Gå til innhold

Lønnsnivå kunderådgiver

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg har i flere år jobbet trygt og godt i bedrift med veldig regulert lønnssystem. Når jeg nå skal over i ny jobb føler jeg meg helt blank i forhold til spørsmålet: "Hvilke lønnsforventninger har du?"

Stilllingen er kunderådgiver innen forsikring. Er det noen som kan antyde et reellt lønnsnivå for meg????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min lønnsforventning ved evt. jobbbytte er (ihvertfall i utgangspunktet) at lønnen min skal gå opp. Hvis jobben er mere usikker er jo det også en grunn til at lønnen bør være høyere. (Hvis det er en jobb som du synes er veldig interessant/spennede så kan du kanskje være villig til å godta lavere lønn?)

Lønnsnivå kommer an på hvilken utdanning og praksis du har, og hva slags bedrift det dreier seg om.

Enkelte innen forsikring tjener godt, men det er jo ikke godt å si lønnsnivå når en ikke vet mer om stillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker i alle fall samme nivå, selvfølgelig gjerne opp noen kroner! :lol:

Saken er den at jeg til nå har hatt veldig godt betalt i forhold til stilling. Betegnelsen er kontormedarbeider og når jeg nå evt slutter har jeg en årslønn på 260 000 etter seks år i stillingen. Etter å ha søkt og vært til samtale på flere stillinger vet jeg at for tilsvarende jobb måtte jeg regne med å gå ned ca 80-60 000.

Stillingen det nå er snakk om (jeg og en til som er igjen på den avgjørende runden), er i et av de største forsikringsselskapene i landet. Jobben går ut på veilledning og salg (ikke oppsøkende)og jeg skal i tilfelle jobbe både i team og selvstendig. Det er fast årslønn.

Kan jeg forvente meg omtrent samme nivå som jeg har nå, altså i overkant av 250, el høyere eller må jeg belage meg på å gå ned i lønn?

Dette er jo noe som jeg må diskutere meg fram til med arbeidsgiver (vet f eks ikke om det er bonusordninger osv), men hadde som sagt vært ok å ha en viss ide på forhånd.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet som forsikringsrådgiver i et lite selskap. Har 4 års utdog ingen erfaring da jeg startet. Jeg fikk kr 250 000 da jeg begynte. Prøv å foreslå mer enn det og så ser du hva de sier. Jeg ville sagt rundt 260 000 og så heller prøve å få mer etter individuell lønnsforhandling til våren igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ung, men har hatt ganske mange jobber. Og har alltid bedt om å få høyere lønn enn forrige arbeidsplass. Så lenge en ikke overdriver, går det fint.

260.000,- som kunderådgiver er ikke mye. Jeg ville prøvd meg på 300.000,- og si at man ikke trenger lønnsjustering til våren.

Fortell hvert fall hva du tjener nå, men det er ønskelig å tjene noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...