Gå til innhold

pedagogisk leder eller noe

Gjest gotthard

Anbefalte innlegg

Gjest gotthard

jeg er nå utdannet pedagogisk assistent , har hvert på noen kurs ang "komunikasjon med barn som har adferdsproblemer" , "hvordan behandle adferdsproblemer " osv.

leser mye pedagogikk og har under diskusjoner med andre utdanete ped ledere fått beskjed om at jeg kan veldig mye om dette , så spørsmålet blir da følgende...

jeg har ikke noe vidergående , har jobbet snart 2 år aktivt i barnehage og har den ovenfor nevnte utdanelsen , jeg har hørt at om man har 5 års relatert yrkespraksis så slipper man unna med ca halvparten av utdanelsen man egentlig behøver? og man slipper da almenfag osv?

noen som veit noe om dette? hvor lang tid må jeg da bruke før jeg eventuelt er ferdig etter at jeg har påbegynnt dette (etter de 5 åra) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å bli pedagogisk leder - må du da ikke ha førskolelærerutdanning?

Eller tar jeg helt feil?

Jeg vet i allefall at førskolelærerutdanning er 3 år - uansett hor mye praksis og utdanning du har fra før (i allefall der jeg studerer)

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingeline

Hvis man har lang erfaring innenfor et felt kan man komme inn på høyere utdannelse selv om man ikke har studiekompetanse (fullført videregående skole). Da må man ha minst fem års praksis. Dette kalles realkompetanse.

Du kan dermed om noen år dermed kanskje søke på førskolelærerutdannelsen eller annen utdannelse selv om du ikke har fullført videregående. Men høyskoleutdannelsen er like lang for dem som har realkompetanse som for dem som kommer rett fra vdg. Les mer her:

http://odin.dep.no/ufd/norsk/publ/periodik...k000-b-n-a.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, selv om du ikke har videregående skole, så MÅ du ha førskolelærerutdanniing (3 år) for å bli pedagogisk leder.

Hilsen førskolelærerstudent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...