Eplenepe Skrevet 1. desember 2012 #541 Del Skrevet 1. desember 2012 Ja,godt det snart er målstrek. Jeg kan ikke huske en dag siden mai der jeg har satt meg ned og slappet av. Vi har akkurat kjøpt hus,så sykt travelt år,jeg tror aldri jeg kommer til ä finne roen..hehe.. Glad jeg kan hente mini så tidlig fra b.hagen,setter pris på hvert sekund trass eller ikke Liker når samboer er på jobbreiser,blir enda mer selvstendig da! Snart jul jo, snart popper de ut,enten vi er klare eller ei.. Mye bekymringer,eller går det bedre? Huskjøp er jo travelt nok fra før, og hvertfall med mage og småbarn vil jeg tro. Koser meg også stort sett når vi er alene - det kan bli ensomt når det går over mange uker, men ja det er godt å være selvstendig absolutt. Føler meg ganske rolig nå - men bekymringene kommer mest på kvelden og natta her og. Isdag har jeg hatt uante mengder energi - kanskje et tegn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Memories Skrevet 1. desember 2012 #542 Del Skrevet 1. desember 2012 Mornings! Joha selges mange steder,men og på nett. Loer ikke,krymper ikke,fantastisk kvalitet! Jeg husker at de Rimi boksene tok laaang tid! Apotek 1 sin boks er fantastisk bra ja Jeg vet lite om overtidstime,osv,men vil jo tenke meg at de gjør sitt hvis det er Jm,for å få gang på modningen Cubus har og veldig bra kvalitet på bomulls bodyene sine,må bare dele litt erfaringer! Synd og kaste bort penger på klær som blir stygge fort! Åja, det høres jo bra ut. Men går ut ifra at prisen er høy også da. Får isåfall vente noen måneder tror jeg, de vokser jo i reserfart nå i starten. Jeg vet heller ikke så mye om overtidstimene, så tenkte at det sikkert ikke ble noe fødsel til tross for at jeg sannsynligvis kommer til å bli strippet. Fortalte det til mamma, og da begynte hun å le og sa at jeg heller burde forberede meg på at det mest sannsynlig kom til å skje noe da Søsteren min ble strippet av jordmora enten på termindatoen eller dagen etter, og hun begynte å få rier fire timer etter det. Så blir spennende! Ah, har ikke sjekket ut så mye på Cubus enda. Syns butikken de har her er så forferdelig dårlig. Damene som jobber der hyler pipete når de snakker, butikken er rotete og har dårlig system. Har vært to ganger innom barneavdelingen og har enda ikke sett noen konkret skille mellom jente/gutte klær og klær innen visse størrelser som andre butikker har. Blir så uoversiktlig. Men skal gi det en til sjanse. Syns Kappahl har de fineste klærne da, av butikkene vi har her. Kvaliteten har jeg ikke peiling på enda da men Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplenepe Skrevet 1. desember 2012 #543 Del Skrevet 1. desember 2012 Kvaliteten på kappahl er helt fin synes jeg lindex er ofte litt små i størrelsene, imens Cubus kan være begge deler og name it lange men tighte, ...passer ikke alltid så godt om man har lubben baby hehe. Men kvaliteten på strechbodyene er veldig god Joha har vel mest ulltøy - tror ikke prisen er så høy - man ull er jo uansett dyrere enn bomull da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 1. desember 2012 #544 Del Skrevet 1. desember 2012 Jenter! Hvordan er magen deres? Jeg føler magen vokser og vokser, og føler det er nesten litt ubehagelig.. Kjenner dere bein, hvordan barnet ligger osv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplenepe Skrevet 1. desember 2012 #545 Del Skrevet 1. desember 2012 Føler egentlig ikke magen vokser så mye lenger... Men det er vel vanskelig å se selv. Er ca 90 cm over det største - og det har jeg vært et par uker ihvertfall. Ser og kjenner godt hvordan babyen ligger. Kan på en måte ta tak i foten når den kommer ut i sida.. Magen er steinhard hele tiden, føler den står rett ut. Kjenner ikke du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 1. desember 2012 #546 Del Skrevet 1. desember 2012 Føler egentlig ikke magen vokser så mye lenger... Men det er vel vanskelig å se selv. Er ca 90 cm over det største - og det har jeg vært et par uker ihvertfall. Ser og kjenner godt hvordan babyen ligger. Kan på en måte ta tak i foten når den kommer ut i sida.. Magen er steinhard hele tiden, føler den står rett ut. Kjenner ikke du? Føler jeg blir større og større, nå er bekkenet foran på trynet, har vært så god siste 3 ukene,merkeligt! Nesten sånn at jeg tror det er sumobaby inni er..hehehe.. Må begynne å strikke igjen, fsatter ikke hvorfor jeg gruer meg sånn enkelte dager, og enkelte ikke.. Jeg ser jo bevegelser, men vet jo hvordan hun ligger også da, men herlig syn. Me nr 1 kjente jeg sjedent liv,og han var liten og... Vet du hva du får? Himmel og hav, jeg målte meg nå, 110 bloody cm, wææææææ! Hvor høy er du da?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Memories Skrevet 1. desember 2012 #547 Del Skrevet 1. desember 2012 Åh, jeg føler meg som en elefant så tør ikke engang å måle hvor stor jeg er. Gleder meg sånn til å føde og bli kvitt magen - i alle fall mesteparten av den. Blir utrolig herlig å føle seg bittelitt slank igjen. Gleder meg også til å slippe å ha vondt å røre meg når jeg ligger. Bruker jo sikkert minst fem bevegelser for å få snudd meg i senga, og hofta knekker hver bidige gang. Også blir det flott å endelig kunne sove på magen igjen Jeg kjenner ikke hvordan han ligger. Har sikkert for mye flesk på magen eller noe. Men kjenner det jo såklart når han sparker og beveger på seg. Plutselig står en fot og presser utover liksom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplenepe Skrevet 2. desember 2012 #548 Del Skrevet 2. desember 2012 168 cm. Jeg har ikke noe fett på magen, derfor jeg kan kjenne baby så godt og. har en sånn kropp hvor fettet legger seg på rumpe lår og armer isteden, særlig rompa blir svær og feit når jeg er gravid hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 2. desember 2012 #549 Del Skrevet 2. desember 2012 Hehe,god vi er forskjellige,jeg er 180.og flodhest! Lord.. ligger i sengen med mensmerter..slitsomt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplenepe Skrevet 2. desember 2012 #550 Del Skrevet 2. desember 2012 Det er det. Var kjedelig om alle var like noe på gang? Krysser fingrene for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 2. desember 2012 #551 Del Skrevet 2. desember 2012 Det er det. Var kjedelig om alle var like noe på gang? Krysser fingrene for deg. Ja,nei det er nok bare modning.men slitsomt..grr! Skal ikke snike i køen jeg nei Varer 2-3timer,så går det over. Er visst normalt.. Sover du godt? Magen sunket? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Memories Skrevet 2. desember 2012 #552 Del Skrevet 2. desember 2012 Æsj, begynner å føle meg litt forkjøla jeg. Har vondt i hodet, småsnufser og diverse. For en utrolig dårlig timing. Tror jeg snart må begynne å teste ut noen kjærringråd før jeg eventuelt blir enda verre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 2. desember 2012 #553 Del Skrevet 2. desember 2012 Æsj, begynner å føle meg litt forkjøla jeg. Har vondt i hodet, småsnufser og diverse. For en utrolig dårlig timing. Tror jeg snart må begynne å teste ut noen kjærringråd før jeg eventuelt blir enda verre Rart egentlig..tenkt på det selv at meg aldri har hørt om folk som blir syke når de föde,har du;-)? Det er sikkert bare noe forbigående,propp i deg vitaminer,mandariner? Hadde jeg vært på overtid hadde jeg nok begynt med litt kjerringråd ja! Krysser fingrenne for at noe skjer snart:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplenepe Skrevet 2. desember 2012 #554 Del Skrevet 2. desember 2012 Rart det der... Har også tenkt på det. Jeg har vært skikkelig forkjøla noen dager, nå begynner det å slippe taket. Men jeg har heller ikke hørt om noen som har født med 40 i feber eller kraftig halsbetennelse eller noe - så det er kanskje sånn at kroppen unngår det selv? Jeg fikk plutselig skikkelig magesjau i sta... Kjenner det murrer enda.... Fødselen min startet med det sist, Ca et døgn før jeg fødte. Kjenner jeg blir litt smånervøs her nå.... Selv om det er ingenting jeg egentlig heller vil enn å føde snart *puste dypt ned i magen* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 2. desember 2012 #555 Del Skrevet 2. desember 2012 Rart det der... Har også tenkt på det. Jeg har vært skikkelig forkjøla noen dager, nå begynner det å slippe taket. Men jeg har heller ikke hørt om noen som har født med 40 i feber eller kraftig halsbetennelse eller noe - så det er kanskje sånn at kroppen unngår det selv? Jeg fikk plutselig skikkelig magesjau i sta... Kjenner det murrer enda.... Fødselen min startet med det sist, Ca et døgn før jeg fødte. Kjenner jeg blir litt smånervøs her nå.... Selv om det er ingenting jeg egentlig heller vil enn å føde snart *puste dypt ned i magen* Oi! Er samboer hjemme da? Kjenner jeg blir glad og nervøs på dine vegne:) Jeg får mer og mer real angst for hver kveld,men meg hadde det jo jevlig forrige gang fødsel og 8 mnd i ettertid.. Men fortell om forrige gang da? Pust og pust! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplenepe Skrevet 2. desember 2012 #556 Del Skrevet 2. desember 2012 Forrige gang startet jeg med diaré på kvelden - uggen og urolig i magen og kroppen og orket ikke å legge meg før ganske sent. Sto opp neste dag fortsatt uggen i magen Og med mensmurringer som kom og gikk, ikke veldig vonde men vonde nok til at jeg ante at noe var i gjære.. Og pakket fødebagen og gjorde alt klart..... Sånn fortsatte hele dagen. Sov endel, gikk en liten tur - ble plutselig sulten (det hadde jeg ikke vært på et par uker) så spiste et godt måltid. Kl 6 på ettermiddagen gikk vannet - mens jeg satt på do og tisset. Det var overhodet ingen tvil om at det var vannet som gikk! På føden sa de jeg godt kunne drøye litt og se an. Smertene økte på - vi reiste vel ned rundt kl 9. De tok sånn riemåling ( husker aldri navnet ctg/cpg?) den slo ikke ut noe på rier så vi fikk beskjed om at vi kunne reise hjem om vi ville, slappe av litt (haha) og komme tilbake neste morgen om det ikke skjedde noe før. Så vi reiste hjem. Samboer sov litt, jeg hadde for vondt til å sovne og vandret rastløst rundt i stua, litt redd - smertene var ikke verre enn at jeg taklet de greit men vonde nok til at jeg lurte på hvor vondt fødselen ville gjøre om dette ikke var fødsel! Til slutt var det så vondt at jeg vekte sambo og sa vi bare måtte reise, prøvde å telle 3 minutter mellom takene - men kom ikke til 1 minutt engang. Da var kl rundt ett (på natta) da sjekket de åpning med en gang vi kom inn - 7 cm ja. (Rietellere slår altså ikke alltid ut) ble kjørt rett inn på et føderom - fikk lystgass og jeg var i himmelen. Hihi Etter en time til hadde jeg full åpning og pressrier. De tok fra meg lystgassen, men det var greit for jeg hadde ikke vondt lenger. Det var befriende deilig å kunne presse - følte meg som en urkvinne - presset og presset alt jeg kunne. Men det drøyde litt for lenge - så etter en time kom de med sugekoppen og da var hun ute på et press. Kl 03.05 Puh... Det ble langt. Jeg hadde en fantastisk fødselsopplevelse Tar gjere en tilsvarende fødsel i reprise. Sambo er hjemme, har fortsatt bare 1 minutt å kjøre til sykehuset og barnevaktene er klare på 5 min - så ingen fare om noe skulle skje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplenepe Skrevet 2. desember 2012 #557 Del Skrevet 2. desember 2012 Håper du får en god opplevelse denne gang luremegpå. Sjansen er liten for at man får en dårlig opplevelse to ganger- ikke sant? Hva skjedde etter fødsel - fødselsdepresjon eller noe annet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 3. desember 2012 #558 Del Skrevet 3. desember 2012 Forrige gang startet jeg med diaré på kvelden - uggen og urolig i magen og kroppen og orket ikke å legge meg før ganske sent. Sto opp neste dag fortsatt uggen i magen Og med mensmurringer som kom og gikk, ikke veldig vonde men vonde nok til at jeg ante at noe var i gjære.. Og pakket fødebagen og gjorde alt klart..... Sånn fortsatte hele dagen. Sov endel, gikk en liten tur - ble plutselig sulten (det hadde jeg ikke vært på et par uker) så spiste et godt måltid. Kl 6 på ettermiddagen gikk vannet - mens jeg satt på do og tisset. Det var overhodet ingen tvil om at det var vannet som gikk! På føden sa de jeg godt kunne drøye litt og se an. Smertene økte på - vi reiste vel ned rundt kl 9. De tok sånn riemåling ( husker aldri navnet ctg/cpg?) den slo ikke ut noe på rier så vi fikk beskjed om at vi kunne reise hjem om vi ville, slappe av litt (haha) og komme tilbake neste morgen om det ikke skjedde noe før. Så vi reiste hjem. Samboer sov litt, jeg hadde for vondt til å sovne og vandret rastløst rundt i stua, litt redd - smertene var ikke verre enn at jeg taklet de greit men vonde nok til at jeg lurte på hvor vondt fødselen ville gjøre om dette ikke var fødsel! Til slutt var det så vondt at jeg vekte sambo og sa vi bare måtte reise, prøvde å telle 3 minutter mellom takene - men kom ikke til 1 minutt engang. Da var kl rundt ett (på natta) da sjekket de åpning med en gang vi kom inn - 7 cm ja. (Rietellere slår altså ikke alltid ut) ble kjørt rett inn på et føderom - fikk lystgass og jeg var i himmelen. Hihi Etter en time til hadde jeg full åpning og pressrier. De tok fra meg lystgassen, men det var greit for jeg hadde ikke vondt lenger. Det var befriende deilig å kunne presse - følte meg som en urkvinne - presset og presset alt jeg kunne. Men det drøyde litt for lenge - så etter en time kom de med sugekoppen og da var hun ute på et press. Kl 03.05 Puh... Det ble langt. Jeg hadde en fantastisk fødselsopplevelse Tar gjere en tilsvarende fødsel i reprise. Sambo er hjemme, har fortsatt bare 1 minutt å kjøre til sykehuset og barnevaktene er klare på 5 min - så ingen fare om noe skulle skje God morgen! Ah.det hørtes jo veldig behagelig ut! Leser mye om drømmefødsler,og misunner hver og en Et min til sykehuset er jo veldig behagelig,da er du ganske safe Spent på hvordan natten din har vært!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 3. desember 2012 #559 Del Skrevet 3. desember 2012 Håper du får en god opplevelse denne gang luremegpå. Sjansen er liten for at man får en dårlig opplevelse to ganger- ikke sant? Hva skjedde etter fødsel - fødselsdepresjon eller noe annet? Ble satt i gang pga vannavgang trodde de,men alt i alt,sykehuset dreit seg ut. Hvis du går inn på mamma.no og søker på fødselsdepresjon..der har du meg Endte med ks etter 5 modningspiller uten noen virkning,men stormrier og riedempende medisiner.. Derfor nervevrak denne gang! Hatt maserier fra 02.30-07:00i natt,så stopper det opp! Kan hu ikke bare komme heller! Litt sliten! Syteinnlegg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplenepe Skrevet 3. desember 2012 #560 Del Skrevet 3. desember 2012 Skjønner godt at du gruer deg ekstra da - det hadde nok jeg og gjort. Natten min har vært ok, stort sett sovet - ikke noe mer doflying eller noe. Litt skuffa igrunn. Drømte riktignok at jeg fødte da.... drømte at jeg fikk en supertynn baby på 1800 g og 53 cm...mye rart man skal drømme.. Ja det er veldig behagelig å bo så nære sykehuset - det gjør at jeg kan være hjemme så lenge som mulig når fødselen starter. Jeg synes ihvertfall det er bedre å vandre rundt på stuegulvet enn i sykehuskorridorene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå