Gjest Anonymous Skrevet 31. mai 2002 #41 Del Skrevet 31. mai 2002 DAG 5 -still going strong... Og i dag er det verdens røykfrie-dag! Og jeg er med Hadde det tøft på onsdag (dag 3)... Satt på uteresturant og tok to halvlitere, mens alle satt og røyket rundt meg! Men jeg klarte det!!! Selv om øl'en faktisk ikke smakte så godt som den pleier... -manglet liksom noe... Hvordan går det med dere andre??? Holder dere ut??? Hilsen Røykfri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 31. mai 2002 #42 Del Skrevet 31. mai 2002 Jeg holder ut! Men nå kommer helga, med øldrikking, sosialt og grilling... DET blir en utfordring det! Men det er vel bare å bite gamle vaner i seg og sette staheten i hodet! (eller noe slikt...) Lykke til alle sammen, og ha en flott helg! (røykfri, forhåpentligvis...)12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
veslemor Skrevet 31. mai 2002 #43 Del Skrevet 31. mai 2002 Jippi ! Jeg har vært røykfri siden mandag! Er så veldig fornøyd! Har det egentlig veldig bra! Var og koste meg ute i det fine været i stad, alle de andre røykte, og vet dere.. Det luktet vondt! Kan ikke skjønne hvordan jeg orket! Er så veldig fornøyd nå, må bare få det ut! Sambo har også sluttet, så nå skal det lukte godt hjemme hos oss! Ikke sur askebeger lukt! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 31. mai 2002 #44 Del Skrevet 31. mai 2002 tusenfryd er smart, det tror jeg hadde funket for meg også, men jeg har nok altfor mange som syns og tenker og tror og mener...det er nok godt ment, men det verste med å slutte å røyke er at alle skal motivere meg og si såkalte "oppmuntrende" ting. spesielt min ikke-røykende kjæreste er GRUSOM!! og når jeg har fått nok medlindenhet, og sprekker for ente gang blir han så sur og skuffa "på mine vegne" at han ikke snakker til meg på timesvis... argh! for noen kvinnfolk mannfolk kan være av og til! den eneste gangen jeg greide å være røykfri litt lenge, var da jeg hadde lungebetennelse, da var det å fysisk røke mye vondere enn røyksuget...men gikk hosten gradvis over og da var det på`n igjen...noe av grunnen var vel alle de rundt meg som var så glad for jeg hadde slutta og kunne ikke understreke nok at "nå må du ikke begynne på igjen da anki" uff. tenk å fortsette å røyke bare for å være sta? hvor idiot er det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 31. mai 2002 #45 Del Skrevet 31. mai 2002 Hei igjen! Jeg har nå vært røykfri i ei uke, og stusser litt på hvor lett det er denne gang.. Noe merker jeg jo, men ikke så mye som de andre gangene jeg har prøvd. Kanskje jeg er bedre motivert nå? Jeg var innom doktoronline og kikket, og jeg fant noe artig. I menyen til venstre klikker du på "hvorfor er det vanskelig å slutte?" Der finner du også denne testen: "Hvor avhengig er du?" Tok testen og fant ut at jeg ikke er avhengig? Da må det jo bare være psykisk avhengighet for meg? Hmm.. _________________ PMS-Rani1212[ Dette Innlegg er endret av: Rani den 2002-05-31 19:05 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 31. mai 2002 #46 Del Skrevet 31. mai 2002 Flink jente, Rani! Dette går bra! Stå på!!! Klem fra12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 31. mai 2002 #47 Del Skrevet 31. mai 2002 Jasså Væren, du er her også du? Hvorfor ikke begynne å røyke, slik at du får gleden av å prøve å slutte du også UPS..det heter ikke "prøve å slutte", det heter "å slutte!" Greit? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 31. mai 2002 #48 Del Skrevet 31. mai 2002 Jeg er som hundeskitten, vet du, Rani. Jeg er overalt! Jeg kan jo slutte å prøve å ikke begynne å røyke, så kan vi å se hvordan det å går. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stein Skrevet 31. mai 2002 #49 Del Skrevet 31. mai 2002 Hey... Lykke til folkens, jeg tror ikke at jeg henger meg på denne bølgen. Selv om jeg synest det er fint at dere er så bestemte. Det verste som kan skje er jo at dere slutter Men det er jo det som er meninga... stå på røyk er noe dritt, dere klarer dere bedre uten den nikotindritten som ødelegger: kondis, tenner, lunger. Og kroppen generelt. Nå blei jeg røyksjuk, og siden kroppen min ikke kan bli verre så... Stå på folkens Stein Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. juni 2002 #50 Del Skrevet 1. juni 2002 Jeg sluttet for seks år siden. Jeg var veldig motivert og bestemt på at dette var noe jeg skulle greie. Jeg var det man kaller storøyker. Også min mann sluttet da. De siste tre mnd. var det ikke lov å røyke i stuen. (Lett å tene 10 røyk iløpet av kvelden der) Hadde en bod i kjelleren hvor røyk inntas. Siste mnd måtte vi gå ut. Da var det vinter og surt og kaldt. Så etter frokost gikk jeg i gang med noe med en gang. Eks. ta soverom. Så kledde vi på oss og gikk ut. Sluttet i den perioden å gå på røykeplasser,kafer,barer. Alkohol drakk vi ikke. Er for lett å falle for fristelsen, og det er alltid en unnskyldning for å ta en røyk. Etter middag kledde vi på oss med en gang og gikk tur. Vi spiste eks.frokost på stuen, bare for å bryte rutiner der også. Til kvelds gikk vi tur. Kan si det slik at, når røykesuget kom, ble det en ekstra tur. Vi tenkte på røyk hver dag et halvt år. Jeg sier, at klarer du de tre første mnd, så klarer du resten. Så benyttet vi oss av dagboken til Statens tobakksskaderåd. Derer det mye bra og lese. Grenser som du strekker deg etter. Der står alt som skjer etterhvert som du holder opp å røyke. Den var veldig nyttig for oss. Kom suget, leste vi litt. Så begynte vi med å vaske et og et rom fri for røyk. Så malte vi. Kan spy når jeg tenker på det. Vasket opp alt i skap og skuffer. Da kjente jeg hvor det luktet av klær som hang i skap. Alle duker e.k.s. var stinn av røyk. De ble vasket og strøket. Det er bare når du ikke røyker du kjenner slikt. Abselutt alt i skap og skuffer ble vasket. Alle rom malt. Her skulle alle spor av en røyker fjernes. Helt frem til i dag har jeg funnet spor av en røyker. Innerst inne der du net. Krinkler og kroker i en lysekrone. Det første 1.5 året kjøpte vi oss noe fint for pengene vi ikke brukte på røyk. Så jo at alle lampeskjermer var ødelagt av røyking. Så da hadde vi til rådighet ca 2000 hver mnd. Skal si jeg har mye lekre lanper i dag. Etter et år tenkte vi ikke på røyk noe mere. Det fysiske behovet forsvinner fort, men det psykiske kan sitte lenge. det går ikke lang tid før det er du som bestemmer over røyken og ikke omvendt. Etter så mange år tør jeg ikke ta en festrøyk. Tror det er som med alkoholisme, en er nok. For jeg vil ikke røyke noe mere. De fleste begynner på igjen etter festrøyking som blir tetter og tettere. Nå har årene gått. Kan ikke tenke meg å begynne igjen. Det er nå jeg ser hvor dumt det ser ut også. I dag er jeg i stand til å se på folk hvem som røyker. Dette var noe jeg begynte med i den perioden. Så en ting til, før var jeg skikkelig dårlig da jeg hadde vert på fest, men det forsvant med røyken. Så er jeg mere våken om morgenen. Lykke til. Sissi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. juni 2002 #51 Del Skrevet 1. juni 2002 Takk for innspillet, Sissi Dette med røyklukta skal jeg skrive under på. Jeg kjenner det med en gang jeg går forbi en røyker på gata, og bilen min stinker. Jeg har ikke vært røykfri mer enn ei drøy uke, men sover allerede bedre, og pusten går lettere. Og så godt det lukter ute i hagen da! I dag hadde jeg lyst på morrarøyk, men hadde ikke noe i huset. Derimot hadde jeg liggende en sånn nicoretteinhalator. Tom. Jeg pattet litt på den jeg, til jeg begynte å føle meg tåpelig Og så tok jeg meg en ekstra kopp kaffe og startet pc'n 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. juni 2002 #52 Del Skrevet 2. juni 2002 Beklager folkens, jeg forlater Kvinneguiden igjen, og årsaken finner dere her. Lykke til med røykekutten! (Jeg er enda røykfri )12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 3. juni 2002 #53 Del Skrevet 3. juni 2002 Synd om du gir deg helt på grunn av dette Rani. Jeg har vært her inne i godt og vel 1,5 år nå, og dette skjer hver gang det er ferie eller sommerferien nærmer seg. Det kommer til å være mye rart nå i sommermånedene, jeg trodde egentlig at man gikk ut i solen når man hadde skolefri og var trøtt og lei, men helt klart er det da endel som kommer hit og bruker leiheten sin her inne. Det har skjedde i fjor sommer og det har skjedd i forhold til andre skoleferier. Ta deg evt en tur innom igjen etter sommerferien, da er vi sikkert tilbake på normalen. Det er innmari koselig her skjønner du, når man bare gir det litt tid og