Gå til innhold

Rani's slutte å røyke tråd.

Gjest

Anbefalte innlegg

Heisann!

Du og jeg har vært røykfrie omtrent like lenge nå icon_smile.gif

Jeg har et gammelt askebeger med skrulokk.

Oppi der har jeg en del gamle prince sneiper og diverse aske.

Når jeg får lyst på en røyk skrur jeg av lokket, stikker nesa oppi, og mister lysta på røyk.

For meg er det veldig effektivt icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jippi!! Nå har det gått ni dager siden min siste røyk! Eller, jeg tok meg en røyk i går da.. NEDTUR! Den var ikke så god son jeg forestilte meg.. icon_smile.gif Sambo har også sluttet, nå driver vi og vasker huset og vasker klær for å få ut røyklukta.. Jippi!! 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Veslemor icon_smile.gif

Vet du, jeg synes ikke det skal kalles å sprekke om du smaker på en enkelt røyk etter så lang tid.

Det som er farlig med det er hvis man tar en til..og en til..

Jeg har nettopp vært ute en tur, traff en kompis, og tok et par trekk av hans prince.

Ga ikke mersmak icon_wink.gif

Jeg føler ikke at jeg har sprukket av den grunn, ville bare teste hvordan den smakte nå.

Jeg tror det er nå vi må passe på. Kanskje vi begynner å føle oss litt trygge nå, slik at vi smaker på litt for mye?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har funnet ut er viktig, er å se på det som akkurat det; en sprekk! om man sprekker en gang eller noen, så får man bare akseptere det, også fortsette der en slapp. Det er ingenting som sier at siden du har sprekt å tatt en røyk, så er du nødt til å være tilbake på startstreken! Du har alikevel vært 9 dager uten røyk, bortsett fra den ene glippen. Det tilsier en røyk på ni dager det! Og det er definitivt en god start på røykslutten! icon_wink.gif

jeg har holdt opp nå i snart fire mnd jeg! Har hatt og kommer kanskje til å ha noen "glipper" fremdeles, men gir meg ikke av den grunn! Jeg er uten røyk i hverdagen, og dersom jeg glipper å røyker på en fest, så har jeg alikevel vært uten røyk i snart fire mnd, og har jeg røyket på fest, så har jeg røyket så mye mindre en jeg gjorde som røyker, at det er bare å fortsette røykkutten på søndag.

(og om andre ikke tror du klarer det dersom du tar en røyk, gi beng i dem! Det er du som vet om du klarer det eller ikke!)12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Jeg så du spurte tidligere hvorfor jeg begynte igjen etter 4 år, Rani, og om jeg hadde røykesug fremdeles etter 4 år. Vel, ikke til daglig, men innimellom hadde jeg lyst på røyk fremdeles. Særlig på fest eller hvis jeg var ordentlig sint eller frustrert, for det er de situasjonene jeg forbinder mest med røyk. Men jeg visste jo at det smakte helt forferdelig med røyk etter så lenge uten (hadde sprukket noen ganger i begynnelsen, så..), så derfor gjorde jeg det ikke. Men så i høst flyttet jeg fra mannen min, og var ganske sint og ganske frustrert ganske lenge, og da begynte jeg igjen. Litt på trass, faktisk, for han hater røyk. icon_lol.gif

Jeg skulle "bare" røyke den ene kartongen jeg hadde, da, men det gikk selvfølgelig ikke, så nå et halvt år etter må jeg slutte helt på nytt igjen og det er like vanskelig nå som forrige gang! Argh!!! At det går an å være så dum å begynne igjen....

I dag har jeg ikke lyst til å slutte lengre. Virkelig ikke. Jeg kan ikke komme på noen gode grunner til å ikke røyke. Bortsett fra at jeg har innmari dårlig råd og ikke har råd til å røyke, men jeg har jo råd til bare èn pakke....

NEI!!!! Ikke røyke, Lionda!!!!! fy_fy.gif

Nei vel da... får vel la være da...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret Lionda icon_smile.gif

Er litt overrasket over at man kan oppleve røyksug etter så lang tid.

Nå var det jo slik at det ikke er konstant, og det må vel være mye svakere?

Jeg har til tider en veldig stressende jobb, og når det står på som verst, ja da må jeg ha en røyk for å roe meg litt.

Heldigvis har jeg fri fra jobb i noen dager, men jeg er spent på hvordan det går når jeg begynner igjen.

Særlig fordi min kollega røyker.

Jeg er så tent på å slukke røyken for godt at det skal nok gå icon_smile.gif

Det var faktisk ei kraftig personlig krise for noen år siden som fikk meg til å begynne, og dermed er det ekstra vanskelig nå, om jeg skulle havne opp i noe igjen.

Og det har jeg. Det for ferskt ennå til å snakke om, men jeg merker behovet for en røyk veldig kraftig nå i ettermiddag.

Jaja, dette blir artig icon_biggrin.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så du skrev tidligere at du ikke hadde scoret spesielt høyt på fysisk avhengighet, Rani, og det gjør ikke jeg heller. Jeg har alltid vært stress-røyker og tyr til røyken når ting blir vanskelige. Men egentlig synes jeg jo at det er ganske patetisk å skulle være avhengig av røyk for å komme igjennom en krise, og tenker at jeg er jo egentlig sterkere enn som så. Jeg synes egentlig det er litt flaut at jeg begynte å røyke igjen i høst. Og nå tenker jeg at den selvtilliten som kommer fra å være sterk nok til å slutte å røyke, hjelper helt sikkert mer i en krise enn det røyken gjør. Vet ikke om det hjelper deg noe å tenke det, men det er i hvert fall noe å tenke over.

Stor klem til deg, Rani - håper du kommer igjennom den krisen du er i på best mulig måte. Tenker på deg. icon_smile.gif

Klem fra12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 dager, også tok jeg en røyk i går icon_frown.gif

Dette ble fremprovosert da jeg søkte litt støtte fra min kjære (ikke-røyker), for så å få beskjed om at "det spiller ingen rolle for meg om du røyker eller ikke"... HA!!!Jenta ble sur... Og ba om å få røykpakken han har passet på for meg, for så å demonstrere hvor irritert jeg faktisk ble ved å tenne en gift-pinne rett foran han!

(Utrolig dumt å ha røyk tilgjengelig)

Stakkar, hadde hatt en dårlig dag på jobb han, og var ikke helt i form til å høre på sytinga mi... "Jeg ikke har spart penger på å slutte, for jeg har brukt desto mer på små-godt, og at jeg kommer til å bli feit etc."for 'nte gang. Men han fikk dårlig samvittighet... icon_smile.gif

Så nå starter vi på ny frisk, med masse støtte fra darlingen...

Rioja

-som fortsatt har sluttet å røyke, dag 11...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg tilstår! icon_biggrin.gif

Jeg grillet og øllet litt i går, sammen men noen gode venner. Og jeg slo til med 2-3 røyk.

Men det betyr ikke at jeg har begynt igjen, er på sporet igjen i dag icon_wink.gif

Og krisa er over hoppe.gif

sinna.gif Ranihjerter_rundt.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Rani den 2002-06-06 15:02 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er! Dere har all grunn til å være stolte av dere selv!

Om dere griller, øller og tar en sigg, hva så? Som Rani sier, ikke gjør det dagen etter, og å drikke øl hver dag skal du unansett ikke, burde ikke... men det er sommer da, og lov å kose seg.

Nå røyker ikke jeg lenger, bortsett fra av og til, men for noen år siden så var det veldig mange som maste om dette. Da lot jeg være å røyke i seks uker, og kjøpte massevis av stæsj som jeg valuta-omregnet i røykpakker. "Stilig bukse...takk den kostet tre 20-pkn..." see?

Går det bra å holde seg i bevegelse da, jenter? Huske på det også - så kommer dere fortere i form.

Et vanlig slanketips er å alltid pusse tenner... kan sikkert være ikkerøyk-tips også... men det jeg tenker på er at det er ikke lett å ta en treningsøkt og avslutte med en røyk. Da pusher dere litt. Og etter en stund, vil dere faktisk merke forskjell på å trene etter en røyk. Røyken sitter i lungene i to timer...og du blir mer andpusten, sliten og føle deg dårligere.

Men som sagt - jeg er kjempestolte av dere!

Klem fra Tusenfryd hoppe.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Tusenfryd den 2002-06-07 08:22 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 12

Flink jente ja...

Var på spinning i går, og ingen tvil at lungekapasiteten har bedret seg...

Nå er jeg bare litt bekymret for helga! Reiser til Oslo i kveld, skal på A-HA konsert icon_smile.gif, treffe masse kjente og drikke pils!!! Har funnet ut at jeg ikke skal stresse med røykeslutten, heller ta det som det kommer. Gidder ikke å ødelegge helga pga. røyke-sug! Skal ikke skjeie ut fullstendig, og selvfølgelig prøve å holde meg, men...

Uansett så er det fullstendig slutt igjen fra mandag av!!!

Rioja

-som har reisefeber...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Tusenfryd, den eneste bevegelsen jeg får for tida er når jeg beveger musearmen..

Neida, jeg sykler og koser meg icon_smile.gif

Det er ingen tvil om at lungene trives veldig godt med den nye ordningen icon_smile.gif

Roija, det med å ta en sigg. av og til, sånn i en helg som du er på nå, jeg synes ikke det gjør noe jeg icon_smile.gif

En lege sa dette til meg en gang:

"Det er greit at kroppen rent fysisk har best av at man ikke røyker, eller drikker for mye, eller spiser for mye. Men man skal ikke glemme den psykiske helsa. Hvis man bekymrer seg for mye om alt man gjør som kroppen ikke har godt av, ender man opp med en masse dårlig samvittighet, og dermed stress. Dette stresset over tid har hverken kroppen eller sjela godt av. Og man kan bli fysisk syk. Om du ønsker å slutte å røyke så er det flott, men ta det ikke som et nederlag at du kanskje kommer til å glippe med en røyk av og til. Midt oppe i all sunnheta må man ikke glemme å leve!"

Jeg er enig! icon_smile.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dag 14

Ja, ja, ja...

Har ikke akkurat vært flink i helga nei icon_frown.gif

Så vi får starte på nytt! Være positiv og sterk, vise at dette er ikke no' problem for denne jenta nei!!!

Flinke dere andre eller?

Rioja

-som ikke har tenkt å gi seg icon_smile.gif

1212[ Dette Innlegg er endret av: Rioja den 2002-06-10 14:42 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rioja icon_smile.gif

Ikke gi opp på grunn av en liten sprekk icon_wink.gif

Jeg har ikke vært helt røykfri jeg heller, men er nå kommet så langt at jeg faktisk glemmer å kjøpe røyk!

Det vil si, før var det nærmest er reflekshandling å kjøpe røyk, men nå hender det stadig oftere at jeg kommer hjem fra butikken uten å ha tenk på å kjøpe røyk.

Et godt tegn tror jeg icon_wink.gif

Er i ferd med å vinne over vanen.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...