Gjest Pterodactylkake Skrevet 11. januar 2004 #1 Del Skrevet 11. januar 2004 har du forlatt songdalen nå? For finsland? Der har jeg bare vært en gang for mange år siden og spilt håndballkamp... nei to, en gang på elgsafari også! Heheh og naboen får alltid besøk av finslandsfolk, de har trønderbart og hører på danseband. Er du klar over hva du har gitt deg ut på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hege Skrevet 11. januar 2004 #2 Del Skrevet 11. januar 2004 Har bodd i Finsland i 12 år jeg. Og ja, jeg har trønderbart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 11. januar 2004 #3 Del Skrevet 11. januar 2004 finsland? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hege Skrevet 11. januar 2004 #4 Del Skrevet 11. januar 2004 Jepp! Ei lita bygd på størrelse med Flåklypa.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 11. januar 2004 #5 Del Skrevet 11. januar 2004 Og der bor du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hege Skrevet 11. januar 2004 #6 Del Skrevet 11. januar 2004 Der bor jeg ja. Under en plankestabel jeg kaller hus :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugla Skrevet 11. januar 2004 #7 Del Skrevet 11. januar 2004 Jepp! Ei lita bygd på størrelse med Flåklypa.. Som den "oppdiktede" Flåklypa, eller som den virkelige Flåklypa? Den er enda mindre, tror knapt det er plankestabel å bo under der... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hege Skrevet 12. januar 2004 #8 Del Skrevet 12. januar 2004 Den oppdiktete, jeg ante ikke at det var noe som het Flåklypa i virkeligheten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugla Skrevet 12. januar 2004 #9 Del Skrevet 12. januar 2004 Den oppdiktete' date=' jeg ante ikke at det var noe som het Flåklypa i virkeligheten [/quote'] Hege, jeg kan forklare (for at du ikke skal tro at jeg bare tøyser og tuller... ) I den kommunen som forfedrene til Kjell Aukrust ("oppfinneren" av Flåklypa) kom fra, er det visst et lite sted/plass som HETER Flåklypa. Er vel nærliggende å tro at det er der han har fått ideen fra... Men for en fantasi, og evne til å formidle, den mannen hadde... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 13. januar 2004 #10 Del Skrevet 13. januar 2004 Flåklypa er et bittelite sted i Bøverdalen, på vei fra Lom og opp mot Strynefjellet. Om stedet het det opprinnelig (for det er egentlig ikke et sted en gang, bare en knaus) vet jeg ikke - men det var den knausen Kjell Aukrust så på, og kalte Flåklypa og brukte som modell til filmen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugla Skrevet 13. januar 2004 #11 Del Skrevet 13. januar 2004 Flåklypa er et bittelite sted i Bøverdalen' date=' på vei fra Lom og opp mot Strynefjellet. [/quote'] Beklager Tusenfryd... MÅ bare korrigere deg... :oops: Det er ikke på veg opp til Strynefjellet, det er på veg opp til Sognefjellet, og det er en vesentlig forskjell!! Det stemmer nok at det ligger i Lom kommune, og det var jo fra Lom forfedrene til Kjell Aukrust kom, har jeg hørt (lest). Jo da, det het nok Flåklypa la-a-a-angt tilbake i tid (egentlig "søkket" mellom to knauser/store stener, som altså dannet en "klype", som det var vanskelig å komme gjennom. Særlig om vinteren, med hest og store høylass...). Så fikk jeg nytte av det gamle programheftet fra "Veteranbil-løpet Flåklypa Grand Prix" også. Et veteranbil-løp som går i Lom/Flåklypa hvert år... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 15. januar 2004 #12 Del Skrevet 15. januar 2004 Har bodd i Finsland i 12 år jeg. Og ja' date=' jeg har trønderbart [/quote'] Min første kjæreste var fra Fjosland Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pterodactylkake Skrevet 15. januar 2004 #13 Del Skrevet 15. januar 2004 også uansett, jeg trodde du bodde i songdalen alltid jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sunshine-t Skrevet 15. januar 2004 #14 Del Skrevet 15. januar 2004 Jepp! Ei lita bygd på størrelse med Flåklypa.. Det samme har jeg sagt til x-dama til min bror...hehe!!! jeg syntes det er en morsom plass jeg..hehe!! men du har nå jaffal ikke blitt som mange av de innfødte og inngrodde!!! godt er nå det!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hege Skrevet 15. januar 2004 #15 Del Skrevet 15. januar 2004 også uansett, jeg trodde du bodde i songdalen alltid jeg? Finsland er ei bygd i Songdalen kommune. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pterodactylkake Skrevet 16. januar 2004 #16 Del Skrevet 16. januar 2004 Ååååå... jeg innbilte meg alltid det tok noen timer å kjøre, og det var midt i ødeby hoh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 16. januar 2004 #17 Del Skrevet 16. januar 2004 Ikke noe å beklage! Selvsagt er det Sognefjellet - min feil - det var en skrivefeil altså, egentlig er jeg ganske godt kjent i traktene... trodde jeg - vel litt kjent da - eeehhh... vært der mye i hvert fall. :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå