Gå til innhold

Skravletråd november/desember 2012

miesol

Anbefalte innlegg

En times gåtur i 20 minus og uke 39.... Du er gaaal... :-0

Det var friskt å gjorde godt... Men skal ikke skryte av at det var stedet med de største bakkene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Okey.. Den sofan har vært god i dag altså.. Å det var jammen den posen med smågodtet jeg hadde kjøpt å gjort klart til min samboers julestrømpe også :rodme: skyldig....

Lakris og... i glasset schweppes!!! Come on rier....

Endret av kittykatt85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Memories

Da hadde jeg vært på kontroll, og kommer hjem igjen uten baby. Kom på sykehuset, ventet litt og ble tatt inn på et knøttlite rom hvor de målte ctg. Hadde to bånd på magen, ene målte hjertelyd og andre rieaktivitet (?) også hadde jeg en knapp jeg skulle trykke på når han rørte på seg. Etter det var det ut på venterommet igjen. Deretter tok vi ultralyd som jeg egentlig skjønte lite av. Alt var jo så stort så man så ikke så mye om gangen akkurat. Men fostervann og alt var ok og normalt.

Etter det så sjekket hun om det var modent - noe det ikke var. Tror hun strippet meg også, men det hadde i alle fall ingen virkning for jeg sitter nå enda her uten noen tegn. Fått ny time på fredag, og dersom det ikke har skjedd noe innen mandag blir jeg satt i gang da. Så utrolig unødvendig å måtte dra tre turer til byen. Skjønner ikke hvorfor de ikke bare kan sette meg i gang på fredag isteden for å vente til mandag når vi har

såpass lang tur inn til sykehuset. Kjenner jeg er utrolig sliten bare etter i dag. Sov halve turen hjem, og da vi var hjemme gikk jeg og la meg i noen timer før jeg sto opp igjen. Men men, man får vel bare smøre seg med tålmodighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en Jon Blund!!

JM time i dag 10.30..sä spent!

Jeg lurer pä om alt det magevondtet er bekkenet eller noe annet..

Btw.. litt pinlig spm,men har noen av dere kjennskap til hemeorider?

kremt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig Memories - mas og mas når du kommer dit til fredag. Si at du nekter å reise hjem før baby er ute.

Etter en time i 20 minus er smågodt velfortjent altså kittykatt :)

Luremegpå: jeg har egentlig ingen kjennskap til hemoroider.... Men jeg har lurt på om det har sneket seg inn en eller to i løpet av svangerskapet :sjenert: og håper det er sånn at de blir borte igjen etter fødselen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Memories

Har heller ingen kjennskap til det. Har heldigvis ikke fått noen. Men er det ikke mulig å kjøpe sånn krem på apoteket for å lindre/fjerne de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe... har prøvd meg på en ny pose smågodt så nå er det bare å la den være! Vært på modningsakupentur i dag - hu satte for å sette i gang selve åpningsfasen, så da får en se... har hatt mere "mas" nede i magen å stikkinger enn det jeg har hatt før så det er vel lov å håpe at noe, kanskje skjer...

Så forbanna ergelig Memories... :sinnatagg: Skjønner deg godt jeg, at du blir sliten å det føles som et ork å måtte reise slik med så lang reisevei.... Sett deg ned å grin på fredag ja, å si at du nekter å reise hjem. At nå orker du ikke mer så får du slenge på litt ekstra vondter også kanskje :lur:

Luremegpå: Tenker du på noe spesielt i forhold til hemeroider? Har dog sleppi unna men vet da litt om det.. sånn i forhold til jobben å slikt - men kommer jo litt ann på hva du sikert til ... :icon_lol:

Endret av kittykatt85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... har prøvd meg på en ny pose smågodt så nå er det bare å la den være! Vært på modningsakupentur i dag - hu satte for å sette i gang selve åpningsfasen, så da får en se... har hatt mere "mas" nede i magen å stikkinger enn det jeg har hatt før så det er vel lov å håpe at noe, kanskje skjer...

Så forbanna ergelig Memories... :sinnatagg: Skjønner deg godt jeg, at du blir sliten å det føles som et ork å måtte reise slik med så lang reisevei.... Sett deg ned å grin på fredag ja, å si at du nekter å reise hjem. At nå orker du ikke mer så får du slenge på litt ekstra vondter også kanskje :lur:

Luremegpå: Tenker du på noe spesielt i forhold til hemeroider? Har dog sleppi unna men vet da litt om det.. sånn i forhold til jobben å slikt - men kommer jo litt ann på hva du sikert til ... :icon_lol:

Nei,bare hva man gjør hvis det er det jeg har fått,men er usikker. Må jeg ha resept på krem :)

??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg vært på kontroll, og kommer hjem igjen uten baby. Kom på sykehuset, ventet litt og ble tatt inn på et knøttlite rom hvor de målte ctg. Hadde to bånd på magen, ene målte hjertelyd og andre rieaktivitet (?) også hadde jeg en knapp jeg skulle trykke på når han rørte på seg. Etter det var det ut på venterommet igjen. Deretter tok vi ultralyd som jeg egentlig skjønte lite av. Alt var jo så stort så man så ikke så mye om gangen akkurat. Men fostervann og alt var ok og normalt.

Etter det så sjekket hun om det var modent - noe det ikke var. Tror hun strippet meg også, men det hadde i alle fall ingen virkning for jeg sitter nå enda her uten noen tegn. Fått ny time på fredag, og dersom det ikke har skjedd noe innen mandag blir jeg satt i gang da. Så utrolig unødvendig å måtte dra tre turer til byen. Skjønner ikke hvorfor de ikke bare kan sette meg i gang på fredag isteden for å vente til mandag når vi har

såpass lang tur inn til sykehuset. Kjenner jeg er utrolig sliten bare etter i dag. Sov halve turen hjem, og da vi var hjemme gikk jeg og la meg i noen timer før jeg sto opp igjen. Men men, man får vel bare smøre seg med tålmodighet.

Hei.

Det er utrolig kjipt at de ikke kan ja hensyn til at du bor langt unna da! Du må nok smøre på litt,men det jeg vet er at de setter sjeldent noen i gang i helgene,pga lite kapasitet og leger :/

Håper iallefall det skjer noe av seg selv ila dagen/natten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvi tvi... pluttselig :klem:

Føler det å føde på termin,er som å vinne i lotto..hehe..usle 5%,men fingrenne krysset for framgang!!

Heldigvis er de gode og velbakte når de kommer etter termin :)

Liten sjanse for gulsott osv :

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,bare hva man gjør hvis det er det jeg har fått,men er usikker. Må jeg ha resept på krem :)

??

Stikk innom Apotek 1 og forklar problemet... Ellers; Du får både kremer og stikkpiller uten resept også som skal virke kløestillende og "beroliggende" på det området - de skal også kunne brukes av gravide og ammede i små doser. Ellers vet jeg man kan få en salve Scheriproct heter den tror jeg - men den er reseptbelgt. Og skal du først ha resept så hadde jeg fått legen til å ta en titt. Det er jo heeelt normalt, spes i forbindelse med graviditet.. Ellers ikke sitt for mye, badering er en fin ting for å lette press :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler det å føde på termin,er som å vinne i lotto..hehe..usle 5%,men fingrenne krysset for framgang!!

Heldigvis er de gode og velbakte når de kommer etter termin :)

Liten sjanse for gulsott osv :

Jeg har bestemt meg for at jeg skal være en av de 5% altså :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Memories

Håper det begynner å skje ting her nå. I natt har jeg har konstante småsmerter nederst i magen, spesielt dersom jeg har sovet på siden. Kjente det ikke like godt når jeg var oppe og gikk. Våknet nå kvart på sju av kjæresten sin alarm, og siden da har jeg hatt ca seks tak som har økt i styrke for å så forsvinne. Varer kanskje i 30 sek. Muligens at det bare er ønsketenkning og at jeg bare lurer meg selv da. Får se videre utover dagen. Har jo ikke hatt kynnere så kan sikkert være bare det også. Aner ikke. :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det begynner å skje ting her nå. I natt har jeg har konstante småsmerter nederst i magen, spesielt dersom jeg har sovet på siden. Kjente det ikke like godt når jeg var oppe og gikk. Våknet nå kvart på sju av kjæresten sin alarm, og siden da har jeg hatt ca seks tak som har økt i styrke for å så forsvinne. Varer kanskje i 30 sek. Muligens at det bare er ønsketenkning og at jeg bare lurer meg selv da. Får se videre utover dagen. Har jo ikke hatt kynnere så kan sikkert være bare det også. Aner ikke. :P

Å krysser å håper alt for at kroppen har satt igang nå :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En "dårlig" morgen her på en måte. I tilegg til ingen nattesøvn :o( Føler meg uvel og utillpass og alt tredje gangen er på do for å gjøre Nr 2 på virkelig tømmevis! Sorry detaljer altså.. Lurer også på om slimproppen har gått nå ja... Virker som kroppen gjør seg klar.. Eller er det bare ønsketenkning kanskje....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En "dårlig" morgen her på en måte. I tilegg til ingen nattesøvn :o( Føler meg uvel og utillpass og alt tredje gangen er på do for å gjøre Nr 2 på virkelig tømmevis! Sorry detaljer altså.. Lurer også på om slimproppen har gått nå ja... Virker som kroppen gjør seg klar.. Eller er det bare ønsketenkning kanskje....

Det er jo bra tegn det da! Tarmene tømmes ofte før fødsel! wuhuu,it's on! LYKKE TIL de neste timene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bra tegn det da! Tarmene tømmes ofte før fødsel! wuhuu,it's on! LYKKE TIL de neste timene :)

Hehe.. Jo, har hørt om det men er vel ønsketanker som kanskje spiller litt inn også... En kan ikke annet enn vente å se - å pluttselig så har det gått 2 uker da vettu :sinnatagg: Men lov å håpe....

Her kan jo alle her inne pluttselig klekke på rekke å rad :fnise:

Forresten, til dere som har født før... Var noen av dere sultne før ting starta el? har rukket å trøkke i meg 3 skiver alt på 3 timer og føler knappe 20min etter siste skiva så skriker magen igjen... :sjokkert:

Endret av kittykatt85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...