Gå til innhold

Skravletråd november/desember 2012

miesol

Anbefalte innlegg

Her har det vært mye aktivitet siden sist jeg var innom!

Jeg har hatt maserier hver kveld/natt nå siden tirsdag! På fredag tok de seg opp voldsomt i styrke og fortsatte i hele går og i natt! Var til kontroll på sykehuset tidlig idag, og da var jeg helt moden med 2 cm åpning! :D Fortsatt helt syke tak under riene, så vi skal inn igjen ikveld for å se om det har åpna seg mer. Skulle visst komme selv om riene er uregelmessige pga jeg har gått så mange døgn så og si uten søvn.. Må jo ha igjen litt krefter til storjobben også! Så jeg hååper det er 3 cm eller mer ikveld slik at jeg kan få litt hjelp til smertelindring og får sove litt før det store skal skje.. Er uansett ikke lenge igjen her nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er helgen over - å ny uke... Følt meg generelt sliten i løpet av dagen i dag... Har siden kl 18 hatt smerter i korsryggen og nedre del av magen. Men vet liksom ikke helt hvordan de skal beskrives .. som murrende kanskje, eller som ett lite "trykk" som strekker seg, som om jeg er støl, trent feil..... hemf.. Noen som har hatt det samme?

Endret av kittykatt85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det vært mye aktivitet siden sist jeg var innom!

Jeg har hatt maserier hver kveld/natt nå siden tirsdag! På fredag tok de seg opp voldsomt i styrke og fortsatte i hele går og i natt! Var til kontroll på sykehuset tidlig idag, og da var jeg helt moden med 2 cm åpning! :D Fortsatt helt syke tak under riene, så vi skal inn igjen ikveld for å se om det har åpna seg mer. Skulle visst komme selv om riene er uregelmessige pga jeg har gått så mange døgn så og si uten søvn.. Må jo ha igjen litt krefter til storjobben også! Så jeg hååper det er 3 cm eller mer ikveld slik at jeg kan få litt hjelp til smertelindring og får sove litt før det store skal skje.. Er uansett ikke lenge igjen her nå! :)

Oi, spennende da! Forferdelig å ha det sånn i så mange dager, merkelig hvordan kroppen oppfører seg, hadde jo vært greit å vært litt uthvilt! Hvordan har det gått da? lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er helgen over - å ny uke... Følt meg generelt sliten i løpet av dagen i dag... Har siden kl 18 hatt smerter i korsryggen og nedre del av magen. Men vet liksom ikke helt hvordan de skal beskrives .. som murrende kanskje, eller som ett lite "trykk" som strekker seg, som om jeg er støl, trent feil..... hemf.. Noen som har hatt det samme?

Topp ti går i mot fødsel tegn,tror det var på libero sine sider :)

Tror du er i gang jeg da..:)

Her er det litt stikkinger,men føler et visst trykk ned mot rompen,akk som det utvier seg..æsj,sorry!!

Ser jo lovende ut for din del! FINGERS crossed!

Jeg skal til akupunktur i morgen formiddag,blir goodie:)

Ny uke,nye muligheter sier jeg bare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topp ti går i mot fødsel tegn,tror det var på libero sine sider :)

Tror du er i gang jeg da.. :)

Her er det litt stikkinger,men føler et visst trykk ned mot rompen,akk som det utvier seg..æsj,sorry!!

Ser jo lovende ut for din del! FINGERS crossed!

Jeg skal til akupunktur i morgen formiddag,blir goodie:)

Ny uke,nye muligheter sier jeg bare!

Ja det er lov å håpe. Blir spennende å se i morgo på UL å jeg blir skuffa om de ikke kan sjekke modenheten... Da får man iallefall ett svar.

Her også går en til akupentør å har det ikke skjedd noe innen onsdag skal jeg dit igjen å sette nåler med strøm :danse: Så have fun hos aku i morgo :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er lov å håpe. Blir spennende å se i morgo på UL å jeg blir skuffa om de ikke kan sjekke modenheten... Da får man iallefall ett svar.

Her også går en til akupentør å har det ikke skjedd noe innen onsdag skal jeg dit igjen å sette nåler med strøm :danse: Så have fun hos aku i morgo :laugh:

Hei! De skal jo kunne se hvor lang livmorhalsen er på innvendig ul iallefall!

Håper for din del at det har skjedd noe mer,og at lillegutt er klar for å komme ut snart :)

Håpes self at alt ser bra ut mtp hans egen vekstkurve :)

Få en jm til å evnt røske litt i deg!

