Gå til innhold

Dagens outfit - post bilder og diskuter hverandres antrekk.

Pene sko...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er unisex. Det er en kjent reisebag ment for begge kjønn.

http://m.louisvuitto...ER-EBENE-N41414

Ser den kjent ut? Den ligger i kategorien "men". ;)

Unisex betyr bare "jenteprodukter som vi gjerne vil ha et litt større marked på, så vi sier at de er for menn også"... Det er jo en veske, og jeg veit ikke helt om det at du finner den på Lui Vittåns hjemmeside, eller at du får opp sminkepung og leoparskjerf som alternativ når du trykker "complete the look" gjør saken noe bedre :krangle:

Endret av Yme
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øynene mine forteller meg alt jeg trenger å vite om mote :tunge1:

Det er ikke meningen av være unødvendig krass eller frekk mot noen, altså. Men den bagen har vært i produksjon og har vært uforandret siden 1924, og har med tiden blitt en klassiker innenfor reise for begge kjønn. I den meget populære boken "En Gentleman" er den beskrevet som en klassiker og et "must have" i den klassiske herregarderoben. Den pryder også coveret sammen med fire velkledde menn. Han ene er kanskje ikke så velkledd, ettersom han står i truse og singlett på coveret, men men. I boken "Take Ivy" er vel baggen også så vidt nevnt som en slager blant studentene på Ivy League, om jeg husker rett. Sistnevnte har blitt en berømt bok og et samleobjekt for moteinteresserte, og ansett som et startskudd for det som i dag kalles preppy-klesstilen.

Endret av Pene sko...
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke meningen av være unødvendig krass, altså. Men den bagen har vært i produksjon og har vært uforandret siden 1924, og har med tiden blitt en klassiker innenfor reise for begge kjønn. I den berømte boken "En Gentleman" er den beskrevet som en klassiker og et "must have" i den klassiske herregarderoben. Den pryder også coveret sammen med fire velkledde menn. I boken "Take Ivy" er vel baggen også så vidt nevnt som en slager blant studentene på Ivy League, om jeg husker rett. Sistnevnte har blitt en berømt bok og et samleobjekt for moteinteresserte, og ansett som et startskudd for det som i dag kalles preppy-klesstilen.

Det har du helt sikkert rett i, og jeg syns absolutt ikke du er unødvendig krass når det eneste du gjør er å prøve å forklare hva du mener. Det er jo ikke krast å forklare seg bedre.

La meg formulere meg på en litt annen måte...

Plagg, og andre greier, som er unisex, er lagd for å passe begge kjønn, sant... Det vil si at de skal passe jenter også, og dermed er mindre maskuline enn "normale" herreklær.

I tillegg er det jo sånn at det er helt normalt at jenter faktisk kan gå i dagligdagse klesplagg som i utgangspunktet er for menn, og de kan jo til og med låne plagg fra kjæresten garderobe... Jenter kan kle seg maskulint, uten at de fleste hadde tenkt noe over det, og det gjør de jo rett som det er... Det vil jo si at i praksis er normale manneklær, egentlig unisex.

Menn, på det andre siden, kan ikke kle seg feminint, uten at det ser merkelig ut... Det er mange som syns det er helt greit, men stort sett vil de fleste synes det ser rart ut.

Vi kan jo ikke hoppe inn i damas garderobe, for å låne en topp, et smykke, eller en veske.

Klær som blir merket som unisex idag, er som sagt klær som er feminine nok til at det skal kunne være jenteklær også, derfor er de mindre maskuline enn normale herreklær... Når man da tenker på at det i praksis er sånn at mannklær stort sett blir unisex, siden jenter helt fint kan kle seg sånn uten at det er rart, blir jo alt som er mindre maskulint automatisk tippende mer mot jenter enn mot menn.

Da blir det litt sånn her, fordi maskuline klær, i praksis, er det som er unisex:

Herreklær = Unisex

Unisex = Dame

Dameklær = Dame

Det er jo selvfølgelig ikke sånn her det fungerer i moteverden, men det er sånn det blir for den gjennomsnittlige tilskuer, og da spesielt om tilskueren er en mann, fordi det stort sett bare er jenter som har noe greie på hva som teller innenfor mote.

Dette er noe av grunnen til at folk vil se på veska di som en jentegreie, og ikke en bag for menn.

Endret av Yme
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Det er ikke meningen av være unødvendig krass eller frekk mot noen, altså. Men den bagen har vært i produksjon og har vært uforandret siden 1924, og har med tiden blitt en klassiker innenfor reise for begge kjønn. I den meget populære boken "En Gentleman" er den beskrevet som en klassiker og et "must have" i den klassiske herregarderoben. Den pryder også coveret sammen med fire velkledde menn. Han ene er kanskje ikke så velkledd, ettersom han står i truse og singlett på coveret, men men. I boken "Take Ivy" er vel baggen også så vidt nevnt som en slager blant studentene på Ivy League, om jeg husker rett. Sistnevnte har blitt en berømt bok og et samleobjekt for moteinteresserte, og ansett som et startskudd for det som i dag kalles preppy-klesstilen.

Hva er poenget ditt?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NerdMedSverd2

Denne: http://m.louisvuitto...ER-EBENE-N41414 Selvfølgelig lov å bruke som mann, men personlig synes jeg den blir for feminin. Gjelder også alle former for tote, det ser rett og slett ikke bra ut.

Bruker selv noe unisex greier, Cheap Monday bukser feks. Flott når man har stilker til bein.

Endret av NerdMedSverd
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye oppstyr bare for en bag. Skulle tro det var en clutch han bar med seg. Da hadde jeg skjønt det :ler:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*Snip*

Jeg er ikke helt enig. Dessuten er det en bag, ikke en håndveske.

Mange reagerer nok fordi det er LV. Mange forbinder dette kun som en damegreie her i Norge. Bagger som den jeg har lages av andre merker også. Da kopier, men de er utformet omtrent likt. Ingen reagerer nevneverdig på disse baggene.

Men igjen, det er en reisebag som er brukt av herrer siden 1924. Der av ser jeg ikke problemet egentlig, og jeg føler meg ikke feminin heller. Jeg er bare stilbevisst og kan litt mer enn gjennomsnittet. Hahaha!

Endret av Pene sko...
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lær deg mote...

Sier han som bruker LV :P

Kjøp deg noe litt mer hot enn den veska som 90% av alle som prøver å være mote riktige bruker.

Skaff deg noe litt mer orginalt.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Den bag'en er en mannebag (en liten weekendbag om jeg ikke husker aldeles galt her).

Den er en klassiker som aldri vil gå av mote (eventuelt før 'alle' har en, og benytter den i alle sammenhenger. Da forsvinner litt av glansen).

'Mote' vil endres med tid, en klassiker vil bestå og alltid være like aktuell.

Med andre ord: Pene sko har en ikke bare pene sko, han har en fin bag for 'kjennere' også ;)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjøp deg noe litt mer hot enn den veska som 90% av alle som prøver å være mote riktige bruker.

Haters gonna hate.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haters gonna hate.

Nei, absolutt ikke, syns de er veldig fine i utgangspunktet. Problemet er at alle har de nå. Jenter og gutter fra 14års alderen sprader rundt i byn med disse.

Det har mistet mye av statusen og eksklusiviteten den en gang hadde.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en er ikke interessert i mote om en bruker LV?

Bagen er en klassiker, og er absolutt original... Mener jeg da.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og alle var enige om at de var uenige...

Synes personlig at bagen er gansk feminin, men hvorvidt en synes den er fin eller ikke til en mann har da bare med personlig preferanse å gjøre? Ikke om man "kan" mote.

Hva med at noen poster et antrekk? Har desverre tidenes kjedligste antrekk selv, så jeg kan ikke hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...