Gå til innhold

Seksuell eksprimentering med veninner

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når eg les om tenåringar/unge vaksnes fyrste seksuelle eksprimentering, både her på forumet og andre plassar, skriv fleire kvinner at den fyrste seksuelle opplevinga deira var med ei (eller fleire) veninner. Eg må innrømme at eg alltid har tenkt "herregud, det kan då ikkje stemme". Kva er det som får hetrofile jenter til å ville eksprimentere seksuelt med veninnene sine, spesielt når dei er utan seksuell erfaring frå før? At enkelte hetrofile kvinner tenner på sex med andre kvinner, kan eg forstå, sjølv om eg ikkje deler lysta ;) Men viss eg skulle ha hatt sex med ei anna kvinne, er vel ei av veninnene mine det siste eg ville ha valt. Vert ikkje venskapet veldig rart etterpå? Korleis kjem ein i det heile tatt på tanken?

Dette er noko eg har vore nysgjerrig på lenge, og kor er vel betre og spørre enn her? ;)

Opplys meg :)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest MorAase
Skrevet

Jeg spekulerer her, men jeg tror trygghet er en faktor. Gjøre gale ting med noen en stoler på.

• Liker 4
Skrevet

Jeg spekulerer her, men jeg tror trygghet er en faktor. Gjøre gale ting med noen en stoler på.

Det er vel den einaste grunnen eg og har kome på. Men likevel - det må kjennest utruleg merkeleg? Og korleis kan ein berre vera vener som om ingenting har skjedd etterpå?

Skrevet

Og for ikkje å snakke om - kva - gjer ein når ein som tenåring eksprimenterar seksuelt med ei veninne?

Gjest Vampen
Skrevet

Jeg tipper at hvordan vennskap blir i ettertid, kommer an på hva slags vennskap man hadde i utgangspunktet. ;)

• Liker 3
Skrevet

Jeg tipper at hvordan vennskap blir i ettertid, kommer an på hva slags vennskap man hadde i utgangspunktet. ;)

Korleis då? Jo betre venskap ein hadde, jo lettare å halde fram som før? Eller?

Gjest Maruwan
Skrevet

Jeg syns du skal prøve det ut, så oppdatere tråden med alle dirty details. Legg gjerne ved bilder også.

• Liker 7
Skrevet

Jeg syns du skal prøve det ut, så oppdatere tråden med alle dirty details. Legg gjerne ved bilder også.

Eg prøver faktisk på ein seriøs debatt her. Er du ikkje interessert, så la ver og skriv noko.

• Liker 8
Gjest Maruwan
Skrevet

Eg prøver faktisk på ein seriøs debatt her. Er du ikkje interessert, så la ver og skriv noko.

Greit. Sorry da.

• Liker 1
Gjest Vampen
Skrevet

Korleis då? Jo betre venskap ein hadde, jo lettare å halde fram som før? Eller?

Nei, jeg tenker mer på hva slags type vennskap det er. Man har jo forskjellig type forhold til forskjellige mennesker. Vennskapet med venninne A og B kan være like godt, men det kan fortsatt være forskjell på kjemi, hvordan man ser på personen, hvordan man oppfører seg mot hverandre ect.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

eksperimenterte litt med min venninne... :P begge vi to er ganske åpne om sånne ting så det gikk helt greit etterpå. LITT smånervøs før jeg skulle møte henne igjen første gang etter den kvelden, men ingen av oss gadd å gjøre det kleint. Vi bare prata sammen som vanlig. Etterhvert kunne vi også prate om hendelsen senere:)

Vi gjorde det vel egentlig bare for å ha prøvd det.... men tror ikke vi kommer til å gjøre det igjen. det var ikke første seksuelle erfaring for noen av oss da.. men vi "utforsket" jo på hverandre fordi vi var nysgjerrige :P

AnonymBruker
Skrevet

til tross for at jeg er lesbisk kunne jeg virkelig ikke hatt sex med noen av venninnene(hetrofile) mine for å ekspimentere, verken kyssing eller sex. de er nydelige, flotte og sexy alle sammen, men har ingen seksuell tiltrekning mot de. tre av de kunne jeg nok blitt forelsket i og gått inn i et langvarig stabilt forhold, hvis noen hadde foreslått det, ved å ta tiden til hjelp for å omstille hjernen. men jeg har store problemer med å være seksuell også kyssing uten å være tullete forelsket så det kan være derfor.....

AnonymBruker
Skrevet

Jenter drømmer om jentesex

Annenhver kvinne vil ha sex med en av samme kjønn, viser en ny engelsk studie.

Å ha sex med en annen jente viser seg å være helt på topp blant engelske jenters sexfantasier.

Det er konklusjonen i en undersøkelse som er gjennomført av den engelske skandaleavisen News of the World, skriver Mozon.

Hele 47 prosent av de 5500 kvinnene i undersøkelsen kunne godt tenke seg sex med en annen kvinne. 50 prosent svarte at de fantaserte om en trekant, mens 57 prosent gjerne ble med på en one night stand om de fikk muligheten, melder nettstedet.

kilde: http://www.side2.no/sexogsamliv/article667373.ece

Hver tredje har prøvd jente-sex

Håndball-kjendis Mia Hundvin er ikke den eneste som prøver ut sine biseksuelle sider. Hver tredje norske kvinne har prøvd jentesex.

Stadig flere norske jenter og kvinner tester ut hvordan det er å ha sex med en av samme kjønn.

Ifølge nettstedet Spray.no har hver tredje norske kvinne prøvd å ha sex med en annen kvinne.

Håndball-kjendis Mia Hundvin er den mest kjente biseksuelle kvinne i Norge. Hun fortalte åpent om sin legning i et intervju for noen måneder siden.

Som kjent har hun nå forlatt sin kvinnelige samboer og slått seg sammen med snowboard-kongen Terje Håkonsen.

Bare et fåtall av de kvinnene som har prøvd ut jentesex, regner seg som lesbiske. Mange gjør det bare for spenningens skyld, og ser heller ikke på seg selv som biseksuelle.

kilde: http://www.omag.no/kropp_og_sex/hver_tredje_har_provd_jente_sex

(den er fra 2003...)

Det er vanligere og vanligere for jenter å prøve ut jentesex. Hva er galt i det? Det er vel bare positivt. Bryter ned en god del fordommer mot homofile og lesbiske. Bedre å ha sex første gang sammen med noen en stoler på og føler seg trygg på. Og jenter vet best hva jenter liker ;)

• Liker 1
Skrevet

Da jeg var yngre så jeg rota jeg litt rundt med ja nesten alle jente-vennene mine, men det var alt fra et kyss til litt mer nakenhet, men er det ikke slik at man er ung? Nysgjerrig? Alkehol er kanskje iblandet på en teit hjemmefest? Var noen ganger stas å da :sengekos:

Andre ganger, bare kleint !

Men tror nok at kanskje de fleste? Har rotet med en venninne/Kamerat da man var yngre og litt uerfaren for morro skyld?

• Liker 2
Gjest MorAase
Skrevet

Det er vel mangt og meget mennesker fantaserer om som de ikke ønsker å virkeliggjøre? Så studier som dekker fantasier er ikke så spennende i forhold til trådens tema, strengt tatt :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gjort det med min bestevenn både edru og full. Ikke noe som skjer ofte, men det hender en sjelden gang. Mest når det er alkohol inne i bildet. Må sies at begge er biseksuelle. Forholdet vårt er det samme som før ;)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var yngre så jeg rota jeg litt rundt med ja nesten alle jente-vennene mine, men det var alt fra et kyss til litt mer nakenhet, men er det ikke slik at man er ung? Nysgjerrig? Alkehol er kanskje iblandet på en teit hjemmefest? Var noen ganger stas å da :sengekos:

Andre ganger, bare kleint !

Men tror nok at kanskje de fleste? Har rotet med en venninne/Kamerat da man var yngre og litt uerfaren for morro skyld?

Samme her. Litt jentesex med 5-6 bestevenninner har jeg hatt også.

Første gangen var jeg SÅ FLAU, neste gang jeg så henne.

Etter noen dager, begynte vi å snakke om det, som det var noe helt vanlig.

Hadde så lyst å gjøre det en gang til, så når venninna mi sa "at det blir sikkert bedre andre gangen", så bare nesten skrek jeg ut: "NÅ?".

Det ble ennå bedre for hver gang.

Senere rotet jeg med 4-5 andre, og det ble ingen klein stemning noen gang.

Nå har vi alle typer, men første-jenta mi, og jeg treffes 4-5 ganger i året.

GODT!

Skrevet

Interessant og lesa om i alle fall. Eg har ikkje skreve at det er noko gale med det, AB #13, berre at det definitivt ikkje er noko for meg, difor er eg nysgjerrig på kva som er så tiltrekkande med det for andre.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg klarer å forklare hva som lå bak da jeg holdt på med denne eksperimenteringen da jeg var sånn 16-17. Men det var jo i en periode jeg var veldig utprøvende og kåt generelt, rett og slett. Hadde hatt sex med noen gutter og likte jo det, og pratet mye om sex med venninna mi. Vi rota og prøvde oss litt fram noen kvelder, og jeg husker at jeg var veldig opphisset og syntes det var spennende og annerledes. Veldig rart å prøve å slikke en jente, for ikke å snakke om at kyssene var veldig annerledes.

Men jeg merket faktisk at jeg ble ukomfortabel av å ikke være den eneste jenta, jeg liker å føle meg feminin og myk. Nå ble liksom hun den myke. Jeg liker å kysse en mann som har hardere tunge og stram kropp. Og å føle meg som den svake. I tillegg var det ikke slik at hun visste bedre hvordan jeg ville ha det, hun fikk orgasme med en gang, mens jeg trenger lang tid. Så hun begynte å mase: "Kommer du snart??" :fnise: Hun var mye mer utålmodig enn enhver gutt jeg har vært borti.

Vennskapet vårt ble faktisk litt merkelig i tiden etterpå, særlig fordi vi begge fikk kjæreste, og hun fortalte sin om det hun hadde gjort med meg. Han ble faktisk utrolig sjalu, og nektet henne å overnatte hos meg etc. Da følte jeg meg skikkelig kjip. Men vi er gode venninner nå mange år etter, og snakker aldri om det som skjedde. Jeg har ikke prøvd jentesex igjen, og kommer nok ikke til å gjøre det heller. Det holdt med den perioden :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er vel jeg såkalt godt voksen men jeg kan fra min ungdom overhode ikke huske at jeg fantaserte om å ha sex hverken med venninner eller andre jenter. Det har bare aldri vært tema rett og slett fordi jeg aldri har hatt den lysten/nyskjerrigheten. Og i den tiden var jeg som en overkåt kanin uten det jeg vil kalle hemninger.

Kan det ha noe med at det nå har blitt sånn fokus på å ha sex med samme kjønn at ungdom følser et sterkt press på å måtte ha det. At man rett og slett blir ansett som unormal og prippen om man ikke prøver det ut?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...