Gå til innhold

Ønsker å starte egen cafe


Gjest Syffe

Anbefalte innlegg

Kafeer dukker opp som paddehatter og forsvinner like fort igjen. Det er altfor mange av dem, så du burde vurdere om det er andre ting du kunne tenke deg å begynne med

Anonymkode: 7eddf...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje en slags internett-cafe? 

Kunder kan betale for å få (for eksempel) femten eller tretti minutter (eller mer) Internett?  

Anonymkode: e1032...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gaaaammel tråd, men fremdeles interessant for meg. Hvordan gikk det? Innspill fra andre om oppstart av et lite serveringssted? 

Jepp, flere drømmere her 😊

Anonymkode: 23e1f...c27

Når det står gjest foran brukernavnet så er brukeren slettet. Tror ikke du vil få noe svar på hvordan det gikk.

Anonymkode: b0ba5...5b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det forble en drøm, så ikke TS mistet alle sparepengene sine... 

Anonymkode: c8da5...db1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Gammel tråd, men gikk dette? Vi tenker på opppstart av literaturkafe, og er spent på alle erfaringa. :) Trøndelag.

Anonymkode: c7aae...80a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke erfaring, men du må starte i økonomienden: sett opp regnestykket. Klarer du ikke det, så betal for hjelp av noen som kan. Trolig finner du ut at det ikke vil gå rundt, om du ikke har spesielt gunstige forutsetninger, som gratis lokale.

Anonymkode: bbb65...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Annonse

Ramlet innom her da jeg søkte etter oppstart av kafé, og lurer på om noen faktisk klarte å få til noe?

Anonymkode: d5ff5...be2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor folk gidder å bruke alle sparepengene på et prosjekt som sannsynligvis er dødfødt og som vil konke etter kort tid. Gjelder både kafeer og butikker på små steder. De verste eksemplene er fra hjemplassen min. En gammel velrennomert elektroforretning la ned driften etter 25 år pga lite lønnsomhet ifbm Power og Elkjøp som finnes i småbyen ca 3 mil unna. Et halvt år etter starter to unge tullinger opp en NY elektrobutikk i de samme lokalene. Ble stengt igjen like fort. Så startet de ... GODTEBUTIKK!!!! .. i de samme lokalene.... På et lite tettsted i en kommune med ca 7000 innbyggere... Ser det samme med folk som starter klesbutikker på bittesmå plasser med få kunder, gjerne dyre eksklusive merker... hva faen driver dem? Spar penger og motivasjon til noe som er levelig!

Anonymkode: 58c06...ad9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...