Gå til innhold

Tilbakemelding på datingprofil

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Er det noen som kan gi meg en tilbakemelding på nettdatingsprofilen min før jeg legger den ut? Har ikke så mye erfaring med sånt, så jeg trenger tips!

Er det noe jeg bør fjerne og er det noe mer jeg bør ta med? Hvilket inntrykk får du av meg når du leser den? Virker jeg blærete? Er det noe som ikke vil fungere eller som er "turnoff"? Er mann på 35 viss det skulle bety noe. Slik ser den ut foreløpig:

Hei!

Nå skal jeg prøve meg her inne siden jeg ikke har funnet ei å dele gode og mindre gode dager med andre steder. Jeg leter etter ei ordentlig kvalitetsdame. Ei som er sjarmerende, snill og empatisk. Den jeg ser etter lever normalt sunt, og er røykfri i det daglige. God ordenssans og hygiene tar jeg også med på ønskelista.

Når det gjelder meg, tror jeg at mange vil bekrive meg som ordentlig, ærlig og ambisiøs. Til tider litt impulsiv. Kanskje litt pirkete også i enkelte sammenhenger. Noen av mine bekjente påstår i hvert fall det. Av fritidsinteresser kan jeg nevne MC og data. Liker å lage mat. Jeg kan le til jeg griner av Seinfeld og diverse karakterer spilt av John Cleese. Tror forresten at jeg gråt litt når jeg såg "33 gruven" også, men det er naturligvis noe jeg aldri kommer til å innrømme for noen. Jeg kan bli svært engasjert når det diskuteres politikk. Er du veldig uenig med meg og min argumentasjon, kan du risikere å få ei pute eller noe midt i fleisen. Snikangrep bakfra i et uoppmerksomt øyblikk er heller ikke utenkelig. Ellers elsker jeg å spille brettspill. Risk og sjakk er blant favorittene. Må vel nevne at når jeg en sjelden gang taper, kan jeg bli ganske sur og grinete. Sannsynligvis blir det ikke noe på deg den kvelden.

Sånn. Da er du i hvert fall advart.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du prøver alt for hardt. En ting er å være selvsikker, noe annet å drive med selvskryt. Når du i tillegg er så desperat etter å være morsom, blir hele greia bare flaut å lese.

Spesifikt:

- du leter etter ei kvalitetsdame. må du virkelig presisere det?

- pluss for interesser.

- stort minus for politikk. møter du noen som ikke deler de samme syn som deg, kommer du trolig ikke til å gå noen vei. typer som deg (tror jeg) alltid er ute etter å overbevise de de diskuterer med om at de tar feil. utrolig slitsomt. Penger, politikk og religion er veldig fy-fy tidlig i datingfasen.

- pute i fleisen, litt barnslig. noen synes kanskje det er sjarmerende. for min del blir det bare flaut. får meg til å tenke useriøs type som har latt livet gå fra seg. du er 35. ikke 20.

- fint du liker å spille brettspill. spar deg fra å skryte over hvor dyktig du er. det er ikke selvsikkerhet.

- "sannsynligvis blir det ikke noe på deg den kvelden" - tolkes: fryktelig opptatt av sex, men bare når det passer meg. jeg oppfører meg som en 9-åring når jeg ikke får viljen min. satser på sex første date".

Ja, den virker blærete og jeg hadde aldri blitt sjarmert av en slik profil :P

Det er mulig å være morsom og selvsikker uten å fremstille seg selv som en hoven, sexfiksert fjott ;)

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes #2 er litt streng med deg. Delvis enig i at du prøver for hardt og at du kanskje ikke skal si noe om sex, men ellers synes jeg det er greit å ta med politikk og engasjement. Jeg synes du får frem noe som er spesielt med deg selv når du sier at du hater å tape. Når jeg leser profilen din så får jeg inntrykk av at du kan være en person som gir meg litt motstand. Det liker jeg! Så lenge du ikke er en av dem som aldri kan ta feil selvfølgelig. Det er bare slitsomt med mennesker som ikke kan ta inn nye inntrykk og bearbeide dem skikkelig.

Men ta bort et par morsomheter og sex-hintingen!

Lykke til med nettdatingen!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du prøver alt for hardt. En ting er å være selvsikker, noe annet å drive med selvskryt. Når du i tillegg er så desperat etter å være morsom, blir hele greia bare flaut å lese.

Spesifikt:

- du leter etter ei kvalitetsdame. må du virkelig presisere det?

- pluss for interesser.

- stort minus for politikk. møter du noen som ikke deler de samme syn som deg, kommer du trolig ikke til å gå noen vei. typer som deg (tror jeg) alltid er ute etter å overbevise de de diskuterer med om at de tar feil. utrolig slitsomt. Penger, politikk og religion er veldig fy-fy tidlig i datingfasen.

- pute i fleisen, litt barnslig. noen synes kanskje det er sjarmerende. for min del blir det bare flaut. får meg til å tenke useriøs type som har latt livet gå fra seg. du er 35. ikke 20.

- fint du liker å spille brettspill. spar deg fra å skryte over hvor dyktig du er. det er ikke selvsikkerhet.

- "sannsynligvis blir det ikke noe på deg den kvelden" - tolkes: fryktelig opptatt av sex, men bare når det passer meg. jeg oppfører meg som en 9-åring når jeg ikke får viljen min. satser på sex første date".

Ja, den virker blærete og jeg hadde aldri blitt sjarmert av en slik profil :P

Det er mulig å være morsom og selvsikker uten å fremstille seg selv som en hoven, sexfiksert fjott ;)

Takk for at du tok deg tid til ei såpass detaljert tilbakemelding. Der lærte jeg mye om hvorden det jeg skrev ble tolket gitt :) Tror jeg skal gjøre en del endringer.

Jeg hadde vel håpet at profilteksten ikke ble tolket fullt så bokstavelig.

Ellers vil jeg bare kommentere litt av det du skrev.

- Kvalitetsdame. Jeg skrev dette fordi jeg ikke tar til takke med hva som helst, men det hadde jeg ikke lyst til å skrive i klar tekst. Uansett, tror jeg tar det bort eller skriver noe annet i steden for.

- Politikk.Tok med dette fordi jeg liker å diskutere det. Hadde vært greit å truffet ei som også er opptatt av det. Eller i hvert fall følger med på hva som foregår i samfunnet. Og ja. Du har nok rett i at jeg prøver å overbevise de jeg diskuterer med at de har feil og jeg har rett, men det gjør vel alle som diskuterer politikk.....? Uansett hadde jeg ikke tenkt å begynne å diskutere politikk i tidlig datingfase, slik som du tolket det. Forstår ikke helt hva som var så galt med å ta med dette i profilteksten.

- Det med puta tok jeg med pga at jeg, til tross for min alder på 35, kan være både barnslig og leken. Det var ikke for at jeg nødvendigvis bruker å kaste puter på de jeg er uenig med. Ikke hver gang i hvert fall. Vil helst ikke date noen som skal være seriøs hele tiden.

- Ellers ser jeg poenget ditt med at jeg skryter i profilteksten og fremstår blærete. Var litt usikker på hvor grensa gikk mellom skryt og det å fremstå som selvsikker. I de virkelige liv er jeg så langt i fra blærete som det er mulig å komme :)

Andre som har noen kommentarer?

TS

Skrevet

Jeg synes ikke du virker blærete i det hele tatt, og synes teksten er ganske så perfekt balansert mellom å være humoristisk, samtidig som den får hvem hva slags type person du er. Jeg hadde i hvertfall vært interessert i å bli kjent med deg hvis jeg var på datingsiden.

Jeg er dog kanskje litt mer "barnslig" enn din aldersgruppe, muligens det preget inntrykket mitt? Vet ikke helt :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes #2 er litt streng med deg. Delvis enig i at du prøver for hardt og at du kanskje ikke skal si noe om sex, men ellers synes jeg det er greit å ta med politikk og engasjement. Jeg synes du får frem noe som er spesielt med deg selv når du sier at du hater å tape. Når jeg leser profilen din så får jeg inntrykk av at du kan være en person som gir meg litt motstand. Det liker jeg! Så lenge du ikke er en av dem som aldri kan ta feil selvfølgelig. Det er bare slitsomt med mennesker som ikke kan ta inn nye inntrykk og bearbeide dem skikkelig.

Men ta bort et par morsomheter og sex-hintingen!

Lykke til med nettdatingen!

