Gå til innhold

Lesbiske/homofile,egnet som adoptiv/fosterforeldre..??

Belle

Anbefalte innlegg

Gjest Ny her inne .

Hei .

Jeg er både fosterforelder og adoptivmor .

Fostermor for gutt 8år og adoptivmor for jente 2 år fra Korea .

Det er i dag ytterst sjeldent at fosterforeldre får adoptere fosterbarna .'

Begge biologiske foreldre må godkjenne adopsjon . Kanskje det er mulig hvis bio.foreldrene faller vekk . Eller i meget spesielle tilfeller .

Kjempeglad for å ha funnet dette forumet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er da flere fostebarn som blir adoptert av fosterforeldrene sine!

Det kommer selvsagt helt an på hva problematikken bak plasseringen er. BV har alltid som utgangspunkt at barnet skal tilbakeføres biologiske foreldre, men noen ganger går ikke dette og fosterforeldrene adopterer.

Det er meget mulig men homofile får ikke gjøre det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei. Jeg surfet tilfeldigvis inn her, og ville bare fortelle min historie.

Jeg har vokst opp med to mødre og to fedre da begge er i homofile forhold. Jeg bor fast hos mammaene mine, men har fast vært hos pappaene annenhver helg.

Jeg er idag 17 år. Det eneste negative jeg kan si jeg har opplevd er voksnes fordommer. Barn kan være slemme, det er greit, men det tror jeg barn er noen ganger. Inkludert meg selv. Det eneste som jeg noen gang har reagert på er voksne som dømmer. De burde vite bedre. Men heldigvis har jeg lært meg hjemmefra å kunne stå i motvind. Mine foreldre har aldri drøftet min situasjon som et problem, men snarere har de lært meg å kjenne min egen styrke og gjort meg bevisst denne. Helt sikkert for at jeg skal kunne takle de fordommene jeg har møtt. Jeg vet hva jeg er, hvor jeg kommer fra og ikke minst hva jeg står for.

Og mye kan jeg takke alle de fire som har oppdratt meg på den bevisste måten de har gjordt.

Det ble nesten en takketale dette, uansett- jeg ser overhodet ikke hvorfor homofile ikke skal få lov til å adoptere barn, eller hvorfor det egentlig er en debatt rundt dette.

Med vennlig hilsen Lilly :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg er helt sikker på at lesbiske/homofile kan bli like gode foreldre som hetrofile. Jeg synes absolutt de burde fått adoptere, og blitt fosterforeldre.

Imidlertid så er det ingen land som pr. i dag godkjenner lesbiske/homofile for utenlandsadopsjon.

Omsorgsevnen styres ikke av legning, men av presonlige ressurser tror nå jeg.

Vennlig hilsen rao

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være en god foreldre har ingenting med seksual legning å gjøre. Dette er en gammel tenking. Vitenskapen i dag viser ingen tegn på at homofile og lesbiske er dårlige foreldre enn hetrofile. Det er samfunnets holdninger rundt denne problemstillingen, som er det skumle her.

:Nikke:

Helt enig med care her.

Forøvrig mener jeg også at homofile bør kunne få være både adoptivforeldre og fosterforeldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg surfet tilfeldigvis inn her, og ville bare fortelle min historie.

Jeg har vokst opp med to mødre og to fedre da begge er i homofile forhold. Jeg bor fast hos mammaene mine, men har fast vært hos pappaene annenhver helg.

Jeg er idag 17 år. Det eneste negative jeg kan si jeg har opplevd er voksnes fordommer. Barn kan være slemme, det er greit, men det tror jeg barn er noen ganger. Inkludert meg selv. Det eneste som jeg noen gang har reagert på er voksne som dømmer. De burde vite bedre. Men heldigvis har jeg lært meg hjemmefra å kunne stå i motvind. Mine foreldre har aldri drøftet min situasjon som et problem, men snarere har de lært meg å kjenne min egen styrke og gjort meg bevisst denne. Helt sikkert for at jeg skal kunne takle de fordommene jeg har møtt. Jeg vet hva jeg er, hvor jeg kommer fra og ikke minst hva jeg står for.

Og mye kan jeg takke alle de fire som har oppdratt meg på den bevisste måten de har gjordt.

Det ble nesten en takketale dette, uansett- jeg ser overhodet ikke hvorfor homofile ikke skal få lov til å adoptere barn, eller hvorfor det egentlig er en debatt rundt dette.

Med vennlig hilsen Lilly :vinke:

Hurra! Og hyggelig at du vil fortelle om deg, Lilly!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Gjest Moonshadow

Jeg synes ikke de skal få adoptere. Ikke fordi jeg tror de ikke vil bli gode foreldre men fordi det fortsatt er mye fordommer rundt om kring. Jeg synes ikke et lite barn skal være nødt til å bli mobba og kanskje måtte gå igjennom mye hets pgr av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke de skal få adoptere. Ikke fordi jeg tror de ikke vil bli gode foreldre men fordi det fortsatt er mye fordommer rundt om kring. Jeg synes ikke et lite barn skal være nødt til å bli mobba og kanskje måtte gå igjennom mye hets pgr av det.

For det første; sier som TefrA, blir barn av homofile egentlig mobbet så mye? Og hvis de blir det, er ikke det da de andre foreldrenes skyld?

Er det ikke viktigere å jobbe med holdninger blandt sneversynte foreldre, for barn er ikke fordømmende i utgangspunktet, det er noe de voksne lærer de opp til, enn å nekte gode foreldre å få barn?

Skal man f. eks. nekte pakistanere å få barn, fordi barna kan bli mobbet? Eller hva med veldig gamle/unge foreldre? Hva med å ta tak i sine egne holdninger, la samfunnet gå fremover i stedet for å bare bestemme at sånn er det, så vi gidder ikke prøve å jobbe med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Anonymous
Jeg er helt sikker på at lesbiske/homofile kan bli like gode foreldre som hetrofile. Jeg synes absolutt de burde fått adoptere, og blitt fosterforeldre.

Imidlertid så er det ingen land som pr. i dag godkjenner lesbiske/homofile for utenlandsadopsjon.

Omsorgsevnen styres ikke av legning, men av presonlige ressurser tror nå jeg.

Vennlig hilsen rao

100 % enig!

Men som sagt; av de landene som det i dag adopteres fra er det ingen som godkjenner lesbiske/homofile par som foreldre. Dette må vi også akseptere, på samme måte som vi aksepterer andres legning og retten til å leve ut denne.

Sånn sett ville det nok være rimelig uklokt dersom norske politikere eller adopsjonsorganisasjoner gikk høyt på banen og flagget at lesbiske/homofile par absolutt burde få godkjent utenlandsadopsjon, jeg ser for meg enkelte land som da ville stoppe all adopsjon til Norge - og dét ville definitivt ikke løse noe problem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forsket på barn av homofile i flere land, og ingen statistikker viser at de blir mer mobbet enn andre barn. Derfor er ikke dette et argument som holder, mener jeg.

Og selv om det ikke er noen land som vil adoptere til homofile foreldre, syns jeg ikke det heller er noen god grunn til å nekte det i Norge. Hvorfor ikke ha en lov som sier at det er greit, og når et land godkjenner det, slipper vi å foreta en lovendring i etterkant. Dessuten er det ikke nødvendigvis snakk om at dette ikke er praktisk mulig. Det er heller snakk om at homofile bør ha samme rettingheter som heterofile i Norge. Vi har kommet for langt i dette landet til å diskriminere mennesker som har en annen legning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Jeg tror nok de kan være vel så bra foreldre som heterofile, og svarer derfor ja på begge spørsmålene.

Det er så mange barn som har det forferdelig i dag, og mange homofile som har mye kjærlighet å gi. Derfor syns jeg de kan få lov til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...