AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #1 Del Skrevet 1. mars 2012 Jeg jobber to steder. deltid hos begge to. Det første stedet betaler jeg 13% skatt (utbetalt ca 6000 i mnd) og det andre stedet skulle jeg betale 36% skatt siden det var inntektskilde nr 2. Leverte skattekort til jobb nr2 i januar, jobbet ca 9 timer januar, og 11 timer februar. la merke til nå på februar-utbetalingen at det var trukket 0,- i skatt. Sjekket januarbetalingen, også 0,- i skatt. Ringte regnskapskontoret til jobben, og de forklarte det at de hadde valgt å ikke trekke skatt, siden jeg jobbet så lite. Det står jo på skattekortet at det er pga at jeg får lønn et annet sted at det skal trekkes 36% (skatteetaten som regnet ut dette, ikke meg). Er det ikke totalt blåst av et regnskapskontor å ikke trekke skatt, når det står på skattekortet at jeg skal trekke 36%? Jeg ble ufattelig satt ut, og redd for baksmell. Selv om det bare blir noen hundre kr, er det mye for meg... Er jo bare 20 timer uten at det er betalt skatt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 1. mars 2012 #2 Del Skrevet 1. mars 2012 Det arbeidsgiver gjør her er ulovlig, og de kan bli ansvarlig for restskatten din når de ikke trekker iht skattekort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #3 Del Skrevet 1. mars 2012 Det arbeidsgiver gjør her er ulovlig, og de kan bli ansvarlig for restskatten din når de ikke trekker iht skattekort. Arbeidsgiver har ikke gjort noen ting, har eget regnskapskontor som tar av seg at av regnskap og lønn. Så det er jo regnskapskontoret som har driti seg ut. Arbeidsgiver var ikke klar over dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2012 #4 Del Skrevet 1. mars 2012 De har ikke lov til å trekke mindre skatt enn det som står på skattekortet ditt. Veldig merkelig at de ikke vet såpass! Men, ikke bekymre deg. Det som teller er at det trekkes nok skatt i løpet av hele kalenderåret, så det er bare å be dem trekke tilsvarende mer skatt fra den/de neste utbetalingene dine for å veie opp. Gi beskjed pr e-post slik at du har skriftlig dokumentasjon på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 1. mars 2012 #5 Del Skrevet 1. mars 2012 Arbeidsgiver har ikke gjort noen ting, har eget regnskapskontor som tar av seg at av regnskap og lønn. Så det er jo regnskapskontoret som har driti seg ut. Arbeidsgiver var ikke klar over dette. Ett fett. Arbeidsgiver bør sjekke at lønningene blir riktig. Enig med AB over her. Sørgfor å ha skriftlig dokumentasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 1. mars 2012 #6 Del Skrevet 1. mars 2012 Arbeidsgiver har ikke gjort noen ting, har eget regnskapskontor som tar av seg at av regnskap og lønn. Så det er jo regnskapskontoret som har driti seg ut. Arbeidsgiver var ikke klar over dette. Spiller ingen rolle. Det er arbeidsgiver som har ansvaret uansett. Arbeidsgiver kan delegere/outsorce oppgaver, men ikke ansvar. Derfor bør arbeidsgiver sjekke at ting gjøres riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå