Gjest Anja Skrevet 5. mars 2012 #41 Skrevet 5. mars 2012 Jeg syntes det er litt "ekkelt" å kalle opp barna etter noen som er døde, jeg.... Tenker liksom at barna er jo egne individer, de skal ikke leve opp til noen andre...... Men Even hadde gått helt greit for det er det fineste navnet jeg vet om
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #42 Skrevet 5. mars 2012 hadde jeg ikke likt navnet hadde jeg ikke brukt det på barne vårt heller .vi skal være enige om navn .meg og mannen ..ikke meg mannen og hele familien hans .
Mamma1 Skrevet 5. mars 2012 #43 Skrevet 5. mars 2012 Jeg har kallet opp sønnen min etter.min døde onkel. Syns det er fint jeg, å hedre de døde på denne måten.
Gjest loren Skrevet 5. mars 2012 #44 Skrevet 5. mars 2012 Vi hadde en sånn tradisjon i min familie helt til min generasjon. Da kom det bare jenter. Hittil har min generasjon fått to gutter, jeg valgte å ikke videreføre fordi pappan til gutten også hadde en slik tradisjon og vi valgte derfor å bryte helt og velge et annet enn å velge mellom disse (Som forøvrig var Ole og Per, helt greie navn, men ikke vårt førstevalg) Søsteren min valgte å kalle opp etter hennes samboers bror som døde som barn og vår pappa, så på en måte startet hun en ny "annenhver" med pappas navn, så da er det opp til våre barn igjen å velge sitt. Ole vil bli vurdert om jeg får fler barn, i samråd med far til barnet så klart, og helst med et navn til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå