AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #21 Skrevet 6. mars 2012 Nei jeg tror ikke han ser det. Han driter i alt som heter vasking og rydding:p Jeg må vaske og støvsuge rommet hans heele tiden. Får lyst å vaske og støvsuge hele huset til foreldrene hans og.. Det er kanskje greit nå, men om en stund (mnd eller år, avhengig hvor tålmodig du er) så vil du bli irritert på at han ALDRI tar opp en vaskefille eller er redd for støvsugeren og han blir irritert for at du PLUTSELIG blir irritert på han. Mens du mener dete har pågått i en laaang stund. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #22 Skrevet 6. mars 2012 Hvorfor bor dere hos foreldrene hans? Betaler dere leie? Hvis ikke, så kan det være en idé å foreslå at siden dere bor så billig/gratis, så syns du at du må gjøre noe til gjengjeld (er jo normalt å ta del i plikter uansett?), og at du kan feks støvsuge og vaske en gang i uken (ikke gå spesifikt inn på at det er badet du syns er ekkelt). Sleng gjerne på at du også kan lage middag en gang i uken, eller handle mat en gang i blant, så blir det ikke så stort fokus på at du vil VASKE. Tar du dette opp på riktig måte, kan det fremstå som om du bare har lyst til å være en god og høflig gjest/leietager (og en fantastisk svigerdatter ) 1
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2012 #23 Skrevet 6. mars 2012 Hvorfor bor dere hos foreldrene hans? Betaler dere leie? Hvis ikke, så kan det være en idé å foreslå at siden dere bor så billig/gratis, så syns du at du må gjøre noe til gjengjeld (er jo normalt å ta del i plikter uansett?), og at du kan feks støvsuge og vaske en gang i uken (ikke gå spesifikt inn på at det er badet du syns er ekkelt). Sleng gjerne på at du også kan lage middag en gang i uken, eller handle mat en gang i blant, så blir det ikke så stort fokus på at du vil VASKE. Tar du dette opp på riktig måte, kan det fremstå som om du bare har lyst til å være en god og høflig gjest/leietager (og en fantastisk svigerdatter ) Jeg bor ikke hos han.Jeg pleier bare å være der ganske ofte.
Meridian Skrevet 6. mars 2012 #24 Skrevet 6. mars 2012 På badet OG kjøkkenet SKAL det være rent! Når dusjen og doen er sykt skitten, og hendene dine glir bare du holder på dusj veggen. Nei fy.. æsj. Ja, selvfølgelig skal man ha det rent, men å vaske hver dag syns jeg er å gå for langt - med mindre det er offentlig bad, toalett og kjøkken det er snakk om. 2
Binta Ba Skrevet 6. mars 2012 #25 Skrevet 6. mars 2012 Her var det gubben som måtte ta tak i meg:P Jeg er en rotekopp, og jeg mistrives ikke med litt rot. Kan fint la oppvasken stå en dag eller to, jeg, mens han får fnatt. De største krangle våre har faktisk vært nettopp pga renhold.. Men, jeg blir bedre. Jeg synes jo selv jeg er blitt UTROLIG mye bedre, selv om han neppe er enig med meg der;) 1
Mooria Skrevet 6. mars 2012 #26 Skrevet 6. mars 2012 Det der er bare hysterisk, med mindre du bor med nok mennesker til å fylle en minibuss.. Vi er to voksne og to barn, og jeg vasker akkurat når det passer meg. Selv om du har et avslappet forhold til renhold i ditt eget hjem, så foretrekker jeg for min del å heller vaske en gang for mye enn for lite.
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2012 #27 Skrevet 6. mars 2012 Ja, selvfølgelig skal man ha det rent, men å vaske hver dag syns jeg er å gå for langt - med mindre det er offentlig bad, toalett og kjøkken det er snakk om. Selvfølgelig trenger du ikke å vaske hver dag. Men 1 gang i uka iallefall. Og tørke av benken på badet etter du har barbert deg eller noe sånn. Noe de IKKE gjør.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #28 Skrevet 6. mars 2012 Jeg bor ikke hos han.Jeg pleier bare å være der ganske ofte. Du kan jo foreslå at dere heller er mer hos deg så slipper du å oppholde deg i et skittent hus? Eller så kan dere jo flytte sammen etterhvert?!
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2012 #29 Skrevet 9. mars 2012 Du kan jo foreslå at dere heller er mer hos deg så slipper du å oppholde deg i et skittent hus? Eller så kan dere jo flytte sammen etterhvert?! Det skjer ikke med det første ;-) Men hvor ofte vasker dere bad? eller kjøkken?
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2012 #30 Skrevet 9. mars 2012 Jeg vet jeg ikke skal henge meg opp i dette, men greier ikke. Greier snart ikke å være der. Hos kjæresten min så vasker de kun bade...tja hver 3 mnd kanskje? Og bytter håndkle ( det man tørker hende sine me ) 1 gang i mnd. Er det ikke normalt å vaske bad 1 gang i uka og bytte håndkle mye ofte? Ikke vasker de huse og støvsuger sjeeeldent. Er det stygt av meg å si noe til kjæresten? Det har vært så ille at jeg til og med tar å vasker bade full fart visst jeg er alene en stund der:p Folk er forskjellig. Det kan flyte mye her i huset,men badet skal være rent. Hver morgen tørker jeg av vask og toalett. vi har eget gjestehåndkle. gulvet tørker vi av hver dag. vi har helt hvitt bad, med hvite fliser. gjester skal inn der, så det skal være rent
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2012 #31 Skrevet 9. mars 2012 Æsj, jeg også kjenner noen som ALDRi vasker. Det er inngrodd skitt i hele huset. Særlig kjøkken og bad. Spiser ikke der for å si det sånn. Blir kvalm av å være der. Det lukter forferdelig! Har også noen venner som røyker inne, men de har det gullende rent i hele huset. Der er det en fryd å være i forhold til det stinkende huset til mine andre venner. Heller litt røyklukt enn en brun dass som en gang var hvit.....
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2012 #32 Skrevet 9. mars 2012 Æsj, jeg også kjenner noen som ALDRi vasker. Det er inngrodd skitt i hele huset. Særlig kjøkken og bad. Spiser ikke der for å si det sånn. Blir kvalm av å være der. Det lukter forferdelig! Har også noen venner som røyker inne, men de har det gullende rent i hele huset. Der er det en fryd å være i forhold til det stinkende huset til mine andre venner. Heller litt røyklukt enn en brun dass som en gang var hvit..... æsj, grusomt! Skjønner ikke at de ikke ser det selv!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå