Gjest Memories Skrevet 17. desember 2012 #741 Del Skrevet 17. desember 2012 Har ikke fått tid til å lese alt her inne om dagen så beklager om det har vært ett tema - men hvordan er avføring hos deres små blitt og hva er i grunn normalt etter beken når de har fått i gang morsmelken? Etter barnebeket var ferdig hadde vi noen dager uten bæsjebleier, men når de først kom var de litt sennepsfarget som Kakaoen skriver. Det er ganske flytende, i alle fall til oss. Men i dag var det faktisk litt mer "kornete", så håper den blir mer fastere enn den suppa som er nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kittykatt85 Skrevet 17. desember 2012 #742 Del Skrevet 17. desember 2012 Å så godt å lese.. Her hadde han første gang i går noe jeg vil kalle tyntflytende og var grønnli med kornete bæsj i og i dag fortsatt tyntflytende men mere brun-gult.. Har tenkt at det var noe jeg spiste som gjorde at han fikk slik bæsj men da er det kanskje normalt da?!? Virker som han har litt mageknip til tider - men ikke noe gråt over lang tid som jeg har det veldig vondt å oppfatte... Roer seg så fort han blir tatt opp å klappet litt - så sovner han igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplenepe Skrevet 17. desember 2012 #743 Del Skrevet 17. desember 2012 Grønn avføring kan være tegn på mageknip. Ellers så er det riktig at morsmelk bæsj er gul, tynn og kornete, lukter ikke vondt engang bare syrlig. Alt er normalt visstnok - om det er ørten bæsjinger om dagen eller 1 gang i uka. Begge mine jenter ser ut til å tilhøre kategorien ørten ganger om dagen. Så fort de begynner å spise annen mat i tillegg, selv om det bare er litt, så forandrer avføringen seg og begynner å lukte vondt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yvette Skrevet 18. desember 2012 #744 Del Skrevet 18. desember 2012 Fikk ei lita prinsesse til den 8. Desember, kl 07.18. To dager etter termin. Var på observasjon på føden fra kvelden den 6. pga vondt i hodet, hevelse i bena og høyt blodtrykk + mindre bevegelse i magen. På morgenen den 7. Ble jeg strippet og jordmor fant 2 cm åpning. Gikk masse i trapper og håpet det skulle skje noe men ingenting skjedde, gikk å la oss rundt halv 2/2 tiden natt til 8. Desember og ble ringt av min søster som var på julebord, sa ifra at jeg var på føden men at ingenting skjedde så regnet med å bli sent hjem igjen etter å ha sovet der. Sovnet og våknet igjen mellom halv fem og fem av at vannet gikk, løp på do og ringte på til jordmødre som kom løpende. Ble satt på ctg-registrering og hadde rier med 5-6 min mellom som jeg syntes var vonde! Tenkte bare: herregud så vondt det gjør allerede nå, hvordan skal jeg holde ut? Fikk gå inn på fødestua rundt kl 06 og barnefaren ville ta seg en røyk. Da tenkte jeg: herregud, ikke gå fra meg nå! Men sa det var greit at han gikk. Så kom jordmor inn igjen og satte på lystgassen til meg, men jeg turte ikke bruke den mens jeg var alene, siden jeg ble veldig kvalm og uvel i starten av den sist, så venta til barnefaren kom inn igjen rundt 06.10. Så tok vi tiden på riene og jeg la meg ned på senga for ble helt dritings av lystgassen. 2 min mellom riene. Ringte på jordmor som fant 6 cm åpning, så høyde hun bittelitt og plutselig var det 10 cm åpning og jeg kunne få presse hvis jeg følte for det. Hadde ei ellernoe rier før pressriene begynte rundt kl 07. tror jeg, fikk litt panikk under pressinga, klemte hånda til barnefar så hardt at han måtte sjekke den hos legen etterpå, begynte å gråte og ga opp, men det var vondere enn åpresse. Besvimte på et tidspunkt, tror det var første pressria uten lystgassen, husker jeg sa: åååå, nå besvimte jeg,men det var egentlig bedre det : p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yvette Skrevet 18. desember 2012 #745 Del Skrevet 18. desember 2012 Oi, ble ikke ferdig på forrige innlegg, men det ble plutselig sent og skriver fra tlf så får ikke redigert. Men ja, fikk litt panikk helt på slutten, men det gikk bra og plutselig sa jordmor: press en gang til nå så er hun ute! Så gjorde jeg det og plutselig hadde jeg verdens ferskeste nyfødte baby på brystet <3 2760 gram og 48 cm lang og helt perfekt! Vi kom hjem fra sykehuset i går og koser oss masse sammen <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 18. desember 2012 #746 Del Skrevet 18. desember 2012 Gratulerer så mye! Noen spesiell grunn til at dere ble så lenge på sykehuset? (vi var på sykehuset i 6 dager pga gulsott.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 18. desember 2012 #747 Del Skrevet 18. desember 2012 Oi, ble ikke ferdig på forrige innlegg, men det ble plutselig sent og skriver fra tlf så får ikke redigert. Men ja, fikk litt panikk helt på slutten, men det gikk bra og plutselig sa jordmor: press en gang til nå så er hun ute! Så gjorde jeg det og plutselig hadde jeg verdens ferskeste nyfødte baby på brystet <3 2760 gram og 48 cm lang og helt perfekt! Vi kom hjem fra sykehuset i går og koser oss masse sammen <3 Gratulerer med jenta Deilig å komme hjem?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 18. desember 2012 #748 Del Skrevet 18. desember 2012 Grønn avføring kan være tegn på mageknip. Ellers så er det riktig at morsmelk bæsj er gul, tynn og kornete, lukter ikke vondt engang bare syrlig. Alt er normalt visstnok - om det er ørten bæsjinger om dagen eller 1 gang i uka. Begge mine jenter ser ut til å tilhøre kategorien ørten ganger om dagen. Så fort de begynner å spise annen mat i tillegg, selv om det bare er litt, så forandrer avføringen seg og begynner å lukte vondt Hvordan går d? Veldig Spent på hvordan søster reagerte/reagerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplenepe Skrevet 19. desember 2012 #749 Del Skrevet 19. desember 2012 Hverdagen som tobarnsmor er hektisk - men jeg skal prøve å få svart litt her nå. Det går i grunn ganske greit. Jeg er så heldig at jeg har fått en mønster baby. Håper det varer Hun spiser og sover og tar livet generelt med knusende ro. Hun sover til og med godt om natta. Jeg tror faktsik jeg også har sovet så mye som 3 timer sammenhengende allerede. Det er veldig uvant for meg - siden førstemann ikke sov noe omtrent (hun hadde låsninger i rygg og nakke- aå ikke s rart) Det er storesøster som er utfordringen. Hun er til tider veldig sint vrang og vanskelig, samtidig så ser jeg jo at hun er sårbar og litt lei seg. Grensene blir nok litt slappe - vi prøver for enhver pris å unngå konflikter. Og lar ting gå mest på hennes premisser. Men hun er også veldig glad i lillesøsteren sin og skal stryke og kose, og hjelper meg å stelle henne og sånn. Men de er jo så hardhendte de små - og nyfødte så veldig skjøre. Det blir nok bedre når hun blir en to-tre måneder. Og så har jeg så sinnsvake mengder melk. Det er slitsomt for jeg må drive å pumpe så mye. Og så er jeg ikke interessert i å ha mer melk enn det snuppa trenger - så jeg vil jo ikke akkurat stimulere melkeproduksjonen heller, men jeg må jo tømme litt for å unngå tette melkeganger og brystbetennelse. Det stabiliserer seg etterhvert, bare håper det er snart. Merker endel overveldende følelser og tanker som er nye fra forrige gang. Den gang hadde jeg liksom fått babyen min, og et menneske å overøse all mamma kjærligheten min på. Nå har jeg plutselig to barn å fordele mamma-kjærligheten på. Enn så lenge så må jeg jo innrømme at det er eldstejenta jeg føler sterkest morsfølelse for jeg har jo kjent henne lengst. Og uendelige mengder dårlig samvittighet overfor for henne - fordi jeg ikke klarer å gi henne så mye som jeg gjerne vil nå. Det går seg helt sikkert til. Men tida kan godt gå litt fort de første ukene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplenepe Skrevet 20. desember 2012 #750 Del Skrevet 20. desember 2012 Åsen går det luremegpå? Skjedd noe? *spent* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 20. desember 2012 #751 Del Skrevet 20. desember 2012 Åsen går det luremegpå? Skjedd noe? *spent* Igangsatt ballongkateter, no goood, student..kunne jo nada..har mye sammentrekinger, mye mensmerter, men ja, de sier det kan gå helt til lørd mrgen.. Hjelper ikke at gutten mon hjemme på 2 er syk,pg jeg ikke kan kose med han., Driiiit, vil bare hun skal komme ut, men må,smøre meg med tålmod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplenepe Skrevet 20. desember 2012 #752 Del Skrevet 20. desember 2012 Lykke til håper det går raskt. Oppdater gjerne litt underveis hvis du orker . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kittykatt85 Skrevet 21. desember 2012 #753 Del Skrevet 21. desember 2012 Lykke til Luremegpå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 29. desember 2012 #754 Del Skrevet 29. desember 2012 (endret) Hei! Har visst heilt gløymt å oppdatera her i denne tråden. Veslejenta mi vart født kl 16.55, den 9. desember - 9 dagar før termin. Ho var 3335 gram og 50 cm lang. Heilt perfekt! Fødselen gjekk fint, men eg måtte ha narkose og utskraping etterpå, fordi litt av morkaka ikkje kom ut. Ein ganske skremmande opplevelse, men alt gjekk heldigvis fint. Jenta mi på 4 er stolt storesøster, og eg kosar meg masse med dei to skjønne jentene mine! Endret 29. desember 2012 av Mirabella76 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken M Skrevet 30. desember 2012 #755 Del Skrevet 30. desember 2012 Har noen som har født her sett seg nedentil etter fødselen? Sett meg nedentil og de ser ikke ut som det er noe hull inni der :s lurer på om jeg kan ha noe fremfall?:s Er snart 5 uker siden fødselen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplenepe Skrevet 31. desember 2012 #756 Del Skrevet 31. desember 2012 Jeg har hull inn ihvertfall. Men du skal vel på kontroll om en ukes tid - da bør du be legen ta en sjekk. jeg har fortsatt et sting som innimellom er litt ømt jeg - det ser helt fint ut der nede men jeg synes det er litt lenge å være øm . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kittykatt85 Skrevet 31. desember 2012 #757 Del Skrevet 31. desember 2012 Hmm har ikke sjekket så nøye men syns det ser normalt ut der nede, så godt som i af. Litt hoven fortsatt på den siden de klippet å noen sting igjen men eller ok... Men hvis du tror du har fremfall, har du vel også noen andre plager med på kjøpet? Godt du skal til legekontoret om en ukes tid da:) Ellers nytes tiden med den lille men må si jeg savner virkelig det å gå gravid å selve fødselen. Merker jeg på en måte misunner de som er rundt meg nå av venner å fam som venter barn! Normalt å føle det sånn???? Håper en får oppleve det igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 31. desember 2012 #758 Del Skrevet 31. desember 2012 Jeg synes det er dritvondt,ømt og voldsomt trykk der nede..hva med dere? Sydde sikkert 20sting innfor kjeden på en måte.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kittykatt85 Skrevet 31. desember 2012 #759 Del Skrevet 31. desember 2012 (endret) Jeg synes det er dritvondt,ømt og voldsomt trykk der nede..hva med dere? Sydde sikkert 20sting innfor kjeden på en måte.. Jeg hadde det slik som du beskriver fra dag 6-14. (Ble også sydd inni og utenpå) Fra dag 14 ble alt mye bedre igjen å nå er renselsen også så å si ferdig. Endret 31. desember 2012 av kittykatt85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplenepe Skrevet 31. desember 2012 #760 Del Skrevet 31. desember 2012 Jeg savner ingenting fra svangerskapet - er sjeleglad for å være ferdig. Begge deler er sikkert normalt nå nyyyter jeg bare hvert sekund sammen med de to vakre døtrene mine. men jeg føler meg isolert - forrige gang var jeg på farta og fikk egentlig gjort det jeg ville fra dag 1- men da var det sommer og jeg hadde ett barn. Med en nyfødt og en 2 ogethalvtåring med juleferie og vinter og holke er det ikke så lett å komne seg ut alene nei. Med 20 sting er det ikke så rart det er ømt da, det vil nok ta litt tid før det leges. Jeg sydde bare 4. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå