Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Noen her som jobber i barnehage? Er det kjekt? slitsom?

Er det sånn at man MÅ bytte dritt bleier når man jobber der?Uff, så dumt spørsmål. Jeg vil jobbe med barn, men greier ikke akkurat det. Jeg skal bare begynne å jobbe en liten stund og så etterhvert jobbe lengre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber i barnehage og syntes det er kjempe kjekt. Jeg har jobbet på småbarnsavdeling, og da er det vel en selvfølge at man må skifte dritt bleier i ny og ne. Jobber du på avdeling med eldre barn slipper du det.

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig må man bytte bleier, hører med til rutine og er en svært VIKTIG jobb..... klarer du ikke forstå det så ikke vurder yrket.

• Liker 5
Gjest Gjest
Skrevet

Selvfølgelig må man bytte bleier, hører med til rutine og er en svært VIKTIG jobb..... klarer du ikke forstå det så ikke vurder yrket.

Vet det ! Men jeg spyr / brekker meg bare om jeg gjør det :P men vil selvfølgelig jobbe i barnehage!! Blir man vant til det til slutt?

Gjest lilly
Skrevet

Vet det ! Men jeg spyr / brekker meg bare om jeg gjør det :P men vil selvfølgelig jobbe i barnehage!! Blir man vant til det til slutt?

Beklager men, du virker litt umoden? Ungene trenger noen som tar ansvar for alle deler av omsorgen - og hva slags beskjed gir du til barnet om du driver å brekker deg over en bleie?

• Liker 3
Gjest Misteltein
Skrevet

Du blir vant til det! :)

• Liker 2
Skrevet

Du blir vant med det :)

og en gang i blant så er det en bleie som er veldig ekkel!

Men alt i alt så handler jobben om så mye annet.

Du kan prøve å begynne på den avdelingen med størst barn, for der kan det kun være noen få som bruker bleie :)

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Beklager men, du virker litt umoden? Ungene trenger noen som tar ansvar for alle deler av omsorgen - og hva slags beskjed gir du til barnet om du driver å brekker deg over en bleie?

Ja, det virker kanskje sånn, men jeg er ikke det. Er bare det at jeg brekker meg utrolig lett ( er mange som har det probleme), men jeg synes det er utrolig kjekt å jobbe med barn! Det er bare det at jeg sliter med å bytte bleie da jeg er redd for å kaste opp blant folk.Det er det jeg er utrolig redd for, å brekke meg over en bleie. Stakkar unge. Men jeg skal greie det ! ;-)

Gjest Gjest
Skrevet

Du blir vant med det :)

og en gang i blant så er det en bleie som er veldig ekkel!

Men alt i alt så handler jobben om så mye annet.

Du kan prøve å begynne på den avdelingen med størst barn, for der kan det kun være noen få som bruker bleie :)

Okei, ja det tror jeg og ;) Ja, tenkte jeg skulle jobbe på avdelingen med størst barn. Er bare synd at jeg har problemer med å bytte bleie, synst det er så koselig med de som er minst !

AnonymBruker
Skrevet

Vel... selv som forelder hender det da man brekker seg når man må skifte bleie, hvis bleia er virkelig ille - og da tenker jeg på stanken. Barnet vårt hadde omgangssyken for ikke lenge siden, og jeg brakk meg som en gal av enkelte av de bleiene. Mener du ungen tar skade av det? :klo:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vel... selv som forelder hender det da man brekker seg når man må skifte bleie, hvis bleia er virkelig ille - og da tenker jeg på stanken. Barnet vårt hadde omgangssyken for ikke lenge siden, og jeg brakk meg som en gal av enkelte av de bleiene. Mener du ungen tar skade av det? :klo:

Jeg tror meg misforsto TS litt.. :) Men det er jo ikke bra om man brekker seg så mye at ungen til slutt skammer seg over bæsjen sin.

Skrevet

Ja ikke sant? Det er helt normalt. Mange av tantene mine brakk seg visst bleiene var grusome:p Tviler veeeldig på at ungen tar skade av det.

Skrevet

Jeg tror meg misforsto TS litt.. :) Men det er jo ikke bra om man brekker seg så mye at ungen til slutt skammer seg over bæsjen sin.

Hvordan misforsto du meg? :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan misforsto du meg? :)

Jeg trodde du brakk deg hver gang du skiftet en bleie.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det virker kanskje sånn, men jeg er ikke det. Er bare det at jeg brekker meg utrolig lett ( er mange som har det probleme), men jeg synes det er utrolig kjekt å jobbe med barn! Det er bare det at jeg sliter med å bytte bleie da jeg er redd for å kaste opp blant folk.Det er det jeg er utrolig redd for, å brekke meg over en bleie. Stakkar unge. Men jeg skal greie det ! ;-)

Nå høres jeg nok brutal og dømmende ut, men du hadde garantert ikke fått jobbe hos meg på en småbarnsavdeling med bare ettåringer og toåringer!

Stellesituasjonen er ikke bare å skifte bleie, det brukes også som en form for kvalitetstid mellom den ansatte og barnet. Det er en sårbar situasjon der vi mener det er spesielt viktig at barnet føler seg imøtekommen og ivaretatt på en positiv måte, uansett hva som har havnet i bleia (eller utenfor...).

Så en ansatt som har problemer med bleieskift fordi h*n synes det er ekkelt og brekker seg lett, må nesten jobbe med større barn eller med noe helt annet.

Det er selvsagt mye av en vanesak, men jeg synes du stiller meget svakt i utgangspunktet når du faktisk brekker deg over bleier! Du er sikkert en flott person, men du passer i en barnehage med små barn synes jeg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt topp å jobbe i barnehage, men det finnes mange oppgaver der som er værre en å skifte bleie. F.eks når et større barn har hatt skikkelig diare og alt av klær må skiftes, eller når du må tørke spy av barnet, skifte klær og vaske spy av vegger, gulv og toalett.

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg jobber i barnehage og syntes det er kjempe kjekt. Jeg har jobbet på småbarnsavdeling, og da er det vel en selvfølge at man må skifte dritt bleier i ny og ne. Jobber du på avdeling med eldre barn slipper du det.

Barn på store barn bruker også bleier. I tillegg må man kunne tørke spy, avføring, tiss og blod i ny og ne

• Liker 2
Skrevet

Hva med å jobbe på SFO?

Gjest frøken am
Skrevet

Åh jeg husker det bare kjempekos å bytte bleier.

Det var da det var en til en kontakt med småttisene, og de er så nydelige og deilige når de får være litt i barisen.

Her hjemme kysser jeg masse på frøkna når hun er naken, kan selvsagt ikke gjøre dette i bhg :fnise:

Men det var utrolig koselig å være på badet og koseprate med dem. Å fjerne selve dritten går fort!

Etter det er det masse med tid til å prate og pludre med dem, og det er det man husker best ;) ergo er det som gjør størst utslag! :)

Gjest Gjest
Skrevet

Hva med å jobbe på SFO?

Ja kanskje det hadde vært noe! Men jeg skal jobbe via nav.. så kan jeg jobbe på SFO da?

Og må du ikke jobbe i barnehage først visst du skal utdanne deg til barnevernspedagog? :P eller tar jeg heelt feil?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...