Gå til innhold

Antidepressiva hjelp!

Fremhevede innlegg

Gjest O___o
Skrevet

Jeg står på mitt.

Du burde bli henvist til psykolog.

Hvis ikke fastlegen din gjør det - Bytt fastlege eller finn deg en psykolog på det private markedet.

DPS utreder og behandler som oftest - VOPP behandler ofte - eller følger opp. ( MÅ ikke still diagnose for at du skal få hjelp )

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må legge til at jeg aldri ville blitt så frisk som det jeg er nå om jeg ikke hadde gått i samtaleterapi med psykiateren min. Men uten medisiner ville det ikke funket. Prøvde det en stund og fikk veldig lite ut av terapien.

Så anbefaler samtaleterapi i tillegg til medisiner :)

AnonymBruker
Skrevet

Antideppressiva løser ingenting, det bare utsetter problemene, jeg anbefaler deg å lese om nyvinninger innenfor forskningen på Psilocybin og MDMA behandling i utlandet.

Har du noen link?

Man skal jo helst løse problemene mens man går på antidepressiva da! Antidepressiva er ikke et magisk middel som gjør at du glemmer alt som er fælt. Man må jobbe med seg selv også!

Skrevet

Ts her. Ville bare si tilfelle noen andre leser at jeg faktisk har hatt to dager nå uten angst og bare mild depresjon. Tørr ikke håpe for mye men håper det holder seg. Men har en jobb å gjøre merker jeg med å finne ut hva som kan gi meg energi her i livet og glede! Og ikke være så ja menneske osv. Så hvis medisinene kan virke sånn som nå og gi meg roen til å finne ut av ting og hva jeg må jobbe med så er jeg fornøyd! :) Jeg skal hvertfall finne ut om det kan ha en underliggende årsak dette her. Som matinntoleranse osv. For jeg blir ikke klok på disse depresjonene mine med alle de svingningene! Hilsen TS

• Liker 1
Skrevet

Og takk for svarene som jeg ikke så! Men jeg går i samtale til ei psykriatisk sykepleier og har gjort det i ett år. Men får liksom ikke så mye ut av det. Føler ikke hun lærer meg noe som helst i det hele tatt! Hilsen TS

Skrevet

I dag har depresjonen vært vond. Men klarte å spasere i en time og det hjalp! Håper medisinene kan virke ordentlig snart eller stabilisere ting siden hater opp og nedturer!

Gjest ts masa
Skrevet

Ts her igjen! Vært noen berg og dal bane uker. Startet opp med lamictal 25 mg i tillegg og lurte på om noen har erfaring med den? Skal opp til 50 om du uker! Hvis det er noen med diagnosen tilbakevendene depressiv lidelse her av alvorlig grad. Så blir jeg takknemlig hvis du kommer med din historie om du har fått kontroll på sykdommen? Hilsen Ts

AnonymBruker
Skrevet

du har jo bare vært deprimert i 5 uker å legen setter deg på antidepressiva :hakeslepp:

bytt lege!

anitidepressiva er ikke bra for noen som ikke sliter med deprisjon og angst i lengden.

spør heller om å få komme til prykolog..

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være et symptom - Angsten forverres før det forbedres ?

Gjest ts igjen
Skrevet

Jeg har jo fått medisiner siden dette er tredje runden min! Hadde en ok dag i går og var på jobb noen timer. Mens i dag har jeg bare hatt en dag med GAD. Og det er heller ikke så greit! Men holder ut! Gleder meg til å bli meg selv igjen. Snufs! Litt sipping må være lov! :-P

Gjest vegglampe
Skrevet

Jeg har startet på lamictal og har diagnosen tilbabakevendene depressiv lidelse, EUPF og PTSD. I følge legen min skal det visst hjelpe med lamictal. jeg er i oppstartsfasen, så vet ikke enda om det fungerer.. Er meninga at jeg skal starte på anti dep når lamictalen fungerer bedre. :)

Håper lamictal hjelper for deg TS :)

Skrevet

Ja, det stusset jeg også over. Ville heller ikke latt fastlegen min skrive ut antidepressiva til meg. Var jeg som skrev over her at min bipolare lidelse ble værre av cipralex. Fikk disse utskrevet av fastlegen som mente at disse pillene hadde hjulpet veldig mange til å få et bedre liv. Men hun stilte helt feil diagnose og jeg ble altså værre...

Angst kan jo til og med være en bivirkning av å bruke cipralex :/ jeg har brukt disse å ble ufattelig kvalm av de.

Skrevet

Hei vegglampe! Tusen takk for svar. Hvordan klarer du å leve med dine diagnoser? Du må være ei tøff jente :) Ja men da håper jeg langatalen kan virke for deg også. Jeg har bare lagret denne snarveien på mobilen siden kommer til å skrive litt fremover. Bruker den litt som ei tregt oppdatert dagbok. Kan jo være fint for andre også å lese hvis flere kommer med sine historier osv. Ønsker lykke til til deg også :) Og igjen til alle sammen. Så er dette tredje runden min med dette, og da var det pga sånne som dere som gjorde at jeg holdt ut panikk anfall, depresjons anfall selvmordstanker og prøvde alt av alternativt og gikk til to psykologer. Men til slutt havnet jeg som innlagt for første gang, mer depremert enn noen sinne! Og derfor jeg fikk det denne gangen, altså medisiner så fort. Og angrer på jeg ikke startet det med en gang. For det som er med meg er at når jeg blir syk så kommer alt på engang veldig fort. Og hadde selvmordstanker etter å ha merket depresjon og angsten i kun to uker. Og jeg går til samtale. Les tråden før du skriver. Og har ikke fått av fast legen men av DPS der jeg bor. Og skal til han Thor Kvakkestad for å bli ordentlig utredet og som også skal gjennomgå alt. Så føler jeg kjemper for å bli frisk.

Gjest ts masa
Skrevet

Og forresten klarte jeg noen timer så jobb i dag også fordiom angsten var det. Og mest stolt av at jeg bare var ærlig med alle sammen om formen min. Jeg grein på vei hjem siden akkuratt som om man holder seg så lenge! Ellers ok ettermiddag men så fant jeg ut noe om en som jeg bryr meg om så ble veldig stresset og lei meg så var godt å få roen nå merker jeg her på kvelden. Men er fortsatt sint og skuffet på denne personen. Nei merker alt stress setter meg ut! Håper flere kommer innom og skriver sin historie og hvordan dere har det :) Ellers så kommer jo jeg til å oppdatere! Hilsen TS

AnonymBruker
Skrevet

Hvor jobber du? :)

Bra gjort av deg!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg stusser veldig på at du har hatt en såpass kort depressiv periode - og allerede fått utskrevet resept på antidepressiva.

Jeg synes du skal be om en henvisning til psykolog.

Ja, det stusset jeg også over. Ville heller ikke latt fastlegen min skrive ut antidepressiva til meg. Var jeg som skrev over her at min bipolare lidelse ble værre av cipralex. Fikk disse utskrevet av fastlegen som mente at disse pillene hadde hjulpet veldig mange til å få et bedre liv. Men hun stilte helt feil diagnose og jeg ble altså værre...

Psykologen kan gi en anbefaling om medisiner til fastlegen, men det er bare sistnevnte som har utdanning på legemidler, og som faktisk har lov å skrive dem ut.

Skrevet

Jeg jobber på en fabrikk. Og er egentlig leder der i kun en alder av 24 år så jeg burde være stolt av det, og vet jeg er det :) Var en tøff morgen, formiddag og kveld i går. Og morgenen i dag. Men litt bedre nå. Men merker medisinene gjør meg trøtt så håper dette kan stabiliserer seg. Når jeg er dårlig er det bare masse katastrofe tanker og håpløshet. Og sånn som jeg har det nå hadde jeg det i mars, april, og mai så begynte det å stabilisere seg i Juni. Føler mer det er som et tilbakefall denne gangen siden jeg begynte å tukle med medisinene allerede i April. Og var helt uten dem i Juni.. Gjorde det for følte det var de som gjorde at jeg svingte sånn. Men de fikk meg opp av hullet! Men skulle nok funnet noen som kunne forhindret tilbakefall.. Egentlig på mine værste stunder nå så er jeg livredd for å få diagnosen bipolar 2.. Nei i fjor ble jeg hakket bedre etter to tre uker på lamictalen så håper på det nå også! Hilsen TS

• 9 måneder senere...
Skrevet

Husk att remeron og wellbutrin øker noradrenalinet i hjernen,dette kan gi angstsymtomer og hjertebank.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...