Gå til innhold

Tilbakemelding på datingprofil

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

hei igjen!

synes fortsatt at den første setningen er litt rar, sorry... :sjenert:

du bør hoppe rett fra Hei! til Jeg leter etter.... og kutte ut "Vet ikke helt hvordan dere kommer til å tolke denne profilteksten, men etter litt frem og tilbake ser den slik ut:"

ellers virker du som en selvsikker og morsom fyr, og synes derfor at denne ene setningen kræsjer med resten. = "vet ikke helt om du kommer til å like meg, altså, men jeg prøver for det"

Men som sagt, resten av teksten er veldig bra!!!! Jeg hadde sendt deg et hjerte dersom jeg hadde likt bildene dine ;)

Endret av Ramona
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med Ramona, synes du bør ta vekk den delen. Da åpner du negativt, og kan gi negative ideer til leseren. Litt sånn som "Mamma sa vi ikke måtte stjele kakene mens hun var borte. Derfor gjorde vi det".

Teksten og måten du fremstiller deg på er BRA, så ikke få personen til å tenke at den ikke er det allerede i første setning ;)

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

TS her. Ny dag, ny profil. Har gjort noen små endringer. Kommentarer? Vær ærlig takk, jeg tåler å høre det. Jeg er veldig usikker på om åpningen er blitt bedre. Evt verre. Mulig jeg burde fjernet den første setningen. Noen vil vel mene at jeg bare burde fjernet resten også i samme slengen. Jeg har ikke gjort noe med den sexrelaterte setningen på slutten. Såpass må ei dame som passer for meg tåle. Får evt vurdere å ta den bort viss jeg får lite respons.

Hei!

Vet ikke helt hvordan dere kommer til å tolke denne profilteksten, men etter litt frem og tilbake ser den slik ut: Jeg leter etter ei snill og empatisk dame. Ei som lever normalt sunt, og er røykfri i det daglige. God ordenssans og hygiene tar jeg også med på ønskelista.

Når det gjelder meg, tror jeg at mange vil bekrive meg som ordentlig, ærlig og ambisiøs. Til tider litt impulsiv. Kanskje litt pirkete også i enkelte sammenhenger. Noen av mine bekjente påstår i hvert fall det. Av fritidsinteresser kan jeg nevne MC og data. Liker å lage mat. Jeg kan le til jeg griner av Seinfeld og diverse karakterer spilt av John Cleese. Tror forresten at jeg gråt litt når jeg såg "33 gruven" også, men det er naturligvis noe jeg aldri kommer til å innrømme for noen. Jeg prøver å følge med på hva som skjer i samfunnet og kan bli svært engasjert når det diskuteres politikk. Er du veldig uenig med meg og min argumentasjon, kan du risikere å få ei pute eller noe midt i fleisen. Ellers elsker jeg å spille brettspill. Risk og sjakk er blant favorittene. Må vel nevne at når jeg en sjelden gang taper, kan jeg bli ganske sur og grinete. Sannsynligvis blir det ikke noe på deg den kvelden.

Sånn. Da er du i hvert fall advart.

Jeg leste denne versjonen av profilen din før jeg leste hele tråden, og jeg må si meg enig med de andre her. Det som jeg har uthevet her bødr du kutte ut. Den ene setningen gjorde meg i utgangspunktet skeptisk , og jeg tok meg selv i å lete etter "feil".

Ellers så syns jeg det så greit ut.

AnonymBruker
Skrevet

Syns ikke du skal skrive hva slags dame du leter etter. Det blir fort oppfattet som krav og jenter (jeg iallefall) begynner raskt å vurdere seg selv, og anser seg raskt som ikke gode nok, og kan bli begrenset av at du tydelig har ramset opp hvordan de skal være.

Synes heller du skal fokusere på hvordan DU er som person, da vil sannsynligvis de damene som kjenner seg igjen i det kontakte deg. Og sjansen for at de deler en del av de samme verdiene og væremåtene vil være stor hvis du har klart å fremstille deg selv på en riktig og bra måte. Tror jeg.

Skrevet

Syns ikke du skal skrive hva slags dame du leter etter. Det blir fort oppfattet som krav og jenter (jeg iallefall) begynner raskt å vurdere seg selv, og anser seg raskt som ikke gode nok, og kan bli begrenset av at du tydelig har ramset opp hvordan de skal være.

Synes heller du skal fokusere på hvordan DU er som person, da vil sannsynligvis de damene som kjenner seg igjen i det kontakte deg. Og sjansen for at de deler en del av de samme verdiene og væremåtene vil være stor hvis du har klart å fremstille deg selv på en riktig og bra måte. Tror jeg.

litt uenig. med mindre man er veldig kravstor, såsyns jeg det er greit å ha NOEN krav. Det forteller at han er en bra fyr som vil ha en bra dame. Ellers kan det fort bli sånn: å jeg tar hva som helst, jeg. Ikke hans feil at noen jenter er veldig usikre på seg selv...

dessuten har han veldig genrelle krav her, det må han få lov til. Men folk har tydeligvis ulike meninger :)

AnonymBruker
Skrevet

Nei! Den første var da mye bedre! Ta bort alt som ligner på "stakkars meg som må ty til nettdating" og den siste sex-hintingen, så er resten veldig bra! Kanskje du kan si litt om hvem du leter etter etter at du har fortalt om deg selv?

Og sjekk litt skrive-/kommafeil...

AnonymBruker
Skrevet

litt uenig. med mindre man er veldig kravstor, såsyns jeg det er greit å ha NOEN krav. Det forteller at han er en bra fyr som vil ha en bra dame. Ellers kan det fort bli sånn: å jeg tar hva som helst, jeg. Ikke hans feil at noen jenter er veldig usikre på seg selv...

dessuten har han veldig genrelle krav her, det må han få lov til. Men folk har tydeligvis ulike meninger :)

Men når man skriver en velutfyllt tekst om seg selv så synes jeg det signaliserer at man er reflektert og klar over hvordan man selv er og når man er det så sier det også mye om at man nettopp ikke tar "hva som helst". Da vil ikke hvem som helst ta kontakt heller.

Om profilen bare inneholder enkle og generelle beskrivelser som "liker en tur på byn og en kosekveld hjemme" f.eks så virker det mer tilfeldig, tenker jeg.

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Takk igjen til alle som har kommet med innspill. Rimelig klar melding fra flere der altså. Jeg skal fjerne den første setningen, var usikker på den selv. Ellers har jeg vel gjort rede for hvorfor jeg tar med noen "krav" i tidligere innlegg. Vedr. den sexhintingen, så forstår jeg at det kan være litt risky, men jeg tror at jeg lar den stå foreløpig (se forrige posten min). Skal se over etter skrivefeil/ kommafeil også.

Btw, finnes det noen nettdatingssider der du kan skjule bildene dine, slik at jeg kan ha kontroll over hvem som ser dem? At de må få en kode eller lignende fra meg for å se? Jeg føler meg ikke helt komfortabel med å publisere bilder på sånne sider.....

Skrevet

Nå er jeg et drøyt tiår yngre enn deg, så det er kanskje modenhetsgraden min som gjør at jeg likte det andre "morsomme" avsnittet bedre enn det første?

Da jeg leste det første, fikk jeg rett og slett en sånn kontaktannonse i Norsk Ukeblad-følelse.

Igjen - jeg er kanskje ikke i målgruppen :)

Jeg fikk også litt Norsk Ukeblad-følelse, blandet med følelsen av å lese en jobbsøknad.

"Mine venner beskriver meg ofte som en.." og "Kameratene mine vil si at jeg er..."

Men hei, du hadde sannsynligvis aldri falt for meg heller, så du må skrive det som passer for deg, nettopp slik at de du passer med, tar kontakt.

Jeg ville ikke ha gjort det, dessverre.

Kan utdype om ønskelig.

Skrevet

Hei!

Vet ikke helt hvordan dere kommer til å tolke denne profilteksten, men etter litt frem og tilbake ser den slik ut: Jeg leter etter ei snill og empatisk dame. Ei som lever normalt sunt, og er røykfri i det daglige. God ordenssans og hygiene tar jeg også med på ønskelista.

Når det gjelder meg, tror jeg at mange vil bekrive meg som ordentlig, ærlig og ambisiøs. Til tider litt impulsiv. Kanskje litt pirkete også i enkelte sammenhenger. Noen av mine bekjente påstår i hvert fall det. Av fritidsinteresser kan jeg nevne MC og data. Liker å lage mat. Jeg kan le til jeg griner av Seinfeld og diverse karakterer spilt av John Cleese. Tror forresten at jeg gråt litt når jeg såg "33 gruven" også, men det er naturligvis noe jeg aldri kommer til å innrømme for noen. Jeg prøver å følge med på hva som skjer i samfunnet og kan bli svært engasjert når det diskuteres politikk. Er du veldig uenig med meg og min argumentasjon, kan du risikere å få ei pute eller noe midt i fleisen. Ellers elsker jeg å spille brettspill. Risk og sjakk er blant favorittene. Må vel nevne at når jeg en sjelden gang taper, kan jeg bli ganske sur og grinete. Sannsynligvis blir det ikke noe på deg den kvelden.

Jeg har problemer med de tingene jeg har uthevet.

Første utheving: Det får det til å høres ut som om du har satt inn store ressurser for å lage denne profilteksten, noe som motvirker den lette tonen i resten av innlegget.

Andre utheving: Det virker litt teit å si at du aldri kommer til å innrømme noe du nettopp innrømmet. Jeg skjønner jo humoren (det er jo i og for seg en veldig vanlig spøk), men nå har du jo skrevet det slik at alle som vil kan lese det, og da blir det litt rart å si at "det vil jeg aldri innrømme".

Tredje utheving: Den setningen gir meg av en eller annen grunn en følelse av at du er vanskelig å diskutere med. At du kverulant og lite villig til å se andre sider enn dine egne, og dessuten at du blir fort sint (jeg vet selvfølgelig at det ikke nødvendigvis stemmer, men det var den følelsen jeg fikk).

Ellers synes jeg profilen din var fin :) Jeg liker at du skriver noe om hva slags jente du vil ha, det synes jeg bare er praktisk for de som eventuelt vurderer å ta kontakt.

• Liker 1
Skrevet

Hei!

Er det noen som kan gi meg en tilbakemelding på nettdatingsprofilen min før jeg legger den ut? Har ikke så mye erfaring med sånt, så jeg trenger tips!

Er det noe jeg bør fjerne og er det noe mer jeg bør ta med? Hvilket inntrykk får du av meg når du leser den? Virker jeg blærete? Er det noe som ikke vil fungere eller som er "turnoff"? Er mann på 35 viss det skulle bety noe. Slik ser den ut foreløpig:

Hei!

Nå skal jeg prøve meg her inne siden jeg ikke har funnet ei å dele gode og mindre gode dager med andre steder. Jeg leter etter ei ordentlig kvalitetsdame. Ei som er sjarmerende, snill og empatisk. Den jeg ser etter lever normalt sunt, og er røykfri i det daglige. God ordenssans og hygiene tar jeg også med på ønskelista.

Når det gjelder meg, tror jeg at mange vil bekrive meg som ordentlig, ærlig og ambisiøs. Til tider litt impulsiv. Kanskje litt pirkete også i enkelte sammenhenger. Noen av mine bekjente påstår i hvert fall det. Av fritidsinteresser kan jeg nevne MC og data. Liker å lage mat. Jeg kan le til jeg griner av Seinfeld og diverse karakterer spilt av John Cleese. Tror forresten at jeg gråt litt når jeg såg "33 gruven" også, men det er naturligvis noe jeg aldri kommer til å innrømme for noen. Jeg kan bli svært engasjert når det diskuteres politikk. Er du veldig uenig med meg og min argumentasjon, kan du risikere å få ei pute eller noe midt i fleisen. Snikangrep bakfra i et uoppmerksomt øyblikk er heller ikke utenkelig. Ellers elsker jeg å spille brettspill. Risk og sjakk er blant favorittene. Må vel nevne at når jeg en sjelden gang taper, kan jeg bli ganske sur og grinete. Sannsynligvis blir det ikke noe på deg den kvelden.

Jeg syns egentlig det var en ganske fin tekst jeg. Eneste jeg ikke liker er at hun måtte være røykfri :P (joda, reagerer bare siden jeg røyker selv).. Btw, vi to kunne aldri spillt brettspill sammen, jeg blir også sur og grinete hvis jeg taper :P

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har problemer med de tingene jeg har uthevet.

Første utheving: Det får det til å høres ut som om du har satt inn store ressurser for å lage denne profilteksten, noe som motvirker den lette tonen i resten av innlegget.

Andre utheving: Det virker litt teit å si at du aldri kommer til å innrømme noe du nettopp innrømmet. Jeg skjønner jo humoren (det er jo i og for seg en veldig vanlig spøk), men nå har du jo skrevet det slik at alle som vil kan lese det, og da blir det litt rart å si at "det vil jeg aldri innrømme".

Tredje utheving: Den setningen gir meg av en eller annen grunn en følelse av at du er vanskelig å diskutere med. At du kverulant og lite villig til å se andre sider enn dine egne, og dessuten at du blir fort sint (jeg vet selvfølgelig at det ikke nødvendigvis stemmer, men det var den følelsen jeg fikk).

Ellers synes jeg profilen din var fin :) Jeg liker at du skriver noe om hva slags jente du vil ha, det synes jeg bare er praktisk for de som eventuelt vurderer å ta kontakt.

Hei og takk til deg også. Jeg ser poengene dine og prøver igjen. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med andre uthevingen din da, tror jeg lar den stå. Alternativt må jeg vel ta bort hele setningen. TS

Hei!

Jeg leter etter ei snill og empatisk dame. Ei som lever normalt sunt, og er røykfri i det daglige. God ordenssans og hygiene tar jeg også med på ønskelista.

Jeg vil beskrive meg selv som ordentlig, ærlig og ambisiøs. Til tider litt impulsiv. Kanskje litt pirkete også i enkelte sammenhenger. Av fritidsinteresser kan jeg nevne MC og data. Liker å lage mat. Jeg kan le til jeg griner av Seinfeld og diverse karakterer spilt av John Cleese. Tror forresten at jeg gråt litt når jeg såg "33 gruven" også, men det er naturligvis noe jeg aldri kommer til å innrømme for noen. Jeg prøver å følge med på hva som skjer i samfunnet og kan bli svært engasjert når det diskuteres politikk. Er du veldig uenig med meg og min argumentasjon, kan du risikere å få ei pute eller noe midt i fleisen :) Ellers elsker jeg å spille brettspill. Risk og sjakk er blant favorittene. Må vel nevne at når jeg en sjelden gang taper, kan jeg bli ganske sur og grinete. Sannsynligvis blir det ikke noe på deg den kvelden.

AnonymBruker
Skrevet

Tror forresten at jeg begynner å bli fornøyd med den nå. Føler at det ikke blir "min" profil lenger viss jeg endrer mer på den. Det vil vel uansett alltid være noen som ville ha skrevet deler av den på en annen måte. TS

• Liker 2
Skrevet

Hei!

Er det noen som kan gi meg en tilbakemelding på nettdatingsprofilen min før jeg legger den ut? Har ikke så mye erfaring med sånt, så jeg trenger tips!

Er det noe jeg bør fjerne og er det noe mer jeg bør ta med? Hvilket inntrykk får du av meg når du leser den? Virker jeg blærete? Er det noe som ikke vil fungere eller som er "turnoff"? Er mann på 35 viss det skulle bety noe. Slik ser den ut foreløpig:

Hei!

Nå skal jeg prøve meg her inne siden jeg ikke har funnet ei å dele gode og mindre gode dager med andre steder. Jeg leter etter ei ordentlig kvalitetsdame. Ei som er sjarmerende, snill og empatisk. Den jeg ser etter lever normalt sunt, og er røykfri i det daglige. God ordenssans og hygiene tar jeg også med på ønskelista.

Når det gjelder meg, tror jeg at mange vil bekrive meg som ordentlig, ærlig og ambisiøs. Til tider litt impulsiv. Kanskje litt pirkete også i enkelte sammenhenger. Noen av mine bekjente påstår i hvert fall det. Av fritidsinteresser kan jeg nevne MC og data. Liker å lage mat. Jeg kan le til jeg griner av Seinfeld og diverse karakterer spilt av John Cleese. Tror forresten at jeg gråt litt når jeg såg "33 gruven" også, men det er naturligvis noe jeg aldri kommer til å innrømme for noen. Jeg kan bli svært engasjert når det diskuteres politikk. Er du veldig uenig med meg og min argumentasjon, kan du risikere å få ei pute eller noe midt i fleisen. Snikangrep bakfra i et uoppmerksomt øyblikk er heller ikke utenkelig. Ellers elsker jeg å spille brettspill. Risk og sjakk er blant favorittene. Må vel nevne at når jeg en sjelden gang taper, kan jeg bli ganske sur og grinete. Sannsynligvis blir det ikke noe på deg den kvelden.

Som du ser er det mange forskjellige meninger. Spørsmålet er om det er noe poeng å forsøke gjøre flest mulig til lags. Jeg tror det er stor fare for at teksten kan ende opp som dusinvare og blir både tannløs og generisk. Om du skal presentere deg selv så presenter deg selv! Om du legger altfor mange restriksjoner på hva du tør skrive høvler du sakte men sikkert ned noe av din egen identitet, og det er den man vil bli kjent med. Ikke dermed sagt at du skal være totalt tøyseløs og ukritisk, men jeg syntes ikke det var noenting i den første teksten som var graverende nok til at jeg hadde sett behovet for justeringer. Når det er sagt betyr ikke det at teksten fenger meg i noe særlig grad. Mitt største ankepunkt er ikke innholdet eller hva du forsøker formidle, men rett og slett den litt flosklete måten du formulerer deg på. Det er det vel noen som allerede har vært inne på med hentydning til ukeblad-annonser. Det lukter litt for mye "skog og mark", "drink i godt lag med venner" og "den gode samtalen over et glass vin" for min del. Det er noe tilgjort, fantasiløst og upersonlig ved denne måten å formulere seg på som gjør meg avtent.

Hehe. Det skal ikke være lett. Kanskje det beste du kan gjøre er å gi finger'n til alle forslag og kjøre på med din greie. Mitt tips.

Skrevet

Tror forresten at jeg begynner å bli fornøyd med den nå. Føler at det ikke blir "min" profil lenger viss jeg endrer mer på den. Det vil vel uansett alltid være noen som ville ha skrevet deler av den på en annen måte. TS

Nettopp. Du kom til den konklusjonen mens jeg skrev (forrige) innlegg med samme poeng.

AnonymBruker
Skrevet

Har lest veldig mange nettprofiler, og må bare si at jeg syns denne var dørgende kjedelig. Den skiller seg ikke ut, på noe vis.

Mitt råd:

start på nytt, og vis litt av humoren din. Denne forsvinner i mengden.

Skrevet

Du må selvfølgelig beholde det du selv vil ha med. Når jeg svarer, så er det kun ut fra hva jeg personlig ville reagert positivt/negativt på. Det er jo selvfølgelig viktig at profilen din reflekterer din personlighet.

Jeg synes fortsatt ikke noe om "pute i fleisen"-kommentaren. Den oppfattes liksom ikke morsom av meg, kun voldelig. Ellers er det bra.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker ikke menn som blir sure og grinete når de taper i brettspill, ihvertfall. Bye bye, koselige kvelder med brettspill på hytta!

AnonymBruker
Skrevet

Som du ser er det mange forskjellige meninger. Spørsmålet er om det er noe poeng å forsøke gjøre flest mulig til lags. Jeg tror det er stor fare for at teksten kan ende opp som dusinvare og blir både tannløs og generisk. Om du skal presentere deg selv så presenter deg selv! Om du legger altfor mange restriksjoner på hva du tør skrive høvler du sakte men sikkert ned noe av din egen identitet, og det er den man vil bli kjent med. Ikke dermed sagt at du skal være totalt tøyseløs og ukritisk, men jeg syntes ikke det var noenting i den første teksten som var graverende nok til at jeg hadde sett behovet for justeringer. Når det er sagt betyr ikke det at teksten fenger meg i noe særlig grad. Mitt største ankepunkt er ikke innholdet eller hva du forsøker formidle, men rett og slett den litt flosklete måten du formulerer deg på. Det er det vel noen som allerede har vært inne på med hentydning til ukeblad-annonser. Det lukter litt for mye "skog og mark", "drink i godt lag med venner" og "den gode samtalen over et glass vin" for min del. Det er noe tilgjort, fantasiløst og upersonlig ved denne måten å formulere seg på som gjør meg avtent.

Hehe. Det skal ikke være lett. Kanskje det beste du kan gjøre er å gi finger'n til alle forslag og kjøre på med din greie. Mitt tips.

Nei, det var ikke lett det her nei. Hehe. Bare legge ut den første altså? Kanskje jeg gjør det. Eller bare dropper hele greia :) TS

AnonymBruker
Skrevet

Syns du virker sur og pirkete. Hvorfor skulle noen bli sammen med deg? Hva gjør deg til en god kjæreste? Det er dét vi vil lese om. Det er greit å vise (ikke skjule) sine dårlige sider, men her viser du jo ikke noe bra!

Vær morsom, alvorlig og empatisk - mye viktigere enn selvsikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...