Gå til innhold

Alltid sliten..

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner jo at du er sliten etter jobb, men hvis du ikke klarer å la være å sove på sofaen, så burde du i hvert fall kutte ned på antall timer søvn om natten! 10 timer hver natt i tillegg til en time eller to på ettermiddagen er nesten dobbelt så mye som en voksen person trenger å sove i løpet av et døgn.

Du skjønner ikke at det faktisk går an å være SYK sånn at man MÅ sove?

Jeg har lavt stoffskifte og svinger veldig i formen. Noen perioder er jeg helt bra og kan være aktiv/gjør forskjellige ting hele dagen, og være klar i hodet. I dårlige perioder kan jeg sitte og stirre i veggen, sovne i sittende stilling selv om jeg prøver å gjøre noe/interesserer meg for noe (feks mens jeg skriver på PC'en), og jeg kan ende opp med å snakke veldig mye tull fordi jeg er så trett at jeg ikke klarer å konsentrere meg om noe som helst. Tar jeg et par timer på sofaen, eller i senga, så sovner jeg med en gang og etterpå så har jeg fått litt mer energi sånn at jeg kan fungere mer normalt igjen. Det er ikke soving fordi jeg VIL, men fordi jeg MÅ!

(Dette er forresten noe som vises veldig klart på blodprøver, så det er ikke noe jeg bare vil/har vendt meg til!)

Og om du lurer på det, så NEI, når jeg har en god periode så sover jeg aldri på sofaen! Da er jeg våken hele ettermiddagen (og dagen forøvrig) og det er selvsagt det jeg trives best med! Men når jeg er sykere, så MÅ jeg sove.

Det KAN jo hende TS har noe av det samme, eller noe annet som manifisterer seg på samme måte! Trangsynte folk ass!

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

TS her:

Tusen takk for mange gode ord, det setter jeg veldig stor pris på, og det er godt å vite at man ikke er alene.. :)

I dag har jeg heldigvis hatt en fin dag, hvor jeg har hatt fri og har kunnet gjøre ting i mitt eget tempo. Sov til jeg våknet av meg selv, og har slappet av i sola på verandaen med en god bok (selvom det ble mange lesepauser da jeg kjente at konsentrasjonen dabbet av..).

I tillegg har jeg hatt besøk av en god kamerat, og det hjelper veldig på kropp og sinn når man har noen å være sammen med, selvom man bare slapper av med god mat og en film. Ingen ettermiddagshvil i dag, det er jeg veldig fornøyd med! Det er slik jeg ønsker det skal være!!

Det er, ironisk nok, veldig slitsomt å være sliten, merker det veldig på humøret..

Så igjen, takk for gode ord!

:klemmer: til dere!

Skrevet

Du kan selvfølgelig ha ME selv om du ikke har alle symptomene, men ME dukker ofte opp rett etter en infeksjon som kyssesyken eller mycoplasma lungebetennelse. Du kan ha lavt stoffskifte, utbrent eller vinterdeprimert. Jeg ville ringt legen og spurt om prøvene og bedt legen forklare de ulike verdiene, og om alt er fint ville jeg bedt om mer utredning. Jeg støtter ikke råd om å presse deg, for har du ME e.l. kan det gjøre vondt verre. Mas heller mer på legen. God bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...