Gå til innhold

Hvor skal jeg kaste knivene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har et par skarpe kjøkkenkniver som skal kastes siden håndtaket har falt av og knekt. Men lurer på hvilken søppeldunk de skal i? Noen som vet. Kanskje sammen med glass siden det er skarpt og kan skade sånn at de som håndterer søpla er litt mer forberedt? Men samtidig er det jo ikke glass. Er redd for å "kutte" noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror du skal pakke dem godt inn i papp, og deretter i søpla sammen med restavfall (ikke matavfall om dere har det). Så lenge du pakker inn knivbladet grundig burde de fleste hender være trygge :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Avfallsordningene varierer fra kommune til kommune, så for sikkerhets skyld kan du sjekke her.

De skal trolig leveres på nærmeste gjenvinningsstasjon i fraksjonen "sammensatt jern og stål". Det var i alle fall svaret da jeg prøvde noen få ulike kommuner rundt om, med kjøkkenkniv som søkeord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Har et par skarpe kjøkkenkniver som skal kastes siden håndtaket har falt av og knekt. Men lurer på hvilken søppeldunk de skal i? Noen som vet. Kanskje sammen med glass siden det er skarpt og kan skade sånn at de som håndterer søpla er litt mer forberedt? Men samtidig er det jo ikke glass. Er redd for å "kutte" noen.

Har dere ikke en innsamlingsordning for metall, da? Stål er jo en av de få tingene det faktisk lønner seg å resirkulere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Glass- og metallbeholderen i kommunen her skal det, ifølge sorteringsveiledningen til renovasjonsselskapet, "kun kastes emballasje fra mat- drikkevarer som syltetøyglass, glassflasker, kaviartuber, leverposteibokser osv."

Jeg ville, som foreslått over her, pakket knivene godt inn og kastet dem i restavfallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 år senere...

Annonse

Wombat skrev (På 5.3.2012 den 11.31):

Jeg tror du skal pakke dem godt inn i papp, og deretter i søpla sammen med restavfall (ikke matavfall om dere har det). Så lenge du pakker inn knivbladet grundig burde de fleste hender være trygge :)

Nei kniver skal leveres på gjenvinningsstasjon og skal ikke finne på noen omstendigheter omstendigheter kastet ut i søpla sammen med restavfall. Om noen oppdager noen som du kan gjøre det så kan du huske å bli straffet med bøter i verste fall blir anmeldt. Ha det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...