Gå til innhold

Ut av komfortsonen!

Gjest Neferet

Anbefalte innlegg

Gratulerer!! :strix: :strix: :bolledeig::bond: Hvilken ble det? Den beste og mest fristende, antar jeg? :fnise:

Tusen takk! :nigo: Ja, det ble den beste og mest fristende :ler: Det vil si, det ble den jeg hadde best magefølelse på hele veien, og som jeg fikk tilbud av sist. Betingelsene var ganske like, mulighet for litt mer penger i den jeg ikke valgte, men jeg la mer vekt på det de fortalte meg om andre ting. Det kjentes litt som å komme "hjem" på begge intervjuene der, så da var det ikke så vanskelig... Og når damen jeg var på intervju med hviner av fryd i telefonen når jeg sier jeg har bestemt meg for dem blir det jo vanskelig å ikke la seg begeistre :fnise:

Gratulerer med ny jobb!!! Håper du kommer til å trives!!

Tusen takk! :hoppendeglad: Det håper jeg også, nå som jeg skal prøve meg ute i den store verden/det private næringslivet. Spennende blir det!

Hurra :hoppe: Gratulerer så utrolig mye!!!

Hurra! Tusen takk! :nigo:

Gratulerer så mye med ny jobb, Neferet!! :hoppe::klem:

Trener du fortsatt på Domus? Savner Elen sine timer... :sukk:

Tusen takk TuttaV! :hug: Koselig å se deg innom her igjen!

Jeg trener ikke på Domus lenger nei... :sjokk::tristbla: Det er en litt kjip overgang, har jo blitt et vanedyr de siste 11 årene... :sjenert: Jeg har Elixia-medlemskap nå, så har fortsatt anledning til å trene med Elen, men de aktuelle timene har litt dårligere tidspunkt enn vi har vært vant til. Hadde ikke danset med henne siden begynnelsen av september, og ikke vært på yoga siden jeg hadde medlemsskap på Domus... :sjenert: I går var jeg imidlertid på både dans og yoga, jeg kjenner det godt for å si det sånn...!! Men det var utrolig stas, og (som vanlig) tenker jeg at jeg må prioritere det myye oftere. Spørs hva kroppen mener om noen timer når yogastølheten kommer snikende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du gjør ikke det lenger du heller nei... Hvilken Elixia er det hun har timer på? (du kan evt sende meg pm). Tenkte at jeg kanskje skulle prøve meg på en enkelttime en gang vi var hjemme igjen... Her oppe er det lite dansetimer, og yogaen som er her er mer "pust riktig". På Elen sine timer ble jeg jo faktisk litt svett (og støl!)!...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør ikke det lenger du heller nei... Hvilken Elixia er det hun har timer på? (du kan evt sende meg pm). Tenkte at jeg kanskje skulle prøve meg på en enkelttime en gang vi var hjemme igjen... Her oppe er det lite dansetimer, og yogaen som er her er mer "pust riktig". På Elen sine timer ble jeg jo faktisk litt svett (og støl!)!...

Hun har timer på Colosseum (tirsdag ettermiddag) og Ullevål stadion (mandag kveld). Men det kan jo kanskje være like greit å ta en enkelttime på SiO også! :jepp: Det vurderer jeg å gjøre innimellom, for de tidene hun har hos Elixia passer egentlig ganske dårlig... Og jeg vet hva du mener med at yoga kanskje ikke blir det samme, jeg prøvde en yogatime på Elixia Lillestrøm, og ble helt skrekkslagen! :sjokk: Ikke bare mindre trening enn Elens timer, men direkte helsefarlig med null oppvarming, ingen flyt og hopping inn og ut av posisjonene...! Makan! Så må innrømme at jeg sliter litt med min "nye" treningshverdag... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja :hoppe::danser: Gratulerer så mye med ny jobb! Det private er helt ok å jobbe i, men jeg har forøvring ingen offentlig arbeidskarriere å sammenlikne med :ler: Uansett så blir dette veldig bra!

Håper du har en fin mandag kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte bare det hadde vært hyggelig å hilse på deg i samme slengen også :lur:

Det tenker jeg vi får til uansett om det blir Elixia eller Domus! :jepp:

Se der ja :hoppe::danser: Gratulerer så mye med ny jobb! Det private er helt ok å jobbe i, men jeg har forøvring ingen offentlig arbeidskarriere å sammenlikne med :ler: Uansett så blir dette veldig bra!

Håper du har en fin mandag kveld :klem:

Tusen takk! :nigo::hug: Jeg håper jeg finner meg til rette der ute i den store verden! Har nok bittelitt nerver når nyttår nærmer seg tror jeg... :sjenert:

Mandag kveld var så som så, skikkelig dårlig treningstime på Elixia, ikke så lett når man er vant til den beste av de beste blant instruktører... I går kveld derimot var helt fantastisk, om enn helt uten trening. Skunk Anansie på Sentrum Scene, aahh, tilbake til 18 års-modus igjen! :strix: (ikke fullt så deilig i dag tidlig, tøft å stå opp kvart over seks når jeg var i seng halv to... :Gjesp: )

Endret av Neferet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen ganger er

veldig passende for min kjære. Hva jeg skulle gjort uten henne vet jeg egentlig ikke helt... :hjerte: Og så synes jeg det er veldig teit å få en skikkelig down nå som alt har ordnet seg så fint for meg! :erter: Synes liksom ikke jeg har rett til å være sånn nå egentlig, men hjernen er alene, og bestemmer ofte over meg likevel... :sjenert: Og så er jeg nok litt mer enn middels nervøs for førstkommende tirsdag... :bond: Endret av Neferet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Ååååh, jeg har tenkt sånn på dere idag :daane: Hvordan gikk det??? :popcorn:

:popcorn:

Vi overlevde :ler: Skummelt var det jo, og ble litt skjelven etterpå, det er jo tross alt når man er på sånne steder det blir litt mer virkelig. Og litt mer klinisk... :rolleyes: Vi gikk gjennom informasjon om prosessen og måtte signere samtykke på bruk av donor, og måtte signere på at vi enten er gift eller har bodd sammen i to år, det må vi visst skrive under på for hvert forsøk sånn for sikkerhets skyld. Så ble det tatt UL av meg, og gått gjennom hva jeg kan forvente meg av medisiner når det hele setter i gang. Det viste seg at det manglet noe dokumentasjon, det viser seg at gynekologen jeg var hos ikke har gjort alt han skulle. Så nå ble jeg henvist til røntgen med kontrastvæske for å finne ut om det er noen forutsetninger for at noen flytter inn der nede, og så blir vi satt på venteliste for selve inseminasjonen når det er gjort. Aner ikke hvor lang ventetid det er på røntgen, men legen sa det kunne ta en god stund. Hadde alt vært i orden (alle undersøkelser gjort) så hadde vi fått beskjed om oppstart i løpet av 1-2 måneder sa hun. Så en liten gjetning blir vel da ventetid røntgen+undersøkelse+ca 2 måneder før det skjer noe mer. Veldig fjernt å sitte og snakke om karakteristika på donor; hårfarge, øyefarge osv. Og jeg kjenner jeg gruer meg til medisineringen, trodde eggløsningssprøyte var den eneste sprøyta jeg måtte forholde meg til, men det var feil... :sjenert: Og jeg er ikke egentlig redd nåler eller sprøyter altså, det er hormonene inni jeg er litt bekymra for... Jeg er liksom nok hormontroll fra før :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

Ååååhhh, jeg blir litt sentimental jeg altså *snufs* :rodmer:

Hmm, Diddles, hva var dette å bli sentimental for egentlig...? :klo:

Men du er søt da :klemmer:

Så spennende! :bond:

Skjønner godt at det føles rart å skulle "velge" utseende forresten.. ;)

Ja, det blir jo litt fjernt å sitte å snakke om hårfarge, øyefarge og høyde, men det var jo ingen store utfordringer der akkurat :ler: Så da er jo det klart til etter jeg har vært på siste undersøkelsen (som jeg googlet i går og fant ut at trolig ikke er noen walk in the park... kan jeg trekke meg nå...??? :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Neferet

Oi, så mye spennende som skjer her! Reise, ny jobb, forsøk! :) Wow!

Ja, veldig mye som skjer! :jepp: Bare ikke så mye på treningsfronten :sjenert: Det vil si, jeg trener jo fortsatt da, og har begynt å komme i gang med mer regelmessig trening etter ferien i høst, men denne boka handler jo mest om alt mulig annet... :rolleyes: Jeg har vurdert å få den flyttet over i generell, får jo helt komplekser av at den heter treningsdagbok.

Og så har jeg fått et nytt forhold til nicket ditt, leser nemlig Game of Thrones for første gang nå... :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Ja, veldig mye som skjer! :jepp: Bare ikke så mye på treningsfronten :sjenert: Det vil si, jeg trener jo fortsatt da, og har begynt å komme i gang med mer regelmessig trening etter ferien i høst, men denne boka handler jo mest om alt mulig annet... :rolleyes: Jeg har vurdert å få den flyttet over i generell, får jo helt komplekser av at den heter treningsdagbok.

Og så har jeg fått et nytt forhold til nicket ditt, leser nemlig Game of Thrones for første gang nå... :lur:

haha, moro! Jeg er midt i bok 3, kom meg dit ganske raskt, men så ble det litt mye. Har planer om å lese ferdig den i jula da :) Har du sett serien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, moro! Jeg er midt i bok 3, kom meg dit ganske raskt, men så ble det litt mye. Har planer om å lese ferdig den i jula da :) Har du sett serien?

Åh! Serien er bare helt fantastisk! Vill og vakker :) Har ikke lest bøkene dog :sjenert:

------------

Så spennende med timen dere hadde på Riksen! :hoppe:

Hvis jeg tar utgangspunkt i ventetiden på vanlig røntgen her (ca 2 mnd), så blir det kanskje termin i årsskiftet 2013/2014! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Jeg har et par andre bøker jeg må lese før jeg begynner på bok 3, men skal legge inn litt innsats så jeg kan fortsette fort! :ler: Jeg har ikke sett serien ennå, ville lese et stykke først. Men har ønsket meg sesong 1 til jul, så håper jeg får begynt å se på om ikke så altfor lenge! :jepp:

Åh! Serien er bare helt fantastisk! Vill og vakker :) Har ikke lest bøkene dog :sjenert:

------------

Så spennende med timen dere hadde på Riksen! :hoppe:

Hvis jeg tar utgangspunkt i ventetiden på vanlig røntgen her (ca 2 mnd), så blir det kanskje termin i årsskiftet 2013/2014! :jepp:

:ler: Nå leste jeg at hvis man tok utgangspunkt i ventetidene, så ville jeg komme til røntgen ved årsskiftet 2013/2014 :skratte: Greit å lese alle ordene i setningen tror jeg... :sjenert: Men det var litt mye å begynne å tenke seg til en eventuell termin altså, her er det viktig med et steg av gangen :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...