Gå til innhold

Hva er gyldig fravær når det kommer til begravelse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kun foreldre/søsken og egne barn som er gyldig fravær.

Begravelser til onkler, tanter, besteforeldre, søskenbarn, venner osv må du avspassere/bruke feriedager på

Jeg fikk fri med full lønn hele dagen, når en oldeforelder av meg skulle begraves. Og det er jo enda lenger ut enn besteforeldre.. Må være veldig forskjellig fra arb.plass til arb.plass dette her tror jeg :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bobler

Jeg fikk fri med full lønn hele dagen, når en oldeforelder av meg skulle begraves. Og det er jo enda lenger ut enn besteforeldre.. Må være veldig forskjellig fra arb.plass til arb.plass dette her tror jeg :klo:

Kommer nok litt ann på arbeidsgiver, men det er noe man får pga h*n er grei, ikke fordi man har krav på det :)

Jeg fikk fri med betalt til å delta i en begravelse hvor jeg ikke kjente avdøde. Grunnen var at sjefen så hvor ufattelig tung kjæresten tok det (var hans beste venn), og sjefen ønsket at jeg skulle være der for å støtte han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

I alle fall innanfor helse er det kun nærmaste familie som er gyldig. Svigermor er ikkje nært nok, faktisk. Men har du ein grei sjef ordnar nok det seg. Når bestekompisen til sambo døydde sa sjefen hans "jobben er det siste du treng tenkje på, gje det tid."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...