Gå til innhold

Er folk redde for å pynte seg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ofte hører jeg folk si: "Vi skal jo bare x og x da, vi trenger ikke pynte oss". Eller: "Jeg har bare bedt inn de og de, vi trenger ikke pynte oss".

"Det blir en slik og en slik kveld, vi trenger ikke pynte oss". osv osv osv.

Det jeg skal frem til er; Er folk rett og slett redde for å pynte seg? Eller gidder de ikke? Eller hva er greia? Altfor mange jeg kjenner vil helst bare dasse rundt i joggebuksa hvis vi skal møtes en kveld, se film, ha ost&kjeks kveld osv. Jeg ser heller frem til at jeg da kan pynte meg litt ekstra, og føle meg fin, mens det virker som at mange andre ser på dette som et ork.

Hva mener dere? For all del, det er kos å ta det litt laidback innimellom også, men ikke hver bidige gang?! Er jo litt gøy å gjøre seg litt ekstra fin og ta på noe man ser bra ut i?

Hva mener DU?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker å se fin ut, så jeg pynter meg når jeg får muligheten. Altså, jeg liker å se fin ut selv om jeg bare skal ut i butikken. :)

MEN dersom jeg vet at alle kommer til å daffe en kveld, så tar jeg ikke bryet, for det er skikkelig kjedelig å føle seg overpynta.

• Liker 3
Skrevet

Jeg liker å se fin ut, så jeg pynter meg når jeg får muligheten. Altså, jeg liker å se fin ut selv om jeg bare skal ut i butikken. :)

MEN dersom jeg vet at alle kommer til å daffe en kveld, så tar jeg ikke bryet, for det er skikkelig kjedelig å føle seg overpynta.

TS her. Helt enig med deg! Jeg pynter meg når jeg får muligheten, og jeg liker det:)

Helt enig også når det gjelder det å føle seg overpynta når alle andre skal daffe en kveld. Men hva med når de helst vil daffe hele tiden?

Det gjelder ikke alle vennene mine, men en god del av de...

Skrevet

Det kommer an på hva du mener med pynting da. Tenker du sånn som Fotballfrue med et kilo sminke, extension og festklær til hverdags eller?

• Liker 6
Gjest Stronger
Skrevet

Vis man liksom skal pynte seg, blir det jo mere forventninger til den som inviterer på en måte! At det faktisk skal være litt fint, god mat, ligge litt planlegging bak eller lignende.. Kanskje den som inviterer ikke vil skape sånne forventninger :) Eller så blir jo stemninga mye mer avslappa dersom man kan komme i hverdagsligge klær, det er ikke noe krav til å se nystellt ut liksom :) Jeg vet ikke jeg altså, men er det som slår meg.. Vis man sier på forhånd at man ikke trenger å pynte seg så blir det liksom litt mer uformellt opplegg.. :) Men jeg erenig med deg at en "ost og vinkveld" i joggebukse ikke er like gøy som en kveld man pynter seg opp litt! :)

• Liker 2
Skrevet

Det kommer an på hva du mener med pynting da. Tenker du sånn som Fotballfrue med et kilo sminke, extension og festklær til hverdags eller?

hihi, nei så absolutt ikke. Det hører med til en festkveld eller lignende.

Jeg tenker på for eksempel rolig venninnekveld, ost&kjeks kveld, filmkveld, en liten sammenkomst osv. Da har jeg ikke mest lyst til å ta på joggisen liksom, men heller kanskje en tights og topp jeg synes jeg ser bra ut i (eller lignende), ordne håret litt og sminke meg litt mer enn jeg kanskje gjorde på dagtid. Kort, pyntet kjole alà Fotballfrue ville jeg kanskje heller kjørt i et bursdagsselskap, bytur osv. Alt til sin tid.

Skrevet

Jeg liker å pynte meg nå og da, men sånn superpyntet med kjoler i glinsestoff er ikke nødvendigvis helt meg. Føler meg mere vel når jeg er litt mer avslappet halvpyntet som regel.

• Liker 1
Skrevet

Klær må man jo ta på seg uansett, så hvorfor ikke ta på noe fint? Det er jo ikke akkurat noe mer bry å ta på en skinntights enn det er å ta på joggebuksa? Det er bukser begge to, og tar like "lang"/kort tid, så jeg skjønner heller ikke hva de tenker på de som aldri vil pynte seg litt. Å ta på seg en fin topp er heller ikke mer bry enn å tre joggegensern over huet! ;)

Gjest Cakenommy
Skrevet

Jeg elsker å pynte meg, og gjør det så ofte jeg føler for det. Har ikke nok plass til klærne mine, accessories, sminke og hudprodukter. Men synes også det er ekstremt godt og bare gå i joggebukser og uten sminke, noe jeg som regel gjør når jeg er hjemme og ikke har planlagt noe spesielt, for å la huden hvile.

Litt ironisk egentlig, siden jeg også er ei jente som liker å mekke, og har tatt utdanning innen prosessfag, har ikke noe imot å få litt skitt på fingrene.

Konstrast er vet et ord som passer meg veldig bra :lol:

• Liker 1
Skrevet

AB: Tights er IKKE bukse! Tights er tights. Stor forskjell...

Filmkveld osv synes jeg er ypperlige anledninger til å ha på joggebukse og krype sammen med bena opp i sofaen. Middagsselskap osv er en anledning jeg benytter til å pynte meg litt. Men jeg synes personlig at jo mer pyntet folk er, jo stivere blir stemningen, og når jeg er sammen med mine venner ønsker jeg en uformell og laidback stemning. Det betyr ikke at man ikke kan pynte seg litt, men trenger liksom ikke ha coctailkjole og stiletthæler for å møtes.

• Liker 5
Skrevet

Jeg pynter meg rett som det er, smykker, hårfrisyrer, klær, hele sulamitten.. MEN, skal jeg bare en kjapp tur på butikken for å kjøpe kattemat så gidder jeg ikke å skifte fra joggebukse til jeans så lenge jeg ser ok ut fra livet og opp i det minste. =P Er ingen på butikken jeg har behov for å pynte meg for.

• Liker 1
Gjest Cakenommy
Skrevet

AB: Tights er IKKE bukse! Tights er tights. Stor forskjell...

Filmkveld osv synes jeg er ypperlige anledninger til å ha på joggebukse og krype sammen med bena opp i sofaen. Middagsselskap osv er en anledning jeg benytter til å pynte meg litt. Men jeg synes personlig at jo mer pyntet folk er, jo stivere blir stemningen, og når jeg er sammen med mine venner ønsker jeg en uformell og laidback stemning. Det betyr ikke at man ikke kan pynte seg litt, men trenger liksom ikke ha coctailkjole og stiletthæler for å møtes.

Less is more! Er en stor forskjell på å være stivpyntet med coctailkjole og stiletthæler mot i å gå gå med en tettsittende bukse, for eksempel en basic topp med statementsmykke, figurformet jakke og for eks. wedges.

Coctailkjoler og stiletthæler bruker jeg mer i større anledninger, slik som utdrikningslag, bursdagsfeiring ol.

• Liker 1
Skrevet

Ofte hører jeg folk si: "Vi skal jo bare x og x da, vi trenger ikke pynte oss". Eller: "Jeg har bare bedt inn de og de, vi trenger ikke pynte oss".

"Det blir en slik og en slik kveld, vi trenger ikke pynte oss". osv osv osv.

Det jeg skal frem til er; Er folk rett og slett redde for å pynte seg? Eller gidder de ikke? Eller hva er greia? Altfor mange jeg kjenner vil helst bare dasse rundt i joggebuksa hvis vi skal møtes en kveld, se film, ha ost&kjeks kveld osv. Jeg ser heller frem til at jeg da kan pynte meg litt ekstra, og føle meg fin, mens det virker som at mange andre ser på dette som et ork.

Hva mener dere? For all del, det er kos å ta det litt laidback innimellom også, men ikke hver bidige gang?! Er jo litt gøy å gjøre seg litt ekstra fin og ta på noe man ser bra ut i?

Hva mener DU?

Hvordan definerer du pynte seg egentlig? Det er kanskje enklere for menn. Jeg kler meg likt til daglig som på byen! Jeans eller chinos med smal passform, skjorte, og kanskje et skjerft i halsen. Skinnjakke eller frakk, litt avhengig av temperatur. Joggebukse bruker man da ikke sammen med andre når man er over 18 år. Ærlig talt! Å stille som vert i joggebukse kunne ikke ramla meg inn, selvom det bare var snakk om film med veldig nære kamerater.

• Liker 3
Skrevet

Less is more! Er en stor forskjell på å være stivpyntet med coctailkjole og stiletthæler mot i å gå gå med en tettsittende bukse, for eksempel en basic topp med statementsmykke, figurformet jakke og for eks. wedges.

Coctailkjoler og stiletthæler bruker jeg mer i større anledninger, slik som utdrikningslag, bursdagsfeiring ol.

Jeg er ikke uenig med deg i det hele tatt jeg.

Skrevet

Jeg mister veldig lysten til å pynte meg pga alle vintermånedene. Jeg fryser så og si alltid, og prioriterer å pakke meg godt inn. Har ikke helt funnet fasiten på det å være både hverdagspyntet og varm.

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns penskjorter (som må stappes ned i buksa) og slips er ubehagelig å gå med :snurt:

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan definerer du pynte seg egentlig? Det er kanskje enklere for menn. Jeg kler meg likt til daglig som på byen! Jeans eller chinos med smal passform, skjorte, og kanskje et skjerft i halsen. Skinnjakke eller frakk, litt avhengig av temperatur. Joggebukse bruker man da ikke sammen med andre når man er over 18 år. Ærlig talt! Å stille som vert i joggebukse kunne ikke ramla meg inn, selvom det bare var snakk om film med veldig nære kamerater.

TS her. Helt enig! Joggebukse synes ikke jeg heller at man skal stille i som vert! Det går an å ta på seg en basic sort bukse, med en tunika eller topp til. Den trenger ikke være så himla pyntet, snakker ikke paljetter og dilldall, men en normal fin overdel med kanskje et statementsmykke eller lignende. Skal ikke så mye til! Som en annen over her skriver, det er jo ikke akkurat MER slit å ta på seg noe fint enn det er å ta på seg joggisen ;)

AnonymBruker
Skrevet

Klær må man jo ta på seg uansett, så hvorfor ikke ta på noe fint? Det er jo ikke akkurat noe mer bry å ta på en skinntights enn det er å ta på joggebuksa? Det er bukser begge to, og tar like "lang"/kort tid, så jeg skjønner heller ikke hva de tenker på de som aldri vil pynte seg litt. Å ta på seg en fin topp er heller ikke mer bry enn å tre joggegensern over huet! ;)

Jeg har utrolig mange tights, men ingenting er så behagelig som å ha på meg joggebukse! Og noen syns komfort er viktigere enn hvordan man ser ut ;)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har utrolig mange tights, men ingenting er så behagelig som å ha på meg joggebukse! Og noen syns komfort er viktigere enn hvordan man ser ut ;)

Ja, det er typisk normenn å tenke komfort fremfor utseende!

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Jeg liker forsåvidt å pynte meg, men til en filmkveld på sofaen med gode venner tar jeg heller en joggebukse enn noe annet. Jeg liker forøvrig ikke tights i veldig stor grad, og det er det eneste plagget jeg har som kommer i nærheten av komfortnivået til en joggebukse :fnise:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...