Gjest Nicoline Skrevet 12. januar 2004 #21 Del Skrevet 12. januar 2004 Hva en liker og ikke liker av interiør synes jeg er helt OK å diskutere - det er ingenting å bli fornærmet for. Selvom initiativtakeren til diskusjonen syntes noe av det styggeste hun så var hvitevarer i stål så blir ikke jeg fornærmet av den grunn - jeg synes kjøkkenet mitt er kjempefint, jeg Reagerer mer på diskusjoner som går på hva slags stygge julegaver man fikk og hva slags mat man synes er "ekkel" ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adessón Skrevet 12. januar 2004 #22 Del Skrevet 12. januar 2004 Selvfølgelig har dette med smak å gjøre, så dårlig samvittig er det ikke nødvendig å ha. Bare en tanke: Hvorfor er det "verre" å si man ikke furu, o.s.v. enn at man ikke liker minimalisme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gladidag Skrevet 12. januar 2004 #23 Del Skrevet 12. januar 2004 Jeg ville aldri hatt furupanel, eller brystpanel malt i fargene bonderødt eller bondeblått med sennepsgul mønstret strietapet over. Ei heller mørkegrønt. Jeg ville heller ikke hatt plastikkrosett i taket i en leilighet, bare fordi den er bygget i litt gammel stil og plast er jo så mye lettere enn gips. Heller ikke bueganger mellom f. eks. kjøkken og stue *grøss* Men sier jatakk til både glassbyggerstein og hvitevarer i stål. Enig enig!!! i det meste ihverfall, for vi har faktisk furupanel,antikkbehandlet, på loftstua og i alle tak.Kjempepent. Har lyse farger på alle vegger, masse stål på kjøkkenet, men dessverre ingen glassbyggerstein,passer ikke til huset. Buegang er fælt, mange som synest at vi burde ha det, fyda! Eller så er det mange stiler som er kjempetøffe, både i andre sine hus og i interiørblader men som ikke alltid er praktiske, har råd til, gjerne vil nyte visuelt men ikke bo med, og ikke minst viktig, partneren må og få lov til å bestemme noe... selv om jeg ikke liker det.. Også liker jeg å ha det varmt, holder meg helst til naturfarger m noen kontraster( pledd, puter ol) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 12. januar 2004 #24 Del Skrevet 12. januar 2004 He he, vi har masse av det mange av dere får brekninger bare av å tenke på Vi har panel både på kjøkkenet, på loftstua og på de to soverommene på loftet. Jeg kunne veldig veldig gjerne tenke meg å male panelet på kjøkkenet, men alt handler om tid og ikke minst om økonomiske prioriteringer. Panelet i loftstua har jeg ikke så mye imot. Dette rommet kler litt sånn hyttestil nemlig.Derimot kunne jeg tenke meg å male de ikke-panelte veggene på dette rommet i en varm gulfarge. Er lei av den hvite fargen som er der i dag. I tillegg har vi ubehandlede furumøbler OVERALT. Ikke fordi jeg er spesielt glad i dem, snarere tvert imot. Men fordi det bare ble sånn. Da jeg var 17 begynte jeg å skaffe meg egne møbler. Den gang var ubehandlet furu in og ikke minst billig. Etterhvert som jeg og gubben kjøpte nytt passet ubehandlet furu vårt studentbudsjett utmerket. Nå er jeg lei av alt treverket, men har jeg råd til å bytte ut? Nei. Alt til sin tid, sier nå bare jeg. Vel, nok om det. Er det noe jeg ikke kunne tenke meg å ha? Tja: - hvite og lyse vegger OVERALT. Vi har eggeskallhvit stue. Det holder. Enkelte rom MÅ jeg ha varmere. Litt farge setter jeg pris på. - bare rene, enkle møbler. Stål over hele linja er ikke noe for meg. Igjen: Jeg må ha litt varme rundt meg. - Rosa er jeg ferdig med - forhåpentligvis for godt - Spar meg for rosemalte møbler og sjablonger. Er det mer? Nei. Ikke som jeg kommer på i farta. Når det gjelder interiør er vel det viktigste at alle er fornøyd med det de selv har hjemme. Og er man ikke fornøyd (sånn som med meg og all furuen), ja så må det ikke være sånn at man iler til og kjøper nytt enten man har råd eller ei. Ting kan byttes ut litt etter litt. Igjen, alt til sin tid :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nigella Skrevet 12. januar 2004 #25 Del Skrevet 12. januar 2004 * Vegg- til veggtepper. * Minimalisme med innslag av stål. * Kapper på gardinene (selv om jeg har det på stua sjøl!) * Sjakkrutet linoleum (blir ør i hodet av å se på!) * Trepanel på bad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 12. januar 2004 #26 Del Skrevet 12. januar 2004 Q-tips-kjøkken kommer aldrig inn hos oss Hilsen Trille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 12. januar 2004 #27 Del Skrevet 12. januar 2004 Hva er et q-tips-kjøkken? :o Ellers blir jeg slett ikke fornærmet om noen synes at det er stygt med ting jeg liker ved interiør. Jeg er utrolig trygg på min egen smak når det gjelder farger og materialer, så hva andre mener er egentlig ikke så viktig. Det som ER viktig er at jeg (og sambo) trives med det vi har og at jeg velger ting og farger som JEG liker. (Jeg skriver bevisst JEG her, for min bedre halvdel er ikke så interessert i sånt) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 12. januar 2004 #28 Del Skrevet 12. januar 2004 Når det gjelder interiør er vel det viktigste at alle er fornøyd med det de selv har hjemme. Og er man ikke fornøyd (sånn som med meg og all furuen), ja så må det ikke være sånn at man iler til og kjøper nytt enten man har råd eller ei. Ting kan byttes ut litt etter litt. Igjen, alt til sin tid :D Helt enig. Vi trives med våre ting og bryr meg faktisk fint lite om at noen her inne ikke liker de lyse veggene mine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest onyx, i.i. Skrevet 12. januar 2004 #29 Del Skrevet 12. januar 2004 ville ikke hatt: -brystpanel -umalt furupanel -tapet -border på veggene -kjøkken med små glassruter i dørene -vegg-til-vegg tepper -gulvbelegg av linoleum e.l. -falske sprosser på vinduene -jukselemmer utenfor vinduene som ikke kan lukkes og en blind mann kan se ikke passer...... -mørke eller sterke farger på veggene -overmøblerte rom (utrolig mange som har angst for tomme flater...) -rosa/svart fauskemarmor...... + masse løsøre av typen furumøbler, glorete og blomstrede gardiner, gardinkapper, nips, store veggseksjoner, vitrineskap etc etc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zala Skrevet 13. januar 2004 #30 Del Skrevet 13. januar 2004 Dette kommer ikke inn i mitt hus: -Brystningspanel -Bueganer -Furukjøkken -Billige furumøbler fra for eksempel 2 Brødre -Rød skinnsofa Selv elsker jeg stål og glass, men balansert med treverk og har stål hvitevarer, glass og stål spisebord, masse stål-ting, men stuebord og TV-skjenk i eik, samt eikeparkett. Synes på den måten at det blir balansert. I tillegg har jeg en antikk furukommode og et antikt skap som jeg har lutet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 13. januar 2004 #31 Del Skrevet 13. januar 2004 En ting har jeg alltid har sagt, og som jeg har fått bekreftet av denne tråden her: Det er lurt å holde seg unna det som "alle" skal ha. Nesten ingen som vil ha furumøbler, hvitt kjøkken og bueganger. Heller ikke 90-talls sofaen med treverk ser ut til å duge no særlig lenger. Hadde denne tråden vært oppe for ti år siden hadde nok svarene vært annerledes. I likhet med Lea er jeg også trygg på min egen smak når det gjelder innredning, og blir ikke fornærmet om noen ramser opp mine "favoritt-ting" som det værste de kan tenke seg Syntes det er artig å lese om folks forskjellige smak. Dessuten; er det gjort med stil og personlighet kan både "hytte" interiør og minimalisk interiør være flott - men på hver sin måte. Personlig kunne jeg aldri bodd i noen av delene, men jeg syntes det er flott at folk har annerledes stil enn meg. Det aller værste jeg kan tenke meg er : hvit, heklet blondeduk med nips oppå et moderne sølvfarget TV. :o Svigermor er et stikkord her.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 13. januar 2004 #32 Del Skrevet 13. januar 2004 ville ikke hatt: -brystpanel -umalt furupanel -tapet -border på veggene -kjøkken med små glassruter i dørene -vegg-til-vegg tepper -gulvbelegg av linoleum e.l. -falske sprosser på vinduene -jukselemmer utenfor vinduene som ikke kan lukkes og en blind mann kan se ikke passer...... -mørke eller sterke farger på veggene -overmøblerte rom (utrolig mange som har angst for tomme flater... -rosa/svart fauskemarmor...... + masse løsøre av typen furumøbler, glorete og blomstrede gardiner, gardinkapper, nips, store veggseksjoner, vitrineskap etc etc Spesielt enig med deg i de to tingene jeg har uthevet. De vinduslemmene er rare greier..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitterchick Skrevet 13. januar 2004 #33 Del Skrevet 13. januar 2004 Blir ikke fornærmet over at noen ikke liker det jeg liker! Jeg har aldri likt det typiske 90-talls interiøret med rødt/gult/blått/grønt, bueganger og furumøbler, ei heller når det var moderne. Smaken min har alltid hellet mot 50- 60- og 70-tallet og en salig blanding av funkis, lounge og amerikansk diner. Men syns det viktigste er at man velger interiør som passer til leiligheten/huset og tenker litt på hvilken stilart det er bygget i. Men selvfølgeilg innefor ens egen smak og preferanser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tenker Skrevet 13. januar 2004 #34 Del Skrevet 13. januar 2004 Beklager... klarte ikke å dy meg da jeg så denne. Alfa skrev: Nei takk til: * Panelvegger (både malte og umalte) * Vegg-til-vegg tepper * Bueganger * Ubehandlede furumøbler * Hvit kjøkkeninnredning * Ikeamøbler * Familiealbumet i ti generasjoner bakover hengende på vegg * Lampetter (sånne som henger to og to sammen med et bilde i midten) * Blondegardiner * Anti-skli på trapper * Border som deler vegg i to * Blomstrete border oppunder tak * Gardinkapper (selv om jeg har valgt å ha i kjøkkenvinduet...) :o :o :o Nei til IKEA- møbler??!! Er det et slags prinsippielt standpunkt? Jeg elsker IKEA! (Nei, jeg jobber ikke der ) OK, det er kanskje ikke verdens beste kvalitet på alt, men de har jo sååå mye forskjellig, at alle må da kunne finnne noe de liker der? Når IKEA- katalogen kommer en gang i året, pleier jeg å kose meg med den. Dessuten er det veldig mye billig der, billig og bra! Ja, ja, det var dagens IKEA- reklame. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 13. januar 2004 #35 Del Skrevet 13. januar 2004 Jeg elsker også IKEA - dessuten får man jo alle stiler der og til de fleste formål: Furu-, finer- og kurvmøbler, "greier" til barn/ungdom/hybler/oppbevaring, bad, kjøkken osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 13. januar 2004 #36 Del Skrevet 13. januar 2004 Beklager... klarte ikke å dy meg da jeg så denne. Alfa skrev: :o :o :o Nei til IKEA- møbler??!! Er det et slags prinsippielt standpunkt? Jeg elsker IKEA! (Nei, jeg jobber ikke der ) OK, det er kanskje ikke verdens beste kvalitet på alt, men de har jo sååå mye forskjellig, at alle må da kunne finnne noe de liker der? Når IKEA- katalogen kommer en gang i året, pleier jeg å kose meg med den. Dessuten er det veldig mye billig der, billig og bra! Ja, ja, det var dagens IKEA- reklame. Hehe, tenkte jeg fikk reaksjoner på den der, ja. Hvis du elsker Ikea, så hater jeg Ikea... Og jeg har faktisk forsøkt å like det. Jeg har bladd i kataloger og har gått gjennom butikken flere ganger for å prøve å finne noe jeg liker, men jeg har ikke funnet et eneste møbel jeg kunne tenkt meg å tatt med hjem. Så, nei jeg liker ikke Ikea. :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snorkie Skrevet 13. januar 2004 #37 Del Skrevet 13. januar 2004 Vi har kjøpt hus som pusses opp fra topp til tå, og ting som er uaktuelt er: -Takessplater -Brede profilerte lister (passer til eldre leiligheter med stor takhøyde da) -Gardinkapper -Tapet, spesielt med mønster -Blyvinduer Vi har hvitevarer i stål idag, og synes det er flott (men det må jo gnis over ganske ofte da :-? ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 14. januar 2004 #38 Del Skrevet 14. januar 2004 Selvfølgelig har dette med smak å gjøre, så dårlig samvittig er det ikke nødvendig å ha. Bare en tanke: Hvorfor er det "verre" å si man ikke furu, o.s.v. enn at man ikke liker minimalisme? Fordi furustilen er så sinnsykt ut (etter å ha vært utrolig hot, slik at veldig mange har denne stilen fordi man ikke har råd til å bytte ut.) mens minimalistisk og stålhvitevarer ikke har rukket å bli så dumt/ut enda, slik at de som har denne stilen har bedre selvtillit på området. Tror jeg. Rent personlig syns jeg denne tråden er litt dum, for det som ramses opp som "uakseptabelt" i heimen, er jo det som var super moderne for en tid siden og super umoderne nå. (brystpanel, furumøbler, varme, sterke farger, gjerne i "bondestil", border på veggen, etc). Jeg syns det er viktigere å velge ting som står seg på tvers av trender, velge dyrt og tidløst og billig og trendy (slik at man kan bytte ut når det etter en tid bare ser dumt ut, slik det oftest er med trendy ting..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 14. januar 2004 #39 Del Skrevet 14. januar 2004 Hva er et q-tips-kjøkken? :o Et Q-tips-kjøkken er et kjøkken med masse utskæringer som må renses for fett med Q-tips. Ikke aktuellt her i gården, nei. Hilsen Trille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
floyel Skrevet 14. januar 2004 #40 Del Skrevet 14. januar 2004 Noe jeg aldri kunne tenkt meg, er slike baderomsvasker som ser ut som et vaskefat som står på baderomsbenken. Utrolig stygt, og dersom jeg hadde hatt noe slikt, ville jeg vært konstant redd for å knuse det. Det finnes egentlig mye stygt i baderomsinnredning, når jeg tenker meg om. mvh Fløyel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå