Gjest fortvilet Skrevet 11. januar 2004 #1 Del Skrevet 11. januar 2004 Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal tolke og svare på denne mailen. Mailen var veldig sårende og full av missforståelser. Men jeg kan ikke rette opp i disse da min svigermor fullstendig mangler empati og setter seg over alt. Hun har oppløevd mye vondt og sørger for at alle vet det. Meg og mine følelser har ikke noe å si. Vi er også fra forskjellig side av landet og har totalt forkjellige væremåter. I jula var vi hos svigermor (de var borte i noen dager og det var da alt dette skjedde) Jeg var en del alene med kjæresten til min (halv)svoger og hans 1åring (ikke hennes).Min svoger er ganske ung og "forsvant mye"(eks to timer turer to til tre ganger om dagen med hunden uten å ta med seg sin lille). Da svoger til vanlig på andre siden av landet enn sin lile er det første gang han hadde gutten "aleine". Men hele tiden var det å dumpe gutten over på meg for å gå ut å røyke, lufte hundene, gå i butikken osv.. Etter som han ikke var så mye inne knyttet denne gutten seg veldig til meg, og det såret i følge svigermor hennes sønn. Det kan jeg forstå også men det svigermor ikke vet var at han bare gikk ut hele tiden.. Jeg klarer å se mine feil. Jeg sa kanskje litt mye hva han skal gjøre med sin sønn. Men han er ung pappa som aldri har vært rundt andre små barn en gang. Da det nærmet seg mattid kunne jeg finne på å si til gutten "nå er det på tide å krabbe til pappa så vil han gi deg litt mat". (for det kunner fort gå fra frokost kl 9 til midag i tre tiden uten at giten fikk mat og det er litt for lenge) Eller "krabb til pappa så får du ny bleie!" Gutten er så pass liten at han forstår ikke hva jeg mente men det var litt for å rettlede faren. Da min halvsvoger ikke har fortalt sin kjæreste så mye om familieforholdene og problemene der, så spurte hun meg. Og jeg svarte så godt jeg kunne uten å såre noen. Noe av det ble jo mine meninger om saken og det forstod hun at det var. Men alt jeg sa har hun fortalt videre til sin kjære og svigermor, hun har også lagt på mye og vridd på det jeg har sagt og nå har jeg fått skylda for masse baksnakking og drittslenging.. Hva gjør jeg? Mest lyst å drite i hele svigermor og fortelle ho hva jeg egentlig mener.. Ho favoritiserer den sønnen(halvbroren til min mann) som har fått vokst opp hos ho og klager hele tiden på at sine foreldre favoritiserer sin eldste. Min mann blir veldig såret av alt det her... Hva skal jeg gjøre? For å i det hele tatt ordne opp i forholdet bør jeg legge meg flat og ta alt på min kappe men jeg har ikke lyst.. Dette ble veldig rotete men... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 11. januar 2004 #2 Del Skrevet 11. januar 2004 Hvorfor var ikke svigermor tilstede og tokseg av ungen? Det var da hennes barnebarn? La være å svare, ved å beklager tar du jo på deg en skyld du mener du ikke har? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 11. januar 2004 #3 Del Skrevet 11. januar 2004 At mannen ikke kan ta seg av gutten sin skal da abselutt ikke gå uttover deg! Hev deg høyt over det! Ville iallefall ikke tatt på meg noe jeg ikke var skyld i, ingen kommer til å like deg bedre av den grunn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fortvilet Skrevet 11. januar 2004 #4 Del Skrevet 11. januar 2004 hovedproblemet er egentlig ikke guttungen men kjæresten til halvsvogeren som har spredd en god del dritt, vridd på det jeg har sagt og alt det der. For svigermor tror mer på ho enn meg fordi det er hun som er sammen med yndlingssønnen. Jeg er ikke velkommen før jeg har sagt unskyld til alle jeg har såret.. dvs sønnen og henne. ikke det at jeg føler for en tur til andre kanten av landet akkuratt nå.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 11. januar 2004 #5 Del Skrevet 11. januar 2004 snakk med barnets mor og fortell henne hvordan pappa håndterer den lille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 11. januar 2004 #6 Del Skrevet 11. januar 2004 Jeg er ikke velkommen før jeg har sagt unskyld til alle jeg har såret.. dvs sønnen og henne. ikke det at jeg føler for en tur til andre kanten av landet akkuratt nå.. :o :o :o Jeg ville gitt dem klar beskjed om ditt synspunkt i denne saken. Hvis ikke akn det være det samme! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 11. januar 2004 #7 Del Skrevet 11. januar 2004 Så la hver å dra dit, for morsomt blir det der alikavel? Men du har jo lært no at du ikke bør si så mye til den delen av familien da.. Stå for det du har sagt, og vis svigermoren da spør om det hun andre sier er tilfelle kan du jo bare benekte det og heller forklare hva da sa. Er hun ikke inntresert i å høre din side av saken hadde jeg ikke gidda og bry meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. januar 2004 #8 Del Skrevet 12. januar 2004 Lukk øra og ikke svar på noe. Neste gang så sørger du for å gå ut samtidig med han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 12. januar 2004 #9 Del Skrevet 12. januar 2004 Så flott at du var der slik at noen tok seg av den lille. Snakk med barnets mor. Hun fortjener å vite hvordan barnet blir tatt hånd om. Ikke minst fortjener barnet at du sikrer det å bli tatt hånd om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. januar 2004 #10 Del Skrevet 12. januar 2004 Jeg synes du blingset kraftig under oppholdet. Hvorfor aksepterte du å passe barnet og at faren stakk av? Der burde du ha vært mer påpasselig. Jeg antar han spurte om du kunne passe ham et femminutt, eller i det minste sa ifra at han gikk hvis du var eneste voksne person i huset da? Da burde du ha sagt at du har noe du skal gjøre, funnet på noe. God lærdom til neste gang. For det andre, en god huskeregel er å ALDRI bli klemt mellom barken og veden. Hvis to stykker er uenige i noe, og vil dra inn deg som moderator, så nekt plent. La de ordne opp selv, og bare si ting som angår deg og du har full dekning for, ikke tolk eller gi noe som kan vris. Er du gode venner med kjæresten til svogeren din? Isåfall, hvorfor gjorde hun det til deg? Jeg tror familieforholdene er ganske skutt uansett, og ikke kan repareres ved et enkelt unnskyld. Jeg synes du skal droppe fiendtlighet, men heller ikke ta på deg skyld for noe du ikke har gjort. Hvis du er ung så er det viktig å legge lista for forhold i fremtida til svigerfamilie. Lar du deg overkjøre en gang, så baner det veien for å bli pushover i flere år. Jeg synes kanskje du skal skrive et brev hvis det ikke nytter å snakke med svigermor, forklar saken objektivt og høflig (ikke syt) og påpek at du ble brukt av begge parter (sønn og hans kjæreste) og derfor ikke synes du skylder noen unnskyldning. Skriv hva du synes du gjorde feil (instruerte far, var litt for oppriktig til kjæreste), og hva du synes de gjorde feil (stakk av og dumpet ungen på deg, misbrukte din tillit til å skape konflikt). Hvis hun fortsatt ikke vil ha deg på besøk, så er det hennes valg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 13. januar 2004 #11 Del Skrevet 13. januar 2004 Jeg vet hva jeg hadde gjort om jeg visste at en person hadde vridd på alt jeg hadde sagt for å sette meg i et dårlig lys overfor noen. Jeg hadde kontaktet personen umiddelbart for å få snakket ut. Jeg hadde forlangt å få vite årsaken til at hun hadde vridd på ting, spurt hvorfor hun følte for å løpe til svigermor og fortelle det du fortalte henne i fortrolighet (sånn oppfattet jeg at det var) og så hadde jeg gjort mitt for å forklare at det aldri var meningen å overkjørt fyren, men at du følte det var naturlig å stille opp for barnet når faren stakk av (trenger ikke si "stakk av", men i alle fall få fram at han ikke var til stede). Jeg hadde ALDRI lagt meg flat her. Aldri! Greit at man gjerne må svelge en kamel eller to eller ti for å opprettholde et godt eller i alle fall ok forhold til enkelte personer, men det får være grenser! Lykke til. Skjønner du er fortvilet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå