Gå til innhold

American beauty på NRK i kveld.

Barbie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Abelone

Så halve filmen i går men klarte ikke å fatte interesse for den. Syns personene ble FOR speisa... Hadde sxx istedet, mye bedre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

American beauty er en nydelig film syns jeg, en av mine favoritter..

Liker godt sånne filmer som har flere temaer flettet inn i hverandre sånn som denne, mye morsommere enn å bare følge en historie fra A til B..

Kjempefin scenografi, kjempegode skuespillere, musikken er nydelig, Kevin er fabelaktig som vanlig..

Kan ikke skjønne at noen IKKE liker denne filmen?? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filmen er kjempe bra!

Liker hvordan den illustrer hvordan vi mennesker "jager etter vind", og hva som skjer hvis vi stopper opp for å betrakte oss selv "fra utsiden". (temaet blir så vakkert illustretr med videoen av den dansende posen). Vi tror O`lykke er det perfekte huset, bilen, jobben osv. For mange er det viktigste å gi INNRTYKK av et perfekt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også virkelig sans for den filmen, vakker på en litt rar måte. Og Kevin Spacey, han er en av mine topp tre skuespillere! Tror ikke han har levert en eneste dårlig rolletolkning....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Scenen på motellet hvor Anette Bening har sex med "The Real Estate King" og skriker "Fuck me your Majesty" er hysterisk morsom :ler:

Who's the King Who's the King

Oh you are you are! :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Likte filmen veldig godt, og digger Kevin Spacey. :D

Enig. Fantastisk i "K-Pax" og "The life of David Gale" og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns filmen er fantastisk bra!

Elsker alle de indre dialogene og frampekene, de gode plantingene og ja - i det hele tatt. Nydelig fotografi og elegant kameraføring.

Syns Kevin Spacey er fantastisk som den ulykkelig familiefaren - han som fantaserer om ungjenta. Tror faktisk det er veldig vanlig, og i denne filmen kan man skjønne hvorfor enkelte menn er som de er.

Utrolig vakker film fra ende til annen. Blant mine favoritter med Frihetens Regn i spissen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Syns den filmen er en nytelse fra begynnelse til slutt jeg. En av mine absolutte favoritter! Fatter ikke at det går an å ikke like den. :roll:

Skjønner ikke at spesiell er en negativ egenskap ved en film......

Men dere får kose dere med shallow, mainstream Hollywood-film á la Lovlig Blond eller noe.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at spesiell er en negativ egenskap ved en film......

Men dere får kose dere med shallow, mainstream Hollywood-film á la Lovlig Blond eller noe.....

Det ene utelukker jo ikke nødvendigvis det andre, da! For meg kommer det helt an på humøret. Liker feks American Beatuy, Betty Blue OG Lovlig Blond, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes filmen er helt genial.

Den blir bedre for hver gang jeg ser den, og jeg oppdager stadig nye ting ved den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Filmen er et herlig spark bak til den amerikanske materialismen! Som Lester Burnham sier når militærnaboen (som egentlig er homofil) kommer inn i garasjen; "Ekteskapet vårt er bare en fasade. En reklame for hvor normale vi er når vi er alt annet"...

Vi møter Lester Burnham etter at han er død, og han forklarer hva som er essensielt i livet. Hvordan statusjag og jobb egentlig ikke betyr noe. Hva han tenkte på i sekundene før han døde, de fantastiske bildene av Caroline i karusellen, Jane med tryllestav og stjernehimmelen i speiderleiren...

Det er en fantasisk fenomenal film. Det krever kanskje litt innsikt å forstå den, hva vet jeg... Men for meg står den som en herlig motpol til alt det amerikanske filmmølet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...