Gå til innhold

Rani's slutte å røyke tråd.

Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest gurimalla

Det er helt normalt å legge på seg mellom tre og seks kilo når man slutter å røyke. Man forbrenner 300 kalorier mindre etter at man har sluttet. Etter et halvt år har kroppen justert seg og matinntaket vil stort sett være i samsvar med forbrenningen. Det er selvfølgelig ikke alle som legger på seg, jeg har ikke lagt på meg en eneste kilo, og det er jeg selvfølgelig kjempeglad for. Jeg har nok spist en del mer kjærlighet på pinne enn tidligere, og en god del rå gulrøtter.

Man behøver ikke å begynne å trene, men det anbefales å være litt mer i bevegelse enn tidligere (slik at man øker forbrenningen).

Jeg er så heldig at jeg har fått gå på røykesluttkurs på jobben og der propper de oss fulle av all mulig informasjon icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Startet med en god sykkeltur i dag jeg, ante ikke at det var så fint der jeg bor icon_razz.gif

Tror nesten det blir som ei slags dagbok dette for min del, der jeg dukker opp dann og vann for å fortelle hvordan det går..Ok?

Foreløpig ingen plagsom røyketrang icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dette med trening er vel ikke noe tenke på... ? Det kan være ille nok å slutte om en ikke skal det ene og det andre i tillegg. For meg var det viktig at jeg ALDRI skulle begynne igjen. Jeg bygde meg opp følelsen av at å ta ett trekk ville være en total katastrofe.

På den måten klarte jeg for mange år siden å slutte 1. jan og jeg får helt noya om noen ber meg holde røyken for dem.

Men jeg liker godt å røyke passivt !

Heia heia til dere

(tøbba)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det tror jeg på Tøbba, dette med å bygge seg opp et hatforhold til tobakk. Og det har vi da massevis av grunner til: Ødelagte lunger, hud, hår, ja hele kroppen er selvfølgelig berørt. Ikke mist den der hersens økonomien!Arrgh! frustrert.gif

Men det skader da ikke om man trener litt i tillegg, for den som orker og har lyst? rosaengel.gif

Alle ordner det på den måten som passer en best, men det hadde vært gøy å kunne følge med på hvordan det går her i tråden, hva? icon_wink.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ny dag uten røyk icon_smile.gif

Merker at jeg sitter og klikker med lighteren, og jeg har satt fyr på tommelen tre ganger nå i kveld frustrert.gif

Nåja, det er jo lørdagskveld, og jeg kommer sikkert til å fyre litt, men ikke med røyk icon_wink.gif

Satt og tenkte på hva jeg sparer på å ikke kjøpe den vanlige daglige tyvepakningen.

Den koster ca. 60 kroner.

Jeg surfer på nettet for 7,20 i timen med modem.

Man kan si at jeg finansierer omtrent 8 timer surfing i døgnet! (online trafik,Telehor)

Ikke dårlig, hva? icon_smile.gif

sinna.gifPMS-RaniHehe.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Rani den 2002-05-25 19:06 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flinke dere er! Heia

hoppe.gif Heia hoppe.gif Heia hoppe.gif Heia

Men jeg må få si noe om trening. Jeg mener ikke at alle skal stappe seg inn i gamle grilldresser og lide seg avgårde med slitne joggesko, motivasjonen i sokkene og skikkelig røykelunger hvor dere forbanner den j... som sa dere skulle trene...

Men gjør som Rani, ta en sykkeltur. GÅ en tur, se på den grønne naturen - etter noen dager uten røyk så lukter dere naturen også. Det behøver ikke være langt, bare for kosens skyld. Også plukker dere litt syriner på vei hjem, nå lukter dere så da finner dere dem også icon_biggrin.gif

Bruk trapp, ikke heis, gå til jobben osv. Mer bevegelse i hverdagen er vel så verdifullt som lidelsesfulle treningstimer hvor tiltaket varer i to dager.

Bevegelse i hverdagen gir bevegelsesglede, og er rett og slett en sunn omlegging av rutinene.

(jeg som trener mye og ikke røyker lenger, merker det på treningstimen hvis jeg har tatt en røyk samme dag)12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haugtussa

Kan jeg også få være med? Det vil si, etter at jeg er ferdig med eksamenene mine, og forutsatt at jeg står! Er ferdig med den siste på fredag, så da er jeg i gang.

Nøyer meg med å heie på dere andre imens!

Heia!

Heia!

Heia!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei Haugtussa, hiv deg på icon_smile.gif

Det går helt greit å være uten røyk enda, men jeg har nesten kjøpt røyk av gammel vane et par ganger. Du vet, man står jo der i kassa og lemper varer, og underbevissheten husker at du ikke har røyk i huset.

Fingrene finner pakka av seg selv!

Selvfølgelig savner jeg røyken etter mat og kaffe, men det hjelper å ikke bli sittende.

Finn på et eller annet etterpå!

Hva med å bygge om huset? icon_biggrin.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle "røykesluttere"

Jeg sluttet å røyke for 8 år siden. Det var veldig lett da, merket ikke noe sug etter røyk, men vanens makt er stor.

Jeg kom ofte hjem med røykpakker som min røykende nabo kjøpte av meg.

Det er veldig lurt å gjøre som Rani sier - finn på noe når dere får lyst på røyk - enten pga røyksug eller vane.

Leiligheten min var kjemperyddig og ren noen måneder, men nå er det dessverre tilbake til god, gammel kaninfarm. Dersom noen av dere trenger desperat mye å gjøre for å hindre røyking så si i fra icon_biggrin.gif

Lykke til alle sammen. Dette klarer dere!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Henger meg på her jeg også,for nå vil jeg slutte å røyke. Har prøvd mang en gang, men nå er det nok.

Har en pappa som fikk lungekreft for ca to mnd siden, og etter jeg fikk den beskjeden så har jeg bestemt meg. NO MORE SMOKING.

Innen sommern er over da skal jeg være røykfri, basta bom.

Bra det er flere som vil slutte da, så kan vi følge hverandre litt opp, kansje det går bedre da.

Sier ivertfall lykke til til oss alle.

Vi får bare bla fram viljestyrken vår, for den er vel der ett eller annet sted håper jeg.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

JEG ER MED!!!

Jeg bestemte meg for å slutte på søndag, og har i dag min andre røyk-frie dag!!!

Var på spinning-time i går og fikk opp masse slim og gørr fra lungene... Men merket at jeg ikke hadde røkt den dagen. Så dette SKAL gå bra!!!!!!!!!!!!!!

Synes bare litt synd på kjæresten min da... Han er ikke-røyker,(faktisk aldri tatt et eneste trekk)og veldig glad for at jeg har blitt fornuftig, men vi har bare vært sammen i en måned!!! -Så holder han ut med meg gjennom dette, da er det ingen tvil om han er mannen med stor M..

Heia Meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Heia! Dette blir bedre og bedre! Julianna og Anonym, fint å se dere! (Trist med din far, Julianna! icon_frown.gif )

Kom, nikotintrang, og treng deg på! Her skal du motstand finne! icon_evil.gif

Vel, nå merker jeg at jeg ikke har røkt på ei stund, men ikke så det er noe problem.

Denne tråden er god å ha, må liksom følge opp det man selv har startet, ikke sant? icon_biggrin.gif

Begynner å slippe opp for hybelkaniner, men jeg lurer på hva slags fauna som finnes på loftet?

Tror jeg skal gå litt på jakt jeg..

Dere som har røkt mye, det er ikke sikkert det er så lurt å bråstoppe. Nedtrapping over 8-10 dager er kanskje ikke så dumt.

Mye nikotin, og så bråstopp, da merker du suget mye sterkere.

Dette går kjempefint! Bare vent til det har gått noen måneder uten røyk, da vil du merke det på huden og håret også.

Er dere forresten klar over at nikotin hemmer østrogen?

Stå på!

sinna.gifPMS-RaniHehe.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Rani den 2002-05-28 11:24 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Haugtussa

Jepp jepp, ferdig med fysikk-eksamen nå.

Tror jeg står på den også!

Tree down, one to go!

Sjangser ikke på å slutte nå i disse eksamens-dager, det kan fort gå hardt utover lesingen. Men er med fra lørdag!

Stå på, jenter! 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dag 3 -og jeg holder fortsatt ut!!!

Var på trening i går også, hele TO timer med kondis-trening. Lungene mine har ikke vært så rene på 15 år...

Ellers plages jeg veldig med rastløshet... Skikkelig "bølle-humør". Tror jeg er litt slitsom? icon_smile.gif Så tips mottas med stor takknemlighet...

Hilsen

Røykfri

-og ikke så rent lite stolt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hallo der!

Tre dager er flott! Da er du godt i gang. Jeg har holdt ut et par dager lenger, og opplever det samme som deg.

Noe som gir min signatur en "PMS-Rani" en ekstra tyngde icon_biggrin.gif

Heldigvis er dette en tilstand som gir seg etter to-tre år.

Neida, noen få uker icon_razz.gif

Stå på!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gurimalla

Veldig bra folkens. Litt dårlig humør må man regne med, det går fort over. Det gjelder som sagt å holde seg helt unna røyken.

Noe som overrasket meg var hvor mye jeg tenkte på røyk, over alt hele tiden også i situasjoner hvor jeg aldri har røykt (f. eks på kino). Det har heldigvis gått over, nå tenker jeg veldig lite på røyk (fem mnd siden siste røyk).

Jeg hadde også en periode hvor jeg syntes at det var egentlig ganske stilig å røyke (Ja, jeg vet det er idiotisk). De tøffeste jentene er de som røyker osv, ja jeg er over 30 år og hadde bare et lite identitetsproblem. Jeg har enda store problemer med å se meg selv med et glass vin og uten røyk. Regner med at det går seg til etter hvert. Uansett så er det deilig å ikke røyke, syrinene har aldri lukta så godt før! icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slutta på søndag jeg. Egentlig slutta jeg 1. april, men fant ut etter tre uker at det var en innnnnmari dårlig idè å slutte rett før eksamen, så da utsatte jeg det til etter eksamen og det var nå. Jeg var på fest på lørdag og røyket så mye at jeg ble kvalm bare ved tanken på røyk, så hele søndag hadde jeg ikke lyst på røyk i det hele tatt, så da fikk jeg en dag "gratis" der. Funker bra.

Nå har jeg kjempelyst på røyk og begynner å lure litt på om ikke jeg bare skal droppe denne teite røyke-slutte-ideen, men jeg får vel bare holde ut. Det går jo over. Jeg har sluttet før - holdt opp i 3 år den ene gangen og 4 år den andre gangen, så jeg vet jo at jeg klarer å slutte. Men denne gangen har jeg liksom tenkt til å klare å IKKE begynne igjen neste gang det dukker opp en eller annen krise også, da.

Jeg er skikkelig rastløs og gretten. så det er bra det er flere av oss!

Lykke til videre til dere andre!

Ikke-røyker-klem fra12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haugtussa

Stå på, folkens!

*Heier på dere*

Nå er jeg snart ferdig med eksamen, og da blir det fest! Hmm, var det ikke da jeg skulle slutte å røyke? Tror dette ender med en kjempekræsj! Tar det fra søndag jeg icon_biggrin.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei Lionda!

Si meg, opplever du røykesug etter så lang tid som tre-fire år?

Siden du begynte å røyke igjen? Du nevner noe om krisetilstander? Ikke gå i detaljer, vi har ikke noe med det icon_wink.gif

Nå er tida kommet da jeg fører lange diskusjoner med meg selv: "Det er da ikke så farlig å røyke litt? Sånn en tre-fire-fem om dagen? Eller bare til fest? Nå skal du jo ut til helga, og der røyker alle, er det ikke like godt å vente med total røykekutt til etter helga?"

Jeg forsøker altså å finne grunner til å røyke litt, men den har jeg gått på så mange ganger før at jeg vet hvor det ender. Full pakke igjen! Så, kjære inderlig hatete nikotin shit, jeg driter i deg! icon_evil.gif

Du lurer meg ikke en gang til!!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...