Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir 18 år selv dette året, er derfor jeg spør ;)

Jeg faller stort sett bare for eldre menn. Vet at væremåte og personlighet spiller inn, men jeg spør bare helt generelt.

Hvor mye eldre menn tror dere kan forelske seg i en 18-åring? Er det helt utenkelig at menn i slutten av 20-årene kan falle for meg?

Jeg forelsket meg også i menn i 30-årene. Kan en mann i 30-årene falle for en 18-åring? Ikke bare at han er kåt på henne, men at han er forelsket i henne.

Videoannonse
Annonse
Gjest snoopy_93
Skrevet

Det er vel fult mulig det. ;)

AnonymBruker
Skrevet

som snoopy 93 sier, ja det er fullt mulig :)

Jeg traff min kjære som 18 åring og han var 26, nå 5 år senere er vi fremdeles lykkelig forelsket.

• Liker 2
Skrevet

Forelskelse er ALDRI nok!

Man MÅ passe til å leve i sammen også.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir 18 år selv dette året, er derfor jeg spør ;)

Jeg faller stort sett bare for eldre menn. Vet at væremåte og personlighet spiller inn, men jeg spør bare helt generelt.

Hvor mye eldre menn tror dere kan forelske seg i en 18-åring? Er det helt utenkelig at menn i slutten av 20-årene kan falle for meg?

Jeg forelsket meg også i menn i 30-årene. Kan en mann i 30-årene falle for en 18-åring? Ikke bare at han er kåt på henne, men at han er forelsket i henne.

Husk bare på forskjellen mellom seksuell tenning og forelskelse. Det at en person vil ha sex med deg betyr ikke at han vil være sammen med deg. Det er litt for store forskjeller mellom en 18-åring og en person i 30-årene til at de kan passe sammen mener jeg.

• Liker 1
Gjest Bandit
Skrevet

Som Steinar sier er det forskjell på forelskelse og det å faktisk kunne leve sammen. Jeg har aldri brydd meg særlig om alder, og har hatt både eldre og yngre kjærester. Det som teller er om man klarer å møte hverandre mentalt om det er et seriøst forhold man er ute etter.

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror egentlig at (i de fleste tilfeller) er den mentale alderen for stor. Her er det snakk om interesser,venner osv.

Ja jeg vet at man er sammen med HAN ikke vennene hans,mne jeg mener at man skal kunne henge sammen med vennene til hverandre da :)

Jeg var sammen med en i 30 årene når jeg var 22,gikk helt greit,men hadde ikke mye til felels bortsett fra hverandre,og gikk ikke spesiellt greit overens med vennene hans heller..

Men for all del,noen ganger kan alt klaffe kjempegreit :) Er jo par med 20 år forskjell som er lykkelig gift osv,det er strengt tatt noe man må se ann helt selv. Og om det er mulig at han kan bli forelska i deg? Såklart!

Skrevet

Jeg er selv 18, eller herregud ble 19 for en uke siden. Men svarer allikevel jeg :)

Jeg ble sammen med kjæresten min på 24 da jeg selv var 18 år. Føler ikke det er så stor aldersforskjell, men merker at vi har litt forskjellige vennekretser.

Det er ikke så veldig ofte vi går ut sammen heller, da møtes vi heller senere og drar hjem sammen osv.

AnonymBruker
Skrevet

Herregud så mange slike tråder som dukker opp i disse dager. Gamle mann og forumstroll bak tastaturet i alle disse trådene; Du ja... Skjerp deg.

• Liker 1
Skrevet

Herregud så mange slike tråder som dukker opp i disse dager. Gamle mann og forumstroll bak tastaturet i alle disse trådene; Du ja... Skjerp deg.

Sagt av en som ikke tørr å vise brukernavnet :skratte:

• Liker 6
Gjest made4u
Skrevet

Nå er det en gang slik at menn (og kvinner) ser etter ganske så forskjellige egenskaper hos en partner, selv sier du jo at du ser mot eldre menn, andre kan derimot se mot noen i annen alder. Slik er det også for menn...

For de fleste menn er du nok ikke ei dem ville innledet noen forhold med, men treffer du den rette mannen så stiller det seg nok annerledes, for han er kanskje du den han ser etter...

Er sikkert mange grunner for at en mann kan tiltrekkes ei på din alder, kanskje søker han et mer lekent forhold og trenger å finne tilbake til det ungdommelige i seg? I så fall kan kanskje det være en grunn? Tror nemlig at han ville fått et ganske så annerledes forhold til ei på din alder, enn ei på sin egen alder eller ei som var eldre, som han sikkert ikke ville funnet den samme lekenheten i forholdet til.

Det er spennende at vi søker forskjellige egenskaper hos dem man vil dele livet med, ta meg selv som et eksempel som tiltrekkes av intelligente jenter med sterke meninger og som er selvstendige og ansees som "sterke" jenter som ikke så lett lar seg styre av andre. Har mange andre preferanser i så måte, bl.a. tiltrekkes jeg av omsorgsfulle jenter som bryr seg om både seg selv og sine omgivelser og er samfunnsorienterte. At jenta utfordrer meg som person er noe jeg liker.

Andre igjen kan se mot helt andre egenskaper i jenta, som kan stå i sterk kontrast til hva jeg finner attraktivt. Således tiltrekkes vi av vidt forskjellige jenter.

Alder er ikke det viktigste, selv har jeg aldri brydd meg om den. Dog betyr ikke det at jeg ville innledet noe med jenter i enhver alder, dersom de hadde levd opp til mine preferanser, for stor aldersforskjell og at man ikke er på det samme mentale plan fører jo til problemer for partene, og jeg tror ikke forhold kan vare dersom forskjellene der blir for stor.

Tror du skal følge magefølelsene og fornuften din i så måte, intet annet kan fortelle deg om noe føles riktig eller ei hva gjelder å innlede et forhold til en eller ikke...

Skrevet

Da jeg var 18 følte jeg meg moden og fornuftig og tenkte at jeg godt kunne være sammen med en på 8-10 år eldre. Da jeg ble noen-og-tyve kunne jeg ikke skjønne hvorfor en på f.eks. 24 ville bli sammen med en på 18, da jeg følte i veldig stor grad at en 18-åring og en 24-åring hadde ulike referanserammer, og i stor grad ulike ønsker/interesser, rett og slett lite til felles, samt at selv en moden 18-åring ville være umoden for en på flere-og-tjue.

Jeg mener også i dag at det ligger mye i det jeg tenkte da, men helt vanntett er nok ikke teorien. Når det gjelder forhold, så er man ute etter felles interesser og gode egenskaper. Det kan man finne i en 18-åring selv om man selv er mye eldre. Dog vil nok de færrest i aldersgruppen du liker se på deg som kjærestemateriale, og heller som flørt/sex o.l.

Gjest .-L-.
Skrevet

Eg liker egentlig ikkje tanken på å gå ut med en 18 åring, men dersom hun hadde vært veldig moden kunne det gått :=)

• 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Er 18, ble keen på en over 30. Begge fattet interesse for hverandre, men ble enige om at det ikkekom til å funke fordi vi er i to forskjellige stadier i livet. Det er vel det eneste problemet som vil oppstå hvis du dater 30+, med mindre du er klar for ekteskap og barn allerede nå ;)

AnonymBruker
Skrevet

jeg var 18 da jeg møtte en mann på 31 .da jeg ble 19 begynte vi sånn på ordentlig å date :) funker meget bra:)

Skrevet

Er 18 selv. Det er selvsagt fullt mulig at eldre menn kan bli virkelig forelsket i deg, men det er viktig å tenke på at livene skal passe sammen også. Dersom du treffer en over 30 som er klar for å få barn, vil nok dette påvirke deg (stor sannsynlighet for å bli ung mor).

AnonymBruker
Skrevet

Er det helt utenkelig at menn i slutten av 20-årene kan falle for meg?

Nei. Jeg nærmer meg 30, og kan forelske meg i en 18-åring dersom det er rett person. Men 18-åringer flest er ikke så interessante.

AnonymBruker
Skrevet

Det er litt for store forskjeller mellom en 18-åring og en person i 30-årene til at de kan passe sammen

Nei. Dette er individuelt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror egentlig at (i de fleste tilfeller) er den mentale alderen for stor. Her er det snakk om interesser,venner osv.

Ja jeg vet at man er sammen med HAN ikke vennene hans,mne jeg mener at man skal kunne henge sammen med vennene til hverandre da :)

Jeg var sammen med en i 30 årene når jeg var 22,gikk helt greit,men hadde ikke mye til felels bortsett fra hverandre,og gikk ikke spesiellt greit overens med vennene hans heller..

Men for all del,noen ganger kan alt klaffe kjempegreit :) Er jo par med 20 år forskjell som er lykkelig gift osv,det er strengt tatt noe man må se ann helt selv. Og om det er mulig at han kan bli forelska i deg? Såklart!

Det er selvfølgelig en fordel om man kommer overens med hverandres venner, men synes ikke det er et must. Så lenge man trives i hverandres selskap, så er det bra. Kan forstå at en 30-åring ikke vil henge sammen med 18-årige guttevenner av dama!

AnonymBruker
Skrevet

Du kunne helt sikkert funnet deg en på 60 hvis du vil også, eller 90, no problem. menn tar alt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...