Gå til innhold

Rani's slutte å røyke tråd.

Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Noen som blir med?

Jeg forsøker nå å slutte å suge på den dritten for 43 gang, har to sigaretter igjen, så fra i kveld av er det slutt icon_evil.gif

Kommer til å krepere en gang, men helst ikke av tjærebredde lunger!

Hiv dere med da icon_smile.gif

Rani bad meg endre på tittelen til denne tråden. Det er gjort. Moderator.

sinna.gifPMS-RaniHehe.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Hege den 2002-06-08 12:05 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kaster meg med jeg! Har vel egentlig holdt på å slutte siden 16.februar, men sliter fremdeles litt med å være heeeelt røykfri.... icon_rolleyes.gif

Etter de første tre ukene, var hverdagssuget over den værste kneika i denne omgangen, men fremdeles sliter jeg når jeg er ute å tar meg en pils, når man reiser på ferie/besøk til mennekser jeg er vant til å røyke hos/med.

Hverdagen skal jeg takle, men andre anledninger er lette å bryte, og "venner" man seg til at det er lov en gang i blandt, så sklir det veeeldig lett over i " litt oftere"..

Vi får bannes og svertes her inne istede! og rose hverandre for hver dag vi klarer oss uten! icon_wink.gif

LYkke til!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk Aline! Flott at du er med, det blir lettere da.

Det jeg sliter mest med er nettopp disse fastgodde vanene. Røyk foran pc'n, tv, etter mat eller kaffe, ute med venner og øl, you name it!

Men nå har jeg rett og slett greid å bli forbanna på meg selv for min svake vilje, så nå får vi se icon_wink.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også sleit med akkurat de vanerøykene. Spesielt når jeg venter på t-banen, etter mat i lunsjen, etter middag, siste på kvelden før jeg legger meg og denslags!

(røyket ikke inne i di siste årene uansett, så den forran tv-røyken og pc røyken har jeg heldigvis blitt avvent for lenge siden.)

Den andre og tredje uka var ILLE!!! jeg klarte knapt å se meg selv i speilet, syntes alt som hadde med meg og gjøre var totalt pyyyton! syntes jeg var så stygg og fæl at jeg måtte nifokusere på enkeltdelene i ansiktet når jeg sminket meg. grein lett, og likte ingen. Det varte i to uker, og da trodde jeg at jeg skulle DØ!!!! Men det roet seg! icon_smile.gif og nå har jeg ingen sånne nykker i det hele tatt.

(var ingen god ide å slutte akkurat når jeg nettopp var flyttet inn med kjærsten dog... det samboerskapet og forholdet røyk tvert!!) (men det hadde det nok gjort lell på ett tidspunkt.)

Jeg valgte å ikke bruke nikotin-tilskudd i det hele tatt, slik at jeg hardt og brutalt fikk all nikotin ut av kroppen. Tenker at dersom jeg bare fortsetter å tilføre kroppen nikotin i form av tyggis/innhalator etc. så tar det vel bare lenger tid før kroppen vennes av med selve nikotinen?

Formelig føøølte at cellene i kroppen suste rundt gjennom hele systemet for å oppspore den siste rest av nikotin.

Men så tror jeg det gikk fortere over også, og det var innmari deilig når jeg kunne sitte sammen med røykere uten å tvinne fingrene bortenom å hjem! icon_wink.gif

Men jeg håper jeg klarer sommeren uten å falle tilbake til gamle synder! Har seriøst lyst til å holde meg røykfri! Og satser på at jeg er sta nok til å klare det! For for meg så er det det det går mye på!

Jeg vil egentlig ikke vedkjennes ved å være så svak som sist gang... (Da hadde jeg holdt opp røyken i 8mnd, før jeg sprakk og var tilbake på 20stk på dagen!!) Jeg er da sterkere en som så??12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Her har jeg ikke mye å tilføye, jeg har vært igjennom alt dette selv, og sprukket.

Har liggende en inhalator, men jeg kommer ikke til å kjøpe nye patroner til den.

Har du tenkt over statens dobbeltmoral her?

De gnåler om hvor farlig det er å røyke, og setter opp tobakkavgiften.

Så tar de nikotinavgift på røykeavvendingsmidler.

De skal tjene penger på at folk slutter å røyke også!

Sånn ser i alle fall jeg det, hissig som jeg er icon_wink.gif

Nettopp humøret er da også den største bøygen når jeg slipper opp for nikotin icon_frown.gif

Nå tar jeg min siste røyk, så kaster jeg askebegeret, trekker på meg hjelmen og lar det stå til! Pass dere icon_biggrin.gif

sinna.gifPMS-RaniHehe.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Rani den 2002-05-23 13:06 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Ragnhild!

Og JA, Rani! superdumt at nikotinavvendingsmidler skal koste fletta av en! Dersom vi først skulle gått inn for at så mange som mulig skulle klare å slutte å røyke, så burde prisene på hjelpmidlene vært billigere! Det er greit at vi kanskje har råd, men det er lett å drite i det og heller bruke pengene på en pakke røyk!

Humøret ja... hadde ett stykk sjef som i et par uker her lurte på om jeg var NØDT til å slutte å røyke??? skjelte ham jo huden full for ingenting.. (etter å ha jobbet her i snaue 4 mnd...) Humøret er ille!

MEn det roer seg da, for meg dempet det seg allerede etter tre uker! Når kroppen hadde roet seg så roet vel humøret litt og.

Vi sterke jenter klarer dette!

ER det ingen flere her inne som skal eller holder på eller har sluttet?

Tips, råd og støtte er flott da!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk Vinga icon_smile.gif

Tidligere har det også hendt at folk har tilbudt meg røyk selv om de visste at jeg strevet med å slutte.

Denne gangen skal de få spise sigaretten selv, med lompe og masse sterk sennep icon_evil.gif

Jeg skal klare det denne gang!

Jeg er motivert som bare det! icon_smile.gif

Jeg røyker ikke! Jeg røyker ikke!

Jeg er da ikke sååå veldig hissig? icon_lol.gif

Dette blir spennende! Klem!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

Nærmer meg sakte men sikkert fem røykfrie mnd..... Hipp Hurra! Ikke et eneste trekk! Det har vært det helt avgjørende for meg at jeg bestemte meg for å ikke ta et eneste trekk.

En annen ting som har vært viktig for meg har vært å gjøre det jeg alltid gjør. Hvis du bruker å drikke fredagspils med røykende venner må du bare fortsette med det. Det er noen som råder deg til å holde deg unna alkohol og røykende venner, jeg har ikke tro på det i det hele tatt. Jeg hadde helt sikkert sprukket hvis jeg ikke hadde oppført meg tilnærmet normalt. Tenk så trist å sitte hjemme når vennene dine er ute og drikker øl og røyker. Man må uansett venne seg til å være ute uten å røyke, like greit å starte med det samme.

Tenk heller ikke at du aldri mer i hele livet skal røyke, men sett deg et mål om å være røykfri i to mnd, så kan du sette deg nye mål etter to mnd.

Må tilføye at selv om det var ganske slitsomt i starten er jeg nå veldig fornøyd med at jeg ikke røyker. Har selvfølgelig lyst på røyk innimellom, men suget varer bare i et par minutter. Jeg har faktisk merket at huden min har blitt friskere og jeg har fått bedre kondis. Denne gangen er det alvor.

Jeg vil bare ønske dere så innmari lykke til, de to til tre første ukene er aller verst. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Jeg vil og slutte å røyke!

Skal slutte sammen med kjæresten til sommeren, men trenger sikkert litt råd og oppmuntring på veien. Har astma og hele pakka, er lite dum som røyker da! icon_rolleyes.gif Lykke til på veien alle sammen!

Klem,12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Så flott at du greier det, Gurimalla!

Takk for gode råd, det er fint å høre andres erfaringer her.

Du er velkommen til å være med Lily, bare hiv deg på, og ikke bli skremt av mitt temperament, jeg skal prøve å unngå å angripe noen av dere icon_biggrin.gif

I sted gikk det opp for meg at jeg ikke hadde røyk i huset icon_eek.gif

Heldigvis hørte jeg noen hissige lyder fra den gamle oppvasken samtidig, og snart var vi i kamp! Jeg vant icon_evil.gif

Så måtte jeg en tur i butikken i handle noen greier..

Glem det! Jeg kjøpte ikke røyk! Vant igjen!

Nåja, livsvarig går som en røyk, sa fangen. I morgen er det allerede andre dagen..12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gurimalla

Jeg hadde en liste med ting, som burde gjøres i huset, som jeg gjøv løs på når jeg ble for rastløs. I de første seks ukene ble det bakt en god del + at leiligheten hadde aldri vært så strøken. Det er godt å ha noe å gjøre slik at du ikke blir sittende å se på klokka og glede deg til sengetid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEIA HEIA HEIA!!!

*Tusenfryd klapper i hendene og heier på dere tøffe jenter*

(er selv tidligere røyker men kan ta meg en røyk i ny og ne, det kostet meg ingenting å slutte, men det skal jeg vel holde kjeft om her...dessuten er ikke det sant, for det kostet meg et par buksestørrelser...)

Jo ett tips! Jeg tro en av grunnene til at jeg ikke ble nevrotisk på slutting, var at jeg aldri sa at jeg hadde sluttet. Bare at jeg ikke røyker lenger. Hadde noen sagt til meg at jeg aldri i hele livet skulle ta en røyk hadde jeg hyperventilert enda.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med! Kan ikke en av dere ramse opp absolutt ALLE fordelene og ulempene ved røyking? Tror jeg trenger de for å holde meg motivert.. Skal PRØVE å slutte imorgen..

Jeg vil ikke legge på meg, noen ikkerøyke/ikkespise tips? icon_smile.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Miss Gemini

Jeg vil også være med! Har bestemt meg for å slutte etter eksamen. Det blir jo like over helga nå.

Stå på alle sammen.Dette skal vi klare!!

Klem fra meg12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veslemor: Man "trenger" ikke gå opp i vekt når man slutter. Jeg har ihvertfall ikke gjort det!

Men jeg tenker meg litt mer om denne gangen, og prøver å la være å erstatte røyksuget med sjokolade eller noe annet snadder! icon_smile.gif Dersom jeg MÅ ha sjokolade, så kjøper jeg heller en New Energi en en Stratos.

Også prøver jeg å spise masse fiberknekkebrød med lettoster på, toppet med masse snadder grønnsaker! Og grønnsaker(rå eller stekt litt i olje), kylling (gjerne "stoppet" med litt krydder-ost, lett-variant") med ris og uten saus til middag.

Altså spise sundt, små posjoner og heller ofte. Ikke vær sulten, da fyser du bare enda mer og røyksuget blir større. (for meg ihvertfall.) icon_wink.gif

Men som sagt, noen går opp uansett hva de gjør, noen går ikke opp dersom de er forsiktige og tenker sundt. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei igjen!

Hyggelig at flere vil være med! Dette skal nok gå bra!

Regner med å gå opp litt i vekt, men er man litt oppmerksom, og ikke bytter røyken ut med søtsaker burde det ikke bli så galt.

Noe blir det, på grunn av endret forbrenning, men det kommer til å stabilisere seg etterhvert icon_smile.gif

Litt ekstra trening må vi vel også til med, men vi tar det pent i starten, hva? icon_wink.gif

Nå har jeg altså begynt på dag to, eller den første dagen uten røyk.

Jeg tok jo den siste i går.

Litt stusslig å ikke ha den faste røyken etter morrakaffen, og nå foran pc'n, men det er en vanesak.

Jeg er så bevisst på å slutte å røyke at jeg allerede legger merke til at tøy og denslags lukter ille av røyk, så nå må det vaskes!

Alt tøyet lukter jo som om jeg oppbevarer dem i askebegeret icon_evil.gif

Og så bilen da..12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...