesenet, og skifter bleier på voksne mennesker, i tillegg til å tørke oppkast, slim og diverse andre greier. Det går fint det også. Man må bare puste med munnen og ikke tenke på hva man gjør på :-)

Men om du brekker deg av en liten bæsjebleie vet jeg ikke helt om det er jobben for deg. Man må klare å holde seg i en slik situasjon - tenk hvordan barnet oppfatter det om du spyr av bæsjebleien deres?

Gjest Gjest
Skrevet

Hehe, nå jobber ikke jeg i barnehage, men har barn selv. Og å skifte drittbleier på små babyer er ikke noe problem.

Jeg jobber i helsevesenet, og skifter bleier på voksne mennesker, i tillegg til å tørke oppkast, slim og diverse andre greier. Det går fint det også. Man må bare puste med munnen og ikke tenke på hva man gjør på :-)

Men om du brekker deg av en liten bæsjebleie vet jeg ikke helt om det er jobben for deg. Man må klare å holde seg i en slik situasjon - tenk hvordan barnet oppfatter det om du spyr av bæsjebleien deres?

Kan være jeg greier det kjempe fint! jeg har aldri byttet dritt bleie før, kun sett andre gjør det og da blir jeg kvalm og må gå vekk. Men er vanskelig å finne noe ant å jobbe med. Jobber gjennom nav osv.

Gjest Misteltein
Skrevet (endret)

Du begynner kanskje å bli vant til det? :fnise: Jeg kan tenke meg at det var verst i starten! Etter hvert så blir jo sånt en vane, at man ikke tenker over det! Hehe! :)

Endret av Misteltein
Skrevet

Nå høres jeg nok brutal og dømmende ut, men du hadde garantert ikke fått jobbe hos meg på en småbarnsavdeling med bare ettåringer og toåringer!

Hvordan man reagerer på bleieskift er vanligvis ikke noe det blir spurt etter på intervju, og er kontrakten signert, er det lite man kan gjøre for å fjerne en person som ikke klarer bleieskift.

En bør jo selvsagt klare å skifte bleier dersom en må, men jeg har jobbet lenge på småbarnsavdeling, og har måttet ta hensyn til kolleger med både ryggprolaps (må unngå løft, men fungerer ellers fint på jobb), og gravide kvalme kvinner, som ikke klarer de verste bæsjebleiene. Det handler om å ta hensyn til hverandre.

Skrevet

En medarbeider som ikke vil skifte bleier i barnehagen har man ikke bruk for, da det går ut over de andre ansatte Hva gjør du om du er alene i bhg og barn trenger ny bleie?. Det fungerer rett og slett ikke. Å ta omsorg for barn betyr i høyeste grad bleieskift også.

• Liker 2
Skrevet

Barn på store barn bruker også bleier. I tillegg må man kunne tørke spy, avføring, tiss og blod i ny og ne

Finnes avdelinger med bare barn fra 4-6 år, og jeg har til gode å høre om et tilfelle der disse bruker bleier. Jeg jobber i barnehage, og har tørket både spy avføring, tiss og blod uten problem, så skjønner ikke hvorfor du quoter meg og nevner det. Jeg syntes ikke det er ekkelt.

AnonymBruker
Skrevet

Og må du ikke jobbe i barnehage først visst du skal utdanne deg til barnevernspedagog?

Er du sikker på at du mener barnevernspedagog? Praksisen der er vel en del av utdanninga på høyskolen, og ikke noe man kan jobbe som "gjennom nav"?

Gjest Gjest
Skrevet

Er du sikker på at du mener barnevernspedagog? Praksisen der er vel en del av utdanninga på høyskolen, og ikke noe man kan jobbe som "gjennom nav"?

Skal jo ikke jobbe gjennom nav for alltid ;)

• Liker 1
Skrevet

Jeg er kanskje rar, men jeg syns faktsik bleier er kjekt å bytte :fnise: Det blir et lite avbrekk i hverdagen, får preike og tulle med barnet. Utrolig hvor mye bedre forhold du får til disse små når du har litt alenetid med dem, uten 100 andre unger som også krever oppmerksomheten din. Lukten går det fint ann å "glemme", fokuser på de andre koslige tingene :)

STORTRIVES i bernehage i hvertfall :)

Skrevet

Ja, det virker kanskje sånn, men jeg er ikke det. Er bare det at jeg brekker meg utrolig lett ( er mange som har det probleme), men jeg synes det er utrolig kjekt å jobbe med barn! Det er bare det at jeg sliter med å bytte bleie da jeg er redd for å kaste opp blant folk.Det er det jeg er utrolig redd for, å brekke meg over en bleie. Stakkar unge. Men jeg skal greie det ! ;-)

Hvis du virkelig har så lett for å brekke deg, får du sikkert lov til å bruke munnbind. Det kan også være lurt med tanke på dråpesmitte i forbindelse med omgangssyke. Man vet jo ikke om de er syke før man åpner den første "sykebleien". Så det er jo en løsning. :)

Skrevet

Du må ikke ha jobbet i barnehage for å komme inn på barnevernsped.

Du kan høre med nav om det er mulighet for å få jobb på SFO eller du kan slippe å dra innom nav og stikke innom en skole og høre om de trenger hjelp på en skole (eller barnehage).

Hopp i det! Få deg en jobb i barnehage hvis det er det du ønsker :) Så går du inn positivt og sier til deg selv at dette skal gå bra. Pust med munn hvis stanken blir for ille.

Hvis du fortsatt ikke klarer å skifte bleie så er det bare å slutte, men hvis det går bra og du trives godt så er jo det supert :D

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Åh jeg husker det bare kjempekos å bytte bleier.

Det var da det var en til en kontakt med småttisene, og de er så nydelige og deilige når de får være litt i barisen.

Her hjemme kysser jeg masse på frøkna når hun er naken, kan selvsagt ikke gjøre dette i bhg :fnise:

Du høres virkelig ikke helt på nett ut, håper ikke du jobber med mine barn! Tenk å snakke om de deilige nakne barna :nei:

Skrevet

Du høres virkelig ikke helt på nett ut, håper ikke du jobber med mine barn! Tenk å snakke om de deilige nakne barna :nei:

Håper virkelig ikke du legger inn noe seksuellt i dette med "de deilige nakne barna". jeg skjønner akkurat hva hun mener, selv om jeg ikke ville formulert det på akkurat den måten. Er jeg veldig enig i det som ble sagt.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Du må ikke ha jobbet i barnehage for å komme inn på barnevernsped.

Du kan høre med nav om det er mulighet for å få jobb på SFO eller du kan slippe å dra innom nav og stikke innom en skole og høre om de trenger hjelp på en skole (eller barnehage).

Hopp i det! Få deg en jobb i barnehage hvis det er det du ønsker :) Så går du inn positivt og sier til deg selv at dette skal gå bra. Pust med munn hvis stanken blir for ille.

Hvis du fortsatt ikke klarer å skifte bleie så er det bare å slutte, men hvis det går bra og du trives godt så er jo det supert :D

Okei! :) takk for svar!

• Liker 1
Gjest frøken am
Skrevet

Nei jeg jobber ikke med dine barn.

Gjest Lilly
Skrevet

Herregud som du overdriver da..Jeg skjønte også akkurat hva hun mente.

Skrevet

Du blir helt sikkert vant til å bytte bleier. Jeg hadde ikke skiftet mange bleiene i mitt liv før jeg begynte å jobbe i barnehage, men etter noen skift var det helt greit. Selvfølgelig er enkelte bæsjebleier fæle, mtp. lukt (og når det er diarré på gang), men da puster du med munnen og vasker vekk bæsjen fort! :gjeiper:

Skrevet

Du blir helt sikkert vant til å bytte bleier. Jeg hadde ikke skiftet mange bleiene i mitt liv før jeg begynte å jobbe i barnehage, men etter noen skift var det helt greit. Selvfølgelig er enkelte bæsjebleier fæle, mtp. lukt (og når det er diarré på gang), men da puster du med munnen og vasker vekk bæsjen fort! :gjeiper:

....og får omgangssyka. :takke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...