Gå til innhold

Høy eller lav smerteterskel


Gjest Ragn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kvinner har lavere smerteterskel enn menn, såå ædddabædda! :)

Hehe, jeg er jammen ikke sikker, så mange "myter" det er om menn som er døden nær av en liten forkjølelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stubbet terne ein del ganger,,mer forbannet smerte men er faktisk avogtil litt ilt. Får avogtil krampe i foten og det gjør ganske vondt,,strekke ut foten,,trampe osv sikkert muslker som strammer seg for mye.

Har tatt litt tatoveringer, har ikke plaget meg nevneverdig untatt 1 som gikk over til siden av kroppen langs ribbebeina. Tok mange timer + han stoppet for å ta noen piercinger innimellom. Var nok blitt sliten so det gjorde SYKT vondt etter kvart.

sår, kutt og klem er ikke ille, men slår jeg kneskåler eller albuen hardt mot noe, blir det mer ein slik kvalmende smerte. Ser lysflekker og stjerner mens jeg har lyst å spy.

Vondt i ryggen er nok min topp smerte greie har hatt det 3-4 ganger i løpet av mitt liv fra 2-3 dager til 2 uker. Veldig ilt, mye krabbing for å skifte dvd og gå på do hehe. Går ned i huk, for det er for ilt å stå oppreist. Og eingang låg jeg flere timer med trynet ned i sofaen da jeg prøvde å krabbe baklengs ut av sofaen og feilet totalt.

Har vel grei smerteterskel, vil tru på noen punkter er den høy spesielt på armer og utsiden av armene kjenner jeg nada.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Kvinner har lavere smerteterskel enn menn, såå ædddabædda! :)

Nåja... menn ville aldri ha klart smertene det er å føde et barn :fnise:

Er nok like stor variasjon på smerteterskel blant men som det er blant kvinner.

Jeg kunne ta meg av 2 små barna, lage mat, vaske klær og være oppegående og aktiv med 39.5 i feber og influensa.

Mens mannen min ble sengeliggende med forkjølelse og en anelse feber totalt utslått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn tåler kanskje et slag i trynet bedre, men jeg tror de tåler andre typer smerte dårlig. Vedvarende. I timer, dager, måneder... år...

Som det sies; Hvis menn hadde mensen, hadde de funnet en måte å utryddet det på øyeblikkelig.

Tror smerter er noe du blir vant til. Også forskjellige former smerte. Har levd med kronisk hodepine i 10 1/2 år nå, tok bilder på smerteklinikken etter noen år og fikk beskjed om at de aldri har sett noen som har gått så lenge med så høy grad av smerte.

Selv om kroppen er vant med smerten nå, 10 år etter, kan jeg fortsatt syns det gjør vondt å skvise ut hudormer f.eks. Ikke sånn at jeg hyler og tror jeg skal dø, men de er forskjellige typer smerte.

Nå har ikke jeg gått gjenno det, men får følelsen av gjennom samtaler med venner etc. at en del av fødselssmertene er vel også at det er så utrolig intenst og ukjent. Vanskelig å sammenligne med noe.

Endret av Scherbatsky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Menn tåler kanskje et slag i trynet bedre, men jeg tror de tåler andre typer smerte dårlig. Vedvarende. I timer, dager, måneder... år...

Som det sies; Hvis menn hadde mensen, hadde de funnet en måte å utryddet det på øyeblikkelig.

Tror smerter er noe du blir vant til. Også forskjellige former smerte. Har levd med kronisk hodepine i 10 1/2 år nå, tok bilder på smerteklinikken etter noen år og fikk beskjed om at de aldri har sett noen som har gått så lenge med så høy grad av smerte.

Selv om kroppen er vant med smerten nå, 10 år etter, kan jeg fortsatt syns det gjør vondt å skvise ut hudormer f.eks. Ikke sånn at jeg hyler og tror jeg skal dø, men de er forskjellige typer smerte.

Nå har ikke jeg gått gjenno det, men får følelsen av gjennom samtaler med venner etc. at en del av fødselssmertene er vel også at det er så utrolig intenst og ukjent. Vanskelig å sammenligne med noe.

Dette har jeg også merket. Har flere kroniske smertediagnoser. Disse smertene ER bare der som en del av deg. En kan jo ikke bare legge seg ned under dyna og bli der i årevis. En prøver så godt en kan å ha et så normalt liv som overhode mulig med dette.

Har god kjenskap til sterke hodepine. Men bare en 2-3 mnd om gangen i strekk. Får heldigvis noen dager med pauser av og til så jeg får slappet av litt inn i mellom.

:klemmer: til deg som går slik hele tiden, det trenger du.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...