Blir spennende å lese oppdatering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til med fødsel angiie - håper du er i gang nå :)

Oppdater etter ul da kittykatt :) spørs vel om de sjekker modning der - for de tar vel ikke innvendig ul nå?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er man endelig ferdig ... Jeg skjønner ingenting, samma legen fra føden nå som tok UL i forhold til vekst å i dag ble han målt til 3750 og for en uke siden 2700.. Okei! DET er 1 kg forskjell å for en rar kurve det ser ut som nå... Vel, en skal jo ikke stole på dette vekstgreiene - så en får se når han kommer ut. Men ikke gått opp mere en 7kg totalt så noe 4kg tror jeg ikke det blir. Da blir iallefall jeg syltynn etterpå, for magen er ikke akkurat stor..

Nei ingen innvendig UL å heller ingen stripping - forde det gjorde de ikke på førstegangsfødende sa a :frustrert: Men.... følte jeg fikk hele hånda hennes laaaangt inn - lengre enn ønsket!!! Men noe må ha skjedd i allefall - det var modent å 2cm åpning å hodet var godt nede å pressa :pls: Så da får vi se hva som skjer de neste dager.. Er også estimert til uke 40+1 så lengre en jeg trodde (wohoo hele 1 dag ;o) .. )

Hvordan gikk det hos akupentøren Luremegpå?

Endret av kittykatt85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er man endelig ferdig ... Jeg skjønner ingenting, samma legen fra føden nå som tok UL i forhold til vekst å i dag ble han målt til 3750 og for en uke siden 2700.. Okei! DET er 1 kg forskjell å for en rar kurve det ser ut som nå... Vel, en skal jo ikke stole på dette vekstgreiene - så en får se når han kommer ut. Men ikke gått opp mere en 7kg totalt så noe 4kg tror jeg ikke det blir. Da blir iallefall jeg syltynn etterpå, for magen er ikke akkurat stor..

Nei ingen innvendig UL å heller ingen stripping - forde det gjorde de ikke på førstegangsfødende sa a :frustrert: Men.... følte jeg fikk hele hånda hennes laaaangt inn - lengre enn ønsket!!! Men noe må ha skjedd i allefall - det var modent å 2cm åpning å hodet var godt nede å pressa :pls: Så da får vi se hva som skjer de neste dager.. Er også estimert til uke 40+1 så lengre en jeg trodde (wohoo hele 1 dag ;o) .. )

Hvordan gikk det hos akupentøren Luremegpå?

Ååå, det var merkelig...men det er ikke lett å måle når de er så langt nede i bekkenet, ville tatt det litt med en klype salt...men perfek

Hvis du fikk undersøkt deg så trenger du jo,ikke innvendig ul, da fikk du jo svaret, og du er jo veldig heldig hvis du er 2cm åpning og moden, da kan det jo skje noe når som helst :) Sa jm og det? Ypperlig hvis han er over 3kg da iallefall:)

Skriver timen litt senere, kan si at jeg er helt slakt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, det var merkelig...men det er ikke lett å måle når de er så langt nede i bekkenet, ville tatt det litt med en klype salt...men perfek Nei tror hu strevde litt med magemålet - pga hvordan han lå men men..

Hvis du fikk undersøkt deg så trenger du jo,ikke innvendig ul, Nei jeg regnet ikke med noe invendig Ul i forbindelse med modenhetssjekken - det ble bare nevnt av en annen her som sikkert ikke hadde fått med seg at UL jeg beskrev var for vekstestimering. da fikk du jo svaret, og du er jo veldig heldig hvis du er 2cm åpning og moden, da kan det jo skje noe når som helst :) Sa jm og det?JM virket som hun ble veldig overasket når hun kjente etter å kom med ett jøsses, du er faktisk moden å 2cm åpent her - men noe mere sa hun ikke, men det kan jo ta laaang tid fordet vel... Har jo hørt om andre som har gått med åpning over flere uker... Ypperlig hvis han er over 3kg da iallefall:) Så lenge han er frisk å rask er jeg fornøyd :o)

Skriver timen litt senere, kan si at jeg er helt slakt:) OK, hvil å kos deg - her er det håndball kamp på tv og sofan som gjelder.. Fikk du strøm på nålene i dag el? Det skal jeg ha til onsdag om man rekker :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den vekstestimeringa har visst litt for stor feilmargin. Tipper du får en ganske middels stor bebbis jeg da :) 2 cm åpning.....da skjer det vel snart da. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den vekstestimeringa har visst litt for stor feilmargin. Tipper du får en ganske middels stor bebbis jeg da :) 2 cm åpning.....da skjer det vel snart da. :)

Ja jeg hååååååper han kommer snart.. Merker jeg gleder meg til å legge meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg hååååååper han kommer snart.. Merker jeg gleder meg til å legge meg :fnise:

Hehe, jeg og har blitt litt sånn, men var nok mer det med 1.mann...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppdatering ja..

Jeg slet jo endel etter ks med gutten min, så de lovte all oppfølging jeg trengte dene gang på sykehuset..til nå har det gått bra, men har hatt litt tøffe angst tilfelleri det siste. Merker i den sammenheng at hun jm i dag virkelig bryr seg.

Først tok hun å sjekket om det var down there, men hun slet litt, kom ikke til,, så hun kunne ikke si annet enn å beklage at hun ikke rakk opp, så jeg kunne få ny undersøkelse. Deretter tok hun ctg, sjekke strl til baby, men det er nesten umulig mtp på at de ligger i bekkenet osv, men hun kom fram til at hun er ca 3414gram, helt fint sa hun :)

Det skal sies at gutten min var 2885 , og det var 38+2

For en forskjell...tar det med en klype salt!

Så har hun flyttet seg igjen, denne gang ryggen til venstre,,jisses, må finne roen snart!!

Etter ul fikk jeg akupunktur, omg i dag fikk jeg et par nye steder, aaaaaiii, nede ved føttene, nesten v helen osv, så rar følelse det er!

Føles godt etterpå, blir døsig da!

Til slutt tok jeg ctg pga at eg ar så mye magesmerter om nettene, og fikk et par under registreringen, men jm er sikker på hva det er, sikkert maserier, men alt slår ikke ut ;/ strange, håper bare det gir utslag snart!!!

Babyen har det supert, og er roligere ;)

Håper å få noen ordentlige rier snart!!!

Trykt i meg ananas..;)

Endret av Luremegpå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering ja..

Jeg slet jo endel etter ks med gutten min, så de lovte all oppfølging jeg trengte dene gang på sykehuset..til nå har det gått bra, men har hatt litt tøffe angst tilfelleri det siste. Merker i den sammenheng at hun jm i dag virkelig bryr seg.

Først tok hun å sjekket om det var down there, men hun slet litt, kom ikke til,, så hun kunne ikke si annet enn å beklage at hun ikke rakk opp, så jeg kunne få ny undersøkelse. Beklager, rakk ikke opp? vil det da si at man ikke er moden enda? Tenkte faktisk på dette i går.. Følte jo at hun tok hele neven å bare trøkka på så langt oppi der at jeg ikke ønsker å vite. Men til poenget, da vi holdt på med IVF - smalt det ut i fra legen der under egguthenting, jøsses så lang pasasje du har da ?!?!.... Okei,man er tydeligvis forskjellige i str i hvor lang skjeden er da el er det noe jeg har missa underveis? :fnise:

Deretter tok hun ctg, sjekke strl til baby, men det er nesten umulig mtp på at de ligger i bekkenet osv, men hun kom fram til at hun er ca 3414gram, helt fint sa hun :)

Det skal sies at gutten min var 2885 , og det var 38+2

For en forskjell...tar det med en klype salt! Flott at hun tar så vare på deg nå under denne graviditeten

Så har hun flyttet seg igjen, denne gang ryggen til venstre,,jisses, må finne roen snart!!Da har hun sikkert gooood plass den lille :gullengel:

Etter ul fikk jeg akupunktur, omg i dag fikk jeg et par nye steder, aaaaaiii, nede ved føttene, nesten v helen osv, så rar følelse det er!

Føles godt etterpå, blir døsig da! Hehe.. Ja er digg med akupentur faktisk, å jeg tror jaggu det har sin virkning.. Har jo gått der 4 ganger til nå å det har jo modnet.. JA, fikk du også nede ved neglroten på lilletåa.. Den var gruuuusom :sinnatagg:

Til slutt tok jeg ctg pga at eg ar så mye magesmerter om nettene, og fikk et par under registreringen, men jm er sikker på hva det er, sikkert maserier, men alt slår ikke ut ;/ strange, håper bare det gir utslag snart!!!

Babyen har det supert, og er roligere ;)Ingenting bedre en det altså :biggrin:

Håper å få noen ordentlige rier snart!!!

Trykt i meg ananas.. ;) Hey, Ananas??? Her helles det innpå med Swheppes - bitter lemmon.. Men ananans har jeg ikke fått med meg... skrive på handleliste.

Vel, lys våken her.. så kl 06 da var det bare å komme seg opp... Vanlig time hos lege i dag, det blir vel den siste så tar sykehuset over. OMG kjenner panikken tar meg litt... At faktisk innen helgen eller innen neste fredag - sitte vi her med en liten gutt vi skal ha ansvaret for resten av livet.. :omg: Er vi klare,klarer vi det... Hjelpes.... :sarkasme:

Endret av kittykatt85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, lys våken her.. så kl 06 da var det bare å komme seg opp... Vanlig time hos lege i dag, det blir vel den siste så tar sykehuset over. OMG kjenner panikken tar meg litt... At faktisk innen helgen eller innen neste fredag - sitte vi her med en liten gutt vi skal ha ansvaret for resten av livet.. :omg: Er vi klare,klarer vi det... Hjelpes.... :sarkasme:

Det var tidlig ja! Tror den akupunkturen har motsatt effekt,de to gangene har modningen om nettene gått helt bort,og i dag våkna jeg bare sur rett og slett..!

Leste det med ananas i går,og jeg har alltid det liggende,så da heiv jeg innpå :)

Ja,passasjen er nok veldig variert.men hadde jeg vært moden,hadde det nok vært lettere..hodet kan enda gå lengre ned i bekkenet mitt,er ikke alltid det festes hos 2gangs fødende..

Er bare så klar for å få henne ut mtp alt egentlig.

Mitt tips angående ny baby,les litt om sykehusopphold og tiden etter fødsel. Mange glemmer den biten,men den er viktigst!!

Det er jo en skummel tanke for det er no way back,men dere klarer dere helt fint :)

Ananas,kanel,bringebærte? Mye rart!

Leste det på mamma.no, tror jeg..lykke til hos legen da!

Nå dro gutta,fred og ro..hehe..

Endret av Luremegpå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Schweppes og ananas....? Er det noe som liksom skal sette i gang fødselen eller? Da skal jeg reise å kjøpe :) liker egentlig ikke noe brus - eller noe med kullsyre - annet enn når jeg er gravid og kvalm..

Kittykatt: Dere klarer det så fint så - det tar ikke lange stunda før foreldrerollen føles som det mest naturlige i verden, som om dere aldri har gjort annet :) og spør på barsel om alt du lurer på - og les spedbarnsboken. Jeg synes den var veldig fin :)

Bra du blir godt tatt vare på luremegpå - angst skal man ikke spøke med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt fint å flott å på siste legesjekke og overtidskontroll på sykehuset ble onsdag den 19des.. La oss innderlig håpe at han er ute før den tid såh :jolie:

Ut å gjøre noen siste julegaveshoppings så kan julen bare senke seg heeeeelt inn i ro :tree:

Usj, den er lei - å våkne sur... Aldri no moro Luremegpå...

Gruer meg liksom ikke til fødselen eller smertene - ser på det som spennende å utfordrende men vet jo at man har klart det i alle år før meg å er åpen for det meste å gleder meg til å dele den spesielle tiden med sambo´n. Gruer meg heller ikke til selve tiden etter fødselen med det den bringer - men til dette med baby ja.. Virker tett på litt skummelt, men ja det endrer seg nok når den lille endelig kommer ut å morsfølelsen som jeg tror vil være dere ganske fort med tanke på hvor sterkt ønske var og hele prosessen... Men, har liksom ikke vært den som har flydd i gatene med barnevogn å lagt på bleie på alle dukkene som jeg IKKE hadde som liten.. hehe.. Var liksom på løkka å klaska fotball jeg så kan liksom ikke si jeg har "erfaring" på det planet :fnise: Riktig nok får jeg det til... men merker jeg kløner å er nervøs å gjett om jeg kommer til å sitte der som ett stort ? når vi har vår egen lille å reiser hjem...

Takk for tips, skal lese boken ;)

Ha en fin dag jenter.... Må dere ruuuuge på :skya:

Endret av kittykatt85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er all julegaveshoppingen gjort... Endelig... Gud - føler meg virkelig sliten... Nå var sofan god... Den lille sparker, å meg har murr i ryggen.. Å, kan du ikke komme ut lille venn :gravid:

Men det jeg sku høre om... Han legen jeg var hos i dag - fikk seff ikke min faste denne siste gangen forde hu var syk han målte jaggu ikke FS målet mitt... Det ble ikke gjort på kontrollen i går heller på sykehuset så siste er da i uke 39+0... Har det noe å si? Er det veldig viktig at det evt blir gjort nå i uke40 tro??

Endret av kittykatt85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er all julegaveshoppingen gjort... Endelig... Gud - føler meg virkelig sliten... Nå var sofan god... Den lille sparker, å meg har murr i ryggen.. Å, kan du ikke komme ut lille venn :gravid:

Men det jeg sku høre om... Han legen jeg var hos i dag - fikk seff ikke min faste denne siste gangen forde hu var syk han målte jaggu ikke FS målet mitt... Det ble ikke gjort på kontrollen i går heller på sykehuset så siste er da i uke 39+0... Har det noe å si? Er det veldig viktig at det evt blir gjort nå i uke40 tro??

Ah , hadde du mye å handle eller?

Fikk du handla ananas?

Du var jo på ul i går, jeg hadde ikke bekymret meg!

Endret av Luremegpå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...