OK. Det var ikke absolutt alt som var helt på jordet altså. Godt å høre det da. Jeg vurderte å legge bort hele nettdatinga etter den første meldinga og heller prøve meg andre steder. Skal ta med meg det du skrev om morsomhetene og sexhintinga. Har forstått at det ikke fungerer så godt i denne settingen. Takk.

AnonymBruker
Skrevet

OK. Det var ikke absolutt alt som var helt på jordet altså. Godt å høre det da. Jeg vurderte å legge bort hele nettdatinga etter den første meldinga og heller prøve meg andre steder. Skal ta med meg det du skrev om morsomhetene og sexhintinga. Har forstått at det ikke fungerer så godt i denne settingen. Takk.

Vil du ha kvalitet skal du ikke prate sex, verken i profil eller de første datene.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Nå skal jeg prøve meg her inne siden jeg ikke har funnet ei å dele gode og mindre gode dager med andre steder.

Synes godt at du kan fjerne denne setninge, da den uttrykker at du ikke har draget.

Ellers synes jeg ikke teksten var så ille jeg. Morsomhetene er greie hver for seg, men det blir kanskje litt mange på en gang? Eller? litt usikker selv....

Men ellers synes jeg du gir et godt inntrykk av deg selv, og virker ikke blærete i det hele tatt :)

og sexhintinga er så diskrét at jeg tror ikke noen vil ta seg nær av det (men man vet aldri....).

Du kan jo prøve å legge ut teksten (minus første setningen), og se hva som skjer?

lykke til.

edit: #2 er aaaaltfor streng med deg. Jeeeez.

Endret av Ramona
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste nå teksten din som humoristisk og ikke så bokstavelig som første svarer her muligens gjør.

Syns imidlertid du kan ta vekk den første setninga, jeg personlig liker ikke når det står at nåå skal jeg prøve meg her inne og den slags, det er jo litt underforstått når man er der tenker jeg. Og syns heller ikke du skal ta med at du søker en sånn og sånn dame. La heller profilteksten være såpass god at den i seg selv siler ut de som kan passe for deg. :)

Skrevet

Nå er jeg et drøyt tiår yngre enn deg, så det er kanskje modenhetsgraden min som gjør at jeg likte det andre "morsomme" avsnittet bedre enn det første?

Da jeg leste det første, fikk jeg rett og slett en sånn kontaktannonse i Norsk Ukeblad-følelse.

Igjen - jeg er kanskje ikke i målgruppen :)

• Liker 1
Gjest Bandit
Skrevet

Synes heller ikke denne var blærete. Litt platt av og til, men samtidig småsjarmerende, og litt utenfor boksen.

Jeg kan jo fortelle hva jeg leser ut av dette?

- Du er muligens bedre med skrevne ord enn du er i tale

- Du er kresen

- Du virker opptatt av å få fram dine dårlige sider. Noe dine kvinner i fortiden har gjort deg oppmerksom på, og at du nå ikke vil la disse komme som en overraskelse?

- Du er både tøff og nerdete

- Du har hverdagshumor og har en myk side

- Politikk kan være den røde knappen din, som du forsøker å løse opp med humor. Gjerne fysisk.

- Leken, men også tenkende og smart

- Kanskje litt vanskelig å forstå når du spøker og når du er alvorlig.

Way off?

Skrevet

Jeg syns den var morsom.

Men jeg hengte meg litt opp i kvalitetsdame. For er det noe som er sikkert, så er det at folk har ulike preferanser. Litt sånn som at jeg er søppel fordi jeg faller utenfor hva du syns er bra. Det er litt teit.

AnonymBruker
Skrevet

Syns jeg allerede har lest denne profilteksten på Sukker eller Møteplassen allerede, dvs i forrige uke da jeg satt og skummet gjennom en del i mangel på motatte brev :oP

Er ganske sikker på at den var temmelig lik iallefall.

Vel, uansett, fin tekst syns nå jeg, bortsett fra sex-hintingen. Og kvalitetsdame...? Alle damer ønsker vel å bli sett på som det, og ikke som en "hvem som helst". Jeg ville ikke tatt kontakt basert på det, tror jeg. Tenker at hvis du fremstår som litt "kravstor" så kan du også virke som litt uoppnåelig. Jeg er også kravstor, uten å utdype det i min profil, bare avviser de som ikke passer meg på en hyggelig måte.

Men det var nå bare mine tanker da :o)

Skrevet

DET er jeg enig i. Det er egentlig lite egnet tidlig i enhver relasjon. Man må føle seg litt frem med sånt, som oftest.

..latt livet gå fra seg? :klo:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå skal jeg prøve meg her inne siden jeg ikke har funnet ei å dele gode og mindre gode dager med andre steder.

Synes godt at du kan fjerne denne setninge, da den uttrykker at du ikke har draget.

Ellers synes jeg ikke teksten var så ille jeg. Morsomhetene er greie hver for seg, men det blir kanskje litt mange på en gang? Eller? litt usikker selv....

Men ellers synes jeg du gir et godt inntrykk av deg selv, og virker ikke blærete i det hele tatt :)

og sexhintinga er så diskrét at jeg tror ikke noen vil ta seg nær av det (men man vet aldri....).

Du kan jo prøve å legge ut teksten (minus første setningen), og se hva som skjer?

lykke til.

edit: #2 er aaaaltfor streng med deg. Jeeeez.

TS her. Takk til alle som har svart. Veldig mange bra tips. Jeg ser helt klart at den åpningen min ikke ble så bra, så den må jeg endre. Synes det er litt vanskelig med den starten da, så jeg vet ikke om det er juks å spør etter hjelp her inne......? Noen forslag?

Synes heller ikke denne var blærete. Litt platt av og til, men samtidig småsjarmerende, og litt utenfor boksen.

Jeg kan jo fortelle hva jeg leser ut av dette?

- Du er muligens bedre med skrevne ord enn du er i tale

- Du er kresen

- Du virker opptatt av å få fram dine dårlige sider. Noe dine kvinner i fortiden har gjort deg oppmerksom på, og at du nå ikke vil la disse komme som en overraskelse?

- Du er både tøff og nerdete

- Du har hverdagshumor og har en myk side

- Politikk kan være den røde knappen din, som du forsøker å løse opp med humor. Gjerne fysisk.

- Leken, men også tenkende og smart

- Kanskje litt vanskelig å forstå når du spøker og når du er alvorlig.

Way off?

Eller bullseye? Noe av det du skriver stemmer i hvert fall bra.

Syns jeg allerede har lest denne profilteksten på Sukker eller Møteplassen allerede, dvs i forrige uke da jeg satt og skummet gjennom en del i mangel på motatte brev :oP

Er ganske sikker på at den var temmelig lik iallefall.

Vel, uansett, fin tekst syns nå jeg, bortsett fra sex-hintingen. Og kvalitetsdame...? Alle damer ønsker vel å bli sett på som det, og ikke som en "hvem som helst". Jeg ville ikke tatt kontakt basert på det, tror jeg. Tenker at hvis du fremstår som litt "kravstor" så kan du også virke som litt uoppnåelig. Jeg er også kravstor, uten å utdype det i min profil, bare avviser de som ikke passer meg på en hyggelig måte.

Men det var nå bare mine tanker da :o)

Jeg har ikke lagt den ut noen plass enda. Har du brukernavn og nettside på den profilen som ligner da? Kunne vært artig å sett viss den var så lik. Skal fjerne kvalitetsdame som du og flere nevner. Må vel vurdere å ta vekk den med sexhintingen også + noe av det jeg trodde kunne være morsomt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste nå teksten din som humoristisk og ikke så bokstavelig som første svarer her muligens gjør.

Syns imidlertid du kan ta vekk den første setninga, jeg personlig liker ikke når det står at nåå skal jeg prøve meg her inne og den slags, det er jo litt underforstått når man er der tenker jeg. Og syns heller ikke du skal ta med at du søker en sånn og sånn dame. La heller profilteksten være såpass god at den i seg selv siler ut de som kan passe for deg. :)

TS igjen. Årsaken til at jeg skrev litt om hvilken type dame jeg ønsket, var at jeg tenkte at dette kunne fungere begge veier. Altså, det jeg mener er at når jeg skriver at jeg ønsker ei dame som lever sunt, har god hygiene, ordenssans osv, vet hun at jeg ikke er en grisete rotekopp som ligger på sofaen og spiser potetgull hele dagen.

• Liker 1
Skrevet

Synes det var bra skrevet jeg:) Både seriøst og morsomt på en gang, og du viser at du ikke tar deg selv så høytidelig. Nå driver ikke jeg med nettdating lenger etter å ha giftet meg med en jeg fant på Nettby, men dette hadde helt sikkert fanget min interesse:)

Jeg synes faktisk ikke du skal endre på noe fordi andre mener ting kunne vært skrevet annerledes, her inne har alle ulike meninger om alt, og jeg synes ikke du skal la det påvirke deg for mye.

Det du har skrevet her gir et solid inntrykk av deg og din personlighet, og om du endrer for mye, prøver å virke mer seriøs eller fjerner noe av teksten, skal det ikke så mye til før det blir upersonlig og kjedelig, og da er det fort gjort å forsvinne i mengden.

Ønsker deg lykke til uansett, håper du finner den rette etter hvert:)

• Liker 1
Skrevet (endret)

TS igjen. Årsaken til at jeg skrev litt om hvilken type dame jeg ønsket, var at jeg tenkte at dette kunne fungere begge veier. Altså, det jeg mener er at når jeg skriver at jeg ønsker ei dame som lever sunt, har god hygiene, ordenssans osv, vet hun at jeg ikke er en grisete rotekopp som ligger på sofaen og spiser potetgull hele dagen.

enig meg deg! synes du skal la det stå.

når det gjelder førstesetningen:

Hva med: " Hei!" ;) enkelt og greit.

Endret av Ramona
Gjest Wolfmoon
Skrevet

Jeg er uenig. Jeg vil også ha noen som er opptatt av politikk og samfunn, og hvis man ikke er det så er man uansett ikke aktuell for meg. Hvis man i tillegg er på helt feil side i politikken i forhold til meg så kan det også si noe om at personen ikke har samme verdier som meg, og som derfor blir uaktuelle.

Samme med religion for øvrig. Jeg vil ikke kaste bort tida mi på en hyper-religiøs person som ikke har troen på samboerskap og sex før ekteskap, for det har nemlig jeg :lur:

Hele poenget med nettdating er jo at man skal finne personer som man i teorien har noe til felles med uten å måtte gå gjennom en hel haug man ikke har noe til felles med. Og hvis da politikk og religion er viktig for en person, så bør det med nettdating komme fram ganske tidlig.

Jeg skjønner ikke helt dette med å gjemme bort politikk og religion jeg, temaer som ofte er ganske viktig for folk!

Ellers synes jeg ikke teksten til ts er så verst, selv om den ikke treffer meg helt så er jeg neppe heller midt i målgruppen :gjeiper:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Ny dag, ny profil. Har gjort noen små endringer. Kommentarer? Vær ærlig takk, jeg tåler å høre det. Jeg er veldig usikker på om åpningen er blitt bedre. Evt verre. Mulig jeg burde fjernet den første setningen. Noen vil vel mene at jeg bare burde fjernet resten også i samme slengen. Jeg har ikke gjort noe med den sexrelaterte setningen på slutten. Såpass må ei dame som passer for meg tåle. Får evt vurdere å ta den bort viss jeg får lite respons.

Hei!

Vet ikke helt hvordan dere kommer til å tolke denne profilteksten, men etter litt frem og tilbake ser den slik ut: Jeg leter etter ei snill og empatisk dame. Ei som lever normalt sunt, og er røykfri i det daglige. God ordenssans og hygiene tar jeg også med på ønskelista.

Når det gjelder meg, tror jeg at mange vil bekrive meg som ordentlig, ærlig og ambisiøs. Til tider litt impulsiv. Kanskje litt pirkete også i enkelte sammenhenger. Noen av mine bekjente påstår i hvert fall det. Av fritidsinteresser kan jeg nevne MC og data. Liker å lage mat. Jeg kan le til jeg griner av Seinfeld og diverse karakterer spilt av John Cleese. Tror forresten at jeg gråt litt når jeg såg "33 gruven" også, men det er naturligvis noe jeg aldri kommer til å innrømme for noen. Jeg prøver å følge med på hva som skjer i samfunnet og kan bli svært engasjert når det diskuteres politikk. Er du veldig uenig med meg og min argumentasjon, kan du risikere å få ei pute eller noe midt i fleisen. Ellers elsker jeg å spille brettspill. Risk og sjakk er blant favorittene. Må vel nevne at når jeg en sjelden gang taper, kan jeg bli ganske sur og grinete. Sannsynligvis blir det ikke noe på deg den kvelden.

Sånn. Da er du i hvert fall advart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...