kankankan Skrevet 28. februar 2012 #1 Skrevet 28. februar 2012 Enig med Aldrisur om at det ville gjort seg med en egen tråd om hvorfor folk blir så vanvittig provosert av ett enkelt menneske at de skriver side opp og side ned om henne. Siterer meg selv fra FF-tråden: Jeg skjønner ikke at det er mulig, men det gjør meg nysgjerrig. Hva er det som gjør at dere velger å skrive i denne tråden? Hva er det hun gjør som provoserer så enormt? Er det bare godt å ha noen å hate, noen det tilsynelatende ikke går inn på? Og så hate enda litt mer når hun svarer "frekt" eller "sarkastisk" i kommentarfeltet, og lukke øynene for at det er alt hatet hun får som har gjort henne sånn? La oss kalle en spade for en spade - det som skjer i den tråden er drittslenging og noen ytringer grenser mot å være hatske. Dere som deltar der: Er dere vanligvis slik mot mennesker dere kjenner også? Jeg spør ikke for å dømme, jeg spør fordi jeg er nysgjerrig. Kjør show! 2
Kosemose Skrevet 28. februar 2012 #2 Skrevet 28. februar 2012 (endret) Jeg tror mange engasjerer seg på en negativ måte i denne tråden fordi de opplever å bli sensurert i kommentarfeltet på bloggen. Det tror jeg noen lar seg provosere av. Og jeg kan skjønne det. Denne bloggen er massemedia, den når ut til utrolig mange, og den er et produkt som noen tjener store penger på (les: livnærer seg av), og den har sterk påvirkning på unge jenter. Jeg syns det er skummelt om et slikt fenomen skulle få lov til å drive sensurering av all kritikk, alle spørsmål og alt som er ubehagelig, i fred og ro. Samtidig ser jeg at tråden ofte tipper over til å bli usaklig og til å ramme uskyldige utenforstående som ikke fortjener å bli gjenstand for diskusjon i en tråd her på KG. Dette er for eksempel venner og foreldre. Jeg syns også det er stygt når det blir diskutert om FF er ensom eller ikke, om hun er en god venninne eller ikke, om hun innerst inne er lykkelig eller ikke. Det syns jeg er lavmål. Men som sagt - jeg syns det er sunt at Caroline Berg og andre kommersielle bloggere som sensurerer kommentarfeltet sitt blir diskutert andre steder, og at de faktisk må stå til ansvar for ting de skriver når de gjør bloggingen til levebrød. Edit: Og vi skal også huske at de som livnærer seg av blogging livnærer seg av å selge til leserne sine. FF livnærer seg av å promotere klær, sminke, sko, osv til de som leser bloggen. Hun og andre i lignende situasjon får penger for å skrive positivt om produkter, samt salg av reklameplass rundt det de skriver. At dette er lukrativt og gir store penger er i seg selv et tegn på at hun har enormt stor påvirkningskraft, og ergo en stemme det er "farlig" om selv skal få sensurere omverdenens synspunkter og innspill. Endret 28. februar 2012 av Kosemose 31
Ambivalent Skrevet 28. februar 2012 #3 Skrevet 28. februar 2012 Jeg tror mange engasjerer seg på en negativ måte i denne tråden fordi de opplever å bli sensurert i kommentarfeltet på bloggen. Det tror jeg noen lar seg provosere av. Og jeg kan skjønne det. Denne bloggen er massemedia, den når ut til utrolig mange, og den er et produkt som noen tjener store penger på (les: livnærer seg av), og den har sterk påvirkning på unge jenter. Jeg syns det er skummelt om et slikt fenomen skulle få lov til å drive sensurering av all kritikk, alle spørsmål og alt som er ubehagelig, i fred og ro. Samtidig ser jeg at tråden ofte tipper over til å bli usaklig og til å ramme uskyldige utenforstående som ikke fortjener å bli gjenstand for diskusjon i en tråd her på KG. Dette er for eksempel venner og foreldre. Jeg syns også det er stygt når det blir diskutert om FF er ensom eller ikke, om hun er en god venninne eller ikke, om hun innerst inne er lykkelig eller ikke. Det syns jeg er lavmål. Men som sagt - jeg syns det er sunt at Caroline Berg og andre kommersielle bloggere som sensurerer kommentarfeltet sitt blir diskutert andre steder, og at de faktisk må stå til ansvar for ting de skriver når de gjør bloggingen til levebrød. Veldig godt innlegg! 3
Cinderella_ Skrevet 28. februar 2012 #4 Skrevet 28. februar 2012 Jeg tror mange engasjerer seg på en negativ måte i denne tråden fordi de opplever å bli sensurert i kommentarfeltet på bloggen. Det tror jeg noen lar seg provosere av. Og jeg kan skjønne det. Denne bloggen er massemedia, den når ut til utrolig mange, og den er et produkt som noen tjener store penger på (les: livnærer seg av), og den har sterk påvirkning på unge jenter. Jeg syns det er skummelt om et slikt fenomen skulle få lov til å drive sensurering av all kritikk, alle spørsmål og alt som er ubehagelig, i fred og ro. Samtidig ser jeg at tråden ofte tipper over til å bli usaklig og til å ramme uskyldige utenforstående som ikke fortjener å bli gjenstand for diskusjon i en tråd her på KG. Dette er for eksempel venner og foreldre. Jeg syns også det er stygt når det blir diskutert om FF er ensom eller ikke, om hun er en god venninne eller ikke, om hun innerst inne er lykkelig eller ikke. Det syns jeg er lavmål. Men som sagt - jeg syns det er sunt at Caroline Berg og andre kommersielle bloggere som sensurerer kommentarfeltet sitt blir diskutert andre steder, og at de faktisk må stå til ansvar for ting de skriver når de gjør bloggingen til levebrød. Veldig bra innlegg, Kosemose. Spesielt enig i det uthevede. 3
Aldrisur Skrevet 28. februar 2012 #5 Skrevet 28. februar 2012 Synes kankankan stiller et veldig relevant spørmål, og tror forklaringen din Kosemose er veldig riktig. Allikevel forstår jeg ikke hvor alt denne aggresjonen kommer fra? Mye av samme kritikken blir uttalt omigjen og omigjen og FF plukkes fra hverandre og hvert hulrom granskes for feil og lyter. Det er liksom ingen grenser til hat. Synes det er et underlig fenomen. PS: Jeg har knapt nok lest en centimeter av bloggen hennes, så det kan jo være derfor jeg ikke forstår dette. 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #6 Skrevet 28. februar 2012 Jeg stiller meg positiv til at det et sted på nett, "avdukes" og diskuteres eventuelle kritikkverdige forhold ved Norges mest leste blogg - all den tid slik diskusjon ikke slipper til på den aktuelle bloggen. Men jeg synes ikke at det at denne personen er kjent og har gjort noe kritikkverdig, rettferdiggjør mobbing og personangrep, noe det er altfor mye av i disse trådene. Er for øvrig 100% enig med Kosemose. 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #7 Skrevet 28. februar 2012 Vel, det som irriterer meg er hvordan hun lyver og skal alltid vri seg unna pga stoltheten sin. For eksempel det eksempelet hvor hun stjal den oppskriften. hun utgav den for å være sin egen men så fort hun ble tatt forandret hun det til at hun hadde Googlet den frem. Det hun faktisk burde ha gjort skulle vært å innrømmet alt og sagt unnskyld til den hun stjal fra, men hun ønsker ikke at den perfekte fasaden skal slå sprekker, så derfor gjorde hun det i stillhet. Jeg reagerer også på at hun alltid skal i offerrollen. Uansett om det er hun som har gjort en feil så skal hun alltid ha noen andre å skylde på. Hun klarer ikke å forstå at noen ganger så er det som går galt faktisk hennes egen feil. Da hun var på bryllupsreise skrev hun ett langt innlegg om hvordan hun lå i sengen å gråt på grunn av den slemme reporteren som hadde skrevet negativt om henne i media. Selvsagt var han KUN ute etter å ødelegge bryllupsreisen hennes. Caroline virker rett og slett paranoid, på den måten hun sitter å må lese om seg selv og kommentere alle nettavisartikkler som skriver om henne og mannen. Og innlegget med begravelsen er jo et helt kapittel for seg selv. Noe mer usmakelig skal man virkelig lete lenge etter. da mener jeg ikke det at moren hadde miniskjørt, men at hun skrev ting som at " mannem min er så hot " og " LK har fri ! WEEEEEEEEE !! " 5
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #8 Skrevet 28. februar 2012 Og om ikke lenge ser Generell debatt forumet slik ut: En seriøs fotballfrue debatt 2413 sider Debatten om debatten om fotballbrue 252 sider Debatten om debatten om debatten om fotballfrue 142 sider 3
Aldrisur Skrevet 28. februar 2012 #9 Skrevet 28. februar 2012 Og om ikke lenge ser Generell debatt forumet slik ut: En seriøs fotballfrue debatt 2413 sider Debatten om debatten om fotballbrue 252 sider Debatten om debatten om debatten om fotballfrue 142 sider He-he ja. Skal ikke forundre meg om noen snart finner på å ta doktorgraden i fenomenet "Fotballfrue". 4
kankankan Skrevet 28. februar 2012 Forfatter #10 Skrevet 28. februar 2012 Jeg tror mange engasjerer seg på en negativ måte i denne tråden fordi de opplever å bli sensurert i kommentarfeltet på bloggen. Det tror jeg noen lar seg provosere av. Og jeg kan skjønne det. Denne bloggen er massemedia, den når ut til utrolig mange, og den er et produkt som noen tjener store penger på (les: livnærer seg av), og den har sterk påvirkning på unge jenter. Jeg syns det er skummelt om et slikt fenomen skulle få lov til å drive sensurering av all kritikk, alle spørsmål og alt som er ubehagelig, i fred og ro. Samtidig ser jeg at tråden ofte tipper over til å bli usaklig og til å ramme uskyldige utenforstående som ikke fortjener å bli gjenstand for diskusjon i en tråd her på KG. Dette er for eksempel venner og foreldre. Jeg syns også det er stygt når det blir diskutert om FF er ensom eller ikke, om hun er en god venninne eller ikke, om hun innerst inne er lykkelig eller ikke. Det syns jeg er lavmål. Men som sagt - jeg syns det er sunt at Caroline Berg og andre kommersielle bloggere som sensurerer kommentarfeltet sitt blir diskutert andre steder, og at de faktisk må stå til ansvar for ting de skriver når de gjør bloggingen til levebrød. Edit: Og vi skal også huske at de som livnærer seg av blogging livnærer seg av å selge til leserne sine. FF livnærer seg av å promotere klær, sminke, sko, osv til de som leser bloggen. Hun og andre i lignende situasjon får penger for å skrive positivt om produkter, samt salg av reklameplass rundt det de skriver. At dette er lukrativt og gir store penger er i seg selv et tegn på at hun har enormt stor påvirkningskraft, og ergo en stemme det er "farlig" om selv skal få sensurere omverdenens synspunkter og innspill. Enig med de andre i at dette er et godt innlegg. Er også helt enig i de prinsippene du bygger ditt standpunkt på, og enig i standpunktet. Men jeg synes å merke noe annet i den tråden enn bare diskusjon av innleggene/produktene/holdningene. Eller, det er på en måte det også, men det virker nærmest som om diskusjon av blogginnholdet er et skalkeskjul for enkelte for å kunne rive av seg litt sinne. Små detaljer fra bloggen tas tak i gjøres mye, mye større enn de, i tillegg til at personkarakteristikker kommer på toppen. Og det er denne aggresjonen jeg ikke forstår noe av, hun er jo bare en helt vanlig jente som er fornøyd med seg selv. Jeg vet ikke om det er den litt misjonerende måten hun snakker om livet og livsstilen sin på som provoserer så mange? 3
kankankan Skrevet 28. februar 2012 Forfatter #11 Skrevet 28. februar 2012 Hehe, det er mulig jeg er skikkelig emosjonell i dag, men jeg blir faktisk oppriktig lei meg av å lese i den tråden nå! Det er så trist at mennesker er så ekle med hverandre! Må nesten le av meg selv, jeg er vanligvis relativt hardhudet, men akkurat dette går under huden på meg. Det er så unødvendig at vi som har det så godt skal være så slemme med hverandre. Vi skulle tatt bedre vare på den gaven det er å leve så godt som vi gjør, i stedet for å forsøke å få andre til å føle seg ille til mote. 6
kankankan Skrevet 28. februar 2012 Forfatter #12 Skrevet 28. februar 2012 Jeg reagerer også på at hun alltid skal i offerrollen. Uansett om det er hun som har gjort en feil så skal hun alltid ha noen andre å skylde på. Hun klarer ikke å forstå at noen ganger så er det som går galt faktisk hennes egen feil. Da hun var på bryllupsreise skrev hun ett langt innlegg om hvordan hun lå i sengen å gråt på grunn av den slemme reporteren som hadde skrevet negativt om henne i media. Selvsagt var han KUN ute etter å ødelegge bryllupsreisen hennes. Caroline virker rett og slett paranoid, på den måten hun sitter å må lese om seg selv og kommentere alle nettavisartikkler som skriver om henne og mannen. Dette med offerrollen.. Hun har ikke en viss berettigelse da? Hun er jo offer for en ganske massiv kritikk, blant annet her inne. Greit at hun legger hodet på blokka, men er det greit å ta henne så fryktelig hardt for alle små ting? Er det å skrive offentlig grunn til å nærmest forfølge henne? Man er ikke paranoid om man faktisk blir forfulgt ;-) Journalister kan være et sant helvete å få på telefonen når de værer blod, så jeg kan levende forestille meg at det ikke var kult å være på andre siden av kloden og lure på hva det neste som kom i media hjemme var. 2
Gjest BabyBlue Skrevet 28. februar 2012 #13 Skrevet 28. februar 2012 Jeg tror klikkene fra kvinneguiden betaler for neste innkjøp av perlekleshengere :gjeiper:
Gjest Hikken Skrevet 28. februar 2012 #14 Skrevet 28. februar 2012 Jeg synes trådene ofte går fullstendig over stokk og stein når det kommer til personangrep på henne. Jeg husker de første trådene som ble laget om henne her inne. De var langt mer seriøse, men med tiden så fant " haters' " ut at de skulle gjemme seg bak ett anonymt nick for å spre dritt. Jeg liker ikke Caroline. Jeg finnes ikke misunnelig på henne og jeg vil heller ikke ha livet hennes, men jeg synes mye av det hun gjør er kritikkverdig. Men, det er IKKE greit å si at hun er stygg, at hun ikke har venner eller å gjøre narr av henne fordi hun velger å dra hjem til foreldrene sine når mannen er bortreist. Det er lavmål og jeg skjønner godt hvis hun blir lei seg når folk holder på sånn. Det blir jeg også når folk er slik mot meg. Jeg skal være første å innrømme i at jeg har vært ganske så kvass mot henne i begynnelsen, og ofte kommenterte litt useriøst. Og for det beklager jeg virkelig, og kommer til å holde meg mye mer alvorlig og saklig fra nå av. Jeg kommer fortsatt til å delta i debatten om henne, dog denne gangen litt mer stille og forsiktig 7
Cinderella_ Skrevet 29. februar 2012 #15 Skrevet 29. februar 2012 (endret) Men hun skal ha for at hun klarer å selge og skape blest om seg selv. Jeg er helt enig i at persondebatt blir tåpelig, men det er ikke til å stikke under en stol at Caroline og mannen bør investere noen av de mange millionene sine på en medierådgiver. Jeg synes faktisk det er interessant at en som er utdannet journalist, reagerer hver gang mediene skriver om henne. Selv jeg, som ikke er journalist, har skjønt hvilke prinsipper mediene jobber etter. Endret 29. februar 2012 av Bond 4
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #16 Skrevet 29. februar 2012 Den eneste grunnen til at folk hater henne så mye er faktisk ganske enkel. Grunnen er rett og slett det at faren hennes har større tiss enn faren til haterene. Og siden tiss er alt her i verden for en hater, så går de bavianas. 5
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #17 Skrevet 29. februar 2012 Mulig mange av de som kommenterer stygt er lei av måten Caroline oppfører seg på? Hun og mannen truer andre mennesker, lyver der det passer seg og har ved gjentatte anledninger gått berserk i kommentatorfelt i ulike blogger og nettaviser. Hun henger ut folk i sitt eget kommentatorfelt og legger i de verste eksemplene ut personinfo hvis noen poster noe hun oppfatter som kritikk. Og kritikk kan da være alt fra rene meningsforskjeller til teite kommentarer. Her gjør hun ingen forskjell. Kun de mest sukkersøte kommentarene slipper gjennom og kritiikk håndteres ved slippe gjennom infantile svare fra leserne. Min venn ble søkt opp på FB etter en helt normal kommentar. Hvilke andre seriøse bloggere/journalister gjør sånt? Kun FF. 3
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #18 Skrevet 29. februar 2012 Som man reder, ligger man. Jeg er overbevist om at FF leser her inne da bloggen stadig vekk synes å skulle virke motbevisende på innlegg her inne. Da kan det hende trangen til å stikke litt i henne dukker opp hos folk, den gjør iallfall det hos meg. Jeg prøver å holde meg unna å kommentere kroppen annet enn å skrive at det er feil av henne å skylde på styrketrening når hun har synlige muskler pga svært lav fettprosent. Der skylder hun faktisk sine yngste lesere å si at dette ikke oppnås kun ved å være aktiv. Mange kan være aktive og sunne uten den samme fettprosenten og følgelig med mindre synlige muskler. Det er langt sunnere enn å presse kroppen til det ekstreme av hva den tåler. 4
Gjest Bond Skrevet 29. februar 2012 #19 Skrevet 29. februar 2012 Tråden ryddet for spekulasjoner og krenkelser Bond, mod
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #20 Skrevet 29. februar 2012 Jeg skjønner ikke at det er mulig, men det gjør meg nysgjerrig. Hva er det som gjør at dere velger å skrive i denne tråden? Hva er det hun gjør som provoserer så enormt? Er det bare godt å ha noen å hate, noen det tilsynelatende ikke går inn på? Og så hate enda litt mer når hun svarer "frekt" eller "sarkastisk" i kommentarfeltet, og lukke øynene for at det er alt hatet hun får som har gjort henne sånn? La oss kalle en spade for en spade - det som skjer i den tråden er drittslenging og noen ytringer grenser mot å være hatske. Dere som deltar der: Er dere vanligvis slik mot mennesker dere kjenner også? Jeg spør ikke for å dømme, jeg spør fordi jeg er nysgjerrig. Kjør show! Dette har jeg også lurt på. Men jeg tror det er så enkelt som at mange rett og slett liker å ha noen å rakke ned på, så de selv kan føle seg bedre. De ser ikke hvordan det ser ut for andre, rett og slett. Og så er det noe med at man mobber fordi man kan. Fordi man ikke blir stoppet. KG burde gjort noe med dette for LENGE siden. Men hvis man sparker og spytter på noen i friminuttet mens læreren står og ser på så tar det aldri slutt. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå