Gå til innhold

Er folk redde for å pynte seg?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er typisk normenn å tenke komfort fremfor utseende!

Javel, og hva så? Hva er vitsen med å pynte seg hvis man ikke er opptatt av det?

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Wolfmoon
Skrevet

Ja, det er typisk normenn å tenke komfort fremfor utseende!

La oss si det sånn, jeg ser langt bedre ut i joggebukse en mange av de variasjonene jeg har sett av tights bruk ;)

Og jeg synes faktisk man skal tenke komfort jeg, for det man føler seg komfortabel i (nå sier jeg ikke at det eneste komfortable er joggebukse) er ofte det man også ser best ut i.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange av oss er ikke så opptatt av utseende og føler vi er bra nok som vi er. Når jeg skal møte gode venninner for en filmkveld, driter jeg i hvordan de har kledd på seg og har håret, vi skal skravle og kose oss! Dersom noen føler seg bedre med seg selv av å pynte seg så hversågod, men det er ikke så viktig for alle altså. Tror det har litt med selvtillitt å gjøre. Og ja, vi pynter oss litt når vi skal ut og sånn. Og går ikke med joggebukse hele tiden, men det er viktig å være komfortabel. For noen betyr dette å pynte seg, for andre bestyr det å ta godt vare på kroppen med mat og trening, for noen holder personlighenen i massevis :jepp:

• Liker 6
Skrevet

Fikk alltid stygge blikk og negative kommentarer fra foreldre da jeg pynta meg mer enn vanlig. "Skal du gå sånn?? Hvorfor har du pynta deg a? Skal du i bryllup? Du ser ut som....". Kanskje derfor jeg liker å pynte meg, men ikke liker at folk ser det... :sjenert:

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er litt trist jeg, at man ikke kan pynte seg lenger... Og det er jo ikke bare i Norge det er slik. Her i Frankrike er det likedan. Med mindre en skal på byen eller på fest så er det komfort-bukser (les *tights og joggebukser*), komfort-sko (les *uggs*) og komfort-whatever som teller (gjerne en kg sminke da, der er ikke komforten så viktig...)

Dermed passer jeg aldri inn uansett... Joggebukser har jeg jo, men de brukes kun til trening :sjenert: Skal jeg være komfortabel drar jeg på meg strømpebukser (gjerne i bomull) og en litt lengre kjole, og vips! Da virker det som om jeg er pyntet... :sjenert:

Men dette med "vi trenger ikke å pynte oss" er jo et ganske nytt fenomen da. På 50-tallet så var det jo fremdeles kjoler, pyntet hår og snertende hatter som gjaldt. Om en så skulle på butikken eller til venninner...

Jeg reklamerer retten til å "pynte" meg!

:fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Klær må man jo ta på seg uansett, så hvorfor ikke ta på noe fint? Det er jo ikke akkurat noe mer bry å ta på en skinntights enn det er å ta på joggebuksa? Det er bukser begge to, og tar like "lang"/kort tid, så jeg skjønner heller ikke hva de tenker på de som aldri vil pynte seg litt. Å ta på seg en fin topp er heller ikke mer bry enn å tre joggegensern over huet! ;)

Jeg må ærlig talt si at jeg mye heller går med en fin joggebukse enn en skinntights om jeg får valget, men dette har med hva jeg føler meg vel i å gjøre. Jeg er såpass gammel at jeg aldri ble helt med på tightsmoten da den kom og jeg har ennå ikke vent meg til å se damer i alle aldre løpe rundt i dem. Dessuten føler jeg meg alltid mer vel i en vanlig dongeribukse enn for eksempel disse grusomme buksene med høyt liv som er på moten igjen nå. Men mulig jeg hadde sett mer «pyntet» ut i dine øyne med sånne eller tights.

Jeg ser også noen som nevner statementsmykker. Det synes jeg er ræva og stygt. Heller ekte smykker enn billig dilldall, men igjen, vi er forskjellige.

Den beste pynten man ifører seg er nyvasket hår og et smil.

• Liker 2
Gjest Indra
Skrevet

Skal jeg være komfortabel drar jeg på meg strømpebukser (gjerne i bomull) og en litt lengre kjole, og vips! Da virker det som om jeg er pyntet... :sjenert:

Jeg går ofte med skjørt og kjoler og vil ikke akkurat si at det er å pynte seg så veldig. Kombinert med joggesko og lave sko som regel, men det er hverdagsklær i mine øyne.

• Liker 1
Skrevet

Går ikke ut av huset i joggebukse, og bruker det knapt hjemme. Pene klær trenger ikke være ukomfortable. Og ikke jålete heller.

• Liker 2
Skrevet

Jeg går ofte med skjørt og kjoler og vil ikke akkurat si at det er å pynte seg så veldig. Kombinert med joggesko og lave sko som regel, men det er hverdagsklær i mine øyne.

Det er slik jeg føler det også, men på en eller annen merkelig måte så blir kjole/skjørt raskt oppfattet som "pyntet" :lete:

• Liker 2
Gjest Indra
Skrevet

Hmm, tror du overtenker dette. Det er da ingen som bryr seg om du går med skjørt.

Skrevet

Det kommer kanskje litt an på typen skjørt/kjole?

Gjest Indra
Skrevet

Nei, kan godt bruke ganske fine kjoler, men dresser dem ned til hverdags der jeg ellers ville dresset dem opp.

Tror du overtenker hva «alle andre» tenker om deg, jeg. Gå med det du føler deg vel i.

Skrevet

Ja, det er mulig det... Synes der er litt flaut å være "over-dressed", så jeg grubler nok litt for mye på det :fnise:

Når dette er sagt så kler jeg meg likevel slik jeg har lyst, men er kanskje litt "stresset" ^^

Gjest Nenya82
Skrevet

Jeg bruker kun joggebukse til evt. trening,men ellers så kan jeg ikke fordra å bruke det.Forbinder det med fjortisjenter. Jeg syns ikke det er pyntet om man kommer med jeans eller kjole/ skjørt til hverdags.Det kommer helt an på.Man kan være like avslappet med det som joggebukse,og skulle jeg på for eksempel ost og vinkveld så ville jeg nok ha pyntet meg litt.Dessuten finnes det en mellomting mellom cocktailkjole og joggebukse..

• Liker 1
Gjest Cakenommy
Skrevet

Jeg er ikke uenig med deg i det hele tatt jeg.

Nei, er ikke uenig med deg heller. :) Bare ville forklare litt mer.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker kun joggebukse til evt. trening,men ellers så kan jeg ikke fordra å bruke det.Forbinder det med fjortisjenter. Jeg syns ikke det er pyntet om man kommer med jeans eller kjole/ skjørt til hverdags.Det kommer helt an på.Man kan være like avslappet med det som joggebukse,og skulle jeg på for eksempel ost og vinkveld så ville jeg nok ha pyntet meg litt.Dessuten finnes det en mellomting mellom cocktailkjole og joggebukse..

Jeg syns joggebukse er mye mer komfortabelt å slappe av i enn olabukse og andre bukser.

• Liker 1
Gjest strykebrett
Skrevet

Jeg har en del venninner som er enig med meg at det er aaalt for få anledninger til å pynte seg i løpet av året. Vi har jo så mange fine kjoler, de kan jo ikke bare bli hengende der i skapet. Så løsningen blir jo da naturlig nok å finne på fler anledninger til å pynte oss.

Vi pynter oss for å gå i teater, på operaen, på restaurant i bursdagen til hverandre og så videre. Men det er jo fordi vi koser oss med det.

Samtidig så hører kosedressen med på filmkvelder. Hver til sitt bruk syns jeg :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en del venninner som er enig med meg at det er aaalt for få anledninger til å pynte seg i løpet av året. Vi har jo så mange fine kjoler, de kan jo ikke bare bli hengende der i skapet. Så løsningen blir jo da naturlig nok å finne på fler anledninger til å pynte oss.

Vi pynter oss for å gå i teater, på operaen, på restaurant i bursdagen til hverandre og så videre. Men det er jo fordi vi koser oss med det.

Samtidig så hører kosedressen med på filmkvelder. Hver til sitt bruk syns jeg :)

TS her igjen. ahh, skulle hatt flere som dine venninner i min vennegjeng;)

AnonymBruker
Skrevet

Går ikke ut av huset i joggebukse, og bruker det knapt hjemme. Pene klær trenger ikke være ukomfortable. Og ikke jålete heller.

AMEN!

AnonymBruker
Skrevet

Pynter meg veldig skjeldent. Det jeg går i skal være praktisk og behagelig. Om noen kommer hit pyntet eller hverdagspent, pleier de ikke gjøre den "feilen" igjenn. Har hunder som rister av seg sikkel 2 ganger i minuttet, og det lander jo av og til på folk(tørker forresten hundene rundt munnen som om jeg har ocd når jeg har gjester, men det hjelper ikke så mye..). Kan gjerne "pynte" meg når jeg går i kirka eller selskap og fest, men hele min omgangskrets er dyrefolk og det er skjeldent vi ser hverandre uten pels på buksa og høy i håret.. :fnise:

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...