forstår hvorfor "kranglefantene" er her til tider. Lykke til med røykslutten videre uansett. Håper du står over sommern med røykslutten du og. (ferier er vanskelige å holde seg i av en grunn...)12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. juni 2002 #54 Del Skrevet 3. juni 2002 Skjønner ikke dette jeg Rani... Du starter en tråd, som får masse positiv respons fra flere av KG's brukere, også kutter du??? Av hvilken grunn er for meg ufattelig, du kan da umulig la ting få lov til å gå slik innpå deg? Uansett hvor useriøse og provoserende de er... Hvis alle skulle kutte av den grunn ville vi jo ikke ha no' ordentlig forum!!! Likte denne tråden jeg, og synes det er dårlig hvis du forlater oss Hilsen røykfri på 8'ende dagen... (JIPPI) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hege Skrevet 3. juni 2002 #55 Del Skrevet 3. juni 2002 Rani fikk slettet sin profil i går, desverre. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. juni 2002 #56 Del Skrevet 3. juni 2002 Jeg måtte en tur innom. Først vil jeg si at jeg ikke har opplevd noe hets her inne selv, jeg ble bare så inderlig skuffet av man kan starte tråder bare for å henge ut andre brukere av forumet. Hva er grunnen? Misunnelse? Janteloven? Jeg kjenner ikke denne Milla, men jeg har fått med meg at hun stadig blir utsatt for slike ting. Jeg vil ikke starte noen ny debatt om henne her, så vi stopper der. Jeg kom fra et sted der personhets, usakligheter og useriøst tullball heller er regelen enn unntaket. Jeg kjenner ei som faktisk har jobbet som moderator der, men hun sluttet etter en måned på grunn av trusler.. Ja, de har moderatorer på Sol også. Så kom jeg hit, og det så veldig bra ut, jeg trodde jeg ville trives her. Nåja, de siste dagene så jeg noe på personlige meldinger som fikk meg til å reagere. Jeg ble så skuffet. Kanskje jeg overreagerte, jeg kaller meg ikke PMS-Rani for ingen ting Nå har jeg brukt en del tid på å surfe rundt her stille og rolig, og ser at de aller fleste som er her faktisk er hyggelige og greie. Og jeg savner de få jeg har truffet her.. Er det sant det de sier, at Kvinneguiden er vanedannende? Føles sånn.. Rani Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 4. juni 2002 #57 Del Skrevet 4. juni 2002 Definitivt vanedannende Rani, og godt å se at du er bitt av basillen du også! Og, som tidligere nevnt, det værste tullet roer seg når skolene er ferdig med skoleferie. Milla ja... hun overlever "hetsen" hun får tror jeg, hun har lagt opp til den selv i hele den tiden jeg har vært her nå! Det er nok andre som har det værre. Går det fremdeles bra med røykinga?12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rani Skrevet 4. juni 2002 #58 Del Skrevet 4. juni 2002 Vel, nå føler jeg meg litt dum, så trå varsomt! Dumt å gi opp så lett, så jeg hiver meg innpå igjen. Røykinga går det dårlig med, jeg røyker jo ikke Håper dere dukker opp igjen alle sammen 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rani Skrevet 4. juni 2002 #59 Del Skrevet 4. juni 2002 Si meg, er det noen her som tar seg nær av signaturen min? Som ikke tar det som den spøken det er ment å være? Jeg spør fordi jeg har fått en privat melding: ............ Beklager, men jeg kan ikke ta deg seriøst med det Nicket. Du latterliggjør alle kvinner. ............ Jeg kan ikke ta den meldingen seriøst jeg Nok om det, det var røyking det skulle dreie seg om. Det går bra, men jeg merker at jeg savner en røyk akkurat nå. Sitter her med ei pils og tenker på en røyk. Det går bra, jeg akter ikke å gi meg Er ganske mye ute og sykler nå for tida, graver i hagen, vasker og ...ja, det er rent for mye 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rioja Skrevet 5. juni 2002 #60 Del Skrevet 5. juni 2002 Hjertelig velkommen tilbake Rani!!! Jeg tok en røyk i går Fysjom, fysjom!!! Men det var ikke godt!!! Var ute og tok et par pils, og falt for fristelsen til bare å ta den ene... Ble skikkelig svimmel og kvalm, så på en måte var det deilig å kjenne at jeg faktisk ikke likte det Merkelig... har jo tenkt så mye på hvor utrolig godt det hadde vært med bare enrøyk, også var det den nedturen... Nei, takke meg til et sunt og røykfritt liv!!! Hilsen Rioja, -røykfri på 10'ende dagen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå