Augustbrud02 Skrevet 23. mai 2002 #1 Del Skrevet 23. mai 2002 Jeg er en ivrig leser og jeg elsker å lese bøker fra "gamle dager". Har lest alt jeg har kommet over av Frid Ingulstad og det meste av Anne Karin Elstad. Dette er også de forfatterene jeg virkelig liker å lese. Jeg lurer derfor på om noen har noen andre bøker å anbefale meg? Jeg liker kjempegodt bøker fra middelalderen. Akkurat nå leser jeg om svartedauen og hvordan Norges og Sveriges konge og dronning takler det. Det er slike ting jeg synes er kjempespennende. Bøker med ekte norsk historie koblet med en del fantasi er kjempemoro. Noen som kan hjelpe meg eller har ideer til bøker jeg kan lese?12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Janna Skrevet 23. mai 2002 #2 Del Skrevet 23. mai 2002 Hva med bøkene til Karsten Alnæs, Historien om Norge. ???? Eller Livets Døtre, eller Sagaen om Isfolket... Hvis du liker sånn lett-litteratur Frid Ingulstad har skrevet en pocketbok som heter "Munken", den er kjempebra!!!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. mai 2002 #3 Del Skrevet 23. mai 2002 Hva med Jan Guillous trilogi (+ en bok til) om tempelridderen Arn. Den handler om Sverige rundt 11-1200-tallet og korstogene til Jerusalem. Jeg likte dem veldig godt. De er godt skrevet og veldig spennende. B. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 23. mai 2002 Forfatter #4 Del Skrevet 23. mai 2002 Takk for tips. Munken har jeg forresten lest, utrolig bra bok! Har lest alt jeg har fått tak i av Frid Ingulstad og hun er den store eneren i å skrive bøker synes jeg. Hun har forresten 2 bøker til liknende Munken som heter "Når en stjerne faller" og "Sorte flammer". Forøvrig leser jeg nå hennes serie "Kongsdøtrene" før 2.gang og storkoser meg!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 23. mai 2002 #5 Del Skrevet 23. mai 2002 Les Sigrid Undset bøker. Hun skriver jo en del fra gamle dager. Litt nyere bøker men likevel: Les Herbjørg Wassmo! Utrolig bra bøker. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 23. mai 2002 Forfatter #6 Del Skrevet 23. mai 2002 Det som er synd med Undsets bøker er at de er skrevet på en gammeldags norsk, noe som jeg synes gjør at de er utrolig tunge å lese. Begynte på Kristin Lavransdatter for litt siden, men hoppet over på andre bøker nettop fordi det var tung å lese. Men man blir vel vandt til det, så jeg kommer til å fortsette med den senere... Når det gjelder Wassmo har jeg noen bøker av henne stående hjemme som fortsatt er ulest, og det er noe av det jeg også skal prøve å rekke å lese fremover. _________________ - Bryllupet er 10.august 20021212[ Dette Innlegg er endret av: Augustbrud02 den 2002-05-23 10:14 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 23. mai 2002 #7 Del Skrevet 23. mai 2002 Vera Henriksen har skrevet mange historiske romaner. Hun skriver heller ikke så tungt som Undset etter min mening.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 23. mai 2002 Forfatter #8 Del Skrevet 23. mai 2002 Må le litt nå, for jeg har faktisk to store bøker av henne stående i bokhylla mi også jeg. Har desverre ikke lest dem ennå, men det kommer etter tur. Tydelig at jeg alt har klart å plukke ut gode og anbefalte bøker som jeg senere skal lese. jeg har jo en del uleste bøker stående, så jeg har nok å lese fremover. Allikevel vil jeg gjerne utvide samlingen!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 24. mai 2002 #9 Del Skrevet 24. mai 2002 .... Hva med Hamsun . Hvis du ikke har lest noe av han - må du bare springe på biblioteket å låne noe av han. Han er super pg den beste av alle. (care) 1212[ Dette Innlegg er endret av: care den 2002-05-24 10:40 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå